עוד מתחרה לטסלה: סקודה אניאק - רכב חשמלי במחיר פתיחה זהה

עוד מתחרה לטסלה: סקודה אניאק – רכב חשמלי במחיר פתיחה זהה

אם יש לכם 190,000 ש"ח ואתם מחפשים רכב חשמלי – שימו לב למתחרה החדשה של טסלה: סקודה אניאק. פרטים נוספים – בפואנטה

סקודה אניאק סקודה חשמלית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

קשה שלא להבחין בנוכחות של טסלה על כבישי ישראל – נוכחות שלא עולה בקנה אחד עם מחירו של הרכב היוקרתי הזה, אבל התחרות הולכת ומתחממת במהירות. רק לאחרונה דיווחנו כאן על השקת יונדאי איוניק 5 החשמלית – והנה כבר רכב חשמלי אחר ומסקרן רוצה לנגוס נתח מהעוגה: סקודה אניאק. הסקרנות שמעוררת הסקודה החשמלית הזאת מובנת משתי סיבות: האחת היא המחיר, שעומד באופן לא מפתיע על מחיר דומה לזה של טסלה מודל 3 (כ-190,000 ש"ח). השנייה היא הפופולריות של סקודה בארץ.

עם זאת, חשוב לזכור כי שני הרכבים האלה שונים לחלוטין – שכן בניגוד לטסלה מודל 3, סקודה אניאק הוא רכב פנאי שטח חשמלי.

כך או כך, עושה רושם שהמחיר 190,000 ש"ח הפך להיות מחיר פתיחה לרכב חשמלי יוקרתי, לאחר שגם יונדאי בחרה לקבוע את המחיר הזה כרף התחתון ליונדאי איוניק 5.

סקודה אניאק V80 – פרטים נוספים

המחיר הלכאורה אטרקטיבי הזה הוא כאמור המחיר ההתחלתי של סקודה אניאק, אבל בדיוק כמו בטסלה – גם כאן בסקודה מדובר בדגם בסיסי (סקודה אניאק V80 לופט). התוספות מקפיצות את מחיר הרכב.

ככלל, הסדרה הגלובלית של הסקודה החשמלית הזו נמכרת בכמה גרסאות, כאשר בארץ נמכר דגם סקודה אניאק V80, אשר מאפשר נסיעה לטווח של כ-517 ק"מ בין טעינה לטעינה. עלותה של טעינה ביתית היא כ-45 ש"ח, והיא נמשכת 8:15 שעות. טעינה מהירה נמשכת 36 דקות.

כפי שאפשר לצפות מרכב חשמלי בכלל, ומרכב חשמלי של סקודה בפרט, מדובר ברכב טכנולוגי משוכלל. דירוג הבטיחות שלו עומד על 7 מתוך 8, והוא מגיע עם מערכת מצלמות היקפית.

מסך התצוגה של הנהג לא גדול כמו זה של הסקודה, אך סקודה שילבה כאן את HUD – Head-Up display – טכנולוגיית מציאות רבודה שמציגה לנהג נתונים שונים על השמשה.

כאמור, דגם זה מגיע בכמה רמות גימור. הפער בין הגרסה הזולה ליקרה הוא לא פחות מ-72,000 ש"ח.

  • רמת גימור לופט – 189,000 ש"ח
  • רמת גימור לודג׳ (65% מתא הנוסעים שלה עשוי מבקבוקים ממוחזרים) – 225,000 ש"ח
  • רמות גימור סוויט ואקו סוויט – 229,000 ש"ח
  • רמת גימור ספורטליין (מתלים מונמכים, חישוקים גדולים וגימור שחור מבחוץ) – 261,000 ש"ח

כאמור, מדובר ברכב פנאי-שטח, ולכן למרות שמבחינת מחיר נראה שסקודה מכוונת להתחרות בטסלה מודל 3 וביונדאי איוניק 5, יש לרכב הזה גם מתחרים חשמליים בקטגוריה עצמה… הם סיניים והם זולים יותר, וראוי להזכיר גם אותם. מדובר ב-GAC (היכנסו לכתבה ׁרכב חשמלי GAC – מה שאתם צריכים לדעת) וב-AIWAYS (היכנסו לכתבה הצצנו ברכב החשמלי Aiways).

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות