מעכשיו: המחיר בבוקינג כולל מע"מ. סוף להטעיית הצרכנים שנמשכה שנים

מעכשיו: המחיר בבוקינג כולל מע"מ. סוף להטעיית הצרכנים שנמשכה שנים

המחירים הנמוכים ב-BOOKING.COM לבתי מלון בישראל ייראו לכם עכשיו פחות קורצים, כי מעתה מוצג המחיר כולל מע"מ בבוקינג. הפרחים לרשות להגנת הצרכן

מחיר כולל מע"מ בבוקינג
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מזמינים מידי פעם לינה בבית מלון בישראל דרך אתר בוקינג (BOOKING.COM), אתם בטח מתלהבים מהמחיר הנמוך. אבל לא במקרה המחיר בבוקינג תמיד נמוך יותר , אלא כי עד היום הוא פשוט הפר את חוק הגנת הצרכן. בעוד שכל העסקים בישראל מחויבים להציג על פי חוק מחיר כולל מע"מ, והם אף עושים זאת, אתר בוקינג במשך כל שנות פעילותו עד היום הסתתר מאחורי הטענה שהוא גוף בינלאומי, ולכן נמנע מהצגת המחיר המלא כולל מע"מ. התוצאה הייתה שצרכנים הרבה פעמים הופתעו לגלות שהמחיר הנמוך שהם התלהבו ממנו בעת ההזמנה, הוא בפועל הרבה יותר גבוה. לפעמים, הם גילו זאת רק כאשר כבר הגיעו למלון ושילמו. אז הנה בשורה טובה: החל מ-1 ביולי אתר בוקינג מחיר מלא, וזאת אחרי מלחמה ארוכת שנים של הרשות להגנת הצרכן. המלחמה הזאת כללה אפילו קנס בסך 2.5 מיליון ₪ על חברת בוקינג לפני מספר שנים.

מחיר כולל מע"מ בבוקינג – סוף סוף יהיה קל להשוות

כאן באתר פואנטה אנחנו עוקבים כבר כמה שנים אחרי המלחמה של BOOKING.COM נגד הרשות להגנת הצרכן, אשר קבעה לא פעם ולא פעמיים: הצגת מחיר ללא מע"מ גורמת להטעיית הצרכן באשר למחיר של השירות. זה נשמע מובן אליו שהרשות דורשת לציית לחוק ולהציג מחיר כולל מע"מ בבוקינג, אבל מסתבר שהתאגיד הבינלאומי חשב שיוכל להמשיך להטעות את הצרכנים הישראלים לנצח.

ברשות מציינים כי פעמים רבות הצרכן גילה את המחיר האמיתי של העסקה רק בשלב קבלת השירות (במקום האירוח). מעבר לעוגמת הנפש, יש בהצגת המחיר החלקי הטעיה נוספת: "פרקטיקה זו גם הטעתה את הצרכן בשלב השוואת מחירים בין אתרי הזמנות שונים, בטרם הרכישה". גם אם הצרכן ידע שהוא מקבל מחיר ללא מע"מ, הוא התקשה לחשב את הסכום המלא וההשוואה בין מחירי המלון לא הייתה השוואת "תפוחים לתפוחים".

כאמור, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מנהלת כבר כמה שנים הליך משפטי מול חברת בוקינג, שבמהלכו היא הטילה על החברה עיצום כספי בשיעור 2.5 מיליון ₪ בגין הפרת החובה להציג את המע"מ במחיר הכולל.

הרשות אף הוציאה אזהרה בחודש יולי 2020, וקראה לצרכנים גלות עירנות בעת גלישה באתר booking.com. על מנת לוודא כי החברה תציית לחוק הגנת הצרכן הישראלי, התקיים שיח בין החברה לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן על מנת לבחון מה הם הצעדים שיספקו את הרשות וימנעו אכיפה עתידית מולה בנושא המע"מ.

אתם בטלגרם? גם אנחנו! והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות 🙂

הרשות הנחתה את החברה באופן חד משמעי, לציין את המחיר הסופי וכולל מע"מ בשיעור 17% לצרכנים ישראלים ברכישת לינה במלון ונופש בישראל,והחל מה- 1.7.23 אתר בוקינג מציג מחיר מלא וסופי הכולל מע"מ לצרכנים ישראלים שרוכשים לינה במלון ונופש בישראל.

עו"ד אריאל דיאמנט, היועץ המשפטי של הרשות, מסר כי הרשות שבה ומבהירה כי הוראות חוק הגנת הצרכן חלות גם על חברות בינלאומיות המעניקות שירות לצרכן הישראלי בארץ (כדוגמת בוקינג): "הרשות תמשיך לבצע פעולות אכיפה ולפעול לטובת הצרכנים מול כל גורם – בין ישראלי ובין זר – המפר את הוראות החוק".


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות