סקירה: גלקסי A53 - למי שמחפש סלולרי טוב של סמסונג במחיר שפוי

סקירה: גלקסי A53 – למי שמחפש סלולרי טוב של סמסונג במחיר שפוי

סמסונג גלקסי A53 מציע מסך מצוין וסוללה חזקה. האם הוא מספיק טוב עבור מי שמחפש טלפון סלולרי מוצלח בתקציב של פחות מ-1700 ש"ח? בדיקת פואנטה

גלקסי A53
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יש הרבה מאוד טלפונים סלולריים שעולים פחות מ-2,000 שקל ואפילו פחות מ-1,700 שקל, אבל עבור מי שמחפש טלפון סמסונג זול יחסית, המגוון יותר מצומצם. הוא כולל בעיקר את הדגמים הכלולים בסדרת גלקסי A, אשר סמסונג משיקה מדי שנה עבור צרכנים שלא מחפשים מכשיר דגל יקר. אחד הדגמים הבולטים בסדרה זו הוא גלקסי A53, שהוא דגם ההמשך לגלקסי A52 שנמכר בכמויות עצומות מאז שהושק. מדובר בסמארטפון שמחירו ההתחלתי בייבוא רשמי היה כ-1700 ש"ח (ראו בהמשך). מאז ההשקה באג ייקרה את המחיר בכ-50 שקל – אבל מצד שני אפשר למצוא אותו בייבוא מקביל בכ-1300 ש"ח 0ראו בהמשך).

בתמורה למחיר הזה מקבלים בגלקסי A53 כמה מהתכונות שסמסונג מציעה גם במכשיר גלקסי S22 שעולה פי שניים, אבל מתפשרים על תכונות אחרות. מי שמתכוון לקנות את גלקסי A53, כדאי שייקח בחשבון שיש דגם זול יותר בסדרת גלקסי A, והוא גלקסי A33. הוא מאוד דומה ל-A53, אבל זול יותר משום שהוא משונמך מעט. כדי לעמוד על ההבדלים מומלץ לקרוא את הכתבה מה ההבדל בין סמסונג גלקסי A53 לגלקסי A33?.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

בנוסף, יש גם דגם מעט יותר איכותי ויותר יקר, שזה גלקסי A73, ומחירו כ-2000 ש"ח. ומי שרוצה להשקיע עוד קצת יכול למצוא ב-2300 שקל את המכשיר ששייך לסדרת הדגל של שנת 2021: דגם גלקסי S21 FE. תוכלו לקרוא עליו בסקירת גלקסי S21 FE.

ומי שרוצה אייפון, צריך לדעת שמחיר סמסונג גלקסי A53 יותר נמוך ממחיר אייפון SE שאפל השיקה עבור הקהל שרוצה אייפון זול.

גלקסי A53: מסך

אז אם אמרנו שבגלקסי A53 יש כמה פשרות ביחס למכשירי הדגל של סמסונג בסדרה S22, לא התכוונו למסך. המסך של גלקסי A53 נהדר, וסמסונג גם השנה (כמו בדגם גלקסי A52) לא מתקמצנת ומציעה כאן מסך גדול ואיכותי, עם תצוגה נהדרת, צבעים חיים ועשירים וקצב רענון מהיר. עם זאת, כדי לראות היטב את תצוגת המסך באור שמש ישיר, תצטרכו להעביר את תאורת המסך למצב מקסימלי. אגב, המסך של המכשיר הזה גדול יותר מהמסך של גלקסי S22.

  • גודל 6.5 אינץ'
  • תצוגה סופר AMOLED
  • קצב רענון: 120Hz
  • חיישן זיהוי טביעת אצבע: יש ועובד טוב

גלקסי A53: מצלמות

גם המצלמות בגלקסי A53 מוצלחות, אבל כאן אפשר להרגיש הבדל בין יכולות הצילום שסמסונג מציעה בסדרת גלקסי S22 לבין המצלמות בסדרת GALAXY A. המכשיר גם לא מפגין קפיצת מדרגה בהשוואה לגלקסי A52 של השנה שעברה, שהציע גם הוא מצלמות טובות ודי דומות.

גלקסי A53 - מצלמות

סמסונג מציעה כאן מערך צילום אחורי מרובע, אך אין מצלמת טלפוטו. מצלמת הסלפי של A53 טובה יותר מזו שמציע הדגם הזול יותר GALAXY A33.

  • מצלמה עיקרית של 64MP
  • מצלמה עם עדשה רחבה של 12MP
  • מצלמת מאקרו של 5MP
  • עדשה נוספת של 5MP
  • מצלמת סלפי של 32MP

התמונות בתאורה אופטימלית (אור יום) יוצאות יפה מאוד, אך הצבעים לא לגמרי מדויקים. כך למשל, השמיים החיוורים במציאות נראים בתמונה ועל המסך הרבה יותר תכולים ויפים… התמונות בלילה בינוניות.

צילום באור יום במצלמות גלקסי A53
צילום באור יום במצלמות גלקסי A53. השמיים קיבלו צבע עז יותר. צילום: דפנה הראל כפיר

 

צילום במצב לילה במצלמות גלקסי A53
צילום במצב לילה במצלמת גלקסי A53. צילום: דפנה הראל כפיר

 

צילום מאקרו של פרח במצלמת GALAXY A53
צילום מאקרו במצלמת GALAXY A53. צילום: דפנה הראל כפיר

צילום המאקרו מוצלח, אך לוקח כמה שניות עד שמשיגים את המיקוד. יש אפשרות לצילום בעדשה הרחבה גם בלילה – מה שלא מציעים למשל באייפון SE.

פואנטה בטלגרם

גלקסי A53: חומרה ונתונים נוספים

הדגם הנמכר בארץ כרגע מגיע עם זיכרון פנימי 128GB וזיכרון עבודה 8GB RAM. זהו זיכרון עבודה נדיב יחסית (למרות שיש מתחרים שכבר מציעים זיכרון עבודה של 12GB ונפח אחסון של 256GB במחיר דומה).

המכשיר נמכר עם מעבד של סמסונג – Samsung Exynos 1280. מדובר במעבד 8 ליבות 5nm עם זיכרון וירטואלי נוסף להגברת זיכרון RAM. זהו מעבד חזק שמחזיק יפה את המכשיר, אך פה ושם המכשיר מגמגם מעט, או לא עובר מספיק מהר למצב צילום. אלה למשל דברים שלא קורים בגלקסי S22, אבל זה קורה מעט ורוב הזמן המכשיר עובד יפה.

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 12, והחברה מבטיחה עדכונים של מערכת ההפעלה למשך 4 שנים ועדכוני אבטחה למשך 5 שנים – כמו בסדרת הדגל S22.

GALAXY A53: סוללה וטעינה

סמסונג מציעה ב-A53 יופי של סוללה. מדובר בסוללת 5000mAh שמחזיקה מעמד לא רק כל היום, אלא עד כמעט למחצית היום שלמחרת. בסיום יום עבודה רגיל שבו נעשה שימוש יחסית סטנדרטי, הכולל גלישה ברשתות חברתיות, כמה שיחות טלפון, צילום סרטונים וצפייה בתוכן במשך כ-20 דקות – המכשיר הגיע ל-35% סוללה.

המכשיר תומך בטעינה מהירה (פחות מהירה מזו שיש לחלק מהמתחרים) של 25W, אבל סמסונג החליטה לא לא לצרף מטען בערכה – בניגוד למדיניות שלה בשנה שעברה בסדרת A. זה אומר שאם תרצו ליהנות מהטעינה המהירה ואין לכם מטען תואם, תצטרכו לקנות אחד (לא חייבים מטען של סמסונג… היכנסו לכתבה שפרסמנו כאן בפואנטה על רכישת מטען לטלפון סלולרי).

מה עוד יש ומה חסר?

סמסונג מציעה ב-GALAXY A53 תמיכה בדור 5 וגם מיגון נגד מים ואבק. מצד שני, אין כאן שקע אוזניות סטנדרטי, וכפי שאמרנו, אין מטען באריזה ואין מצלמת טלפוטו.

הממשק של הדגם הזה הוא אותו ממשק של סמסונג, המוכר להרבה ישראלים. בדגם הזה מדובר ב-One UI 4.1, וגם כאן הוא מציע תפריט צדדי שמאפשר גישה מהירה לאפליקציות המועדפות ולאנשי הקשר. יש כאן גם הקלטת שיחות דרך תפריט החיוג, שזו תכונה שיש הרבה צרכנים שמחפשים.

בשורה התחתונה

צרכנים שרוצים טלפון של סמסונג (ויש לא מעט כאלה, שרגילים לממשק או שמעדיפים לא לקנות טלפונים סיניים) – ימצאו כאן טלפון סלולרי לא יקר עם ביצועים טובים יחסית. יש כאן פשרות, אבל עבור רוב הצרכנים הן בהחלט סבירות. מדובר בטלפון סלולרי שמתאים להרבה פלחי שוק, החל מילדים ובני נוער, דרך אנשים שלא צריכים טלפון ככלי עבודה ועד מבוגרים שמחפשים טלפון אמין עם מסך גדול וסוללה טובה.

מחיר גלקסי A53

KSP1645 ש"ח
לאסט פרייס1299 ש"ח
באג1749 ש"ח

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות