OLED, מיקרו לד ו-Neo QLED 8K - אסטרטגיית הטלוויזיות של סמסונג

OLED, מיקרו לד ו-Neo QLED 8K – אסטרטגיית הטלוויזיות של סמסונג

סמסונג דוהרת קדימה ומשקיעה משאבים לא רק בסדרת הדגל Neo QLED 8K, אלא גם ב-OLED ובמסכי הפרימיום בטכנולוגיית מיקרו לד

טלוויזיית מיקרו לד של סמסונג
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כבר 16 שנה סמסונג היא המותג החזק ביותר בתחום הטלוויזיות בעולם. נתח השוק שלה הוא הגדול ביותר, ואין לה שום כוונה שזה ישתנה, להפך. תצוגת הטלוויזיות המרשימה שלה בביתן סמסונג בתערוכת IFA בברלין מדגימה היטב את החזון שלה – מצד אחד הסתערות על קטגוריית ה-OLED שעד כה הייתה נחלתה של LG, מצד שני פול גז על טלוויזיית ה-Neo QLED 8K שהושקה ממש לאחרונה, וגם הצגה של סדרת המיקרו לד החדשה: חזית הטכנולוגיה בתחום הטלוויזיות.

שלוש הקטגוריות האלה מספקות לצרכנים טלוויזיה באיכות צפייה גבוהה במיוחד – ובכולן סמסונג גם משלבת את הדגשים האחרים שלה, כמו יתרונות לגיימרים וסאונד איכותי. העיקרון המנחה הוא לספק לצופה הרגשה שהוא צופה בתמונה מציאותית ככל האפשר, כך שגם העיניים וגם האוזניים זוכות לקבל דרך הטלוויזיה את מה שהן מסוגלות לראות ולשמוע במציאות. בסמסונג מדגישים בדגמי הפרימיום גם את ההיבט של "חיים מחוברים". הטלוויזיה מהווה מעין מוקד שהפעילות בבית עוברת דרכו. כך למשל, מכונת הכביסה תוכל להודיע על המסך שהיא סיימה לעבוד. הטלוויזיה גם תוכל להציג את נכסי ה-NFT של המשתמש בזכותת שיתוף פעולה של סמסונג בתחום.

טלוויזיות משלוש הקטגוריות: Neo QLED 8K, אולד ומיקרו לד, הוצגו בביתן סמסונג בתערוכת IFA בברלין. כולן מתועדפות כרגע על-ידי סמסונג כדגמים שהיא מעוניינת לפתח ולשווק לצרכנים. אבל הן כמובן גם יחסית יקרות, כך שבמקביל סמסונג ממשיכה לשווק גם טלוויזיות QLED 4K וטלוויזיות UHD רגילות, כדי שכל צרכן יוכל למצוא טלוויזיה בתקציב שמתאים לו.

טלוויזיית סמסונג OLED

סמסונג מבטיחה בהירות גבוהה יותר מזו של LG

רגע לפני שנספר על טלוויזיות OLED של סמסונג, כדאי שנסביר מהי בעצם טכנולוגיית ה-OLED ולמה היא הפכה לנחשקת כל כך. שני המשפטים שתשמעו הכי הרבה כאשר ידברו אתכם על טלוויזיית OLED הם ש"ב-OLED כל פיקסל מואר באופן עצמאי" ושרק ב-OLED השחור הוא שחור מוחלט". וזה נכון. מאחר שבטכנולוגיית OLED כל פיקבל מואר באופן עצמאי, כאשר איזשהו פיקסל אמור להציג צבע שחור – הוא פשוט לא נדלק. לכן יש שחור מוחלט. טלוויזיות OLED מספקות דיוק בצבעים והיתרון של השחור הוא יתרון משמעותי, אך יש להן גם חיסרון – הן עלולות לסבול מצריבות. בכל מקרה, זו טכנולוגיה שאומצה ע"י יצרניות טלוויזיה בכל העולם, ועד כה ל-LG הייתה כמעט בלעדיות על ייור הפאנלים.

סמסונג טלוויזיית OLED

כעת, אחרי שבמשך 10 שנים טכנולוגיית ה-OLED הייתה מזוהה עם LG, סמסונג החליטה להפסיק להשאיר את הזירה הזאת למתחרה הגדולה. היא השיקה טלוויזיות OLED (דגם S95B OLED TV), אך בטכנולוגיה מעט שונה שמבטיחה בהירות טובה יותר מזו של המתחרים.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

הטלוויזיות הללו הוכרזו בתערוכת CES השנה ועדיין נמכרות בכמויות מעטות מאוד – בעיקר בארה"ב. הן מגיעות ברזולוציית 4K בשני גדלים בלבד, של 55 ו-65 אינץ'. המחיר כאמור גבוה יחסית. בארה"ב מחיר המחירון באתר סמסונג הוא כ-2200 דולר לגודל 55 אינץ' לפני מסים (כ-7500 ש"ח) וכ-3000 דולר לפני מסים לגודל 65 אינץ' (כ-10,200 ש"ח).

Neo QLED 8K

טלוויזיית פרימיום של סמסונג במחיר נגיש יחסית בהשוואה למיקרו לד

טלוויזיית Neo QLED 8K של סמסונג
טלוויזיית Neo QLED 8K של סמסונג. צילום: דפנה הראל כפיר

כאמור, לאורך השנים סמסונג פיתחה עוד ועוד את טכנולוגיית ה-QLED שלה. הדגש של החברה השנה עבור הצרכנים ברחבי העולם הוא על טלוויזית Neo QLED 8K. היא זמינה בכל העולם, וכמובן גם כאן בישראל.

הטלוויזיה הזאת כבר מגיעה בשלוש סדרות (QN700, QN800 ו-QN900). הגודל הקטן ביותר הוא 55 אינץ' (דגם QN700B), ומחירו בישראל כ-7,700 ש"ח. במילים אחרות, מחיר הפתיחה למסך הפרימיום של סמסונג ברזולוציית 8K כבר נגיש ליותר צרכנים.

מסך הסופר פרימיום בקטגוריה הזאת הוא QN900 בגודל 85 אינץ'.

פואנטה בטלגרם

מבחינת סמסונג, העובדה שאין עדיין הרבה תכנים שמצולמים ב-8K לא צריכה לעמוד בדרכם של הצרכנים, מפני שהטלוויזיה מסוגלת להמיר תוכן שצולם ברזולוציה נמוכה יותר לאיכות 8K. בנוסף, בסמסונג מאמינים שהתעשייה צועדת לקראת יותר ויותר תכנים ב-8K, כך שמה שכיום נחשב ללא נגיש, יהיה הסטנדרט בעוד כמה שנים. אפשר בהחלט להניח שסמסונג צודקת, כי כך בדיוק היה עם ה-4K, שכיום הוא הרזולוציה המקובלת והנפוצה. בדרך כלל יש גורמים שמזרזים מעבר לטכנולוגיות צילום ושידור חדשות, כמו המונדיאל או המשחקים האולימפיים, וייתכן שכך יהיה גם עכשיו.

מהניסיון שלי, צפייה בטלוויזיה הזאת זו פשוט חוויה. סמסונג אמנם מפתחת במקביל את ה-OLED ואת המיקרו לד (ראו בהמשך) כדי לספק איכות צפייה עוד יותר איכותית, אבל ה-Neo QLED מספקת איכות צפייה מרהיבה. לעין האנושית טלוויזיית Neo QLED ברזולוציית 8K היא תענוג צרוף.

כמובן, מעבר לאיכות הצפייה, סמסונג משלבת בטלוויזיה הזאת את כל המרכיבים האחרים שמשפיעים על חוויית צפייה מושלמת. היא מותאמת לגיימרים, היא מעוצבת ודקיקה ויש לה שלט רחוק סולארי שלא מצריך סוללות.

סמסונג קיבלה עבור הסדרה הזאת את "תו התקן" היוקרתי של PANTONE, והיא יצרנית הטלוויזיות הראשונה והיחידה שיש לה תו תקן כזה. המשמעות היא שחברת פנטון, שהיא הגוף הבכיר בתעשית הצבע, בחן את הטלוויזיות שלה והעניק להן גושפנקא שהצבעים שלהן נאמנים למציאות כמעט ב-100%, בדגש על צבע העור (skin tone).

את כל הפרטים אפשר לקרוא  בכתבה על טלוויזיית סמסונג Neo QLED כאן בפואנטה.

מיקרו לד: איכות צפייה חסרת תקדים

טלוויזיית סמסונג מיקרו לד
טלוויזיית סמסונג מיקרו לד בגודל 101 אינץ'. צילום: דפנה הראל כפיר

מה שיפה בטכנולוגיה הוא שגם אחרי שהגעת לשיא, מסתבר שיש עוד שיא שאפשר להגיע אליו. למרות שאיכות הצפייה בטלוויזיית סמסונג Neo QLED 8K היא מרהיבה, ולמרות שסמסונג גם משקיעה אנרגיות רבות בייצור טלוויזיות OLED, הדבר הבא בעולם הטלוויזיות הוא המיקרו לד (micro led), וסמסונג כבר שם.

טכנולוגיית המיקרו לד היא טכנולוגיה פורצת דרך: גווני השחור אמיתיים, הניגודיות מרהיבה ויש לה עוצמת הארה מטורפת ללא בעיה של צריבה או אפקט הילה. סמסונג כמובילת שוק חייבת להציע לצרכנים טלוויזיות מיקרו לד, ויותר מזה, היא חייבת להיות השחקנית הדומיננטית בקטגוריה, ולכן ברור למה היא צריכה להשקיע אנרגיות רבות בפיתוח ובייצור. אמנם,  מחיר הייצור גבוה והדגמים הללו הם דגמי פרימיום יקרים – אבל כמו כל טכנולוגיה, יש להניח שהמחירים יירדו עם הזמן.

המבקרים בתערוכת IFA בברלין לא יכלו להישאר אדישים לאיכות התמונה, לניגודיות, לצבעים ולבהירות שאפשר להשיג במסכים הללו. אגב, סמסונג גם מציגה כאן טלוויזיה עצומה בגודל של 110 אינץ'.

בשורה התחתונה, סמסונג מכסה כעת את כל קטגוריות המסכים המתקדמים. בשלב זה לא ברור עד מתי תשקיע הענקית הדרום קוריאנית בפיתוח מאסיבי של כל הקטגוריות. נכון לעכשיו נראה שהיא מעדיפה לא להשאיר שום זירה ללא מענה.

הכותבת הייתה אורחת סמסונג בתערוכת IFA

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות