סמסונג גלקסי פולד 4: סמארטפון מתקפל למי שצריך את הטלפון ככלי עבודה

סמסונג גלקסי פולד 4: סמארטפון מתקפל למי שצריך את הטלפון ככלי עבודה

מסך הטלפון קטן לכם מדי? סמסונג גלקסי פולד 4 הוא מכשיר שהמסך שלו מגיע לגודל של 7.6 אינץ'. וזה לא הדבר היחיד שהופך אותו לכלי עבודה

גלקסי פולד 4
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

את הסמארטפון המתקפל גלקסי פולד סמסונג הכירה לנו כבר לפני כמה שנים, אבל משנה לשנה היא משפרת אותו ונראה שהדגם החדש, גלקסי פולד 4, הוא הדגם הבשל ביותר שהיא מציעה בקטגוריית המתקפלים. בסמסונג מתמחרים את Galaxy Z Fold 4 במחירים גבוהים ומייעדים אותו בעיקר לאנשים שבשבילם הטלפון הסלולרי הוא כלי עבודה. מדובר בסמארטפון מתקפל בצורת ספר, אשר גודלו 6.2 אינץ' כאשר הוא סגור ו-7.6 אינץ' כאשר הוא פתוח, כך שחוויית השימוש בו עבור מי שכותב מיילים, קורא מסמכים וכו' היא חוויה יותר נוחה מזו שיש בטלפון רגיל.

מחיר המכשיר הזה נע סביב כ-6500 ש"ח עבור גרסת 256GB. מי שמחפש טלפון מתקפל זול יותר, יוכל למצוא בסדרת גלקסי Z מכשיר זול יותר. במקביל להשקת גלקסי Z פולד 4, סמסונג השיקה גם את גלקסי פליפ 4, שהוא סמארטפון מתקפל בצורת צדפה. הוא כאמור הרבה יותר זול ועולה כ-3,000 ש"ח פחות מהפולד, אבל לא נפתח למסך עצום כמו זה של הפולד.

סמסונג גלקסי פולד 4 – מה ההבדל בינו לבין פולד 3?

גלקסי FOLD 4 הוא כמובן ממשיך דרכו של גלקסי פולד 3 אשר סקרנו כאן בפואנטה. את המכשיר השיקה החברה יחד עם הכרזת שעון חכם סמסונג Galaxy Watch 5 ואוזניות באדס פרו 2.

הדגם הנוכחי של הפולד אמנם לא מציג קפיצת מדרגה משמעותית, אבל מביא שיפורים בכמה נקודות תוקפה של קודמו.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

עיצוב וגודל

כשמדובר בעיצוב, לא מדובר בצבע המכשיר או במשהו קוסמטי, אלא בשינוי במידות המכשיר. הפולד 4 הוא קצת יותר רחב ונמוך מגלקסי פולד 3, ולמרות שמדובר במילימטרים מעטים – חוויית השימוש הרבה יותר טובה. כעת, יותר נוח להשתמש בו במצב סגור, ונראה שזה המצב שבו רוב האנשים ישתמשו בו כברירת מחדל, לצורך מענה להודעות או ניהול שיחות טלפון.

תמיכה בעט מגע

שדרוג אחר של סמסונג הוא התמיכה בעט מגע (S-PEN). העט אמנם לא נמכר בערכה, וגם אין לו מקום אחסון ייעודי במכשיר, אבל גלקסי פולד 4 תומך בו וזה הופך אותו למכשיר עוד יותר מתאים למי שמשתמש בטלפון לצרכי עבודה, מקבל מסמכים, חותם עליהם וכו'. אפשר לרכוש נרתיק של סמסונג עם מיקום ייעודי לעט.

נזכיר כי אם אתם מחפשים טלפון עם תמיכה בעט מגע, רק סמסונג מציעה כיום אפשרות כזאת. בעבר היא הציעה עט מגע רק במכשירי NOTE. בשנתיים האחרונות היא לא משווקת את מכשירי נוט, ופשוט הוסיפה את היכולת הזאת לדגם הפרימיום של סדרת גלקסי S. למעשה, גלקסי S22 אולטרה הוא כיום הסמארטפון היחיד שמגיע עם עט מגע מובנה ומקום אחסון ייעודי במכשיר.

פואנטה בטלגרם

נפח אחסון

שדרוג נוסף, שגם הוא מעיד על קהל היעד שאליו סמסונג מכוונת, הוא בנפח האחסון. לגלקסי פולד 4 יש לראשונה בטלפון מתקפל של סמסונג גרסה עם נפח אחסון של 1TB. אגב, נפח האחסון ההתחלתי הוא של 256GB. כל הגרסאות מגיעות עם זיכרון עבודה גדול של 12GB.

מערך צילום

המצלמות אמנם לא עשו קפיצת מדרגה מטורפת, אבל שופרו (ראו בהמשך).

ציר

במכשיר מתקפל לציר יש חשיבות גדולה מן הסתם. בדגם גלקסי פולד 4 הציר קטן יותר בהשוואה לדגם הקודם, כך שכאשר המכשיר סגור, הרווח בין שני חלקי המכשיר קטן יותר.

מפרט גלקסי Z פולד 4

  • מסך חיצוני: 6.2 אינץ’, Dynamic AMOLED 2X, קצב רענון אדפטיבי 48-120 הרץ
  • מסך פנימי: 7.6 אינץ’, Dynamic AMOLED 2X, קצב רענון אדפטיבי 1-120 הרץ
  • מעבד: סנאפדרגון 8+ Gen 1
  • זיכרון: 12GB RAM, אחסון 256/512GB ו-1TB
  • סוללה: 4,400mAh, טעינת 25W מהירה, טעינה אלחוטית, טעינה הפוכה
  • מצלמות: 50MP+12MP+10MP, ייצוב אופטי (OIS), צילום בזווית רחבה 123 מעלות, זום אופטי פי 3.
    מצלמת סלפי מתחת לתצוגה (חלק פנימי): 4MP, f/1.8
    מצלמת סלפי מעל מסך חיצוני: 10MP, f/2.2
  • מערכת הפעלה: אנדרואיד 12, One UI 4.1.1
  • קישוריות: בלוטות’ 5.2, WiFi 6E, 5G
  • מיגון: תקן IPX8 (מיגון מפני מים, אך לא מאבק)

מצלמות GALAXY FOLD 4

מערך הצילום בדגם Galaxy Z Fold4 שודרג כך שחיישן המצלמה בהיר ב-23% מהקודם. המצלמה העיקרית היא מצלמת 50MP – ומן הסתם היא יכולה לשמש כמצלמת סלפי. זה אחד היתרונות של המכשיר, כי אין מכשירים אחרים שמציעים מצלמת סלפי באיכות כזו. את התצוגה המקדימה אפשר לראות על מסך גדול, וזה נוח.

חוץ מזה, יש כמובן מצלמת סלפי רגילה. סמסונג גאה גם בכך שהיא מציעה כאן מצלמת UDC (מצלמה מתחת לתצוגה). היא אמורה להיות מצלמה נסתרת, אבל האמת שאפשר להבחין בה.

מסך

כאמור, יש לנו כאן בעצם שני מסכים – וגם כאן יש שיפור בהשוואה לדגם הקודם.

מסך ה-7.6 אינץ' הראשי מציע צג בהיר יותר וקצב ריענון אדפטיבי של 120Hz.

אפליקציות של רשתות חברתיות, כמו פייסבוק, הותאמו לחוויית המסך הגדול. המכשיר המתקפל מאפשר כמובן להניח את המכשיר בזווית של 90 מעלות או כל זווית אחרת, ולצפות בתוכן, למשל בנטפליקס, בלי לאחוז בטלפון (מצב FLEX).

בחלק התחתון של המסך יש שורת משימות שמאפשר לעבור במהירות בין היישומים האחרונים שהיו פתוחים במכשיר. זו כמובן תכונה שמשפרת את מהירות העבודה שלנו במכשיר.

סוללה

הסוללה של מכשיר עם מסך כה גדול צריכה להיות מספיק חזקה כדי להתמודד איתו. סמסונג שילבה כאן סוללה בהספק של 4400mAh, עם תמיכה בטעינה מהירה של 25W. כמובן שאת המטען היא לא מספקת, כך שאם אין לכם מטען תואם תצטרכו לרכוש אותו. אפשר למצוא פרטים בכתבה על מטען לגלקסי כאן בפואנטה.

מחיר גלקסי פולד 4

KSP6469 ש"ח ל-256GB
לאסט פרייס6469 ש"ח ל-256GB
באג6499 ש"ח ל-256GB
KSP6869 ש"ח ל-512GB
לאסט פרייס6869 ש"ח ל-512GB
באג6899 ש"ח ל-512GB

מחיר פולד 4 מתחיל ביותר מ-6000 ש"ח. זהו המכשיר הכי יקר של סמסונג כיום. כאמור, מדובר בליגת האלופות של סמסונג מבחינה טכנולוגית ומבחינת מיתוג המכשיר. גלקסי Z FOLD 4 מגיע ב-3 גרסאות: 256GB, 512GB ו-1TB, אך את גרסת ה-1TB לא מוצאים בכל חנות.

מי שמזמין בהזמנה מוקדמת יכול ליהנות מהטבות כמו אוזניות אלחוטיות, משטח הטענה אלחוטי חינם נרתיק עם מקום לעט ו-15% הנחה על שעון גלקסי 5.

בארה"ב, אגב, יש הטבה אחרת למי שמזמין מוקדם: רכישת נפח 512GB במחיר של 256GB.

מי המתחרים של גלקסי פולד 4?

אמנם, אין עדיין הרבה טלפונים מתקפלים בשוק, אבל מלבד FOLD 4 יש עוד כמה אפשרויות שחובבי המסך הגמיש יכולים לשקול.

קודם כל, צריך לזכור שעם השקת Galaxy Fold 4 ירד המחיר של הדגם הקודם וכעת פולד 3 עם נפח זיכרון עצום של 512GB נמכר למשל ב-KSP בפחות מ-5700 ש"ח (לחצו להזמנה >).

שנית, חברת OPPO השיקה לפני מספר חודשים את הסמארטפון המתקפל שלה, OPPO FIND N – ואמנם קשה להשיג אותו בארץ, אבל אפשר למצוא אותו בעלי אקספרס במחיר של כ-4100 ש"ח (משלוח – כ-100 ש"ח, יש לבדוק את עלות המיסוי).

וכאמור, לסמסונג עצמה יש מתקפל אחר, גלקסי Z FLIP, אבל השימושיות שלו שונה.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 


*חלק מהקישורים בכתבה מפנים לאתרים שעימם יש לנו הסכם שותפים המקנה עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות