מבדיקת קורונה בבית ועד בדיקה לפני טיסה לחו"ל - מדריך בדיקות קורונה

בדיקות קורונה: המדריך לבדיקה לפני טיסה, בדיקה מהירה, מחירים וזמינות

בדיקת קורונה לפני טיסה, בדיקת קורונה בבית, בדיקת קורונה מהירה לפני נסיעה לחופש – קבלו את המחירים והפרטים. סקירת פואנטה

בדיקת קורונה בבית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

החל מבדיקת קורונה חינם ועד בדיקת קורונה פרטית בבית ב-1,400 שקל… אם אתם רוצים לצאת עם הילדים לחופשה, אם אתם רוצים לטוס לחו"ל או אם אתם חוששים שיש לכם קורונה ורוצים להיבדק מהר, אפילו לעבור בדיקת קורונה בבית – האפשרויות לבצע בדיקת קורונה הולכות ומתרבות, וכך גם המחירים.

יש כמובן הבדל בין בדיקת קורונה רגילה (בדיקת PCR) לבין בדיקת קורונה מהירה המספקת תוצאות תוך 15 דקות ומבוססת על אנטיגן, וכל אחד מסוגי הבדיקות נותן מענה לצורך אחר. אז איפה עושים בדיקת בדיקת קורונה לפני טיסה? איפה תמצאו בדיקת קורונה מהירה? מה רמת הדיוק שלה? כמה תשלמו על בדיקת קורונה פרטית או על בדיקת קורונה עד הבית?

 

בימים אלה לא כדאי להיות שאננים. אמנם חלק גדול מהאוכלוסייה בישראל כבר מחוסן – אבל לאחרונה התגלו לא מעט מחוסנים שנבדקו במוטציות, בעיקר זן דלתא. קבלו את המדריך המלא.

בדיקת קורונה לטיסה לחו"ל (בדיקת PCR)

מי שרוצה לטוס לחו"ל וצריך להציג בדיקת קורונה שלילית, חייב לעבור בדיקת PCR ולא בדיקה מהירה מבוססת אנטיגן. התשובה צריכה להיות כתובה באנגלית.

פואנטה בטלגרם

ככלל, על פי החלטת ממשלת ישראל, כל הנוסעים היוצאים ממדינת ישראל, למעט נוסעים מחלימים ומחוסנים, מחויבים בהצגת בדיקת קורונה (PCR) שלילית טרם העלייה לכלי הטיס, שבוצעה לכל היותר 72 שעות טרם ההמראה.

יש להגיע עם תוצאות בדיקת הקורונה בדף מודפס.

כפי שפרסמנו בכתבה "לאן אפשר לטוס", מדינות יעד רבות דורשות להציג לפני העלייה למטוס בדיקת קורונה שלילית גם למחוסנים ומחלימים.

מומלץ לבדוק בעת הזמנת כרטיס הטיסה מהן דרישות המדינה אליה טסים. אגב, הנוסעים הנכנסים נדרשים כמובן גם הם לבצע בדיקת קורונה (PCR) בעת הנחיתה במדינת ישראל במתחם בדיקות הקורונה בנמל התעופה בן גוריון. יש להזמין את הבדיקה מראש.

איפה אפשר לבצע בדיקת קורונה לפני טיסה?

יותר ויותר גופים מתחילים להציע בדיקות קורונה לפני טיסה – והמחירים מגוונים. אם תבחרו בבדיקת קורונה בבית, תשלמו הכי הרבה. גם אם תיבדקו במכונים פרטיים כמו אסותא או הדסה מדיקל – תשלמו ביוקר.

המחיר בבתי החולים הוא אמנם מחיר מפוקח ע"י משרד הבריאות, אך גם הוא גבוה: ברוב בתי החולים תשלמו כ-300 שקל לאדם.

אם תעשו בדיקת קורונה ב- BE או במד"א, תשלמו פחות מחצי – 135-140 ש"ח לבדיקה, אם תיבדקו בביקורופא – תשלמו רק כ-100 ש"ח לבדיקה ואם תגיעו במיוח דלמעבדת הקורונה בנתב"ג, תשלמו רק 45 ש"ח.

אז מהן האפשרויות?




הכי זול – בדיקת קורונה בנתב"ג

בדיקת קרונה בנתב"ג היא הפתרון הכי זול. המעבדה ממוקמת בשער תמר (חניון 26). אפשר גם להיבדק בעמדות הבידוק בקומת הטיסות הנכנסות (כניסה משער 03).

מחירי הבדיקות הם 45 ש"ח (תוצאות עד 14 שעות) או 135 ש"ח לבדיקה מהירה (תוצאות עד 4 שעות).

יש להביא לבדיקה את הדרכון ואת כרטיסי הטיסה. ומומלץ לקבוע תור באתר.

בדיקות קורונה לפני טיסה בבתי חולים

אם אתם לא רוצים להגיע עד נתב"ג, תוכלו לבצע בדיקת קורונה גם בבית חולים. במקרה הזה תשלמו יותר – אבל לא מחירים מופקעים כמו שהיו בעבר, משום שמשרד הבריאות קבע תעריף מירבי לבדיקות קורונה בבתי החולים. את כל הפרטים אפשר לקרוא בכתבה זה המחיר המירבי עבור בדיקת קורונה בבית חולים.

בדיקת קורונה לטסים לחו"ל – איפה עוד אפשר לבצע?

מי שלא רוצה להגיע לבית חולים וגם לא לנתב"ג, יכול להיעזר בשירותי בדיקות הקורונה שמציעים גופים פרטיים. כאן המחירים אינם מפוקחים וכל גוף יכול לגבות כמה שהוא רוצה. בכל מקרה, גם הגופים האלה יספקו את התעודה הנדרשת.

הנה שתי דוגמאות:

  • בדיקת קורונה פרטית בהדסה מדיקל: 297 ש”ח + מע”מ (347 ש”ח) לבדיקה רגילה עם תוצאות תוך 72 שעות; 397 ₪ + מע”מ (464 ₪) לבדיקה מהירה שתוצאותיה מתקבלות תוך 24 שעות (מרגע הגעת הבדיקה למעבדה). להנפקת דרכון בריאות תתווסף עלות נוספות של 25 ש”ח.
  • בדיקת קורונה פרטית באסותא: 300 ₪ בימי חול, 400 ₪ בסופי שבוע לבדיקה עם תוצאות תוך 24 שעות; 550 ₪ בימי חול, 750 ₪ בסופי שבוע לבדיקה מהירה עם תשובה עד 3 שעות – רק באסותא רמת החייל).

יש לזכור כי בתיאום תור לבדיקת קורונה לצורך נסיעה לחו״ל יש להגיע לבדיקה עם דרכון.

בדיקת קורונה מהירה (בדיקת PCR)

אם אתם רוצים לבצע בדיקת PCR מהירה, קיימת אפשרות כזאת, אבל תצטרכו לשלם לא מעט (בלשון המעטה).

כמה עולה בדיקת קורונה מהירה PCR?

באסותא הבינו שהם חייבים להוזיל את המחיר. עד יוני 2021, המחיר לבדיקה עם תשובה עד 24 שעות עמד על לא פחות מ-550 ש"ח לאדם, ולבדיקה עם תשובה עד 3 שעות – על 750 ש"ח לאדם! עכשיו המחיר הרבה יותר נמוך – ועדיין גבוה ביחס לחלופות.

אסותא הדסה מדיקל הרצליה מדיקל סנטר
תשובה עד 24 שעות: 300 ש"ח בימי חול, 400 ש"ח בסופ"ש תשובה עד 72 שעות: 347 ש"ח תשובה עד 24 שעות: 550 ש"ח
תשובה עד 3 שעות: 550 ש"ח בימי חול, 750 ש"ח בסופ"ש תשובה עד 24 שעות: 464 ש"ח

אגב, יש גם אפשרות לתיירים לעבור בדיקת קורונה באסותא – והם משלמים אפילו יותר: 950 ש"ח במסלול הרגיל ו-1,200 ש"ח במסלול המהיר.

בדיקת קורונה עד הבית

יש לא מעט גופים שמציעים בדיקת קורונה עד הבית, ביניהם למשל בי"ח רמב"ם, חברת LAB TO DOOR ועוד. כמה זה עולה? מאות שקלים לבדיקה. הנה כמה דוגמאות:

רמב"ם LAB TO DOOR
מסלול רגיל 550 ₪ לנבדק הראשון;
400 ₪ מהבדיקה השנייה ואליך
כ-500 ש"ח לנבדק הראשון;
כ-400 ש"ח עבור כל נבדק נוסף (תשובה עד 20 שעות מהבדיקה)
מסלול מהיר כ-1400 ₪ לנבדק הראשון; כ-700 ₪ עבור כל נבדק נוסף (תוצאה עד 9 שעות מהבדיקה)

בדיקת קורונה רגילה (בדיקת PCR) חינם – לא לצורך טיסה לחו"ל

אם אתם מרגישים לא טוב או חוששים שנחשפתם לחולה, מן הסתם חשוב שתעשו בדיקת קורונה גם אם אתם מחוסנים – וזאת לאור הודעת משרד הבריאות כי יעילות החיסון בקרב מחוסנים היא כ-64%. כמובן שאם אתם לא ממהרים, העדיפות היא לא לבצע בדיקה מהירה, אלא לבצע בדיקת PCR (בדיקה מולקולרית). בדיקה זו היא הבדיקה המדויקת ביותר, עם ספציפיות של קרוב ל-100%.

משרד הבריאות מעודכן באופן אוטומטי לגבי בדיקות חיוביות. התשובות נמסרות בטלפון או במסרון באמצעות לשכות הבריאות של משרד הבריאות. התוצאות נשלחות גם לרופא המשפחה.

  • תוך כמה זמן ניתנת תשובה? עד 48 שעות
  • עלות: חינם
  • איפה? בקופות החולים ובמוקדים עירוניים – כדאי להתעדכן במוקד העירוני

אם אתם צריכים לעשות בדיקת קורונה בסוף שבוע ואין מוקד בדיקות זמין, אפשר לעשות זאת באופן פרטי – בתשלום די גבוה.

מחירי בדיקות קורונה באסותא בסופ"ש ובחגים:

  • מסלול רגיל – ביום שישי עד השעה 13:00 – 550 ש"ח, מהשעה 13:00 ואילך – 750 ש"ח
  • מסלול מהיר 1,000 ש"ח – לבדיקות המבוצעות במהלך כל סוף השבוע
  • בערבי חג – 08:00-14:00, מסלול רגיל – 750 ש"ח, מסלול מהיר – 1,000 ש"ח
  • בחגים ומועדים – 10:00-13:00, מסלול רגיל – 750 ש"ח, מסלול מהיר – 1,000 ש"ח

בדיקת קורונה מהירה תוך 15 דקות

הבדיקות שהולכות ונעשות נפוצות הן הבדיקות המהירות. בדיקת קורונה מהירה שנותנת תוצאה תוך 15 דקות היא בדיקת אנטיגן – והיא פחות מדויקת מבדיקת PCR, במיוחד אם הנבדק הוא חולה ללא תסמינים או נמצא בתחילת/בסוף המחלה. למרות זאת, שיעור הדיוק יחסית גבוה, וכאשר המשק פועל במתכונת של תו ירוק, הבדיקות הללו קבילות לצורך כניסה לבתי מלון, אטרקציות ועוד.

לאחרונה פרסמנו כאן בפואנטה שיש יותר ויותר מקומות שאפשר לעשות בהן בדיקת קורונה מהירות: בסניפים של טרם רפואה דחופה במקומות שונים בארץ; בסניפים של ביקורופא במקומות שונים בארץ; בצפון באזור טבריה, בתל אביב, בירושלים, בכפר סבא ועוד.

העלות נעה בין 50 לכ-95 ש"ח לבדיקת קורונה מהירה – כך ששווה לבדוק לפני שמגיעים.

היכנסו לקרוא את הפרטים בכתבות שפרסמנו כאן בפואנטה:

 

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות