מהפכת מכשירי השמיעה: אושרו לשיווק אוזניות ללא מרשם של ג'ברה ואחרים

אוזניות ג'ברה במקום מכשיר שמיעה? ה-FDA אישר והמחיר אטרקטיבי

אוזניות לכבדי שמיעה הן פתרון יותר זול ויותר זמין ממכשירי שמיעה. כל הפרטים על המהפכה שתשנה את החיים של מיליוני אנשים

מכשירי שמיעה ג'ברה
אוזניות ג'ברה לכבדי שמיעה - פתרון זול ומהיר במקום מכשיר שמיעה. צילום: דפנה הראל כפיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עבור מי שמרגיש ירידה בשמיעה ומחפש פתרון מהיר ובמחיר יחסית נגיש (בהשוואה למכשירי שמיעה רגילים), ג'ברה השיקה מוצר מעניין: אוזניות אלחוטיות המשמשות מכשיר שמיעה. הן נראות בדיוק כמו אוזניות בלוטות' ג'ברה רגילות, אבל הן מתפקדות כמכשיר המשפר את יכולת השמיעה והמיקוד של המאזין. מדובר בעצם במכשירי שמיעה שמיועדים למי שסובל מירידה קלה עד בינונית בשמיעה, ואפשר יהיה לקנות אותן ללא מרשם וללא בדיקת רופא. המחיר אמנם לא זול – אבל יותר זול ממכשירי שמיעה רגילים (ראו בהמשך).

ה-FDA (מינהל התרופות האמריקני) אישר את הקטגוריה החדשה של מכשירי שמיעה ללא מרשם ממש לאחרונה, ובכך נתן אור ירוק לאוזניות ג'ברה ולאוזניות BOSE שהושקו עוד קודם לכן. כעת יש להניח שעוד ועוד יצרניות יציעו אוזניות בלוטות' לכבדי שמיעה כחלק מליין המוצרים שלהן, ביניהן סמסונג ואפל. ג'ברה הציגה את האוזניות בתערוכת IFA בברלין – תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם. אוזניות ג'ברה לכבדי שמיעה כבר זמינות בארצות הברית וביפן, והצפי הוא שהן יחלו להימכר גם בישראל בקרוב. במידה שלא, ככל הנראה אפשר יהיה להזמין אותן אונליין מאמזון או מחנויות אחרות.

פואנטה בטלגרם

אוזניות במקום מכשירי שמיעה: פתרון זמין וזול יחסית

כאמור, לאוזניות בלוטות' שמשפרות את השמיעה יש כמה יתרונות משמעותיים. זו גם הסיבה שה-FDA החליט לאשר את המוצר וכך להפוך את חייהם של מאות מיליוני אנשים לקלים יותר. כבר כמה שנים שמופעל לחץ בארצות הברית לאשר את הקטגוריה החדשה הזאת, וכך להקל על רבים שסובלים מירידה בשמיעה לנהל חיי יומיום תקינים.

לפי ההחלטה של ה-FDA, מי שסובל מבעיית שמיעה חמורה עדיין יידרש למרשם. ה-FDA גם הגדיר קריטריונים, כמו איסור מכירה של אוזניות עבור כבדי שמיעה מתחת לגיל 18. בנוסף, נדרש מהיצרנית להגביל את הצליל המקסימלי ולאפשר למשתמש לשלוט בווליום. יש גם מגבלה על העומק שאליו יכול המכשיר להיכנס.

הנה הצצה ליתרונות של אוזניות לכבדי שמיעה של ג'ברה ובכלל.

זמינות גבוהה בחנויות – ללא תהליך התאמה או מרשם

אוזניות כמוצר צריכה יהיו הרבה יותר זמינות לציבור. אפשר יהיה לקנות אותן ללא מרשם וללא בדיקה. כל אדם שחש שהוא לא שומע טוב יוכל לקנות אותן בחנות.

כיום יש בארה"ב 30 מיליון אנשים הזקוקים למכשירי שמיעה, אך רק כ-20% משתמשים בהם. כעת, לאחר שה-FDA נתן את האישור, אוזניות לכבדי שמיעה יהפכו למוצר OTC (כמו תרופה ללא מרשם – over the counter) שיימכר בחנויות קמעונאיות ויהיה זמין יותר.

מחיר נגיש

מחיר אוזניות ג'ברה לכבדי שמיעה עומד בארה"ב על כ-800 דולר לפני מסים (כ-2730 ש"ח). זה אמנם לא מעט כסף, אבל בהשוואה למחיר של מכשיר שמיעה זה מחיר אטרקטיבי מאוד. מחיר מכשירי שמיעה בארה"ב נע בין 1000 ל-4000 דולר, ובארץ המחיר הוא אלפי שקלים. יש מכשירים יקרים שמגיעים גם לכ-25,000 ש"ח. אמנם, מי שיש לו ביטוח משלים של קופת החולים יכול לקבל השתתפות, אבל ההשתתפות היא עבור דגם בסיסי יחסית. מי שרוצה מכשיר שמיעה מתקדם, למשל כזה שנטען אלחוטית ונשלט באפליקציה, משלם הרבה מאוד כסף.

עיצוב שפותר את מחסום הבושה

מכשיר שמיעה דמוי אוזניות בלוטות' של ג'ברה

יתרון לא פחות חשוב הוא העיצוב. יש לא מעט אנשים שסובלים מירידה בשמיעה, אבל מתביישים ללכת עם מכשיר שמיעה. כעת הם יכולים להסתובב עם אוזניות שנראות כמו אוזניות בלוטות' רגילות.

מה מציעות אוזניות של ג'ברה לכבדי שמיעה?

אז כאמור, מדובר בקטגוריה חדשה לגמרי שתשנה לחלוטין את פני ענף מכשירי השמיעה היקרים, אבל היא לא מחליפה אותם. מכשיר שמיעה אמור לא רק להגביר את הצלילים עבור המשתמש, אלא גם למנן אותם ולאפשר לו להפריד בין הצלילים שמתערבלים כאשר השמיעה מידרדרת.

אוזניות לכבדי שמיעה של ג'ברה מגבירות את הצלילים ויש להן מנגנון שמגביר עבור המשתמש את קול הדובר שאיתו הוא משוחח בזמן ששאר רעשי הרקע מוחלשים. כך למשל, קל יותר לנהל אינטראקציה במסעדה או במקום שיש בו הרבה אנשים. עם זאת, צרך לזכור שהפתרון של ג'ברה מוגבל ולא מתאים לאנשים עם ירידה דרסטית בשמיעה.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

כאמור, ג'ברה לא לבד, ולמעשה היא נכנסת לשוק שנייה אחרי BOSE. אוזניות בלוטות' לכבדי שמיעה של BOSE עולות 100 דולר יותר (כ-900 דולר). יש לקוות שלאחר שניתן אישור ה-FDA יושקו דגמים של חברות נוספות. ככל שהתחרות תגדל, כך גם יירד המחיר של האוזניות לכבדי שמיעה.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות