גלקסי S22 אולטרה מול אייפון 13 פרו מקס: השוואה בין שני ענקים

גלקסי S22 אולטרה מול אייפון 13 PRO MAX: השוואה בין שני ענקים

איזה סמארטפון הכי טוב – אייפון 13 פרו מקס או סמסונג גלקסי S22 אולטרה? ל-S22 ULTRA יש יתרונות – אבל iPhone 13 Pro Max מכשיר מצוין. היכנסו לכתבה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

יש הרבה סמארטפונים בשוק. הרבה מאוד. אבל עבור מי שמחפש את הדובדבן שבקצפת, ההתלבטות היא בעיקר בין שני מכשירי הדגל של שתי החברות הגדולות, גלקסי S22 של סמסונג או אייפון של אפל. אז מה עדיף – סמסונג גלקסי S22 אולטרה או אייפון 13 פרו מקס?

אנדרואיד או iOS?

ההבדל הראשון והעיקרי בין אייפון 13 לגלקסי S22 אולטרה הוא כמובן מערכת ההפעלה. יש אנשים שמבחינתם אין בכלל התלבטות, הם אוהבים או שונאים את מערכת ההפעלה של אפל, ולכן לא משנה כמה יעלה המכשיר האחר, הם לא יעברו אליו.

אבל יש גם הרבה אחרים שכן מוכנים לדלג בין iOS לאנדרואיד, וחשוב להם פשוט לקבל את המכשיר הכי טוב או זה שמתאים לצרכים שלהם.


בכל אופן, נזכיר כאן שבעוד שמערכת ההפעלה של אפל היא בלעדית לה, מערכת ההפעלה שעליה מתבסס גלקסי של סמסונג היא מערכת של גוגל, אשר גם רוב היצרניות האחרות של אפל משתמשות בה (שיאומי, פיקסל, OnePlus, רילמי, Oppo ועוד). לכן, במידה מסוימת קל יותר לעבור בין מכשירי אנדרואיד מאשר לדלג בין אייפון לסמסונג גלקסי.

מן הסתם, בשני מכשירי הדגל מוטמעת הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה. סמסונג גלקסי S22 אולטרה פועל על אנדרואיד 12, ואייפון 13 פרו מקס הושק עם iOS15 והמערכת מתעדכנת בכל פעם שאפל מעדכנת אותה.

לסמסונג יש זיהוי בטביעת אצבע, לאייפון יש את סירי

צריך להודות שהממשק של האייפון קצת פחות אינטואיטיבי ונוח מזה של סמסונג גלקסי. כמובן, הכל עניין של הרגל – אבל יש לאפל כמה תכונות שהיה עדיף שהיא הייתה נפטרת מהן. מצד שני, לאייפון יש את סירי וה-CAR Play עובד מצוין.

באייפון אין זיהוי בטביעת אצבע

חיסרון אחר של האייפון הוא שאין זיהוי בטביעת אצבע. אפל ביטלה לפני כמה שנים את היכולת לפתוח את הטלפון באמצעות טביעת אצבע ועברה לזיהוי פנים. זה פחות נוח, במיוחד בעידן שבו חלק מהזמן אנחנו נמצאים עם מסכה.

אפל מתעקשת על שקע ייחודי

תכונה מעצבנת אחרת של אפל, שקיימת באייפון 13 ואולי תיעלם בדגמים הבאים, היא השקע הייחודי שלא מתאים לשום כבל חוץ מהכבל של אפל עצמה. בסמסונג לא מגבילים את המשתמשים ומשלבים שקע USB C סטנדרטי. גם מי שהיה לו בעבר כל טלפון אנדרואיד אחר יכול להשתמש בכבל הקיים.

סירי של אפל עובדת מצוין, גם בעברית

לטובת האייפון אפשר לציין את סירי – העוזרת הקולית המוצלחת, עם זיהוי קולי שעובד יופי גם בעברית. נוח להשתמש בה, במיוחד כשאתם בנהיגה ורוצים למשל להתקשר למישהו בלי לגעת בטלפון. סמסונג, לעומת זאת, לא מציעה מענה דומה.

גם CarPlay של אפל עובד מצוין

אפל גם טרחה להתאים את החיבור שלה לרכב (Car Play) לקהל הישראלי, בעוד שהחיבור של סמסונג גלקסי לרכב באמצעות אנדרואיד אוטו לא מספיק חלק.

גלקסי S22 אולטרה מול אייפון 13 פרו מקס: השוואת הנתונים היבשים

על הנייר, השוואת הנתונים היבשים של גלקסי אולטרה 22 מול אייפון 13 פרו מקס מציגה יתרון גדול לסמסונג. אולם, למרות שעל פניו האייפון מכשיר פחות משוכלל, במבחן העבודה ראש בראש – שני המכשירים מספקים חוויית משתמש מעולה ודי דומה. עם זאת, אין ספק שסמסונג כן מצליחה לתת לצרכנים כמה דברים שאין באייפון.

אייפון 13 פרו מקס סמסונג גלקסי S22 אולטרה
מחיר התחלתי מכ-4,500 ש"ח ל-128GB מכ-4,600 ש"ח ל-128GB
מחיר ל-256GB כ-4900 ש"ח ב-KSP
> לחצו להזמנה
4530 ש"ח ב-KSP
> לחצו להזמנה
גודל מסך 6.7 אינץ' 6.8 אינץ'
עט מגע אין יש
קצב רענון מסך עד 120 הרץ עד 120 הרץ
זיהוי בטביעת אצבע אין יש
מעבד A15 Bionic סנאפדרגון  8 Gen 1
נפחי אחסון 128GB, 256GB, 512GB, 1TB 128GB, 256GB, 512GB, 1TB (בארץ זמינים בעיקר 256 ו-512GB)
מצלמות אחוריות מצלמה עיקרית: 12MP (f/1.6)
עדשה רחבה: 12MP (f/2.4)מצלמת טלפוטו 12MP עם זום X3
מצלמה עיקרית: 108MP (f/1.8)
עדשה רחבה: 12MP (f/2.2
2 מצלמות טלפוטו 10MP עם זום X10 ו-X3
מצלמה קדמית 12MP (f/2.2) 40MP (f/2.2)
גודל סוללה מוערך: 4350 mAh 5,000 mAh
מהירות טעינה 25W חוטי, 15W אלחוטי 45W חוטי, 15W אלחוטי

מצלמות

שני המכשירים האלה מציעים את המצלמות הטובות ביותר שאפשר למצוא היום בסמארטפונים. האמת היא שבמשך הרבה שנים, המצלמה הייתה "שובר השוויון" לטובת אייפון, אבל כיום בדגמים האלה זה לא כך. שתי המצלמות מצלמות נהדר ומפיקות תמונות איכותיות, מדויקות ועשירות בפרטים.

בכל מקרה, עבור מי שחשוב לו הזום הגדול, סמסונג גלקסי אולטרה 22 הוא המנצח. כבר בגלקסי S21 אולטרה, סמסונג שמה דגש על המצלמות. כיום, גלקסי אולטרה S22 הוא המכשיר הכי טוב שסמסונג מציעה מבחינת צילום, אפילו יותר טוב מגלקסי Z פולד 3 שהוא מכשיר יקר יותר.

בכל מקרה, חשוב לשים לב שכאשר מדובר במערך הצילום, אי אפשר ולא כדאי להשוות רק את הנתונים על הנייר.

על הנייר, יש לסמסונג יתרון. גלקסי S22 אולטרה מציע 4 מצלמות, אשר העיקרית שבהן היא של 108 מגה פיקסל.

אולם, למרות שאייפון 13 מקס פרו מציע לכאורה פחות מצלמות, בסופו של דבר המבחן הוא מבחן התוצאה והתמונות של האייפון מוצלחות לא רק בזכות העדשות, אלא בגלל המעבד ותהליך עיבוד התמונה. למעשה, עיבוד התמונה הוא תהליך לא פחות חשוב מהצילום עצמו, ובאפל יודעים לעשות את העבודה.

במילים אחרות, למרות שעל הנייר נראה שמצלמת 108MP (כמו זו שיש בגלקסי) חייבת להיות טובה יותר ממצלמת 12MP (כמו זו שיש באייפון) – התמונות מוכיחות אחרת, כאשר המפתח הוא כנראה בעיבוד התמונה שאפל מצליחה לעשות גם עם מצלמת 12MP.

צילום מאותה נקודה במצלמות אייפון 13 וסמסונג גלקסי. צילום: דפנה הראל כפיר

 

צילום מאותה נקודה במצלמות גלקסי S22 אולטרה ואייפון 13 פרו מקס. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום מאותה נקודה במצלמות גלקסי S22 אולטרה ואייפון 13 פרו מקס. צילום: דפנה הראל כפיר

חשוב גם להזכיר את צילום הווידאו. האולטרה מסוגל להקליט וידאו באיכות של עד 8K ו-24 פריימים לשנייה, ואילו אייפון מציע עד 4K ו-60 פריימים לשנייה.

עבור מי שמשתמש בסמארטפון ככלי עבודה בתחום יצירת התוכן, הצילום או הווידאו, כדאי לבדוק מן הסתם את התכונות שכל אחד מהמכשירים מאפשר. כך למשל, אפל הוסיפה באייפון 13 פרו מקס אפשרות שנקראת cinenmatic mode, כלומר, צילום קולנועי. האפקט הזה מייצר יכולת לשמור על הפוקוס בעת צילום הווידאו וגם אחריו – וזו תכונה שאין בגלקסי.

עט מגע

עבור מי שרוצה עט מגע, אין בכלל התלבטות בשאלה מה עדיף, אייפון 13 פרו מקס או סמסונג גלקסי S22 אולטרה. אפל לא מציעה את האפשרות הזאת בשום טלפון שלה, גם לא בדגם היקר והיוקרתי iPhone 13 Pro Max.

למעשה, עט המגע הוא תכונה בלעדית כיום לגלקסי S22 Ultra.

העט הוא יתרון אדיר, וסמסונג גם שיפרה אותו עם השנים כך שכיום חוויית הכתיבה בו פשוט נהדרת. הכתיבה מדויקתוהמכשיר מסוגל לתרגם כתב יד לאותיות מודפסות בקלות.

סוללה וטעינה

נזכיר כאן שגם סדרת אייפון 13 של אפל וגם סדרת גלקסי S22 של סמסונג כוללות כמה דגמים, ושני הדגמים בכתבה זו הם הגדולים והיקרים ביותר שלהן. ככל שהמכשיר גדול יותר, הסוללה גדולה יותר, ובמקרה הזה גם יעילה יותר.


 

אפל שיפרה את הסוללה של אייפון 13 פרו מקס בהשוואה ל-12 מקס. סמסונג לא שיפרה את הספק הסוללה בהשוואה לדגם הקודם – אך מאחר שיש כאן מעבד אחר וניהול סוללה טוב יותר, התוצאה היא חיי סוללה ארוכים יותר.

בסופו של דבר, שני המכשירים מגיעים עם סוללה מצוינת – וזה מן הסתם שיקול חשוב עבור צרכנים רבים.

מבחינת טעינה, גלקסי S22 אולטרה מציע טעינה חוטית מהירה יותר של 45W, בעוד שאפל לא טרחה לשפר את מהירות הטעינה באייפון 13 פרו מקס (בהשוואה לדגם הקודם), והשאירה אותה על 25W. לגלקסי יש יתרון שהוא מאפשר גם טעינה הפוכה (אפשר לטעון באמצעותו גם מכשירים אחרים).

בטעינה אלחוטית הקצב זהה ועומד על 15W.

מה שחשוב לדעת הוא ששתי החברות לא מספקות מטען קיר (אלא רק כבל). הראשונה לבטל את המטען הייתה אפל, כבר בהשקת אייפון 12. אפל טענה שהיא מפסיקה לשווק מטען באריזה מטעמי הגנה על הסביבה, אך לא הוזילה את המכשירים. מיד אחריה סמסונג אימצה את השיטה וגם היא הפסיקה לשווק את המטען כאשר השיקה את סדרת גלקסי S21. עכשיו היא לא משווקת מטען גם בסדרת גלקסי A הזולה יותר.

מהבחינה הזאת אין הבדל בין אייפון 13 פרו מקס לסמסונג גלקסי S22 אולטרה.

אז מה ההבדל בין אייפון 13 פרו מקס לסמסונג גלקסי S22 אולטרה?

בשורה התחתונה, השאלה מה עדיף, אייפון 13 pro max או סמסונג גלקסי S22 ultra, היא שאלה שלא ניתן לענות עליה. היא תלויה במידה רבה בהעדפה של המשתמש למערכת הפעלה. אולם, עבור מי שלא מייחס חשיבות למערכת ההפעלה, ניסינו כאן לסייע בקבלת החלטה באמצעות סקירה שבוחנת מה ההבדל בין אייפון 13 פרו מקס לסמסונג גלקסי S22 אולטרה.

פואנטה בטלגרם


צריך לזכור שחובבי האייפון יכולים גם להסתפק באייפון 13 פרו, אם גודל המסך לא קריטי להם – ולקבל בדיוק את אותן תכונות שמציע ה-MAX. כך למשל הם יכולים לשלם פחות תמורת מכשיר מעולה, או לקבל יותר נפח אחסון. לעומת זאת, לחובבי סמסונג יש פחות גמישות, מפני שאם הם רוצים את הדובדבן שבקצפת שכולל עט מגע, הם יכולים לקנות רק את גלקסי S22 אולטרה.

האזינו לפודקאסט טריפל – לחצו על התמונה

לעבור מאנדרואיד לאייפון

 

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות