איך לצמצם הוצאות? פואנטה בסדרת טיפים. והפעם: לצאת מהסופר בשלום

איך לצמצם הוצאות? פואנטה בסדרת טיפים. והפעם: לצאת מהסופר בשלום

שוברים את הראש איך לצמצם הוצאות? בואו נתחיל מהקניות בסופר. גם אם נדמה לכם שאתם יודעים הכול ושאתם צרכנים נבונים, נצליח לחדש לכם כמה דברים. פואנטה עם הטיפים

איך לצמצם הוצאות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

האינפלציה בשיא של 14 שנה, בין היתר בגלל עליית מחירי המזון ומוצרי הצריכה. מאחר שההכנסות לא עולות בהתאם, הכסף שלנו קונה פחות. לכן, לא מעט ישראלים שואלים את עצמם בימים אלה איך לצמצם הוצאות. זה מחייב לארגן את התקציב האישי או המשפחתי מחדש ואולי זה נראה במבט ראשון בלתי אפשרי, אבל כשמתחילים לבדוק איך לצמצם את ההוצאות, מגלים שזה פחות מסובך ממה שנדמה במבט ראשון – לפחות אצל רוב האנשים.

הכול מתחיל במעקב ובמודעות לניהול הכסף. רוב הצרכנים לא עוקבים אחר ההוצאות החודשיות שלהם, וקשה להאשים אותם. מסובך לעקוב אחרי כל חשבונות הסלולר, החשבוניות מהסופר וההודעות מחברות הביטוח. לכן, אצל כל אחד מאיתנו יש חור שחור ברשימת ההוצאות – כלומר, הוצאות שאנחנו לא ערים להן אבל יכולים לצמצם אותן.

אתר חדשות הצרכנות פואנטה מציע סדרת כתבות שיעזרו לכם לחשב מסלול מחדש בלי לחתוך בבשר החי.

כתבה זו מתמקדת בקניות שלנו בסופר, אשר מוגדרות לעתים כקניות מזון אבל כוללות גם מוצרי ניקוי, היגיינה ועוד.

איך לצמצם הוצאות בסופר?

לקנות כמה שצריך. נשמע מובן מאליו? שימו לב לנתון הבא

בואו נתחיל בנתון שמפרסם כל שנה ארגון לקט ישראל, שעוסק בהצלת מזון. לפי הנתון הזה, משפחה ממוצעת זורקת מזון בשווי 3,200 שקל בשנה בממוצע. לא חבל? במקום ללכת לסופר ולשלם בקופה, אתם יכולים פשוט ללכת ישר לפח הזבל ולזרוק את הכסף שם.

בדקו את עצמכם – כמה אוכל אתם זורקים לפח בסוף כל שבוע? שינוי הרגלים כבר בשלב הקנייה יכול לחסוך לכם מאות שקלים בחודש.

המזון שאנחנו זורקים מגוון, וכולל גם אוכל מבושל וגם לא מעט ירקת ופירות. המשמעות היא שאנחנו צריכים לקנות פחות ולבשל פחות.

הרבה צרכנים קונים מראש כמויות גדולות כדי שלא יצטרכו להגיע לסופר יותר מפעם בשבוע. קנייה שבועית גדולה היא אולי נוחה, אבל לאו דווקא חסכונית יותר. אם אתם רואים שאתם נוטים לזרוק חלק מהגבינה, חלק מהירקות וכו' מפני שבסוף השבוע הם כבר מקולקלים, עדיף לקנות פחות ולהשלים את מה שצריך באמצע השבוע.


השוואת מחירי סופר: איפה לא כדאי לקנות? היכנסו לכתבה >


איך לצמצם הוצאות? זה גם עניין של תרבות

"אורח החיים הישראלי הוא כזה שבו הכול גדול – המקררים גדולים, עגלות הסופר גדולות, והתחושה היא שצריך למלא את העגלה ואת המקרר. אז לא, ממש לא חייבים, וזו לא בושה ללכת עם רשימה". אומר שי אבו, העומד בראש ארגון היועצים לכלכלת המשפחה. "זה עניין של תרבות, אבל אפשר לשנות את ההרגלים האלה".

חוק הנאמנות? לא בסופר

לקוח נאמן הוא חלומו של כל משווק. כאן באתר פואנטה אנחנו מזכירים לצרכנים שוב ושוב – נאמנות עיוורת למותג, לרשת מסוימת או למור מסוים היא מתכון להוצאות מיותרות. לקוחות נאמנים מחלישים את התחרות ולא מספקים ליצרנים ולמשווקים שום סיבה להוריד מחירים.

תנו הזדמנות למוצרים שאתם לא מכירים, בדקו מחירים בחנויות אחרות, נסו לטעום מוצרי מזון של יצרנים מגוונים – זה משתלם.

אם אתם צרכנים של אוכל בריא או מיוחד, למשל ללא גלוטן, צמחוני, טבעוני וכו', היכנסו לכתבה איזה סופרמרקט הכי זול בהשוואת סל בריא ובדקו איפה משתלם לקנות.

אחד הדרכים של רשתות השיווק לגרום לכם לנאמנות היא באמצעות מועדון הלקוחות, כמו מועדון SUPREME של שופרסל או המועדון של רמי לוי. כאן חשוב לדעת שאכן יש הטבות ומבצעים שמיועדים רק לחבר המועדון, אבל בשורה התחתונה הצטרפות למועדונים כאלה רק גורמת לכם להפסיק להשוות מחירים במקומות אחרים לאורך זמן.

מבצעים יש כל הזמן – עקבו אחריהם

אבו מזכיר גם את החיבה שלנו למבצעים, שגורמת לנו לעתים קרובות לקנות יותר ממה שתכננו.

מבצעים הם עניין קצת מתעתע: מצד אחד, יש מבצעים כל הזמן. מצד שני, כל הרעיון במבצע הוא שמדובר במחיר נמוך יותר באופן זמני. אז איך תדעו אם המבצע משתלם? כאן אתם צריכים פשוט להיות עירניים למחיר הקבוע כל השנה, לחשב בזמן אמת את גובה ההנחה וגם לבדוק מה המחיר של המוצר ברשתות המתחרות.

כך למשל, ברשת שופרסל לעתים עושים מבצע כמות של 1+1 במחיר מסוים, כאשר ברשת רמי לוי אותו מחיר נמכר במחיר המוזל כבר עבור היחידה הראשונה.

חשוב לזכור, אנחנו לא נגד מבצעים, אפילו להפך. ניצול נכון של מבצעים יכול לחסוך כסף, אבל תפקידכם הוא להיות עם אצבע על הדופק.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

יש רשתות שאצלן בכל שבוע יש מוצרים במבצע (למשל החמישייה של סופר פארם). מי שעוקב אחרי המבצעים האלה, יכול לראות שכמעט אין שבוע שאין בו נייר טואלט במבצע. יש גם מוצרים שבכל פרק זמן של כחודשיים נמצאים במבצע, ולכן אם תקפידו לרכוש את המוצרים האלה רק כאשר הם במבצע – חסכתם. אני למשל מקפידה לקנות את הדאודורנט שלירק כאשר הוא במבצע ב-10 ש"ח. המחיר הקבוע שלו הוא כ-20 ש"ח. הבחנתי בכך שבכל כחודשיי-שלושה המחיר יורד לתקופה קצרה – ואז אני מצטיידת במלאי שספיק לי עד המבצע הבא. בישראל יש גם תקופות שבהן יש מבצעי כסאח בתחום הפארם והקוסמטיקה. מדובר בפסח ובראש השנה. כדאי להמתין למבצעים הללו כדי לקנות מותגים מסוימים, ואפילו לנצל את התקופות האלה כדי להצטייד לכמה חודשים.

קניית המותג הפרטי של הרשתות

לאחרונה פרסמנו כאן במדור השוואות מחירים באתר פואנטה כתבה מקיפה שבה השווינו את המחיר של מוצרים ממותגים לעומת מוצרים מקבילים שנמכרים תחת המותג הפרטי של הרשתות השונות. כך למשל, אקונומיקה של סנו ז'אוול לעומת אקונומיקה של רמי לוי, מרכך כביסה של בדין לעומת מרכך כביסה של שופרסל או סופר-פארם ועוד.

הפערים היו עצומים, ואפשר לחסוך עשרות אחוזים בקנייה אם לא נצמדים למותגים המובילים.

אגב, לעתים המותגים המובילים הם מותגים מיובאים, ואילו המותג הפרטי לעתים קרובות מיוצר בארץ, כך שבחירה כזו גם מסייעת למפעלים ישראלים. זה כמובן לא חד משמעי ומצריך בדיקה נקודתית ביחס לכל מוצר, אבל שווה לדעת את זה.

פואנטה

איך לצמצם הוצאות? התעלמו מהסחות דעת

כניסה לסופרמרקט היא קצת כמו להכניס ראש בריא למיטה חולה. הסופרמרקט מתוכנן כך שכדי להגיע אל מקרר החלב תצטרכו לחצות את כל המעברים והמדפים, ובדרך תקנו עוד המון דברים שלא חשבתם עליהם. בדרך, הריח מהמאפייה מושך אתכם לקפוץ גם לשם.

"אורות הניאון הבהירים והאווירה הכללית בסופר גורמים לכם לאבד את תחושת הזמן", אומר שי אבו.

זו גם ההזדמנות להמליץ לא להגיע לסופר עם ילדים, כי הם לא ספק יצליחו לשכנע אתכם להכניס עוד כמה מוצרים שלא הייתם קונים.

אל תשכחו גם שהמוצרים שמבצבצים ליד הקופה לא מונחים שם סתם, הם מיועדים לזה שתיזכרו בהם בזמן שאתם ממתינים. לקינוח, הקופאית תשאל אתכם אם אתם מעוניינים במבצעי קופה. גם כאן אל תפלו בפח – אלא אם כן אתם באמת באמת צריכים את זה. תמיד תזכרו שאילו הייתם מתכננים לקנות את המוצר הזה מלכתחילה, כנראה שהוא כבר היה בעגלה.

הזמנה באינטרנט

אם אתם מאלה שבכל גיחה לסופר לקנייה של חלב וגבינה מוצאים את עצמכם יוצאים עם עגלה מלאה, עדיף שתעברו להזמין באינטרנט. אמנם יש לזכור שקיימת עלות משלוח של כ-30 שקלים, אבל ככל הנראה תקנו בצורה יותר ממוקדת ולא תושפעו מהסחות דעת.

איזה סופר הכי זול? בצעו השוואת מחירים

היום קל מאוד להשוות בין מחירי המוצרים ולדעת איפה משתלם יותר לקנות – ולא רק באינטרנט.

חוק מאגר מחירי המזון מחייב את רשתות המזון הגדולות לספק מחירים מעודכנים של כל הסניפים שלהן ושל אתר האינטרנט שלהן. אתם יכולים להיעזר בכמה אתרים כדי לבצע את ההשוואה, ואפילו להשוות שם גם את רשתות הפארם הגדולות. הנה אתרי ההשוואה:

  • פרייסז
  • CHP
  • זאפ מרקט

בנוסף, שווה לעקוב אחרי השוואת המחירים הקבועה שמפרסם משרד הכלכלה. אמנם ההשוואה הזאת מתייחסת לסל מוצרים קבוע, אבל היא מאפשרת לקבל אינדיקציה לגבי הרשתות הזולות והיקרות.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות