בדיקת קורונה מהירה ב"טרם" - באילו סניפים וכמה היא עולה?

בדיקת קורונה מהירה ב"טרם" – באילו סניפים וכמה היא עולה?

אם אתם צריכים להציג בדיקת קורונה שלילית, אפשר כעת לעשות בדיקת קורונה מהירה ב"טרם". איפה אפשר להציג אותה וכמה היא עולה?

בדיקות קורונה מהירות בטרם
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

לידיעת מי שצריך לעשות בדיקת קורונה מהירה או בדיקת PCR: ניתן לעבור בדיקות מהירות ב"טרם" (מרכזי הרפואה הדחופה) בכל רחבי הארץ. מדובר בפתרון זמין ונוח למי שנחשף למאומת, מרגיש לא טוב, צריך לטוס או שאין לו תו ירוק. בדיקת מהירה עם תוצאה שלילית תקפה ל-24 שעות ומאפשרת למי שאין לו תו ירוק להיכנס לכל מקום. לאור העלייה בתחלואה תקנות התו הירוק תקפות כעת שוב בחנויות בקניון בתי קפה, מסעדות, אירועים ועוד.

כמובן, טרם לא לבד. אפשר לבצע בדיקות מהירות לקורונה במד"א ב-120 נקודות בכל רחבי הארץ אפילו בעלות נמוכה יותר מאשר במרפאות טרם. במד"א ילדים בני 3-12 נבדקים חינם, כאשר מחיר בדיקה מהירה בטרם עומד על 69 ש"ח לחולה ו-50 ש"ח במסגרת טיפול. המחיר במד"א עומד על 52 ש"ח.

גם סופר-פארם מציעה בדיקות קורונה מהירות בחלק מהסניפים שלה ברחבי הארץ. למרות שבדרך כלל סופר-פארם היא רשת יקרה, דווקא הבדיקות המהירות לא יקרות שם, והן עולות כ-60 ש"ח (ו-52 ש"ח לבעלי כרטיס אשראי לייף סטייל).

הבדיקה עצמה היא אותה בדיקה.




החל מ-18.8.2021 גם חברת איכילוב well (חברת בת של המרכז הרפואי איכילוב) מספקת בדיקות מהירות חינם (אנטיגן) למתן תו ירוק עבור ילדים בני 3-12 ולמנועי חיסון באזור המרכז ותל אביב בישובים: אבן יהודה, אזור, בני ברק, גבעת שמואל, גבעתיים, גדרה, גן יבנה,  הוד השרון, הרצליה, חולון, טירה, יבנה, יהוד, כוכב יאיר, כפר יונה, כפר סבא, לוד, מזכרת בתיה,  מודיעין מכבים רעות, נס ציונה, נתניה, פתח תקווה, קדימה צורן, קרית אונו, קרית עקרון, קרני שומרון, ראשל"צ, רחובות, רמלה, רמת גן, רעננה, שוהם, תל אביב-יפו ותל מונד. הבדיקות מתבצעות במימון המדינה לאחר שחברת איכילוב Well זכתה במכרז של משרד הבריאות. הבדיקות עבור נבדקים שאינם בגילאים אלו או אינם מנועי חיסון כרוכות בתשלום.

רשימת נקודות הבדיקות נמצאת באתר איכילוב well בכתובת: https://ichilov.simple-sites.co.il/fast_test/. מומלץ להתעדכן באתר איכילוב Well לפני ההגעה לבדיקה, במידה וישנם שינויים במיקומים או בשעות הפעילות.

בדיקות קורונה מהירות ב"טרם רפואה דחופה" – מה צריך לדעת?

בדיקות מהירות נכנסו לשימוש ברוב מרכזי רפואה דחופה של טרם, ביניהם שרי ישראל והטיילת בירושלים, מודיעין, בני ברק, כרמיאל, אשדוד, באר שבע וראש העין.

אם אתם לא בטוחים, שווה להתקשר ולברר בסניף הקרוב למקום מגוריכם.

פואנטה בטלגרם

תוצאות הבדיקה מתקבלות תוך 15 דקות.

נתן אפלבאום, מנכ"ל טרם, מציין כי מדובר בבדיקה של חברת BDישראל, שקיבלה את אישור משרד הבריאות: "הבדיקה מבוססת אנטיגן ומזהה בתוך 15 דקות את נגיף הקורונה וגם את הזנים החדשים והמוטציות, כולל המוטציה הבריטית, הדרום אפריקאית והברזילאית".

 

בדיקת קורונה מהירה של BD
בדיקת קורונה מהירה של BD. צילום: חברת BD

 

עד היום חולים שהגיעו עם חום וחשד לקורונה נשלחו לבצע את הבדיקות מחוץ למוקדים: "מהיום הבדיקה הופכת להיות חלק מהרפואה הדחופה", אומר דיוויד זלוטניק, מנהל רפואי בכיר בטרם.

מי יכול או צריך להציג בדיקת קורונה שלילית?

זן האומיקרון טרף את הקלפים ומספר הנדבקים מזנק מדי יום, כך שכיום כל אלפי האנשים שנחשפים לחולה מאומת בדרך כלל מעוניינים בבדיקת קורונה מהירה או בבדיקת PCR יש לא מעט מחוסנים חוששים שנדבקו בזן אומיקרון, ולכן זה פתרון טוב גם עבורם. הבדיקה מתאימה גם לעובדים במקומות עבודה שצריכים להציג בדיקה שלילית ולכל אדם שמעוניין להציג במהירות בדיקה שלילית ואין לו זמן להמתין לבדיקת PCR.

חשוב להדגיש שהבדיקה, שמספקת תוצאות תוך 15 דקות, היא בדיקת אנטיגן ולא בדיקת PCR, כך שהיא פחות מדויקת או אמינה מבדיקת PCR.

אם קיבלתם תוצאה שלילית אך אתם מרגישים תסמינים, מומלץ שתעשו את הבדיקה שוב כעבור כמה ימים. אם הבדיקה בוצעה ממש בסמך להדבקה, ייתכן שהנגיף לא זוהה.

כפי שפרסמנו בכתבה לאן אפשר לטוס, יש יותר ויותר מדינות בעולם שמאפשרות לישראלים להיכנס בתנאי שיציגו בדיקת קורונה שלילית מעודכנת – בחלק מהמקרים מדובר בבדיקת PCR ובחלק מהמדינות, כמו ארה"ב ואיטליה, מסתפקים בבדיקת אנטיגן.

פואנטה

 

נזכיר כי בדיקת קורונה לפני טיסה אפשר לבצע כיום במקומות רבים – למשל בדיקת קורונה בסופר-פארם, בדיקת קורונה בביקורופא, בדיקת קורונה במד"א, בדיקת קורונה ברשת BE פארם ועוד. האופציה הכי זולה היא לעשות בדיקה לפני טיסה בנתב"ג. אפשר גם לעשות בדיקות קורונה לפני טיסה בבית חולים – אבל המחיר גבוה (למרות שהוא מפוקח ע"י משרד הבריאות).

כאמור, כאן בארץ, הצגת תוצאות בדיקה שלילית שבוצעה כבדיקה מהירה בטרם היא בדיקה קבילה בכניסה למקומות שדורשים תו ירוק.

כמה עולה בדיקה מהירה ב"טרם"?

כאמור, המחיר לא גבוה.

  • 50 ₪ עבור חולה
  • 69 ₪ עבור כל אדם שחפץ בבדיקה

מחירי בדיקת קורונה מהירה במקומות שונים

מד"א סופר-פארם טרם רפואה דחופה ביקורופא BE פארם
52 ש"ח כ-60 ש"ח
(כ-52 למשלמים בכרטיס אשראי לייף סטייל)
69 ש"ח למטופל,
50 במסגרת טיפול
69 ש"ח 79 ש"ח
(69 למשלמים בכרטיס אשראי שופרסל)

למעשה, המחיר זהה לזה של בדיקת קורונה מהירה בביקורופא וזול יותר מבדיקת קורונה מהירה ב-BE פארם. עם זאת, המחיר של בדיקה מהירה במד"א יותר נמוך.

היה לכם מעניין? יופי, שלחו את הכתבה לחברים… ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה קל!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות