איפה יותר זול - שופרסל אונליין או רמי לוי אונליין? ואיזו רשת חרדית הפתיעה?

איפה יותר זול – שופרסל אונליין או רמי לוי אונליין? ואיזו רשת חרדית הפתיעה?

בלי לחפש חניה, בלי לסחוב… איפה הכי משתלם לקנות אונליין? היכנסו להשוואת מחירים בין רמי לוי אונליין, שופרסל אונליין ורשתות אחרות

סל בריא - איזה סופרמרקט הכי זול
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם עושים קניות אונליין במקום ללכת לסופר, יש להניח שאתם תמיד מזמינים מאותה רשת. לקוחות שופרסל אונליין מזמינים בדרך כלל באופן קבוע משופרסל, לקוחות רמי לוי אונליין נאמנים לו, לקוחות טיב טעם בוחרים להזמין שם מסיבה מסוימת ועוד. אבל האמת היא שנאמנות היא הדבר הגרוע ביותר לצרכנים והטוב ביותר למשווקים – כי היא גורמת לכם להפסיק להשוות מחירים. מי שכן עשתה השוואת מחירים של סופר אונליין היא המועצה לצרכנות, והיא מגלה פער מאוד גדול בין הרשת הכי יקרה, שהיא טיב טעם אונליין לציבור הכללי ונתיב החסד לציבור החרדי, לבין הרשת הזולה – רמי לוי אונליין.

הסל של המועצה לצרכנות כלל הרבה מאוד מוצרים, 208 ליתר דיוק, והוא נבדק בשני מועדים בחודש יוני. אפשר לראות שהמחירים השתנו בכל רשתות המזון בין שתי הבדיקות, אבל נתיב החסד וטיב טעם נשארו הכי יקרות ורמי לוי נשאר הכי זול.

הנתון הזה, אגב,מפתיע ומעניין. למרות התפיסה שנתיב החסד, כרשת חרדית, היא רשת זולה – בשני המועדים שבהם הבדיקה בוצעה דווקא נתיב החסד אונליין הייתה היקרה ביותר – אפילו יותר מטיב טעם, שידועה כרשת יקרה.

כדאי גם לדעת שאם אתם לקוחות קבועים של שופרסל באינטרנט, אתם משלמים לא מעט, ולא בטוח שבצדק.

השוואת סל מוצרים בקנייה אונליין: ממוצע בין שני מועדים:

רמי לוי אונליין הכי זול: בדיקת המועצה לצרכנות, יוני 2023

רמי לוי מחסני השוק יינות ביתן חצי חינם ויקטורי שופרסל טיב טעם נתיב החסד
מחיר ממוצע בש"ח 2320 2508 2521 2538 2541 2557 2679 2691

כמובן שיש להוסיף גם את עלויות המשלוח, אשר בדרך כלל עומדות על כ-30 ש"ח.

ההשוואה של המועצה לצרכנות עולה בקנה אחד גם עם ההשוואה החודשית של משרד הכלכלה. הסל שמשרד הכלכלה משווה הוא סל קבוע של 68 מוצרים כבר 4 שנים, וגם שם רמי לוי אונליין יוצא הכי זול באופן קבוע. כדאי לשים לב שהמחירים בשופרסל אונליין לא זולים, למרות שזה נחשב לאתר הפופולרי ביותר לעשות קניות סופר אונליין.

רמי לוי אונליין מול שאר רשתות האונליין - השוואת משרד הכלכלה מאי 2013

הזמנת סופר אונליין – יותר נוחה, אך לא מושלמת

מן הסתם, אם אתם מזמינים אונליין, המרחק מהבית לא משמעותי ולכן לכאורה אין בכלל סיבה להתלבט, ועדיף לבחור בסופר הכי זול, במיוחד לאור יוקר המחיה המאמיר.

> הכתבה עניינה אתכם? יש עוד כתבות כאלה בקבוצת הוואטס אפ השקטה שלנו. לחצו להצטרפות >

מצד שני, לקוחות יש סיבות נוספות לבחור היכן לקנות. יש לקוחות שמחפשים את המותג הפרטי של רשת מסוימת, יש לקוחות שחברים במועדון לקוחות (כמו שופרסל SUPREME) וצוברים נקודות ועוד. גם נושא השירות משמעותי, ולקוחות שנכוו משירות לא טוב, לא מנסים להזמין שוב מאותה רשת שאכזבה אותם, אלא עוברים להזמין מרשת אחרת.

איפה יותר זול – בחנות או באתר?

מה שמעניין לבדוק הוא כמובן גם את המחיר של כל רשת באתר שלה לבין המחיר שהיא גובה על אותם מוצרים בקנייה בסניפים הפיזיים.

>> אתם בטלגרם 🙂 גם אנחנו, והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות >

המועצה לצרכנות עשתה השוואת מחירי סופר אונליין לעומת מחירי אותו סופר בסניפים, והנה התוצאות:

פער בין מחיר סל קניות בסניף לבין המחיר אונליין – יוני 2023

רמי לוי מחסני השוק יינות ביתן חצי חינם ויקטורי שופרסל טיב טעם נתיב החסד
97 ש"ח 12 ש"ח 42 ש"ח 5 ש"ח 45 ש"ח 13 ש"ח 20 ש"ח 14 ש"ח

אז למה בעצם הלקוחות ממשיכים לכתת את רגליהם אל הסניפים, אם בדרך כלל הפער בין החנות לסופר אונליין לא גדול (חוץ במקרה של רמי לוי אונליין)?

בסופו של דבר, הרבה מאוד לקוחות רוצים לראות ולמשש את מה שהם קונים, במיוחד כשמדובר בירקות ופירות. בנוסף לזה, צריך לקחת בחשבון שלעתים קרובות (מדי) תקבלו טלפון ממוקד השירות שבו יגידו לכם שבדיוק המוצר שהזמנתם חסר, ויציעו לכם מוצר תחליפי.

יש גם לקוחות שאין להם סבלנות לחכות למשלוח. בהזמנה אונליין אתם תלויים במועדי המשלוח של הרשת, כך שאתם לא יכולים להיות לגמרי ספונטניים.

ובסוף, יש את עניין השירות. אמנם חל שיפור בשירות, אך עדיין יש מקום לעוד הרבה שיפור בכל מה שנוגע לאספקת הזמנות אונליין בתחום הסופר-מרקטים. לעתים קרובות המשלוח מתעכב והמוצרים לא מגיעים אופן שהם אמורים להגיע.

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות