האם סמסונג גלקסי A73 הוא הטלפון הכי טוב שתקנו עד 2000 שקל? סקירה

האם סמסונג גלקסי A73 הוא הטלפון הכי טוב שאפשר לקנות בכ-1650 ש"ח? סקירה

יש לו מצלמות טובות (לא מעולות) וגם סוללה טובה. המסך מצוין, אבל יש גם חסרונות. מתלבטים לגבי טלפון סלולרי? היכנסו לסקירה

גלקסי A73 סקירה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

סמסונג גלקסי A73 הוא טלפון סלולרי טוב עבור מי שמחפש סמארטפון עד 2000 ש"ח, ואפשר למצוא אותו אפילו ב-1649 ש"ח. לפני שנרד לפרטים, נזכיר כי סדרת GALAXY A של סמסונג לשנת 2022, כללה שלושה דגמים. הזול שביניהם הוא גלקסי A33, האמצעי הוא גלקסי A53 והיקר מבין השלושה הוא A73. מחיר גלקסי A73 הגיע בזמן ההשקה לכ-2000 ש"ח, אבל אפשר לקנות אותו כיום בהרבה פחות (ראו בהמשך). ההבדלים בין הדגמים נוגעים לגודל המסך, לקצב רענון המסך ולמצלמות – כאשר לא מדובר בהבדלים מרחיקי לכת (היכנסו לכתבה על סמסונג GALAXY A ולכתבה מה ההבדל בין סמסונג גלקסי A53 לגלקסי A33). כאמור, A73 הוא סלולרי טוב מאוד במחיר יחסית נגיש, אבל הוא לא לבד בקטגוריה הזאת. מי שמתלבט, כדאי שיקרא את הסקירה בשורות הבאות וגם סקירות אחרות כאן במדור סלולר באתר פואנטה.

ועוד טיפ לפני שנגיע לסקירת גלקסי A73: מחיר המכשיר אינו כולל מטען (בדגמי 2021 מטען כן היה כלול באריזה).

סמסונג גלקסי A73 – מפרט

  • מסך: 6.7 אינץ', סופר אמולד פלוס, קצב רענון 120 הרץ, 800 ניטים, רזולוציה – 1080X2400.
  • מצלמות: 4 אחוריות. העיקרית של 108MP, הקדמית של 32MP.
  • סוללה: 5,000mAh. מהירות טעינה 25W.
  • מטען: אין
  • תמיכה בטעינה אלחוטית אין.
  • נפח אחסון: 128GB
  • זיכרון עבודה: RAM 8GB
  • תומך 5G: כן
  • מערכת ההפעלה – Android 12
  • מעבד: Snapdragon 778G 5G

GALAXY A73 – מסך

סמסונג יודעת לספק מסכים טובים, והיא עושה את זה גם כאן. מסך גלקסי A73 הוא מסך נהדר, עם תצוגה יפה וצבעים עשירים. באור שמש ישיר בהחלט אפשר להמשיך ולעבוד עם המכשיר בנוחות (בזכות ה-800 ניטים שלו). כמובן שסמסונג יודעת להציע גם נוחות הרבה יותר גבוהה, למשל בגלקסי S22 אולטרה שמגיע עם 1750 ניטים, אבל בשביל תצטרכו לשלם פי שניים ויותר…

מתחת לציפוי הגורילה גלאס, יש כאן חיישן לזיהוי טביעות אצבע שעובד טוב (כמעט כל הזמן). קצב הרענון מהיר (120 הרץ) – ואפשר אם רוצים להוריד אותו ל-60 הרץ דרך מסך הגדרות התצוגה.

סמסונג גלקסי A73 – מצלמות טובות

מצלמות סמסונג גלקסי A73 הן מצלמות טובות, אך לא מעולות – וזה אחד ההבדלים בינו לבין המכשירים היותר יקרים של סמסונג, למשל בהשוואה לגלקסי S22 ובטח בהשוואה אל גלקסי S22 אולטרה שיש לו מערך צילום פשוט מעולה. גם בהשוואה לדגמים אחרים של טלפונים – לא של סמסונג – במחיר דומה, גלקסי A73 לא תמיד מציע את התמונה היפה והעשירה ביותר, אבל שוב – מדובר עדיין בתמונות מוצלחות מאוד ביחס למכשיר שמוגדר מראש כמכשיר ביניים.

מצלמות גלקסי A73

  • עדשה ראשית של 108MP, מפתח צמצם f/1.8 ומייצב תמונה אופטי.
  • עדשה רחבה של 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.2.
  • מצלמת מאקרו ברזולוציה של 5 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם של f/2.4.
  • מצלמת עומק ברזולוציה של 5 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם של f/2.4.
  • מצלמת סלפי ברזולוציה של 32 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם של f/2.2.

כאמור, המצלמה הראשית מסוגלת לצלם ברזולוציה של 108 מגה פיקסל, אבל תצטרכו להגדיר את זה לפני הצילום – וגם לוותר על הזום. לא בטוח שהרבה צרכנים באמת זקוקים לאיכות 108MP, אבל כדאי לדעת שזה אפשרי.

 

צילום חמניה ע"י מצלמות גלקסי A73 במצב פורטרט
צילום בגלקסי A73 במצב פורטרט. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום חמניה באמצעות מצלמת מאקרו של גלקסי A73
צילום במצלמת מאקרו של גלקסי A73. צילום: דפנה הראל כפיר

באור יום התמונות יוצאות יפה מאוד, עם צבעים חיים (אולי עזים מדי). העובדה שיש מייצב אופטי בהחלט מסייעת לתמונות לצאת ברור וללא מריחות. צילומי המאקרו יפים ועשירים בפרטים. בצילומי הלילה מתקבלת תמונה מאוד מעובדת, כך שכאשר מצלמים למשל בחושך מקום עם תאורת רחוב – השמיים נראים בהירים מאוד. האיכות סבירה, אך לא מושלמת. חשוב להחזיק את המכשיר כמה שניות ארוכות בצורה יציבה כדי לאפשר למכשיר לעבד את התמונה.

סוללה גלקסי A73 – מתי תצטרכו לטעון?

חוץ מהמצלמות, נושא הסוללה חשוב מאוד גם הוא למשתמשים. למכשיר גלקסי A73 סוללה די מוצלחת, בדומה לסוללה המאוד טובה שיש בדגם A72 משנת 2021. בהתנסות שלנו בשימוש רגיל (גלישה, שיחות טלפון, צפייה בתוכן ועוד), הסוללה החזיקה יום אחד עד חצות (יום שבו לא היינו בקרבת WIFI), ויום אחר למעלה מיום עבודה. באותו יום, שבו השתמשנו רוב הזמן בגלישה אלחוטית (WIFI) ולא בחבילת הגלישה, נותרנו בסוף היום עם כ-20% סוללה. עם זאת, בשימוש יותר מאומץ שבו אתם הופכים למשל את המכשיר לנקודה חמה או מצלמים הרבה, תצטרכו כנראה לטעון עוד לפני סוף היום.

הספק הסוללה הוא של 5000 מילי/אמפר שעה, וכאמור יש תמיכה בטעינה יחסית מהירה של 35W, אך אין מתאם בערכה. כדי לבחור מטען לגלקסי היכנסו לכתבה שפרסמנו כאן.

רמקול, צליל ושמע בגלקסי A73

חבל שסמסונג לא מספקת כאן שקע אוזניות סטנדרטי, כי צרכנים רבים מעדיפים אותו על פני חיבור USB-C.

מבחינת סאונד, בחלק התחתון של הטלפון יש רמקום, וכך גם בחלק העליון – כך שיש חוויה של סטיראו והסאונד לא רע בכלל. יש מתכתיות מסוימת כשמגבירים בעוצמה המירבית, אבל בסך הכול הצלילים נעימים ויחסית עשירים. במכשיר יובנה גם מקודד Dolby Atmos.

מה עוד יש ב-A73?

מה שסמסונג מציעה בדגם A73 שלא קיים בהרבה דגמים אחרים במחיר הזה הוא עמידות למים ואבק בתקן IP67 (וכמובן העובדה שהוא דור 5).

למכשיר יש גם NFC, כך שתוכלו לשלם באמצעותו בחנויות ובתחבורה ציבורית (התכונה הזאת כן הייתה קיימת בגלקסי A72).

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

מעבד ומערכת הפעלה ב-GALAXY A73

כאמור, מדובר במכשיר 5G וסמסונג שילבה בו מעבד יחסית חזק – Snapdragon 778G 5G, אשר בשילוב עם המעבד הגרפי מריץ את המכשיר במהירות ובצורה חלקה.

מערכת ההפעלה כאן היא החדשה ביותר של גוגל נכון לעכשיו, אנדרואיד 12, כשעליה מותקן ממשק One UI 4.1 של סמסונג. צרכנים שמכירים את המכשירים של סמסונג ירגישו לגמרי ביבת, וצרכנים שזה חדש להם יסתגלו מהר.

בשורה התחתונה, האם מחיר גלקסי A73 מוצדק?

אז כאמור, בתוך הקטגוריה של מכשירי הביניים (כלומר, לא מכשירי דגל ולא מכשירים מוזלים), גלקסי A73 הוא היקר יותר בסדרת A73, והוא מועמד מאוד דומיננטי לרכישה עבור מי שמחפש טלפון סלולרי עד 2000 ש"ח.

פואנטה בטלגרם

החוויה שלנו מהמכשיר הייתה חוויה טובה מאוד, בזכות המצלמות, הסוללה והמסך. עבור מי שאוהב את מכשירי סמסונג, זו בהחלט בחירה טובה. מי שלא דחוף לו לקנות דווקא מכשיר של סמסונג, יכול כיום למצוt בתקציב הזה מכשירים לא פחות טובים – שכן מגיעים עם מטען, נטענים תוך 15 דקות ויש להם נפח אחסון גדול יותר וזיכרון עבודה גדול יותר. מכשיר כזה למשל הוא VIVO V23, שנותן מענה מעולה למי שמחפש צילומי סלפי מצוינים, או ONE PLUS NORD CE 2, שמגיע עם מטען מהיר בטירוף.

מחיר גלקסי A73

כאמור, מחיר המכשיר קרוב ל-2000 ש"ח, אבל אפשר למצוא אותו גם בקצת פחות:

לאסט פרייסמ-1649 ש"ח
KSPמ-1649 ש"ח
באג1879 ש"ח כולל כיסוי ומטען

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 5

  1. לא מצדיק את המחיר, אל תקנו סמסונג בחיים אם אתם לא משקיעים מעל 2800, אם אתם רוצים משהו זול וטוב, רק שיאומי וואןפלוס קטלני אופו ביבו וכו

  2. האם יש בעיות עם אפליקציית "גלריה" החלפתי טלפון חדש לטלפון אחר הבעיה שהיא התמונות המצולמות לא נישמרות,לא ניתן להפעיל סירטונים

  3. לא מוצדק בכלללללל!
    אני אישית יש לי a52s, הוא אותו מפרט בדיוק כמו הa73.
    וגם יש לי כניסה לאוזניות וכרטיס, והוא עולה עכשיו בסביבות ה1150 שקל.
    ככה שהa73 לא כזה דיל ברייקר.
    יש לי את הטלפון מעל שנה ומרוצה ממנו מאוד, והוא בהרבה יותר טוב מהפחים החדשים של סמסונג, עם מעבדי אקסינוס מפגרים.
    בקיצר מי שמחפש טלפון טוב פחות מ1300 שייקח a52s.

נגישות