יותר מחוברים, יותר אקולוגיים: החיים על פי סמסונג SmartThings

יותר חכמים, יותר מחוברים, יותר קלים, יותר אקולוגיים: החיים על פי סמסונג

הטלוויזיה מדברת עם מכונת הכביסה, המקרר מעדכן את רשימת הקניות וחשבון החשמל מתכווץ… אסטרטגיית ה-SmartThings של סמסונג תופסת תאוצה

מקרר סמסונג מסדרת BESPOKE
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

להזמין מהסופר דרך המקרר, לקבל התראה בטלוויזיה שמכונת הכביסה סיימה לעבוד, לדעת שמייבש הכביסה מתאים את עצמו לבד לתוכנית של מכונת הכביסה… החיים שלנו הולכים ונעשים יותר מחוברים, יותר מהירים ויותר פשוטים. התהליך הזה של חיבור מוצרי החשמל לאינטרנט ויצירת תקשורת ביניהם כבר לא חדש, זה נכון. אבל אנחנו הצרכנים נתחיל להרגיש את התהליך הזה מואץ בשנים הקרובות. אחת הסיבות העיקריות היא שסמסונג ממקדת חלק מהמאמצים שלה בתחום הזה, תחת המיתוג SmartThings. ובעולם שבו פועלות מאות חברות אלקטרוניקה, סמסונג היא בין הבודדות שאכן יכולות להגשים את החזון הזה של חיים מחוברים בזכות המגוון העצום של המוצרים שהיא מייצרת.

תאגיד הענק הדרום-קוריאני כבר כיום מספק כמעט כל צורך של האדם המודרני, החל מטלפון סלולרי, דרך טלוויזיות ועד מכונת כביסה, מקרר או שואב אבק – וכל הזמן מצטרפים מוצרים חדשים או יכולות חדשות. המכשירים האלה אמנם שונים בתכלית אחד מהשני ועונים על צרכים שונים – אבל יש קו מאוד ברור שמחבר ביניהם: הם נועדו להפוך את החיים לקלים, נוחים, פשוטים ומהירים יותר – וגם מחוברים יותר.

למה בעצם צריך חיים מחוברים?

אז מה זה בעצם חיים מחוברים והאם אנחנו צריכים את זה? לגבי השאלה השנייה, התשובה מורכבת. אנחנו יכולים כמובן להסתדר מצוין גם בלי שמכונת הכביסה תעדכן את הטלוויזיה שהיא סיימה לעבוד. אבל הסתדרנו מצוין גם לפני שהיה וואטס אפ, הסתדרנו מצוין גם בלי שעון חכם והסתדרנו מצוין גם בלי אפליקציות בחיים. בהרבה מאוד מקרים, טכנולוגיה לא באה לתת פתרון למשהו שעד עכשיו לא הסתדרנו בלעדיו, אלא פשוט מקלה על החיים. וזה העניין. זה נוח וזה מקל על החיים שמוצרי החשמל מתקשרים אחד עם השני. זה נוח ללכת למקרר, לראות במסך על הדלת שנגמרה הגבינה ולדעת שהמקרר כבר יודע להוסיף את הגבינה לרשימת הקניות הבאה. זה נוח לקבל עדכון שמכונת הכביסה סיימה, ולא לשכוח שם את הכביסה עד שהבגדים יתקמטו או יסריחו…

smarthings

פואנטה בטלגרם

וזו בעצם התשובה לשאלה הראשונה. אלה חיים מחוברים. תחת המיתוג SmartThings של סמסונג, החברה מובילה את החזון שלה לחיים מחוברים ומפתחת את היכולות הללו משנה לשנה.

סמסונג משלבת את יכולות ה- SmartThings במוצרים מקטגוריות שונות, כך שאדם שיש לו מוצרים שונים שלה נהנה מאקו-סיסטם שלם, ומה שמעניין זה שאפשר יהיה לשלב גם מוצרים שאינם של סמסונג: "SmartThings מאפשרת לצרכנים להפיק את המירב ממוצרי סמסונג שברשותם, וגם ממוצרים של יצרנים אחרים שכבר יש ברשותם", הסבירו בחברה. הרעיון הוא שכל משתמש יכול להתאים לעצמו את השימושים: "SmartThings מפשט את השימוש במוצרים השונים, פותח אפשרויות של חיבור ביניהן ויוצא אפשרות כל אחד ליצור התאמה אישית של המוצר להרגלים שלו".

סמסונג smartthings
כשהטלוויזיה מדברת עם מכונת הכביסה. smartthings של סמסונג. צילום: דפנה הראל כפיר

התחום הזה נמצא יחסית בתחילת הדרך, ובנג'מין בראון, מנהל השיווק של סמסונג באירופה, מסמן מטרה: להביא פתרונות שישנו משמעותית את ההתנהלות היומיומית שלנו ודרכים חדשות גם בהיבט של מוצרי החשמל לבית וגם בהיבט של מוצרי הפנאי. "כל זאת תוך שמירה על כדור הארץ" – הוא מבטיח.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

קיימות אל מול צריכה:
האתגר, ההתחייבות ואיך זה קשור ל-SmartThings?

ואכן, אחד האתגרים עבור חברה כמו סמסונג הוא ללכת בין הטיפות: מצד אחד לגרום לצרכנים לקנות ולהתחדש במוצרים מתקדמים בתדירות גבוהה, ומצד שני להפחית את הנזק הסביבתי. משבר האקלים כבר כאן, ומי שניסה להתעלם ממנו התקשה לעשות זאת בגלי החום האחרונים באירופה… תאגיד ענק כמו סמסונג חייב לגלות אחריות סביבתית גם מסיבות מוסריות וגם מסיבות מסחריות. הצרכנים כיום מצפים לכך, מוטרדים מהפסולת האלקטרונית ומחומרי האריזה הרבים ומכניסים את השיקול הזה למערכת השיקולים כשהם מחליטים אם לקנות ומה לקנות.

לכן, בתערוכת IFA בברלין הדגישו בסמסונג לא מעט את נושא הקיימות. "כדי להפוך למותג מספר 1 מבחינת יעילות אנרגטית, סמסונג מנצלת את היתרונות של החיבור בין מוצרי החשמל הביתיים שלה (SmartThings) כדי לצמצם את צריכת החשמל. היא מעודדת את הצרכנים לקבל החלטות שיש להן השעה סביבתית באמצעות מידע שהם מקבלים על צריכת החשמל של המוצרים השונים. המוצרים מציגים מידע על הרגלי השימוש וצריכת החשמל בזמן אמת, כך שהצרכנים יכולים לראות כמה אנרגיה המוצר צורך ולהפחית את הצריכה במידת האפשר.

עד שנת 2023, רוב מוצרי החשמל הביתיים של סמסונג יהיו מחוברים ל-WiFi וברירת המחדל שלהם תהיה התצוגה של SmartThings Energy.

הצרכנים יוכלו ליישם פתרונות חוסכי אנרגיה שסמסונג תציע, כמו מצב AI Energy Mode, ולנקוט צעדים ממשיים שיפחיתו את צריכת החשמל של כל מכשיר כזה באמצעות מעבר למצב חוסך אנרגיה. כמובן שמעבר להפחתת הזיהום הסביבתי, המשמעות המיידית עבור הצרכן היא גם תשלום חשבון חשמל נמוך יותר.

מכונת כביסה שצורכת 70% חשמל

אחת הדוגמאות המעניינות למוצר פחות מזהם שסמסונג פיתחה היא מכונת כביסה Bespoke AI, שיש לה טכנולוגיה שנקראת Ecobubble. היא הופכת את חומרי הכביסה לבועות שנספגות במהירות בבגדים. רמת הניקיון נותרת גבוהה, אך צריכת החשמל פוחתת ב-70%.

אפשר גם להפחית את כמות האנרגיה הנצרכת ע"י מכונת הכביסה באמצעות שימוש ב-AI Wash Cycle, שמזהה את הכמויות האופטימליות של המים וחומרי הכביסה ומתאים להם את משך הסחיטה וההשריה.

הארכת האחריות כדי לצמצם מוטיבציה לקנות חדש

מכונת כביסה BESPOKE של סמסונג
מכונת כביסה BESPOKE עם אחריות ממושכת של סמסונג. צילום: דפנה הראל כפיר

צעד אחר של סמסונג מגיע דווקא מהזווית של השירות. כיום, צרכנים רבים מעדיפים לקנות מוצר חדש מאשר לתקן אותו – בשל עלויות התיקון הגבוהות. סמסונג מאריכה את האחריות על חלק מהחלקים של המקררים, מכונות הכביסה והמייבשים ל-20 שנה. הצעד הזה נועד לא רק כדי להפגין את הביטחון שיש לה במוצרים שלה, אלא כדי שהמוטיבציה לקנות מוצר חדש תפחת.

השלט הרחוק של סמסונג: מהפכה אמיתי, בתחום השלטים

לפני כשנה וחצי סמסונג הציגה שלט רחוק מהפכני – SolarCell Remote. הוא נטען באמצעות חשיפה לאור ולתדרי רדיו ממכשירים אחרים, כמו ראוטר wifi. ההערכה של סמסונג היא שמעבר לשלט כזה יכול לחסוך 200 מיליון סוללות חדשות חד פעמיות ב-7 שנים. עד עתה הייתה לסמסונג בלעדיות על הפיתוח הזה, אבל השנה היא פתחה את הרישיון לציבור, מה שיאפשר ליצרנים אחרים להשתמש בשלט כזה.

המהלכים האלה מצטרפים לשימוש שעושה החברה בפלסטיק ממוחזר מרשתות דיג שנאספות מהאוקיינוס. לאחר עיבוד החומר, הוא משולב במכשירים כמו גלקסי פליפ 4, גלקסי פולד 4 או אוזניות גלקסי באדס 2 פרו.

כששתי ענקיות משתפות פעולה: טיק טוק וסמסונג

סמסונג ממשיכה באסטרטגיה של שיתופי פעולה עם ענקיות טכנולוגיה מתחומים אחרים, כמו השת"פ שיש לה למשל עם מיקרוסופט. הפעם מדובר בשיתוף פעולה מסקרן עם טיקטוק. הרעיון מאחורי שיתוף פעולה כזה הוא לנצל את העוצמה של שני מותגי על כדי לשפר אתהחוויה שמקבלים המשתמשים הקיימים ולהתרחב לקהלים חדשים.

טיק טוק היא כיום הפלטפורמה הצומחת ביותר ליוצרי תוכן, ויחד סמסונג וטיק טוק מתכננות לחבור ליוצרי המוזיקה המובילים כך שאותם יוצרים יבנו את הקריירות שלהם יחד איתן.

דוהרת קדימה

בשורה התחתונה, סמסונג ממשיכה לדהור קדימה. לא צריך להיות עיתונאי או מומחה טכנולוגיה כדי לדעת את זה, אבל כשהתלוויתי למשלחת של סמסונג לתערוכת האלקטרוניקה IFA בברלין, העוצמה של סמסונג הייתה ברורה מתמיד. בעוד שכל החברות שכרו לעצמן דוכנים קטנים או בינוניים, סמסונג הציגה את מאות מוצריה בביתן עצמאי נפרד עצום. כדי להתמצא בו היו שלטי הכוונה. באירוע הפתיחה הכריזה סמסונג על היעדים שלה – חיים מחוברים וקיימות, ועם כל הציניות שלעתים מתלווה לאירועים כאלה ולהבטחות כאלה – במקרה הזה אי אפשר היה שלא להתייחס ברצינות להתחייבות הזאת. כאשר סמסונג מציבה לעצמה יעדים, היא בדרך כלל משיגה אותם וגם מושכת קדימה את היצרניות האחרות. לכן, כאשר סמסונג מחליטה לפתח שלט רחוק לטלוויזיה שאינו מבוסס על סוללות אלא על טעינה סולארית, היא מסמנת מגמה. כאשר היא משיקה מכונת כביסה שחוסכת 70% מצריכת האנרגיה, היא מסמנת מגמה, וכאשר סמסונג מחליטה לפתח מקרן נייד כמו Free Style, היא פותחת קטגוריה חדשה.

ועוד לא אמרנו מילה על הטלוויזיות החדשות של סמסונג, במיוחד סמסונג Neo QLED 8K, ועל מסך הגיימינג המטורף Odyssey Ark – על אלה אתם מוזמנים לקרוא בכתבות הבאות.

הכותבת הייתה אורחת סמסונג בתערוכת IFA

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

 

 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות