סופית: בדיקות קורונה ביתיות (בדיקה מהירה) אושרו לשיווק. כל המידע

סופית: בדיקות קורונה ביתיות (בדיקה מהירה) אושרו לשיווק. כל המידע

לאור התפשטות הקורונה, בדיקות קורונה ביתיות יכולות להיות גורם שיצמצם את ההדבקה. כל הפרטים לגבי הזמינות, המחיר והדיוק

בדיקות קורונה ביתיות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם יש לכם תסמיני קורונה, אם אתם משתעלים, אם הייתם ליד חולה מאומת – מן הסתם כדאי שתעשו בדיקת קורונה. לעתים קיים צורך בבדיקת קורונה ביתית, ועד עתה זה לא היה אפשרי. כעת משרד הבריאות מאשר את שיווקן של בדיקות קורונה ביתיות – כאשר מדובר בבדיקה מהירה שמתבצעת ע"י הנבדק עצמו ומספקת תשובה תוך 15-30 דקות. המחיר בסופר-פארם נע סביב 70 שקל לשתי בדיקות – ויש להניח שיהיו מקומות זולים יותר.

בדיקות קורונה ביתיות הן בדיקות אנטיגן. הן אינן קבילות בהיבט של הצגת בדיקה שלילית במסגרת התו הירוק, והן אינן קבילות עבור מי שצריך להציג בדיקת קורונה שלילית לפני טיסה לחו"ל, אבל יש להן חשיבות רבה מבחינת מניעת התפשטות המגפה. הבדיקות נמכרות בבתי מרקחת והתשובה מוצגת על מקלון בדומה לתשובה של בדיקת היריון או בדיקת סטרפטוקוק.

בדיקות קורונה ביתית – מידע חשוב

מהן הבדיקות המהירות (אנטיגן)?

בדיקות מהירות, בהן הבדיקות הביתיות, הן בדיקות לגילוי נגיף קורונה, המבוססות על טכנולוגיה שאינה מצריכה שינוע הבדיקה למעבדה ומאפשרת מתן תשובה תוך 15 עד 30 דקות מרגע הדגימה.

האם בדיקות קורונה ביתיות הן בדיקות אמינות?

בדיקות הקורונה הביתיות הן בדיקות מהירות בעלות רגישות פחותה מזו של בדיקות ה-PCR הרגילות. אם אדם נמצא בשלבי הידבקות ראשונית ואין לו תסמינים, ייתכן שהוא יקבל תשובה שלילית גם אם הוא חולה קורונה. עם זאת, במשרד הבריאות רואים בבדיקות האלה בדיקות יעילות משום שהן מאפשרות זיהוי מהיר וטוב מספיק במקרים בהם העומס הוויראלי גבוה.




אם בדיקת קורונה ביתית יצאה שלילית ובדיקת PCR יצאה חיובית – מה נכון?

כאמור, בדיקת קורונה ביתית היא בדיקה פחות אמינה, ולכן אם ביצעתם בדיקת PCR בקופת חולים או במקום אחר והיא יצאה חיובית – זו התוצאה הנכונה.

היכן אפשר להציג בדיקת קורונה ביתית?

בדיקות הקורונה הביתיות לא נועדו לשמש מסמך רשמי ואי אפשר להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה בבית כמסמך רשמי לצורך כניסה לאירועים. בדיקות אנטיגן אינן תקפות בשימוש לצורך מעבר גבול או טיסה אלא רק בדיקות PCR. היתרון שהן מקנות הוא שאם אדם לא מרגיש טוב וחושש שיש לו קורונה, יכול לבצע בדיקה כזאת ולדעת אם הוא חיובי או שלילי. במידה שהוא חיובי עליו לנהוג בהתאם.

במשרד הבריאות מדגישים כי בדיקות אלו נועדו לשימוש הציבור בהתאם להנחיות: "תוצאה שלילית בבדיקות אלו אינה משמשת כאסמכתא כלשהי לטובת כניסה למקומות או כל דבר אחר, והיא לשימוש אישי בלבד".

רוצים עדכוני קורונה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

מה עושה מי שנמצא חיובי בבדיקה מהירה?

  • יש להיכנס באופן מיידי לבידוד
  • יש לדווח לכל מי שהיה איתו במגע
  • ביצוע בדיקת PCR בהקדם, לאימות התוצאה
  • אם תוצאת ה-PCR שלילית, אזי ניתן לצאת מבידוד (תוצאת ה-PCR גוברת על האנטיגן)
  • אם לא בוצעה בדיקת PCR, יש להשלים את תקופת הבידוד – כמו מי שנמצא חיובי בבדיקת PCR

היכן ניתן לבצע בדיקות מהירות ביתיות?

החל מהשבוע, יחל שיווק של ערכות בדיקה מהירות בפארמים ובבתי המרקחת. כאן באתר פואנטה פרסמנו למשל כי בימים אלה מתחילה להימכר בדיקת קורונה ביתית בסופר-פארם.

בדיקות קורונה מהירות לא ביתיות – כן תקפות לתו הירוק

זה המקום להזכיר כי כבר כמה חודשים ניתן לבצע בדיקת קורונה מהירה במקומות שונים ובדיקות אלה – שאינן בדיקות ביתיות – בהחלט משמשות מסמך רשמי במסגרת התו הירוק.

במשרד הבריאות מעדכנים כי בקרוב צפויות עמדות ביצוע בדיקות מהירות על ידי דוגמים הרשומים במשרד הבריאות, באתרי בדיקה הפרוסים ברחבי הארץ.

תוצאה שלילית בבדיקות אלו עבור מי שאינו מחוסן או מחלים, מאפשרת כניסה למקומות הפועלים בתו שמח, או תו ירוק, למשך 24 שעות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

כאן בפואנטה פרסמנו רשימה של מקומות שבהם אפשר לבצע בדיקת קורונה מהירה – הנה תזכורת:

 

פואנטה בטלגרם

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



     

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות