נקודות מועדון הנוסע המתמיד של אל על יוארכו בגלל הקורונה

נקודות מועדון הנוסע המתמיד של אל על יוארכו בגלל הקורונה

אחרי חודשים ארוכים, אל על מודיעה לחברי מועדון הנוסע המתמיד מהי המדיניות לגבי נקודות ולגבי מעמדות היוקרה. חדשות התיירות עם פואנטה

החזר מאל על
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם אתם בין יותר מ-2 מיליון החברים במועדון הנוסע המתמיד של אל על, תהיתם ודאי בחודשים האחרונים מה יעלה בגורל הנקודות שלכם. אל על מודיעה היום כי מועדון הנוסע המתמיד של אל על מאריך בשנה נוספת את תוקף הנקודות של חברי המועדון מתחילת משבר הקורונה ואת מעמד לקוחות היוקרה. תוקף הנקודות שעומדות לפוג עד דצמבר 2021 יוארך בשנה נוספת.

הכוונה היא שהטבת הארכת הנקודות תחול גם באופן רטרואקטיבי, כך שנקודות שפגו או יפוגו החל מאפריל 2020 ועד דצמבר 2021 יוארכו במועד הפקיעה לשנה נוספת.

מועדון הנוסע המתמיד של אל על – מידע נוסף

כאן באתר פואנטה ביררנו לפני מספר חודשים עם אל על מה קורה עם חברי מועדון הנוסע המתמיד שצברו נקודות ולא יכולים לממש אותן כבר חודשים ארוכים. התשובה שקיבלנו הייתה מאוד לא מספקת (היכנסו לכתבה מימוש נקודות הנוסע המתמיד של אל על בעידן הקורונה).

כעת נראה שמישהו באל על תפס את עצמו והבין שמועדון הלקוחות של החברה הוא הנכס הכי חשוב שלה בעת הזאת, כאשר היא מתחילה לחזור לטוס אחרי חודשים ארוכים של השבתה. מספר חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על עומד כיום על 2.36 מיליון – לחלקם יש כרטיס אשראי פליי קארד ולחלקם לא. לקוחות אלה הם מקור ההכנסה הפוטנציאלי הכי משמעותי מבחינת אל על, במיוחד לאור התחרות שצפויה להיות לחברה מצד חברות תעופה שיחלו לפעול בארץ, כמו אתיחאד היוקרתית.

לפי הודעת אל על, הארכת המעמד ותוקף הנקודות יחולו אוטומטית, והודעה תשלח לחברי המועדון.

באל על אומרים כי גם במהלך חודשי המשבר והדממת החברה, אפשר היה לנצל את הנקודות במגוון דרכים. מדובר במימוש הנקודות לצורך תשלום על נופש בישראל, שופינג, מסעדות, המרת נקודות לגיפט קארד, דלק ועוד. לדברי ליאור טנר, מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד ופליי קארד: "לאורך כל תקופת המגיפה עשינו מאמץ כדי לאפשר ללקוחות לממש את הנקודות שצברו באמצעות הטבות בעלות ערך מוסף".

פואנטה

אלא שיש לזכור שהמסעדות היו סגורות במשך זמן רב, וגם כעת הן סגורות. כך גם אתרי הנופש, כך שמן הסתם חברי מועדון רבים לא רצו או לא יכלו לממש את הנקודות שצברו בדרכים אלו. לדברי טנר, הארכת תוקף הנקודות לכלל חברי המועדון היא צעד נוסף המשקף את הערכתנו העמוקה ללקוחות המתמידים שלנו, ויאפשר להם לממש את הנקודות בעולמות הטיסה גם בטווח הארוך".

הארכת מעמד נוסע מתמיד

מעמדם של חברים במעמד כסף ומעלה יוארך באופן מיוחד לשנה נוספת החל מסיום תוקף המעמד המקורי. מנגנון הארכת המעמד יחול עד סוף שנת 2022.

כך למשל, חברים שמעמדם בתוקף עד ינואר 2021, יקבלו הארכה עד סוף ינואר 2022. חברים שמעמדם בתוקף עד דצמבר 2021, יקבלו הארכה עד דצמבר 2022.

הארכת תוקף נקודות

כלל חברי מועדון הנוסע המתמיד, בכל המעמדות, שעתידות לפוג להם נקודות עד 31.12.2021 יזכו באופן ייחודי להארכת תוקף של שנה נוספת החל ממועד הפקיעה המקורי.

כאמור, כל הנקודות שפגו מחודש אפריל ועד ספטמבר יוחזרו ללקוחות ויוארכו אוטומטית בשנה נוספת החל מהיום 21.10.20. כך למשל, נקודות שתוקפן עומד לפוג בנובמבר 20 יוארכו במועד הפקיעה לשנה עד נובמבר 21. נקודות שצפויות להימחק בדצמבר 21 ועוד לא מומשו יוארכו במועד הפקיעה לשנה נוספת עד דצמבר 22.

אל על חזרה לטוס

נזכיר כי אל על חזרה לטוס בימים האחרונים למספר יעדים, אך בפועל מעט מאוד ישראלים יוצאים כעת מן הארץ. ברחבי העולם יש מדינות מעטות מאוד שמוכנות לקבל ישראלים ללא בידוד וללא חובת בידוד בחזרה. מדובר ביוון, בולגריה ורואנדה, אך בולגריה תהפוך למדינה אדומה. שאר המדינות – גם אלה שמוגדרות מדינות ירוקות, ברובן לא מאפשרות לישראלים להיכנס לשטחן.

חשוב גם לזכור כי כמעט כל המדינות שמאפשרות כניסה לשטחן דורשות בדיקת קורונה. כיום אין עדיין בדיקת קורונה בנתב"ג. קיימת אפשרות לעשות בדיקת קורונה פרטית בבית חולים (היכנסו לפרטים בכתבה "נקבע מחיר מרבי לבדיקת קורונה בבית חולים").

טיסות אל על – אלה היעדים

החל מ- 18.10 – טיסות לפרנקפורט
החל מ- 19.10 – טיסות לאמסטרדם
החל מ- 25.10 – טיסות ללוס אנג'לס ומיאמי
החל מ- 26.10 – טיסות לקייב
החל מ- 1.11 – טיסות לבלגרד
יעדים אלו מצטרפים ליעדים אליה החברה החלה לטוס: ניו יורק, לונדון, פריז ואתונה.
לקוחות אשר מחזיקים כרטיסי טיסה קיימים או ירכשו כרטיסי טיסה שמועד ההמראה עד 28.2.21 יוכלו לבצע שינויים ללא תשלום דמי שינוי, למעט הפרשי מחיר ודמי טיפול, ככל שיחולו.

אל על חייבת לכם כסף? תמשיכו לחכות

אל על הייתה אמורה לתת החזר כספי על ביטול טיסות בגלל הקורונה למאות אלפי לקוחות עד 1 באוקטובר, אך היא לא עשתה זאת. רק חלק מהלקוחות קיבלו החזר, ובמקרים מסוימים גם לא מדובר בהחזר מלא. בדיון בכנסת אמר מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, כי אל על לא תוכל לעמוד בחובתה החוקית ולהחזיר את כל הכסף לצרכנים בקרוב, משום שמשרד האוצר לא סיפק לה את הסיוע הדרוש. כפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה, אוסישקין פנה לכנסת וביקש עוד ארכה, שלישית במספר, למועד ההחזר הכספי.

כיום אל על מצעה לצרכנים לבחור בין החזר כספי לבין שובר זיכוי בשווי של 25% יותר ממחירו המקורי של הכרטיס. באל על אומרים כי יש היענות גבוהה להצעת השובר. עם זאת, אוסישקין סירב לפרט כמה לקוחות אל על קיבלו כבר החזר כספי. זאת, לטענתו, משום שהוגשה ייצוגית נגד אל על והנתונים עלולים להשפיע מהלך התביעה.

 

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות