תמשיכו לחכות. אל על קיבלה עוד ארכה לתת החזר כספי על טיסות שבוטלו

תמשיכו לחכות. אל על קיבלה עוד ארכה לתת החזר כספי על טיסות שבוטלו

הכנסת שוב מתאימה את החוק לאל על, במקום שאל על תכבד את החוק. ועדת הכלכלה אישרה עוד דחייה בהחזר הכספי לצרכנים שטיסותיהם בוטלו

החזר כספי מאל על
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




עד כמה שזה נשמע מופרך, ועדת הכלכלה של הכנסת נעתרה היום שוב לפניית משרד התחבורה ודחתה את המועד האחרון לתת החזר כספי לצרכנים על ביטול טיסה בגלל הקורונה. המרוויחה העיקרית והישירה מהדחייה הנוספת היא כמובן חברת אל על, אשר לקוחותיה נאלצים להמשיך לתת לה הלוואה בעל כורחם. אל על, ארקיע וישראייר קיבלו כבר ארכה פעמיים, כאשר המועד האחרון להחזר הכספים חל ב-24.10.2020. בדיון בכנסת, דיווחה רשות שדות התעופה כי ארקיע סיימה להחזיר את הכספים, ישראייר החזירה כבר 90% מהכספים, ואל על נתנה החזר ל-70% מלקוחותיה. לא בטוח שאלה נתונים מדויקים, אבל בטוח שאל על חייבת עדיין הרבה מאוד כסף להרבה מאוד לקוחות.

מתי תקבלו החזר מאל על?

אז מתי תזכו לראות את הכסף שלכם? הדחייה הנוכחית היא עד 30.11.20, וכעת כבר ברור מעל לכל ספק שייתכן שאל על תצליח לסחוט עוד ארכה, כפי שעשתה בהצלחה כבר מספר פעמים.

> רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לערוץ של פואנטה בטלגרם >

כידוע, חברות התעופה הישראליות הפסיקו לטוס כמעט לחלוטין בחודש מרץ, ויש מאות אלפי ישראלים שנותרו במשך חודשים ללא הטיסה וללא הכסף. החוק המקורי, חוק טיבי, מחייב את החברות להשיב את הכסף תוך 21 יום. חברות התעופה הישראליות צפצפו על החוק הרבה לפני שהכנסת שינתה אותו עבורן.

רק לפני כארבעה חודשים, כאשר היו כבר מאות אלפי ישראלים שהמתינו לכספם, אישרה ועדת הכלכלה הוראת שעה המשהה חלק מהזכויות הצרכניות שנקבעו בחוק שירותי תעופה ("חוק טיבי"). הוראת השעה איפשרה לחברות התעופה לספק החזר כספי על טיסות שבוטלו תוך 90 יום מיום ביטול הטיסה, ולא תוך 21 יום מיום שהנוסע ביקש זאת. גם את ההקלה הזאת החברות לא כיבדו.

פואנטה

מועד השבת הכספים נדחה מאוגוסט לאוקטובר, וכעת הוא נדחה שוב לסוף נובמבר.

 

עושה רושם שמשרד התחבורה עסוק מאוד בלנסות לסייע לחברת אל על, אך פחות עסוק בלדאוג לכספי הצרכנים – אשר חלקם הגדול נמצאים כעת במצוקה כלכלית בעקבות משבר הקורונה, וזקוקים לכסף שלהם לא פחות משאל על זקוקה לו.

משרד התחבורה פנה לועדת הכלכלה כדי להאריך את הוראת השעה, ובקשתו התקבלה בחלקה.

הפשרה שהושגה היא הארכת הוראת השעה רק על טיסות שיבוטלו מאתמול ועד ה-30 בנובמבר. יו"ר ועדת הכלכלה, יעקב מרגי (ש"ס), אמר כי לאחר שתפקע הוראת השעה, ההחזר הכספי יינתן ללקוחות תוך 30 יום מיום ביטול הטיסה.

אז מה אתם יכולים לעשות אם כבר הייתם אמורים לקבל החזר מאל על ולא קיבלתם? אם הזמנתם כרטיסי טיסה, הטיסה בוטלה, חלפו 90 יום והכסף לא הוחזר – ניתן לתבוע פיצוי ללא הוכחת נזק של עד 10000 ש"ח.

מנכ"ל אל על: "בלי סיוע לא נוכל להחזיר את הכסף"

בדיון שהתקיים בכנסת לאחרונה, הודה מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, כי אל על איננה יכולה לעמוד בהתחייבותה לספק החזר על טיסות שבוטלו לכלל הצרכנים בלוחות הזמנים שנקבעו. אוסישקין סירב למסור פרטים לגבי מספר הצרכנים שקיבלו החזר מאל על.

כפי שפרסמנו כאן באתר חדשות הצרכנות פואנטה, השליטה באל על נמכרה רק לאחרונה לצעיר חרדי ששמו אלי רוזנברג, אשר רכש אותה בשם אביו שאיננו תושב ישראל. החברה נמצאת בעיצומו של תהליך החלפת בעלות ותוכנית הבראה שכוללת פיטורים של אלפי עובדים.

במקביל, אל על חזרה לטוס ומחדשת בהדרגה את היעדים שהיא תטוס אליהם. לאחרונה אל על גם הודיעה על הארכת המרת הנקודות לחברי מועדון הנוסע המתמיד.

 

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות