סקירה: גלקסי S21 FE - מה עדיף, לקנות או להשקיע בגלקסי S22?

סקירה: גלקסי S21 FE – מה עדיף, לקנות או להשקיע בגלקסי S22?

מתלבטים לגבי הסמסונג החדש בסדרת S21? היכנסו לסקירה גלקסי S21 FE וקבלו מידע על איכות המצלמה, הסוללה, המסך ושאר הנתונים שיעזרו לכם להחליט

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

אם אתם בדיוק מחפשים טלפון סלולרי בתקציב בינוני, אחד המכשירים הבולטים הוא סמסונג גלקסי S21 FE. הסמארטפון הזה, שאפשר למצוא בפחות מ-2,500 ש"ח (ראו בהמשך) – אמנם שייך לסדרת דגל של סמסונג (גלקסי S21), אבל הוא הדגם הכי זול בסדרה הזאת. סמסונג התפשרה על כמה תכונות שהיא כן מספקת בדגמים היותר יקרים, כך שאתם מקבלים חוויית שימוש טובה, עם פשרה מסוימת על המצלמה ועל הסוללה. עם זאת, עבור מי שאוהב את הממשק והאיכויות של סמסונג, זו אפשרות די מפתה. רגע לפני סקירת גלקסי S21 FE, חייבים להזכיר ששווה לבדוק גם את סדרת גלקסי S22.  אם אתם מתלבטים מה עדיף, לקנות או להשקיע בגלקסי S22, אתם צריכים כמובן להביא בחשבון את התקציב שלכם. סדרת גלקסי S22 יקרה יותר.

גלקסי S21 FE נכלל ברשימת הסמארטפונים המומלצים לשנת 2022, אם כי כדאי בהחלט לעקוב אחרי המתחרים. זאת, בגלל השילוב בין האיכות למחיר. עם זאת, עבור מי שמשתמש בטלפון כל היום ללא נגישות לשקע טעינה, כדאי לדעת שיש לדגם הזה מתחרים של יצרניות אחרות עם סוללות יותר טובות.

מסך – גלקסי S21 FE לא מאכזב

סמסונג בדרך כלל מספקת יופי של מסכים לסמארטפונים שלה, אפילו אלה ששייכים לסדרת גלקסי A הזולה יותר (למשל A53 או A73).

גם המסך של גלקסי S21 FE לא מאכזב. מדובר במסך 6.4 אינץ' איכותי: Dynamic AMOLED 2X ברזולוציית +FHD, עם תמיכה בקצב רענון מהיר של עד 120 הרץ. המסך תומך בבהירות גבוהה למדי (700 ניטים) והתצוגה נהדרת. הצבעים עשירים ומדויקים והמשתמש מקבל תחושה שהוא מחזיק מכשיר יוקרתי ביד. למסך יש חיפוי של זכוכית ה-Gorilla Glass Victus העמידה לשריטות.

הגודל שלו ממקם אותו מעל גלקסי S21, שמגיע עם מסך 6.2 אינץ', ומתחת לגלקסי S21 פלוס או גלקסי S21 אולטרה.

מנגנון זיהוי טביעת האצבע על המסך פועל טוב מאוד – אך הוא פחות מהיר מזה שיש בדגם S21.

סקירה – גלקסי S21 FE: מצלמות

אי אפשר שלא להתייחס בסקירה של גלקסי S21 FE להחלטה המפתיעה של סמסונג בנושא המצלמות. אמנם מדובר בדגם ששייך לסדרת S21, אבל מערך הצילום של Galaxy S21 FE זהה דווקא לזה של S20 FE – חוץ ממצלמת הסלפי ששודרגה ל-32MP (לעומת 20MP בגלקסי S20 FE).

KSP1999 ש"ח
באג2099 ש"ח
לאסט פרייס1549 ש"ח

בדגם הנוכחי תמצאו שלוש מצלמות: המצלמה העיקרית היא של 12MP, המצלמה עם העדשה הרחבה מגיעה גם היא עם 12MP והמצלמה השלישית עם חיישן 8 מגה-פיקסל ועדשת טלפוטו שמציעה זום דיגיטלי עד x30.

התוצאה היא תמונות יפות וחדות, אבל לא מושלמות ולא כאלה שלא תוכלו לקבל אצל היצרניות המתחרות שמשווקות טלפונים במחיר דומה או זול יותר.

חומרה ומערכת הפעלה

המכשיר פועל מהר, מריץ היטב את כל הפעולות ועובר ללא שיהוי בין האפליקציות השונות. עם זאת הוא לעתים מתחמם (נתקלנו בזה גם בדגמים אחרים בסדרה S21). הסיבה היא כנראה המעבד, שהוא Exynos ולא סנאפדרגון. בארה"ב ובאירופה, סמסונג משווקת את המכשיר עם מעבד Snapdragon 888. בארץ נמכר S21 FE רק בגרסה הכוללת את המעבד Exynos 2100 מתוצרת סמסונג. זו לא הפעם הראשונה שסמסונג נוקטת בקו הזה במכשיריה בישראל. אמנם המעבד של סמסונג הוא מעבד חזק ואיכותי, אבל כאמור, הטלפון מתחמם.

המכשיר הזה מגיע עם נפח אחסון של 128GB וזיכרון עבודה (RAM) של 8GB. כיום יש לא מעט מכשירים שמגיעים עם נפח אחסון גדול יותר ועם זיכרון עבודה גדול יותר, אבל עבור רוב המשתמשים הנתונים האלה מספיקים.

פואנטה בטלגרם

אגב, בדגם הקודם (גלקסי S20 FE) הייתה אפשרות להרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס, ובדגם הזה אין אפשרות.

מערכת ההפעלה היא יתרון – מדובר באנדרואיד 12.

סוללה וטעינה

הסוללה היא שיקול חשוב עבור צרכנים רבים. בזמן שהשתמשנו במכשיר לצורך סקירת גלקסי S21 FE, התרשמנו שהסוללה היא נושא שחשוב להתעכב עליו במכשיר הזה. סמסונג אמנם כבר יודעת להציע סוללה טובה והיא עושה את זה – אבל לא בדגם הזה, אלא במכשיר הפרימיום גלקסי S21 אולטרה, שאפשר לטעון רק פעם ביומיים. במקרה של הדגם הזה זה ממש לא המצב. הסוללה כאן היא לא הסוללה הכי גדולה שאפשר לקבל היום בסמארטפונים במחיר הזה. אמנם מדובר בסוללה בנפח די גדול של 4,500 מיליאמפר-שעה (לעומת S21 שיש לו סוללה של 4,000 מיליאמפר-שעה), אבל היא די בינונית ואתם תרגישו שהסוללה הולכת ואוזלת במהלך היום. ככל הנראה לא תוכלו למשוך עם המכשיר יותר מיום אחד, ואם תאמצו אותו באופן חריג (למשל באמצעות צילום סרטוני וידאו או הפיכתו לנקודת גישה אישית), תצטרכו כבר לטעון בשעות אחר הצהריים המאוחרות.

בשימוש שגרתי במכשיר, שכולל גלישה ברשתות החברתיות וצילום סטילס, היא תאפשר לכם לעבור את היום ללא טעינה, עד שעות הערב. אם לא דחוף לכם לעבוד עם קצב רענון מסך של 120 הרץ, תוכלו להוריד אותו ל-60 וליהנות מעוד חיי סוללה. עם זאת, כאמור, זו לא הסוללה הכי חזקה ומי שנמצא ימים שלמים ללא יכולת טעינה, כדאי שיצטייד ליתר ביטחון במטען נייד.

סמסונג מציעה כאן טעינה מהירה בהספק של 25 וואט – אך כמובן לא מספקת מטען. עבור מי שמשתמש במטען תואם, חצי שעה של טעינה מביאה את הסוללה ל-50%). טעינה במטען לא תואם, לעומת זאת, עשויה להימשך שעות ארוכות – אפילו 6.5 שעות עד טעינה מלאה.

קיימת אפשרות גם לטעינה אלחוטית בהספק של 15 וואט ואפילו טעינה הפוכה (כלומר, אפשרות להטעין מכשירים אחרים באמצעות הטלפון).

אגב, אתם לא חייבים לקנות מטען של סמסונג – יש מטענים אחרים טובים. מוזמנים לקרוא בכתבה על מטען לגלקסי.

מחיר גלקסי S21 FE

כאמור, מחיר ההשקה הרשמי של גלקסי S21 FE הוא כ-2,500 ש"ח (זול יותר ממחיר הפתיחה של הדגם הקודם גלקסי S20 FE, אשר היה קרוב ל-3,000 ש"ח). תוכלו למצוא את הדגם הזה גם במחיר יותר נמוך.

KSP1999 ש"ח
באג2099 ש"ח
לאסט פרייס1549 ש"ח

אוהבים את סמסונג? אלה מחירי הדגמים החלופיים

אי אפשר לכתוב את סקירת גלקסי S21 FE בלי להתייחס לדגמים האחרים של סמסונג. למעשה, המכשיר הזה מושק כדגם משלים להיצע שיש כיום לסמסונג עבור צרכנים עם תקציבים שונים.

עבור מי שאוהב חדשנות ומוכן לשלם ביוקר, סמסונג מציע את סדרה Z שכוללת סמארטפונים מתקפלים. עבור מי שאוהב מכשירי דגל, ויש לו גם תקציב של כ-3000 ש"ח ומעלה, סמסונג מציעה את סדרת גלקסי S21 ואת גלקסי S22, ועבור מי שמחפש מכשיר של סמסונג אבל בתקציב של פחות מ-2,000 ש"ח, סמסונג מציעה את סדרת גלקסי A.

המתחרים העיקריים של גלקסי S21 FE הם גלקסי A72, גלקסי S20 FE וגלקסי S21. תוכלו לקרוא על כולם כאן באתר פואנטה ולקבל החלטה:

סקירה: גלקסי S21 FE – השורה התחתונה

לסיכום הסקירה, גלקסי S21 FE הוא מכשיר טוב במחיר טוב. הוא לא חוד החנית של סמסונג, בטח לא מבחינת צילום, אבל הוא בהחלט מציע לצרכנים חוויית שימוש טובה מאוד במחיר נגיש מאוד, ועבור מי שמעדיף את סמסונג על פני יצרניות סיניות, החברה מציעה כאן מכשיר עם סוללה בינונית, מסך נהדר ומצלמה לא רעה בכלל.

גילוי נאות

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 

רוצים לשמוע עוד על גלקסי S21 FE? האזינו לפרק החדש של פודקאסט טריפל

תגובות: 2

  1. מה זה אומר סוללה בינונית?
    ראיתי שיש 4.500
    אבל באמת נגמר לי הבטריה די מהר
    אשמח אם תסביר לי קצת יותר עלהסוללה הבינונית…

    1. הכוונה היא שהסוללה לא מאוד חזקה, למרות שסמסונג יודעת להציע סוללות טובות במכשירים שלה כשהיא רוצה

נגישות