עמלות וואן זירו נחשפות: אין עמלות עו"ש, העמלות האחרות נמוכות

בנק וואן זירו לא גובה עמלות עו"ש ומבטיח שירות אנושי 24 שעות ביממה

מדיניות עמלות וואן זירו מאתגרת את הבנקים האחרים: מסלול ללא עמלות עו"ש כלל ושני מסלולי "הכול כלול". מתלבטים אם להצטרף לבנק החדש? היכנסו לכתבה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אין בנק בלי עמלות בישראל – גם לא בנק וואן זירו, אבל מה שכן אפשר לומר לזכות הבנק החדש הזה הוא שאין בו עמלות עו"ש. זאת, לפחות נכון לעכשיו. עמלות עו"ש הן למשל עמלת פקיד, עמלת משיכת מזומן וכו'. יש עמלות אחרות, כמו עמלה על מכתב התראה מעו"ד (40 ש"ח), אבל הן לא רבות והן נמוכות יותר מאשר בבנקים האחרים. כפי שנחשף כעת בתעריפון הרשמי של הבנק. כך למשל, עמלה על המרת מט"ח עומדת על 2% בלבד. תעריפון העמלות ייכנס לתוקף ב-1.1.2023. נזכיר כי בנק One Zero הוא בנק דיגיטלי חדש שהוקם ע"י היזם אמנון שעשוע (מייסד ומנכ"ל מוביל-איי) והחל לפעול לפני מספר חודשים בהשקה רכה.

מדובר בבנק לכל דבר, עם מספר ייעודי מבנק ישראל ושירותים בנקאיים מלאים (למעט משכנתאות, שיהיו בהמשך). לבנק אין סניפים כלל, כך שמי שמחפש מענה אנושי פרונטלי לא ימצא אותו שם. מצד שני, הוא מתהדר באפשרות דווקא לקבל יחס יותר אישי מהיחס שנותנים בנקים אחרים – וזאת למי שיצטרף למסלול במינוי חודשי שכולל שירותי בנקאות פרטית.

בדיקה מגלה שעמלות ONE ZERO נכון לעכשיו נמוכות יותר משל הבנקים האחרים. זה כמובן משהו שיצטרך להיבחן לאורך זמן.

החל מ-1 בינואר 2023, הבנק יאפשר ללקוחות לבחור בין 3 מסלולים.

מסלולים בבנק וואן זירו:

מסלול עמלות בתשלום נפרד ומסלולים במינוי חודשי הכולל עמלות

מסלול One בבנק וואן זירו:

מסלול שכולל את כל העמלות ובנקאות פרטית דיגיטלית. הלקוח מקבל (בכפוף לתעריפון הבנק ולמגבלות שימוש סביר שמוגדר בתעריפון).

מחיר: כ-50 ש"ח בחודש לחשבון יחיד וכ-60 ש"ח בחודש לחשבון משותף.

מסלול One+:

מסלול מותאם ללקוחות פרטיים שפועלים בניירות ערך ומקנה שירותי ייעוץ נוספים. המינוי כולל עד 15 פעולות קנייה/מכירה בחודש.

מחיר: 120 ש"ח בחודש.

מסלול Zero:

מסלול בסיסי ללא עמלות עו"ש. כולל פטור מדמי כרטיס אך אינו כולל את שירות הבנקאות הפרטית הדיגיטלית.

מחיר: תשלום לפי פעולה.

בנק וואן זירו: עמלות מיותרות אנחנו לא גובים

ב-ONE ZERO מתגאים בשני עקרונות בסיסיים בכל הנוגע לעמלות.  ראשית, עמלות ואן זירו נגבות לטענתם רק בעבור שירותים שמוצדק לגבות עליהם עמלה, ושנית, התעריפון שקוף.

"תעריפון ZERO כולל פטור מעמלות שורה ומדמי כרטיס ללא תנאים מקדימים. הוא לא כולל עמלות שאינן רלוונטיות בעידן הדיגיטלי, כמו עמלת הקצאת אשראי או עמלת פתיחת תיק", אומרים בבנק.

בבנק אומרים שהם נוקטים מדיניות של חוסר אפליה בין לקוחות, להבדיל מהמודל המסורתי שבו לקוחות שונים מקבלים תנאים שונים (למשל, סטודנטים, מעבירי משכורת וכו'.

אז למי משתלם לעבור למסלול "הכול כלול" בבנק וואן זירו?

כאמור, המסלולים שבהם הבנק מתגאה אף יותר הם מסלולי"הכול כלול". האחד הוא מסלול ONE במחיר של 50-60 ש"ח בחודש – שמציע חבילה שכוללת עמלות ושירותי בנקאות פרטית דיגיטלית, ומציע גם פטור מעמלת המרת מט"ח. השני הוא מסלול הכול כלול משודרג (One+), שבנוסף לאלה מציע גם פעילות בניירות ערך – במחיר של 120 ש"ח בחודש.

פואנטה בטלגרם

מדובר בהוצאה קבועה לא קטנה, כך שכל לקוח פוטנציאלי צריך לשאול את עצמו למי מתאים מסלול כזה. מסלולי דמי המנוי (ONE ו-ONE+) מיועדים למעשה ללקוחות שלא רוצים שהכסף סתם ישכב בחשבון, אלא ללקוחו שרוצים מישהו שינהל עבורם את הכסף – גםם כאשר מדובר בחשבון עו"ש ולא בתיק השקעות. בוואן זירו אומרים כי "מסלולי דמי המנוי מאפשרים גישה לשירותי בנקאות פרטית ולתנאי העמלות הכי טובים בשוק (כולל מט"ח, ערבות בנקאית וניירות ערך) ללא קשר לכוח מיקוח או לכמות הכסף בחשבון".

פלטפורמת המסחר בני"ע זרים תחל לפעול לקראת סוף ינואר, תחילה עם השקת מסלול ONE + במודל דמי המנוי וכמה שבועות לאחר מכן במסלול ONE בתמחור מוזל ואטרקטיבי לכלל לקוחות דמי המנוי.

נזכיר שוב כי בנק וואן זירו הוא בנק חדש בבעלות פרטית. במקביל, בימים אלה ניכרת האצה בגיוס הלקוחות של בנק חדש אחר – בנק אופק. בנק אופק הוא למעשה תאגיד אשראי והוא שונה לגמרי מבנק ONE ZERO. מדובר בבנק שהבעלים שלו יהיו גם הלקוחות שלו, כלומר, כל לקוח רוכש מניה ונעשה שותף בבנק. גם בנק אופק קיבל לאחרונה מספר קבוע מבנק ישראל. את כל הפרטים אפשר לקרוא בכתבה על בנק אופק ובכתבה על ההבדלים בינו לבין בנק וואן זירו.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 1

  1. מרוצה מוואן זירו , בניגוד לבנק הקודם שהפסיק להתאמץ בשביל הלקוחות , פה השיקו ומשתדלים עם השירות המהיר בצאט

נגישות