איזה סופר הכי זול למי שמחפש אוכל בריא? השוואת מחירים חדשה

איזה סופר הכי זול למי שמחפש אוכל בריא? השוואת מחירים חדשה

באיזה סופר הכי זול לקנות אוכל בריא, כמו לחם מלא ומזון מן הצומח? לאיזו רשת שיווק לא כדאי לכם להתקרב? השוואת מחירים

הכנסה ממוצעת למשק בית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

יותר ויותר צרכנים קונים לחם מקמח מלא, מחפשים בסופר מוצרי מזון לא מעובדים ומעדיפים לקנות מזון מן הצומח. יש הרבה אנשים שמחפשים תחליפי חלב כמו חלב סויה או חלב שיבול שועל, קונים בכל שבוע טופו ולא מכניסים הביתה משקאות ממותקים. אז באיזה סופר הכי זול לקנות אם אתם צמחונים, טבעונים או חובבי תזונה יחסי בריאה? הנה השוואת מחירי הסל הבריא של משרד הכלכלה ושל המועצה לצרכנות, אשר מתפרסמת בפעם השנייה ומגלה ששוב אין הפתעות: הכי יקר ב-AM:PM וברשתות כמו פרש מרקט, סופר אלונית וטיב טעם. הכי זול ברמי לוי.

הפער עצום ובאמת חבל לבזבז את הכסף על מוצרי מזון זהים: ברמי לוי באינטרנט הסל שנבדק נמכר ב-678 שקל (לפני דמי משלוח), ואילו בסופר אלונית אותם מוצרים בדיוק נמכרים ב-931 שקל – פער של 253 ש"ח, שהם 37%!

המחיר הממוצע ברשתות שנבדקו עומד על כ-785 ש"ח – התייקרות חדשה בהשוואה למחיר הממוצע באפריל, שעמד על כ-700 ש"ח.

באיזה סופר הכי זול לקנות לחם מלא ומוצרי מזון בריאים?

רמי לוי, כאמור, הוא הסופר הכי זול למי שמחפש מוצרי מזון כמו לחם מלא ועוד, גם בהזמנה מאתר רמי לוי וגם בקנייה בחנויות הרשת עצמן. אחריו מדורגת רשת יוחננוף, ואחריה בהשוואה של משרד הכלכלה "מגה מרקט" – אבל לא מדובר ממש ברשת אלא בשני סניפים ששייכים לקבוצת יינות ביתן.

בהמשך השוואת מחירי מוצרי המזון הבריאים אפשר למצוא את סופר דבאח, ויקטורי, מחסני השוק ושופרסל דיל – אבל כל אלה יקרות בעשרות שקלים מרשת רמי לוי.

מי שאוהב להזמין משופרסל אונליין, ישלם כ-20 שקל יותר ממי שיקנה בשופרסל דיל, אבל הרבה פחות ממי שיקנה ברשת שופרסל אקספרס. הפער בין שופרסל דיל לשופרסל אקספרס הוא כמעט 140 ש"ח על אותם מוצרים בדיוק!

השוואת מחירי מזון בריא: ממוצע מחירים לפי משרד הכלכלה

 

בכלל, אם אתם מקפידים על תזונה בריאה, אתם ודאי שמים לב שבדרך כלל המוצרים הבריאים עולים יותר ממוצרים מקבילים פחות בריאים. כך למשל, לחם מקמח מלא יקר יותר מלחם רגיל.

לא מעט צרכנים מוותרים על קניית מוצרים בריאים – פשוט כי הם יקרים יותר. לכן, יש חשיבות לדעת איזה סופרמרקט הכי זול לרכישת מוצרים בריאים.

אילו מוצרים נכללים בהשוואה?

הסל הבריא הוא סל שהורכב ע"י משרד הכלכלה, משרד הבריאות והמועצה לצרכנות. הוא כולל 64 מוצרים מקטגוריות שונות, שהותאמו להמלצות משרד הבריאות.

המוצרים שנדגמים בסל הם מוצרים קבועים, כך שקיים חשש שהרשתות יוזילו דווקא אותם וימכרו מוצרים אחרים דומים במחיר יותר גבוה. עם זאת, הניסיון מלמד שבדרך כלל הרשתות לא טורחות לשנות את המדיניות שלהן כל כך מהר.

השאיפה היא שיותר שקיפות תגרור יותר תחרות, כך שהמחירים כן יירדו ויותר צרכנים יוכלו להרשות לעצמם לקנות מוצרים בריאים.

בניגוד לסל מוצרים בסיסי רגיל, הסל הבריא כולל מוצרים כמו לחם מלא, גבינה דלת שומן, תבלינים כמו כורכום, דגים ועוד.

הסל מבוסס על מזונות מומלצים לסמל הירוק וכולל ברובו מוצרים מהצומח, מהקטגוריות פירות וירקות, שמן זית אגוזים וזרעים, קטניות ודגנים מלאים וקטגוריות מוצרים מן החי כגון חלב ומוצריו ותחליפיו, ביצים עוף ודגים.

סל בריא - המלצות התזונה היומית של משרד הבריאות

סל בריא - המלצות התזונה היומית של משרד הבריאות

 

המוצרים נבחרו על סמך המלצות התזונה החדשות של ישראל המבוססות על עקרונות הדיאטה הים תיכונית ואשר מומלצים לצריכה ברמה היומית והשבועית.

לא רק הסל הבריא הכי זול ברמי לוי

נזכיר כי מדי חודש מתפרסמת ע"י משרד הכלכלה עוד השוואת מחירים בין רשתות המזון שבה בודקים כבר שנתיים וחצי את מחירים של סל קבוע. הסל הקבוע הוא סל של מוצרים בסיסים, לא רק מוצרי מזון. הוא כולל 68 מוצרים שנמצאו הפופולאריים ביותר בקרב משקי הבית בישראל.

השוואת הסל הבריא לא תבוא על חשבון השוואת הסל הקבוע, אלא תתווסף אליו. מה שמעניין לראות הוא שיש הקבלה די ברורה בין מדיניות המחירים הכללית של הרשת לבין המחירים שהיא גובה על מוצרים בריאים.

> האם רמי לוי הוא הרשת הכי זולה גם בבדיקה המורחבת? היכנסו להשוואה >

גם בהשוואת הסל הקבוע, רמי לוי מצג בדרך כלל מחירים נמוכים. כדאי לעקוב אחרי השוואת המחירים בין רשתות המזון במדור "השוואות מחירים" בפואנטה.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות