בנק ONE ZERO משיק את מסלול וואן פלוס: ניהול ניירות ערך במינוי חודשי

בנק ONE ZERO משיק את מסלול וואן פלוס: ניהול ניירות ערך במינוי חודשי

מסלול וואן פלוס מיועד למשקיעים בניירות ערך זרים – ובסוף השנה גם משקיעים בבורסה הישראלית. כמה עולה מינוי חודשי והאם הוא אטרקטיבי?

וואן פלוס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מנהלים תיק השקעות, ייתכן שתמצאו עניין במסלול וואן פלוס שמשיק בנק ONE ZERO – בעיקר אם אתם משקיעים בניירות ערך זרים בתדירות גבוהה. למעשה, מסלול One+ שמשיק הבנק הדיגיטלי וואן זירו הוא מסלול במינוי חודשי קבוע שיהיה משתלם רק לחלק מהלקוחות. מדובר במסלול בעלות של כ-120 ש"ח – סכום לא נמוך שיוצא משתלם רק למשקיעים שעושים פעולות רבות ושהפעילות שלהם רלבנטית לארה"ב. העלות כוללת חבילת מסחר בני"ע זרים (עד 10 פעולות בחודש, עד 120 פעולות בשנה). כל הפעולות מתבצעות ללא קשר לגובה פעולת הקניה/מכירה, ללא דמי משמרת, ללא עמלות קניה ומכירה, ללא עמלות מינימום וללא עמלות המרת מט"ח.

ושוב נזכיר כי עדיין לא מדובר בניירות ערך ישראליים. המסחר מתאפשר כרגע רק בשתי הבורסות הגדולות בארה"ב, ניו יורק ונאסד"ק. כעת הבנק מפתח מערכת מסחר בני"ע ישראלים לאחר שהצטרף כחבר בבורסה לניירות ערך הישראלית. הצפי הוא שרק לקראת סוף 2023 תיפתח האפשרות לסחור בבורסה המקומית.

המסחר מתאפשר במעל 1000 מניות ו-ETFs (תעודות סל) בבורסה האמריקאית (בורסת ניו יורק והנאסד"ק) ואת הרכישה ניתן לבצע הן מחשבון המט"ח והן מהחשבון השקלי ללא עמלות המרת מט"ח. כאמור, המסלול החדש שמשיקים בבנק ONE ZERO מציג תחרות משמעותית בעיקר לבנקים, שם העמלות מגיעות בדרך כלל לעד כ-1% מהסכום לכל כיוון (המרה משקל לדולר ולהפך).

ואיך המחיר ביחס לעלות של פעילות דומה בבנקים אחרים או בבתי השקעות? יותר זול מבנקים אחרים, יותר יקר מבתי השקעות – אבל יש לזכור שבבנקים ובבתי השקעות התעריף נעשה זול יותר ככל שהלקוח גדול יותר, ואילו בוואן זירו דמי המינוי קבועים ולא משתנים בהתאם לגודל תיק ניירות הערך.

ואפשר לסחור גם בלי להצטרף למסלול וואן פלוס

יש להניח שלא כל לקוחות בנק וואן זירו ירצו להצטרף למסלול וואן פלוס – אבל חלקם ירצו לסחור בניירות ערך זרים. מי שלא יצטרף, יוכל החל ממרץ לסחור בניירות ערך באופן מזדמן. גובה העמלות: 0.1% מערך הפעולה, עם עמלת מינימום דומה לעמלות בבתי ההשקעות – 8 דולרים.

לקוחות במסלול Zero , שאינם משלמים דמי מנוי חודשיים, יהיו דומות לעלויות בבנקים.

פואנטה בטלגרם

המטרה של ONE ZERO: לספק את כל השירותים הפיננסיים

"פלטפורמת המסחר מוטמעת בתוך אפליקציית הבנק ומאפשרת לסחור עצמאית בבורסה האמריקאית בתמחור האטרקטיבי ביותר במערכת הפיננסית", אומרים בבנק. השקת המסלול הזה היא צעד באסטרטגיה של הבנק להוות עבור הלקוחות ONE STOP SHOP, כלומר, גוף פיננסי אחד שבו הלקוח מרכז את הפעילות הפיננסית שלו.

ב-ONE ZERO מסתכלים כבר על היעדים הבאים – שאינם מסתכמים רק בבנקאות: "השקת פלטפורמת המסחר בזמן שיא, תוך חודשים ספורים ממועד ההשקה, משתלבת עם תפיסת העולם שלנו לאפשר ללקוחות הבנק לרכז את כל הפעילות הפיננסית שלהם במקום אחד בתמחור המשתלם ביותר, החל מפעילות העו"ש, הכרטיס, המט"ח, האשראי, החסכונות, ני"ע ובקרוב גם הפנסיה והביטוחים", אומר גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

מה ההבדל בין מסלול וואן לבין מסלול וואן פלוס של בנק ONE ZERO?

מסלול וואן פלוס הזה מצטרף למסלול One של וואן זירו שעליו דיווחנו כאן, שהוא מסלול עו"ש בעלות של כ-50 ש"ח בחודש.

מסלול One יותר זול ב-70 ש"ח – אך כמובן מצומצם יותר. התוספת של 70 השקלים מגלמת תשלום פר פעולת קניה/מכירה של 7 שקלים ללקוחות שינצלו את מלוא 10 הפעולות. לקוחות פחות פעילים שקונים ומוכרים שתי מניות בחודש (4 פעולות) ישלמו 17.5 שקלים לפעולה (70:4).

בשני המסלולים הלקוחות מקבלים פטור מעמלות תעריפון שונות, כמו עמלת המרת מט"ח בכרטיס.

פואנטה בטלגרם

כמה עולה ניהול השקעות בבנקים ובבתי השקעות?

במערכת הבנקאית גובים היום עמלת מינימום של בין 10 ל-20 דולר (35-70 ש"ח) לפעולת קניה/מכירה של ניירות ערך זרים.

זאת, בנוסף לדמי ניהול חשבון ני"ע זרים על עצם החזקת תיק השקעות – שנעים בין 0.8%-0.4% בשנה.

לקוח שמחזיק בבנק תיק השקעות בגובה של 250,000 שקל, משלם בשנה בדרך כלל עמלה של 1000 ואפילו 2000 ש"ח בשנה, גם אם אין בו פעילות כלל ואם מתבצעות פעולות בודדות.

בבתי ההשקעות השונים עמלת המינימום נעה בין 5-8 דולר לפעולה (17.5-28 ש"ח), כך שעבור סוחרים המבצעים מספר פעולות קניה/מכירה בחודש.

בנק וואן זירו: ייעוץ השקעות נטול ניגוד עניינים

מעבר לתמחור, בבנק וואן זירו פונים עם מסלול וואן פלוס ללקוחות הפוטנציאליים עם שני דגשים שמבדלים אותם מבנקים אחרים בכל הנוגע לייעוץ השקעוות. ראשית, הם אומרים שההמלצה לקנייה/מכירה של ני"ע על ידי מנהלי ההשקעות לא כרוכה בעמלה נוספת לבנק – ועל כן הלקוח מקבל ייעוץ השקעות נייטרלי לחלוטין, ללא ניגוד עניינים.

שנית, הם מבטיחים כי הסוחרים יקבלו בזמן אמת תובנות ועדכונים חכמים מבוססי בינה מלאכותית  על תיק ההשקעות שלהם (לקראת סוף שנת 2023).

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות