החופשה באילת מתקרבת? ים המלח ואילת יוגדרו איים ירוקים

אילת וים המלח יוגדרו איים ירוקים. אפשר להתחיל להזמין… כך זה יעבוד

מה המשמעות שאילת וים המלח הם איים ירוקים, מתי תוכלו לצאת לחופשה שם ומה לגבי בדיקות קורונה? פואנטה עם כל הפרטים

אילת
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אחרי תלאות וייסורים, הכנסת אישרה את מתווה ה"איים הירוקים". הרעיון הוא שאילת וים המלח יוגדרו "איים ירוקים" ואפשר יהיה לנפוש בהם בכפוף להצגת תוצאה שלילית לבדיקת קורונה. מדובר במתווה של משרד התיירות, שקיבל את  אישור קבינט הקורונה כבר לפני שבועיים, אך נפל בהצבעה בכנסת בתחילת השבוע ואושר לאחר שהוגשה הצעת חוק נוספת.

ים המלח ואילת – איים ירוקים

לפי ההצעה שאושרה, בתי המלון יורשו לפעול באילת ובים המלח תחת ההגדרה "אזור תיירות מיוחד". נופשים שאינם תושבי העיר יהיו חייבים להציג בדיקת קורונה שבוצעה 72 שעות לפני ההגעה.

תושבי האזור והעובדים ייבדקו פעם בשבוע. הבדיקות יוכלו להתבצע כבדיקות מהירות בכניסה לאילת או לים המלח. נכון לעכשיו אין יכולת לבצע את הבדיקות המהירות באופן מיידי, והכנת התשתית לכך תימשך שבוע.

ההצעה בנוסח שאושר הוגשה ע"י ח"כ איתן גינצבורג (כחול לבן), לאחר ששר הבריאות אדלשטיין משך את ההצעה שלו בתחילת השבוע. הרציונל שעומד בבסיסו של החוק מתבסס גם על ההיבט הבריאותי וגם על ההיבט הכלכלי.

דיל לאילת

בהיבט הבריאותי, מדובר באזורים שמאפשרים קיום של 'שטח סטרילי', כך שהסיכון להתפשטות הנגיף פחותה. במתחם מלונות ים המלח לא מתגוררת אוכלוסייה מקומית, שעשויה לבוא במגע עם אורחי המלונות. גם מאפייניה הגיאוגרפים של העיר אילת ובידודה היחסי מישובים קרובים, מעניקים לה מעמד של 'אי תיירותי' המאפשר את ניטור כניסת האנשים לעיר.

שנית, קיים הצורך הכלכלי: אילת ואזור מלונות ים המלח מתפרנסים באופן כמעט בלעדי מעסקי התיירות והמלונאות. ביצוע ההחלטה צפוי להקטין את האבטלה באילת ובים המלח. והוא חלק מתכנית להבראת ענף התיירות, שנפגע באופן חמור במשבר הקורונה. במשרד התיירות מציינים כי חדרי המלון בשני אזורים אלה מהווים כ-30% מחדרי המלון בישראל.

כאן יש לציין כי הצורך באישור ההחרגה של אילת וים המלח עולה גם נוכח הסכמי השלום עם מדינות המפרץ. אל מול החופשה באילת או החופשה בים המלח – שהן כרגע לא רק אסורות אלא גם יחסית יקרות, קיימת כעת אפשרות לתיירים הישראלים לוותר על חופשה בארץ ולהזמין טיסות לדובאי, טיסות לאבו דאבי או טיסות לבחריין. אבו דאבי נחשבת מדינה ירוקה שלא מצריכה בידוד כששבים ממנה, והצפי הוא שגם בחריין תהפוך בקרוב לירוקה. יעדים אלה מסקרנים את התיירים ויכולים להציע חבילות משתלמות שירחיקו את התיירים מחופשה בארץ.

איים ירוקים שמצטרפים לצימרים שכבר נפתחו

הגדרת אילת וים המלח כאיים ירוקים תרחיב את אפשרויות החופשה המצומצמות הפתוחות בפני הישראלים כאן בארץ. ממש לאחרונה נפתחו גם הצימרים (תחת הגבלות של שהיית משפחה גרעינית בלבד ו-6 יחידות אירוח לכל היותר). הביקוש לצימרים גדול מאוד וברבים התפוסה מלאה לשבועות הקרובים.

פואנטה

כמו האילתים, גם בעלי הצימרים נאלצו לנהל מאבק ממושך כדי שהממשלה תאשר את פתיחת הצימרים. בין היתר, פנה יו״ר המועצות האזוריות שי חג׳ג׳, משקיף בקבינט קורונה, לראש הממשלה ואמר כי "צימר זה לא מלון. לא היו מקרי קורונה שהתפרצו או שנדבקו באירוח הכפרי ובתיירות הכפרית בקיץ. לא ייתכן שפותחים את נתב״ג ולא מאפשרים צימר. התיירות במרחב הכפרי מהווה במועצות רבות מקור פרנסה שני לענף החקלאות ומרוכזת ברובה באזורים פריפריאליים".

עכשיו נראה שהבאים בתור להיאבק הם המלונאים בערים כמו ירושלים, תל אביב, טבריה וכו'.

> רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקבוצת עדכוני קורונה >

בדיקת קורונה פרטית

כדי להציג בדיקת קורונה שלילית, עומדות בפני המעוניינים שתי אפשרויות – האחת היא בדיקת קורונה בקופת חולים. בדיקה כזאת היא בדיקה חינמית.

> את העדכונים השווים אנחנו מפרסמים בטלגרם של פואנטה. הצטרפו אלינו >

השנייה היא לבצע בדיקת קורונה פרטית. בדיקה כזאת עולה מאות שקלים – מה שמאוד מייקר את עלות החופשה. כך למשל, בדיקת קורונה פרטית בהדסה מדיקל סנטר עולה 550 ש"ח (היכנסו לכתבה "כמה עולה בדיקת קורונה פרטית").

כיום, הנוסעים לחו"ל יכולים לעבור בדיקת קורונה פרטית בבית חולים במחיר מפוקח (היכנסו לכתבה "בדיקת קורונה בבית חולים"). ייתכן שאם המתווה של האיים הירוקים יאושר, הוא יסדיר גם מנגנון של בדיקות קורונה בעלות מפוקחת למי שמעוניין לנפוש באילת או בים המלח.

נזכיר כי בימים האחרונים ארקיע חידשה את הטיסות שלה לאילת, וכעת גם ישראייר וגם ארקיע טסות לעיר הדרומית ואף מציעות חבילות נופש.

 

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות