ירידת מחיר: בדיקת קורונה מהירה בביקורופא עולה כמו במד"א

ירידת מחיר: בדיקת קורונה מהירה בביקורופא עולה כמו במד"א

מחיר בדיקת קורונה מהירה בביקורופא היה כ-70 שקל וירד משמעותית. בחלק מהסניפים מתבצעת בדיקת קורונה חינם לילדים. היכנסו לחדשות בריאות באתר פואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

הביקוש לבדיקות קורונה מהירות בשיאו על רקע התחלואה הגבוהה ודרישות התו הירוק. גם התחרות בשיאה. בדיקת קורונה מהירה במד"א עולה רק 52 ש"ח, ואילו עד עכשיו מחיר בדיקת קורונה מהירה בביקורופא עמד על 69 ש"ח. כעת מודיעה חברת ביקורופא על הוזלת הבדיקה, כך שבדיקת אנטיגן בביקורופא תעלה 52 ש"ח – כמו במד"א. בתיאום עם משרד הבריאות – בדיקת קורונה לילדים עד גיל 12 ושלושה חודשים ניתנת חינם בחלק מסניפי ביקורופא (מרפאות החברה בתל אביב, ראשון לציון, נתניה, אריאל וכפר סבא).

נזכיר כי בדיקת קורונה רגילה אמנם יכולה להתבצע חינם בקופת החולים, אך נדרשת המתנה של כ-24 שעות לקבלת תשובה. לכן, ברור מדוע יש דרישה בציבור לבדיקת מהירה בתשלום. התשובה על בדיקת קורונה מהירה בביקורופא ניתנת תוך 15 דקות.

נבדקים שקיבלו תוצאה שלילית מקבלים תו ירוק ל-24 שעות ויכולים להיכנס באמצעותו למסעדות, אטרקציות ומקומות שמחייבים הצגת בדיקה שלילית.

בדיקת קורונה מהירה בביקורופא

בדיקת קורונה מהירה בביקורופא
בדיקת קורונה מהירה. צילום: באדיבות חברת סופיה

 

בדיקת קורונה מהירה בביקורופא היא בדיקה של חברת סופיה. הבדיקות מתבצעות על פי הנחיות משרד הבריאות, כאשר כל מכשיר נייד מסוגל לבצע כ-100 בדיקות אנטיגן מהירות בשעה, ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות. מדובר בבדיקת הקורונה המהירה הראשונה בעולם שאושרה על ידי ה-FDA והמעבדה לנגיפים במשרד הבריאות.

התוצאות מסתנכרנות ישירות מסניפי ביקורופא למחשבי משרד הבריאות.

  • מחיר: כאמור, כדי לעבור בדיקת קורונה מהירה בביקורופא תשלמו 52 ש"ח.
  • מיקום: הבדיקה המהירה זמינה בכל סניפי "ביקורופא".

מה רמת הדיוק של בדיקת קורונה מהירה?

לפי משרד הבריאות, רמת הדיוק במקרה של תסמינים עומדת על 95%. רמת הדיוק כשאין תסמינים עומדת על 72%.

הניסיון מלמד על חולים עם תסמינים שקיבלו תשובה שלילית בבדיקת קורונה מהירה, כך שלא כדאי לסמוך על הבדיקה באופן בלעדי.




ככל שהבדיקה מתבצעת סמוך למועד ההדבקה, כך העומס הנגיפי של הנבדק נמוך והסיכוי לטעות גדל. בכל מקרה, כאשר מתקבלת תשובה חיובית – חובה לבצע גם בדיקת PCR בקופת החולים ולהקפיד על כל אמצעי הזהירות, ליידע את מי שבא עם החולה במגע ולהיות בבידוד.

בדיקת קורונה מהירה – שימו לב להפרשי המחירים

כאמור, המחיר לבדיקה המהירה בביקורופא ירד מ-69 ש"ח ל-52 ש"ח, וזאת בשל התחרות עם מד"א.

אפשר לבצע גם בדיקה מהירה ב"טרם רפואה דחופה", אבל שם המחיר הוא עדיין 69 ש"ח.

אפשרויות נוספות:


המסקנה – גם כאשר מדובר בבדיקת קורונה מהירה וגם כאשר היצרנית היא אותה יצרנית ורמת הוודאות זהה – שווה לעשות השוואת מחירים.

מה ההבדל בין בדיקת קורונה מהירה לבדיקה רגילה?

בדיקות הקורונה המהירות, שמבטיחות תוצאה תוך 15 דקות, הן בדיקות אנטיגן. כזו היא בדיקת קורונה מהירה בביקורופא, שמיוצרת ע"י חברת סופיה, וכזו היא גם בדיקת קורונה מהירה ב"טרם", המיוצרת ע"י חברת BD ישראל.

גם בדיקת קורונה ביתית בסופר-פארם, BE ובבתי המרקחת היא בדיקת אנטיגן מהירה.

בדיקת אנטיגן היא בדיקה שמזהה חלבונים של נגיף הקורונה ולא את החומר הגנטי של הנגיף, ולכן היא בדיקה פחות מדויקת מהבדיקה הלא מהירה (בדיקת PCR). כאמור, כאשר אדם ללא תסמינים כלל, או כאשר הוא נמצא בתחילת המחלה או בסופה – הסבירות לזיהוי המחלה בבדיקת קורונה מהירה פוחתת.

רוצים לקבל עדכוני קורונה? לחצו להצטרפות לקבוצה שלנו >> 

בכל מקרה, הבדיקות המהירות קבילות וניתן להציג אותן בבתי מלון ובמקומות בילוי שדורשים להציג בדיקת קורונה שלילית.

מי שמעוניין לבצע בדיקת קורונה מבוססת PCR, שהיא מדויקת יותר, ולקבל תשובה מהירה – יכול לעשות זאת באופן פרטי ולשלם הרבה כסף. כך למשל, באסותא רמת החי"ל מציעים בדיקת PCR במסלול מהיר שמספק תשובה תוך עד 3 שעות, בעלות של 750 ש"ח.

פואנטה בטלגרם

 

אגב, מי שמעוניין לעשות בדיקת PCR פרטית יכול לעשות זאת ע"י הזמנת דוגם הביתה מביקורופא – אבל העלות הרבה יותר גבוהה מבדיקת קורונה מהירה.

ביקורופא מפעילה שירות בדיקות קורונה מסוג PCR המתבצעות בשירות עד הבית, בעלות של 400 ₪. ניתן להזמינה באמצעות המוקד הטלפוני של ביקורופא.

 

מעבר ליתרון של הדיוק, בדיקה כזאת קבילה גם בחברות תעופה ובכניסה למדינות זרות, כך שהיא המענה למי שטס לחו"ל ונדרש להציג בדיקת קורונה שלילית. חשוב לדעת שהתשובה לבדיקה הזאת לא מיידית – ומתקבלת תוך 24-48 שעות ממועד ביצוע הבדיקה.

בדיקות קורונה ביתיות – גם זו אפשרות לבדיקה מהירה

אם אתם חוששים שנדבקתם בקורונה ורוצים לבדוק את עצמכם, תוכלו לבצע בעצמכם בדיקת קורונה ביתית. משרד הבריאות מאשר לשיווק בדיקות קורונה ביתיות, כך שאפשר לקנות בדיקת קורונה של רניום בסופר-פארם ובמקומות אחרים במחיר של כ-75 ש"ח לשתי בדיקות, או בדיקת קורונה ביתית במחיר משתלם יותר של 130 ש"ח ל-5 בדיקות ברשת BE פארם ובבתי מרקחת.

מדובר בבדיקת אנטיגן מהירה, וחשוב לזכור שהמהימנות שלה נמוכה אפילו יותר מבדיקת קורונה מהירה במד"א או בביקורופא, כי לא מבצע אותה דוגם מקצועי.

> לחצו להשוואת מחיר בדיקות קורונה ביתית >>

אם הבדיקה חיובית, נקטו מיד אמצעי זהירות ולכו להיבדק בדיקת PCR. אם הבדיקה שלילית, ייתכן שזו טעות וכדי להיבדק שוב. את כל הפרטים אפשר לקרוא בכתבה בדיקות קורונה ביתיות (בדיקה מהירה) אושרו לשיווק.

אגב, לאחרונה הוגשה תביעה ייצוגית בנוגע לאמינות של הבדיקה הביתית נגד חברת רניום, בשל כיתוב מטעה על האריזה שהבטיח אמינות של 99%.

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות