רמי לוי, מאחוריך... רשת קרפור (Carrefour) הבינלאומית בדרך לישראל

רמי לוי, מאחוריך… רשת קרפור (Carrefour) הבינלאומית בדרך לישראל

רשת קרפור הבינלאומית תפתח סניפים בישראל. יותר מ-100 סניפי יינות ביתן ומגה יהפכו ל-Carrefour. כל הפרטים – בכתבה בפואנטה

רשת קרפור Carrefour
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

כל ישראלי שביקר באירופה (בעיקר בצרפת, אבל ממש לא רק שם), מכיר את הלוגו של רשת Carrefour. בקרוב לא נצטרך לעלות על טיסה כדי לקנות שם, משום שכבר השנה ייפתחו חנויות קרפור בישראל. יש להניח שייפתח גם אתר של קרפור אונליין. מדובר בתחרות חדשה ומעניינת לרמי לוי, שופרסל, ויקטורי, יוחננוף ושאר רשתות המזון הישראליות – ואפשר רק לקוות שהיא תבוא לידי ביטוי במחירים. לכאורה, התחרות הישירה של קרפור היא רשת שופרסל מבחינת סגנון וחוויית קנייה, אבל מה שצפוי לקרות הוא ערעור של הסדר הקיים בארץ כבר שנים, כך שיהיה כאן אפקט דומינו. כדי לעמוד בתחרות, שופרסל מן הסתם תיאלץ להוריד מחירים. בעקבות זאת, יש להניח שרשתות כמו רמי לוי, ויקטורי ויוחננוף יורידו מחירים גם הן. ולא פחות חשוב – התחרות שקרפור פותחת היא לא רק מול רשתות המזון, אלא גם מול יצרניות המזון ויבואניות המזון – מפני שהיא מייצרת מותג פרטי בכל הקטגוריות.

הסניפים הראשונים של קרפור ייפתחו עד סוף שנת 2022 ותוך 3 שנים יוסבו למעלה מ-150 סניפי ביתן-מגה לקרפור, במקביל לפתיחת סניפים חדשים.

כאמור, ברשת יימכרו כל המוצרים המוכרים לנו הקיימים ברשתות השיווק המקומיות – וגם המוצרים הממותגים של Carrefour. מוצרי קרפור הממותגים יחלו להימכר בסניפי יינות ביתן עוד לפני הקיץ.

קרפור היא יצרנית של מוצרים רבים, החל ממוצרי מזון ועד מוצרי צריכה אחרים. המגוון כולל, בין היתר, פסטה, חטיפים, גבינות, מעדנים, קטשופ, רטבים, שימורים, מזון טרי, יין, בירה, מוצרי ניקיון, מוצרי היגיינה, דטרגנטים, מזון אורגני, שוקולדים ועוד. למעשה, קארפור מייצרת מוצרים בכל קטגוריה וקטגוריה של שוק המזון והצריכה (FMCG).

מדובר ברשת צרפתית, וככזו יש לקרפור התמחות מיוחדת בגסטרונומיה הצרפתית והיא מציעה מגוון מוצרים רחב וייחודי שמאפיין את המטבח הצרפתי בדגש על יינות, גבינות, מאפים וקינוחים.

רקע על Carrefour: כמעט 14,000 סניפים של קרפור בעולם

פתיחת רשת קרפור מתאפשרת בעקבות מזכר הבנות שנחתם בין חברת "אלקטרה צריכה" לבין קמעונאית הענק. אלקטרה היא בעלת השליטה ברשת המזון יינות ביתן (שרכשה בעבר את רשת מגה), כך שלמעשה מדובר במהפכה כפולה: גם קמעונאית מזון בינ"ל ראשונה שנכנסת לישראל וגם הסבה של סניפי ביתן ומגה ל-Carrefour.

קרפור היא הקמעונאית הבינלאומית הגדולה ביותר שנכנסה עד היום לישראל. כדי להבין את העוצמה של Carrefour ואת המשמעות שיש לכך על הצרכן הישראלי, כדאי להביט במספרים. מדובר באימפריה קמעונאית עם כ-13,900 סניפים, אשר רק בשנה החולפת פתחה למעלה מ-200 חנויות של ברחבי העולם.

מחזור המכירות של קרפור הוא של 81.2 מיליארד אירו, כאשר מתבצעות בה למעלה מ- 2 מיליארד עסקאות בשנה.

קרפור היא חברה ציבורית שמניותיה רשומות למסחר בבורסת Euronext N.V ושווי השוק של החברה הוא כ-14 מיליארד אירו.

היא פועלת הן באופן ישיר ברחבי אירופה והן במסגרת שותפויות במדינות נוספות במזרח התיכון, בצפון אפריקה, במזרח אסיה ובאפריקה.

החברה פועלת בפורמטים קמעונאיים שונים: היפרמרקטים, סופרמרקטים, Cash & Carry, חנויות עירוניות, ואתרי מכירות אונליין, המותאמים לכל מדינה ומדינה. החברה מפעילה חנויות בגדלים שונים מ-80 מ"ר ועד ל-20,000 מ"ר.

סניף של רשת קרפור (Carrefour)
סניף של רשת קרפור (Carrefour). צילום: יח"צ

 

למעשה, קרפור היא אחת מיצרניות המזון והצריכה הגדולות בעולם. החברה מייצרת במאות מפעלים ברחבי העולם, 14,000 מוצרי מזון ונון-פוד, תחת 20 מותגים שבבעלותה. מותגי קרפור המציעים מגוון מוצרים רחב בטווחי מחירים שונים, נותנים מענה למגמות צרכניות ולהעדפות משתנות של הצרכן כמו מזון אורגני, מוצרים ללא גלוטן ועוד.

פרט למזון וצריכה, קרפור פעילה בעוד מגוון רחב של תחומים, ביניהם צעצועים, תחפושות, הלבשה תחתונה, אופנה, ספורט, כלי בית ומוצרים לבית, רהיטים, כלי עבודה, ציוד משרדי ועוד. מדי שנה משיקה החברה 8 קולקציות מתחלפות בתחומים אלה. המוצרים נמכרים הן בסניפי הרשת והן באמצעות האונליין.

קרפור בישראל – רקע על עסקת אלקטרה-Carrefour

כאמור, הגעתה של קרפור לישראל היא פרי ההסכם בין "אלקטרה מוצרי צריכה" ל-Carrefour. בשלב זה נחתם מזכר הבנות, והצדדים יפעלו לחתימה על הסכם מחייב עד אפריל 2022.

הסכם הזכיינות בין הצדדים הוא לתקופה של 20 שנה, עם אפשרות להארכה ל- 20 שנים נוספות. תמורת הזכיינות תכלול תשלום ראשוני, בתוספת תשלומים שישולמו כשיעור מההכנסות.

אלקטרה מוצרי צריכה: אסטרטגיה של התרחבות

אלקטרה מוצרי צריכה מקבוצת אלקו נמצאת בשליטת האחים זלקינד, והיא יבואנית ויצרנית של מוצרי חשמל ומזגנים. כמובן, ציר מרכזי בפעילותה הוא בהיותה הקמעונאית המובילה בתחום החשמל עם הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק.

צביקה שוימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, לאחר חתימת הסכם עם רשת קרפור
צביקה שוימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה. צילום: יח"צ

כזכור, לפני פחות משנה אלקטרה מוצרי צריכה השלימה את רכישת השליטה ברשת יינות ביתן. כפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה, לפני שנה אלקטרה גם הפתיעה כשהודיעה על שני מהלכים שמעידים על האסטרטגיה שלה:

  • באפריל 2021 היא הודיעה התרחבות לתחום אחר וכניסה לתחום הפנאי. במסגרת זו, היא החלה לשווק את המותג קולומביה, עם רכישת השליטה בחברת א.ת סער יזמות ומסחר.
  • זמן קצר לאחר מכן היא הודיעה כי חתמה על הסכם להבאת רשת חנויות נוחות של המותג העולמי סבן אילבן לישראל.

בנוסף, לפני כשנה הפכה בוש העולמית לשותפה של אלקטרה לאחר שרכשה 40% מ"אלקטרה תעשיות" וחברה אליה בהקמת פארק טרמו-טכנולוגי מתקדם באשקלון. בקרוב ייבנה מפעל למחזור מזגנים ומוצרי חשמל באשקלון, כאשר היעד הוא למחזר בתוך עשור 50% מכלל הפסולת החשמלית במדינת ישראל.

אלקטרה מוצרי צריכה נסחרת לפי שווי של 4.1 מיליארד שקל. בשלוש השנים אחרונות הניבה המניה למשקיעים תשואה של מעל 480%.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות