סופר ללא קופה ראשון של רשת Q נפתח בתל אביב. המחירים מפתיעים (לטובה)

סופר ללא קופה ראשון של רשת Q נפתח בתל אביב. המחירים מפתיעים (לטובה)

שווה לקפוץ לרשת Q – סופר ללא קופה. המחירים נמוכים והמגוון גדול. איך זה עובד בדיוק ומה הקשר של רמי לוי ואבי כ"ץ? היכנסו לכתבה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

סופר ללא קופה הוא הדבר הבא בתחום הסופרמרקטים. מדובר בקטגוריה של "חנויות אוטונומיות", והסניף של רשת Q נפתח ברחוב רוטשילד בתל אביב כסנונית ראשונה לסניפים בכל הארץ. מדובר ברשת שמאחוריה עומד סטראט אפ ישראלי ששמו "סייב אורג", וכן שתי דמויות מוכרות מאוד בעולם הקמעונאות: רמי לוי ואבי כ"ץ. הסופר מציע מוצרי מזון, מוצרי פארם, מוצרי תינוקות, מוצרי היגיינה, מוצרי טבע ואפילו קפה וסלטים לקחת. הוא פתוח 24/7 – כלומר, גם בשישי-שבת. ואיך המחירים? פרטים בהמשך הכתבה.

רמי לוי ואבי כ"ץ בהשקת רשת Q - סופר ללא קופה
רמי לוי ואבי כ"ץ בהשקת רשת Q – סופר ללא קופה. צילום: דפנה הראל כפיר

חנות אוטונומית – איך מתנהלת הקנייה בסופר ללא קופה של רשת Q?

איך עובד סופר ללא קופה של רשת Q? בכניסה לסופר הלקוח נרשם באמצעות הזנת מספר טלפון, העברת כרטיס אשראי והזנת טביעת אצבע.

בתוך הסופר, המוצרים נמצאים בלוקרים, וכדי לקחת את המוצר יש לפתוח את הלוקר באמצעות טביעת האצבע. בסוף הקנייה, ביציאה מהחנות החיוב מתבצע אוטומטית – והקבלה נשלחת במסרון לנייד.

ניתן לרכוש גם אלכוהול, אך לשם כך נדרשת הזנה של מספר תעודת הזהות.

מוצרים בחנות Q - סופר ללא קופה
מוצרים בחנות Q בתל אביב. צילום: דפנה הראל כפיר

 

סופר ללא קופה Q
תהליך הקנייה בסופר ללא קופה Q. צילום: דפנה הראל כפיר

איך המחירים בחנות האוטונומית של רשת Q?

בדקנו את המחירים בחנות האוטונומית Q וגילינו מחירים סבירים, אפילו זולים. כך למשל, צנצנת של קפה טייסטס צ'ויס עולה כ-24 ש"ח, מטרנה עולה כ-50 ש"ח, אריזת עגבניות שרי עולה כ-10 ש"ח, קוטג' תנובה עולה 4.30 ש"ח, שמפו של נקה עולה 9.50 ש"ח דאודורנט AXE עולה כ-11 ש"ח, קיש אישי (של בוטיק סנטרל) עולה כ-20 שקל.

"המחירים שלי חייבים להיות נמוכים, אני הרי לא מעסיקה עובדים", מסבירה נטעלי אייזנברג, מנכ"לית רשת Q.

נטעלי אייזנברג, מנכ"לית רשת Q
נטעלי אייזנברג, מנכ"לית רשת Q. צילום: דפנה הראל כפיר

 

רמי לוי מצדו הוסיף במסיבת עיתונאים לרגל האירוע, כי הוא מתחייב להיות הזול ביותר באזור: "בכל אזור שאליו אני מגיע, אני מציע את המחירים הכי נמוכים באזור. אני לא אומר שהם הכי נמוכים בארץ, אבל הכי נמוכים ברדיוס שמסביב. גם כאן אלה יהיו המחירים".

לדברי אייזנברג , הסופר פתוח כבר כ-10 ימים, ו-500 איש ביום קנו בו מדי יום: "הצפי הוא  לפתיחת 100 סניפים תוך שנה", היא אומרת, "חלקם יהיו רק סניפי פארם, חלקם סניפים של בתי טבע – הכול בהתאם לאזור ולדרישה".

סופר ללא קופה של רשת Q – חוויית הקנייה

חוויית הקנייה ברשת Q שונה מאוד מקנייה בסופרמרקט רגיל – החנות יחסית קטנה וצפופה, כאשר הלקוח פשו עובר בין הלוקרים, מכניס את המוצרים לסל או לסלסלה ויוצא. מדובר בקנייה מאוד פונקציונלית שאמורה להיות מהירה.

יש מבחר גדול מאוד של מוצרים – אבל הרבה פחות גדול מהמבחר בסופרמרקט רגיל. אפשר למצוא את כל המותגים המוכרים, כמו תנובה, סוגת, אסם, מטרנה, האגיס, קולגייט, אלטמן וכו', ואת המותג הפרטי של רמי לוי.

בכניסה לחנות יש אזור שבו אפשר לקנות קפה ומזון מוכן, כמו קיש אישי, מנות בשריות לחימום בבית וסלטים. החנות מחולקת לכמה קטגוריות, החל ממצרי מזון, דרך מוצרי תינוקות, ועד פארם, מעדנייה ובית טבע.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

תהליך הרישום בכניסה בדרך כלל קצר – אבל לעתים עדיין קורה שנדרשת הרשמה יותר מפעם אחת כדי שטביעת האצבע תיקלט.

בתוך החנות, לרוב פתיחת הדלתות של הלוקר באמצעות טביעת האצבע היא מיידית, אבל לפעמים יש בעיה בזיהוי.

סופר Q – פתוח גם בשבת

בדרך כלל העסקים של רמי לוי ושל אבי כ"ץ סגורים בשבת, אך הסופר ללא קופה Q, שהוא כאמור חנות אוטונומית ללא עובדים, פתוח שבעה ימים בשבוע, כולל בשבת.

איך זה? לאבי כ"ץ יש הסבר: "אין פה חילול שבת. אני מוכר טכנולוגיה. אני לא אומר למי שקונה את הטכנולוגיה מתי להשתמש בה".

לוי מוסיף: "אין עובדים בחנות, כך שאין פה חילול שבת. מי שרוצה קונה. אני לוקח בחשבון שיש גם ציבור לא יהודי שרוצה לקנות בשבת".

מה ההבדל בין Q לבין אמזון גו

בניגוד לאמזון גו – רשת החנויות ללא קופה שפתחה אמזון כבר לפני כמה שנים וממוקמת בעיקר בארה"ב, בחנות Q הטכנולוגיה לא מבוססת על מצלמות ואלגוריתמים. חברת "סייב אורג" של היזם ארז גור עושה שימוש בחיישני שקילה וראיית מכונה.

כאמור, לאחר שהלקוח מכניס את טביעת האצבע שלו למאגר, בכל פעם שהוא בוחר מוצר – המכונה מזהה את הבחירה. זאת, בהתאם למיקום של המוצר על המדף.

"הפכנו את האצבע שלכם לאמצעי תשלום, כך שאתם יכולים להשאיר את הארנק ואת הסלולרי בבית. את האצבע שלכם אתם לא יכולים לשכוח. מדובר באמצעי מאוד מאובטח".

פואנטה בטלגרם

המערכת לומדת את הלקוחות, וכך למשל יכולה להתאים את שפת הממשק ללקוח (אם הלקוח השתמש בעבר בממשק באנגלית, הוא בכל פעם יראה מסך עם כיתוב באנגלית". בהמשך, המערכת תזהה את הרגלי הקנייה שלו ואף תתקן אותו אם היא חושבת שהוא התבלבל. כך למשל, אם לקוח תמיד קונה מיץ תפוזים ולפתע הוא מושך מהמדף מיץ תפוחים, הוא יקבל הודעה ששואלת אותו אם הוא התכוון למיץ תפוזים.

מצד אחד, מדובר במנגנון שאמור להקל על הקנייה, אך מצד שני, יש פה קצת חדירה לפרטיות, אולי אפילו מוגזמת. "המדף שלנו יודע מה שכחתם לקנות ואיזה מוצר בת הזוג שלכם הייתה רוצה שתקנו", אומר גור.

ומה עם אבטחת המידע והגנה על הפרטיות?

"אנחנו לא שומרים מאגר של כרטיסי האשראי", מבטיח ארז גור.

כאמור, בעת רכישת אלכוהול, הלקוח מזין את מספר תעודת הזהות שלו. גור מתחייב כי מספרי תעודת הזהות נמחקים.




בחברה מבטיחים גם כי פרטי הלקוחות לא נמכרים לגורם שלישי.

ומה בנוגע למאגר הביומטרי שמצטבר בחברה?  מן הסתם, מאגר טביעות אצבע הוא מידע לא יסולא בפז. לדברי גור, ללקוחות אין מה לחשוש מפני גניבת מאגר טביעות האצבע: "רמת  הדגימה של טביעת האצבע שאנחנו לוקחים מאוד שטחית".

סופר ללא קופה – הטכנולוגיה תימכר גם למתחרים

חשוב להבין כי אבי כ"ץ ורמי לוי מהווים במקרה הזה גורם לא קמעונאי. הכוונה היא שהם למעשה מספקים את הטכנולוגיה, וכפי שאפשר לראות – רשת Q אינה שייכת לקבוצת רמי לוי, אין לה מיתוג של רמי לוי ויש לה מנכ"לית משלה.

למעשה, לוי וכ"ץ מציעים למכור את הטכנולוגיה הזאת לכל מי שירצה, גם אם מדובר במתחרים שלהם.

בכך, למעשה, רמי לוי ממשיך את הקו העסקי שהוביל אותו גם בהשקת "הארנק": הקמת גוף שמייצר טכנולוגיה ומשווק אותה לגופים שונים, במנותק מרשת חנויות רמי לוי.

"חנות כזאת אפשר להקים תוך חודש. אפשר להקים במקביל 10 חנויות – ואנחנו מציעים את הטכנולוגיה הזאת לכולם, גם למתחרים", אומר לוי ל"פואנטה".

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



     

     

     

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות