PIXEL 6: מחיר הסמארטפון החדש של גוגל מאתגר את אייפון 13

PIXEL 6: מחיר הסמארטפון החדש של גוגל מאתגר את אייפון 13

PIXEL 6, ובמיוחד PIXEL 6 PRO של גוגל, מגיעים עם סוללות חזקות, אנדרואיד 12, מסכים משודרגים ומחירים תחרותיים

PIXEL 6
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

מסך גדול ואיכותי, מצלמות משודרגות, מעבד חזק, אנדרואיד 12, ובעיקר מחיר תחרותי: גוגל משיקה את פיקסל 6 ופיקסל 6 פרו, ומאתגרת את אפל וסמסונג. בניגוד לשתיהן, גוגל משיקה רק שני דגמים: PIXEL 6 ו-PIXEL 6 PRO – הנבדלים ביניהם בכמה תכונות: מצלמות, גודל המסך, קצב רענון המסך, זיכרון עבודה ועוד. פער המחירים בין שני הדגמים גדול ועומד על 300 דולר.

מה חדש בגוגל PIXEL 6?

הדגשים בסדרת פיקסל 6, כפי שמצהירים בגוגל, הוא על מעבד חזק של החברה ושימוש נרחב בבינה מלאכותית (AI). העיקרון שגוגל מדגישה הוא שהטלפון צריך להתאים למשתמש, ולא להפך.

מסך PIXEL 6 ו-PIXEL 6 PRO

בשני המכשירים, גוגל מבטיחה עמידות מוגברת של המסך לשריטות ושברים בזכות שימוש בגורילה גלאס Victus (שראינו לאחרונה גם בהשקות מכשירים אחרים, כמו סמסונג גלקסי Z פליפ 3).

 

 

חלק מתכונות המסך זהות: מדובר במסך AMOLED עם תמיכה ב-+HDR. שני המכשירים מאפשרים זיהוי טביעת אצבע במסך (ויש גם זיהוי פנים).

אולם, יש גם הבדלים משמעותיים:

  • PIXEL 6: מסך 6.4 אינץ' FHD+ וקצב רענון של 90 הרץ.
  • PIXEL 6 PRO: מסך 6.7 אינץ' QHD+ וקצב רענון של 120 הרץ.

 

לשניהם יש חסינות למים ואבק בתקן IP68.

מצלמות

גוגל עשתה צעד משמעותי קדימה בנושא המצלמות. כך למשל, היא מציגה לראשונה תכונה חדשה שמאפשרת להסיר גורמים לא רצויים מהתמונה בקלות (Magic Eraser).

בשני הדגמים יש מצלמה הראשית של 50MP עם מייצב תמונה אופטי. יש לה גם יכולת צילום וידאו ב-4K ב-60 פריימים בשנייה או הילוך איטי 240 פריימים ב-Full HD.

בשני הדגמים מצלמת 12MP עם עדשה אולטרה-רחבה.

אולם, בדגם Pixel 6 Pro יש מצלמה שלישית של 48MP עם עדשת טלפוטו, המספקת זום אופטי x4 וזום משולב דיגיטלי עד x20 באמצעות תכונת ה-Super Res Zoom.

אנדרואיד 12 באופן בלעדי

מן הסתם, מערכת ההפעלה היא בין היתרונות שגוגל יכולה להציע בטלפון שהיא עצמה מייצרת, ואכן היא מציעה כאן כמה חידושים באנדרואיד 12 בבלעדיות בדגמי PIXEL 6 ו-PIXEL 6 PRO, לפחות בינתיים.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

אחת התכונות החדשות היא תרגום של למעלה מ-55 שפות ללא צורך בחיבור אינטרנט. בנוסף, גוגל מבטיחה תמיכה בעדכוני אבטחה עד 5 שנים ועדכוני מערכת הפעלה גדולים עד 3 שנים (אגב, פחות מאפל).

מעבד TENSOR חדש ובלעדי

אחת הגאוות של גוגל בהשקת פיקסל 6 היא המעבד. Tensor הא השבב הראשון שפותח על ידי גוגל, שקיבלה כאן מסמסונג. בגוגל מדגישים שזה מעבד חזק במיוחד – מהחזקים שיש כיום בענף, וכי הוא תומך גם בחומרה וגם בתוכנה (בדומה למה שאפל עושה עם המעבדים שלה).

בגוגל גם טוענים שזה הסמארטפון הכי מאובטח שהיא ייצרה.

פיקסל 6 – עיצוב מיוחד יחסית לענף

בדרך כלל, רוב הסמארטפונים נראים די דומה. לכן, ובמיוחד אחרי השקת אייפון 13 – שלא הציג שום שינוי עיצובי ביחס לאייפון 12, ההשקה של PIXEL 6 מביאה משב רוח מרענן מבחינת העיצוב.

המצלמות בחלק האחורי של המכשיר מסודרת לרוחב, זו לצד זו, במעין פס הבולט מחוץ למכשיר (הבליטה מפריעה להניח את המכשיר על הגב, אבל זה חסר חשיבו כאשר המכשיר נמצא בתוך נרתיק). גוגל, שתמיד מייחסת חשיבות למראה נקי ופשוט, עיצבה כך גם את הטלפונים. המכשיר מגיע בשני צבעים תואמים, כולם אלגנטיים, ואפשר לקנות נרתיק תואם.

בישראל אמנם אין יבוא רשמי לפיקסל, הסמארטפון של גוגל, ועדיין הרבה ישראלים מכירים את המכשיר ורוכשים אותו בייבוא אישי.

נפח אחסון וזיכרון עבודה

כמו שאפשר לצפות, יש הבדל בין פיקסל 6 לבין פיקסל 6 פרו גם מבחינת נפח האחסון וזיכרון העבודה. אין אפשרות להרחבה.

פואנטה בטלגרם

  • Pixel 6 מגיע עם זיכרון עבודה של 7GB ואחסון פנימי של 128GB או 256GB.
  • Pixel 6 Pro מגיע עם זיכרון עבודה של 12 גיגה-בייט בשלושה נפחי אחסון: 128GB או 256GB או 512GB.פ

סוללה

גוגל מציעה כאן סוללות חזקות, במיוחד בדגם היקר יותר. היא גם מציעה טעינה אלחוטית וטעינה מהירה בקצב של 30 וואט, שמספק כ-50% טעינה תוך כחצי שעה (נתון יפה, אבל רחוק מהטעינה הסופר מהירה של שיאומי שעומדת על 120 וואט בדגם שיאומי 11T PRO).

  • Pixel 6: סוללה בקיבולת של 4,600 מיליאמפר/שעה
  • Pixel 6 Pro: סוללה בקיבולת של 5,000 מיליאמפר/שעה

מחיר PIXEL 6 ו-PIXEL 6 PRO

המחיר הוא החלק המפתיע, שעשוי לייצר תחרות לאפל שהשיקה את אייפון 13 רק לאחרונה.

  • Pixel 6: מ-600 דולר ל-128GB
  • Pixel 6 Pro: מ-900 דולר ל-128GB

פיקסל של גוגל לא מיובא לארץ בייבוא רשמי, אבל יש להניח שישראלים רבים ירכשו אותו בחו"ל, דרך אמזון או כאן בארץ בייבוא לא רשמי.

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות