ייצוגית נגד חברת הסלולר וויקום: הפחיתה את נפח הגלישה ב-90%

ייצוגית נגד חברת הסלולר וויקום: הפחיתה את נפח הגלישה ב-90%

הבטחות צריך לקיים? הוגשה ייצוגית נגד וויקום ע"י לקוח שהצטרף ל"חבילה נצחית עם גלישה בחו"ל" וגילה שהחברה קיצצה את נפח הגלישה

ייצוגית נגד וויקום
אנה זק - פרזנטורית וויקום - באירוע ההכרזה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אמנם נראה שבישראל של 2023 הבטחות נתפסות כמשהו שלא צריך לקיים – אבל יש צרכנים שעדיין מצפים לזה (ובצדק). לפני מספר חודשים הושקה חברת הסלולר WeCom עם הבטחה לחבילת תקדים: חבילת סלולר כולל גלישה בחו"ל של 50GB. לא עברו שלושה חודשים – והחברה שינתה את החבילה והפחיתה באופן דרסטי את נפח הגלישה בחו"ל שהיא כוללת. כעת מוגשת תביעה ייצוגית נגד וויקום. סכום התביעה מוערך ב-2.5 מיליון ש"ח.

הבקשה לייצוגית נגד וויקום (ת"צ 37788-01-23) הוגשה בשם לקוח החברה ע"י עורכי הדין יונתן רפפורט, אדם לוין ורועי ביטון. בכתב התביעה מצוין כי ללקוח הובטחה חבילה הכוללת "גלישה נצחית בארץ ובחו"ל", כאשר החבילה בישראל לא מוגבלת, והחבילה בחו"ל כוללת 50GB. בפועל מה שקרה הוא שבחודש דצמבר 2022 וויקום הודיעה ללקוחותיה שב-15.1.2023 נפח הגלישה "הנצחי" יצטמצם ל-5GB בלבד. "הנתבעת פשוט חתכה 90% מנפח הגלישה", נכתב בבקשה.

פואנטה בטלגרם

ייצוגית נגד וויקום: "הבטיחה רק כדי לגייס לקוחות"

עוד נכתב בתביעה כי בוויקום הסבירו את ההחלטה בכך ש"לקוחות עשו שימוש לרעה בשירותיה". התובעים מצדם אומרים שאין בכך כדי להצדיק את התנהלותה, אלא לחזק את המסקנה שהיא יצאה במהלך שיווקי כי לגייס לקוחות, וברגע שהצליחה – מיהרה לבטל את התחייבויותיה. "יצוין כי בגין התנהלות דומה אף מתנהלת בקשת אישור נוספת לתביעה ייצוגית 24761-10-22, ומשכך נדמה שמדובר בדרך פעולה סדורה: 'הבטח הבטחות, גייס לקוחות, בטל הבטחות'".

"החברה התעשרה על חשבון לקוחותיה בשתי דרכים"

בכתב התביעה מדגישים התובעים ש-Wecom מתעשרת על חשבונם פעמיים: הן בשל העובדה שהיא חוסכת לעצמה את העלויות הנדרשות לצורך אספקת חבילת הגלישה שהתחייבה לספק, והן בשל העובדה שלקוחותיה רוכשים ממנה חבילות להגדלת הגלישה, ומשלמים לה תשלומים נוספים שלא היה עליהם לשלם אילולא הקיצוץ שבוצע".

כעת התובעים דורשים שבית המשפט יורה לחברת WeCom לחזור בה מקיצוץ נפח הגלישה וכן לפצות אתלקוחותיה על הנזקים שייגרמו להם עד אשר וויקום תעשה כן.

רקע – וויקום

חברת WeCom היא למעשה גרסה חדשה של חברת We4G. זאת, אחרי שחברת We4G נמכרה. בעלי השליטה בחברת הסלולר WeCom הם יריב לרנר וקרן כלירמק, שרכשו את השליטה בחברת הסלולר We4G. שליש מהשליטה נשאר בידי חזי בצלאל, מייסד We4G.

תגובת WeCom

מוויקום נמסר: ״אנחנו לא מכירים תביעה כזאת. ונכון לרגע זה לא נתקבלה שום תביעה כנגד החברה״.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות