נמאס לכם משיחות שיווק מטרידות? כך תיכנסו למאגר "אל תתקשר אלי"

כך תיכנסו למאגר "אל תתקשר אלי" ותחסמו שיחות שיווקיות

לא רוצים לקבל שיחות שיווקיות מנציגי מכירות אגרסיביים? הצטרפו למאגר "אל תתקשרו אליי" וצרפו את הוריכם. ההרשמה נפתחה, כך תצטרפו

אל תתקשרו אליי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

החל מינואר 2023 תוכלו להימנע מלקבל שיחות שיווקיות מנציגי מכירות אגרסיביים, ולא פחות חשוב, לוודא שההורים המבוגרים שלכם לא ייעקצו כך. זאת, אם תצטרפו למאגר "אל תתקשר אלי" או שתכניסו את שמם של הוריכם הקשישים.  מדובר במאגר ממשלתי של מספרי טלפון שלחברות אסור יהיה להתקשר אליהם ולהציע הצעות שיווקיות. ההרשמה למאגר נפתחה, וכל הדרכים להיכנס למאגר "אל תתקשרו אליי" מופיעות בהמשך הכתבה.

לפני שנרד לפרטים נציין כי כאן באתר פואנטה אנחנו עוקבים אחרי גלגולי החוק הזה כבר כמה שנים, ומגיע קרדיט גדול לכנסת היוצאת ולשרה לשוויון חברתי מירב כהן (יש עתיד), שעמלה רבות כדי שהוא יקודם ואכן ייצא לפועל. זהו חוק חשוב מאין כמותו, שימנע עושק ועוקץ של צרכנים, בעיקר קשישים וחלשים.

כעת כדאי שהמחוקקים החדשים בכנסת יקדישו מאמץ לחקיקה נוספת שתמנע פניות גם באמצעים דיגיטליים, משום ששיחות טלפוניות הן לא הדרך היחידה להגיע לצרכנים.

מה המשמעות של מאגר "אל תתקשר אלי"?

כיום נתונים כל אזרחי ישראל למתקפה יומיומית של משווקים, כאשר לעתים קרובות מדובר בנוכלים שמפילים בפח צרכנים מוחלשים ומבוגרים. לא פעם שמענו על מקרים של עוקץ קשישים, שמצאו עצמם משלמים עשרות אלפי שקלים על מוצרים שאינם צריכים ואינם יכולים להחזיר.

החוק מאפשר לכל אחד להכניס את שמו לרשימה – ומרגע שהשם נמצא במאגר "אל תתקשר אליי", אסור יהיה להתקשר בשיחות שיווק לצרכנים שהכניסו את מספר הטלפון שלהם.

הפרת חוק "אל תתקשרו אלי" תגרור קנס של עשרות אלפי ש"ח

את המאגר מפעילה הרשות להגנת הצרכן, שקיבלה לשם כך תקציב של עד 10 מיליון ש"ח.

לרשות יש סמכות להטיל קנס של 46,080 ש"ח בגין כל הפרה על עוסק שפעל בניגוד להוראות החוק. המשמעות: חברה שפונה למשל ל-100 צרכנים שרשומים במאגר, תשלם קנס ש קרוב לחצי מיליון ש"ח.

אם לאחר שחברה קיבלה צו היא תמשיך בהפרה – הקנס יוגדל פי שלושה.

עקרונות מאגר "אל תתקשרו אליי"

  • המאגר מיועד לצרכנים המעוניינים לרשום מספרי טלפון נייד ונייח ישראלים
  • המאגר הינו שירות ללא עלות
  • הנתונים במאגר מאובטחים והמאגר אינו דורש או אוסף כל מידע נוסף מהצרכן מלבד מספר הטלפון שנרשם למאגר.
  • יש להירשם למאגר פעם אחת בלבד, לאחר ההרשמה מספר הטלפון יישאר במאגר ללא הגבלת זמן.
  • ניתן להסיר את מספר הטלפון מהמאגר בכל שלב.
  • כל אדם יכול רשום כל מספר טלפון למשל בן משפחה שירשום את הוריו (אך נדרש שהטלפון אותו רושמים למאגר יהיה נגיש למבצע הרישום).

אילו עוסקים מחויבים לבדוק במאגר לפני שהם מבצעים שיחת שיווק?

מאגר "אל תתקשרו אלי" מיועד לעוסקים המבצעים שיווק טלפוני לצרכנים, אך החוק לא חל על עוסקים בתחום הביטוח, מוסד פיננסי ובנקים. חשוב לציין שהמאגר גם לא חוסם לחלוטין את האפשרות שיתקשרו אליכם נציגים לא רצויים. כך למשל, שיחות לבקשת תרומה, כמו שיחות מ"קבר רחל", עדיין יגיעו למספר הטלפון שלכם באין מפריע, משום שהן לא מוגדרות שיווקיות.

כיצד נרשמים למאגר "אל תתקשר אלי"?

אינטרנט

למאגר הוקם אתר אינטרנט ייעודי בכתובת: https://dnc.fta.gov.il, ניתן להיכנס אל המאגר גם מאתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

מענה ממוחשב בטלפון

ניתן להירשם באמצעות מענה ממוחשב בטלפון שמספרו 1-800-071-171.

מענה אנושי בטלפון

הוקם מוקד ייעודי אנושי לרישום ותמיכה לצרכנים שמספרו 1-800-071-170 (שעות פעילות: יום א' 14:00-17:00, ימים ב'-ה' 9:00-13:00).

וואטס-אפ

לינק ישיר נמצא באתר המאגר.

מאגר "אל תתקשרו אליי" – כך זה עובד

הרעיון מאחורי הקמת מאגר "אל תתקשר אליי פשוט. כל אחד יכול להיכנס למאגר ולהזין את שמו ואת מספר הטלפון שלו, וכך להיכלל במאגר מספרי טלפון שלחברות מסחריות אסור יהיה להתקשר אליהם.

כדי לוודא שהאדם שנרשם למאגר אכן בעל מספר הטלפון, יישלח לו מסרון זיהוי. כאן יש להדגיש כי מי שיש לו הורים מבוגרים יצטרך ככל הנראה לבצע את הרישום למאגר אל תתקשר אליי עבורם. יש לא מעט קשישים בישראל שלא יודעים כיצד להיכנס לאינטרנט, למלא טופס מקוון וכו'. חשוב מאוד שאנשים שיש להם הורים או חברים מבוגרים, או לחילופין מכרים שאינם דוברי עברית כמו שצריך – ייכנסו בעבורם אל המאגר ויירשמו שם.

רקע נוסף על מאגר "אל תתקשר אליי"

בשנת 2020 אושר התיקון לחוק הגנת הצרכן, ובחודש יוני 2022 ועדת הכלכלה אישרה את התקנות המסדירות את אופן השימוש של בעלי העסקים והצרכנים במאגר אל תתקשר אליי. התקנות מגדירות הוראות לרישום והסרה של מספר טלפון במאגר והאופן בו בעלי עסקים יכולים לבצע בירור במאגר.

כמו כן, התקנות הסדירו הקמת מוקד תמיכה שתנהל הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, לטיפול בפניות של עוסקים וצרכנים.

מאגר אל תתקשרו אליי – האם הפעם זה יעבוד?

אם החוק הזה נשמע לכם מוכר – אתם לא טועים. בעבר דיווחנו כאן באתר פואנטה על מאגר "אל תתקשר אליי" שעבר בכנסת בעבר את שלבי החקיקה הראשונים, אך נתקע כאשר הכנסת התפזרה.

כעת הצליחה השרה לשוויון חברתי, מרב כהן (כחול לבן) בסיוע שרת הכלכלה ויו״ר ועדת הכלכלה ביטון להגיע אל קו הסיום.

פואנטה בטלגרם

גם במדינות אחרות קיים מאגר "אל תתקשרו אליי"

עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הגנת הצרכן ברשות, מספר שמאגר "אל תתקשרו אליי" כבר קיים בעולם, למשל ארה"ב, צרפת וסינגפור. "בריונות כלכלית היא לא תופעה שישראלים המציאו, זו תופעה רחבה. בארה"ב ראינו שקצב ההרשמה היה מהיר. יהיה להערכתנו באזז גדול סביב השקת המאגר, ואז צרכנים יידעו עליו ויירשמו".

את הכתבה הזאת אתם חייבים לשתף! 

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 2

  1. מעולה !!
    סופסוף משהו חיובי לאזרח שמותקף מאינספור טלפונים מביטוח סלולרי כבלים וכו'
    הצעד הנכון שהיה צריך לעשות הוא הפוך !! להכניס את כל עם ישראל למאגר ומי שלא מעוניין להיות בו ( קרי כן לקבל הטרדות שיווקיות ) שייכנס ויוציא את עצמו..
    ניחא לאט לאט

נגישות