ביקורת - סמסונג גלקסי A72: יופי של סלולרי. מכשיר טוב ולא יקר

ביקורת – גלקסי A72: יופי של סלולרי. מכשיר טוב ולא יקר

גלקסי A72 הוא מכשיר סלולרי טוב וזול – שעונה על כל הדרישות של משתמש ממוצע: מצלמה טובה מאוד, סוללה חזקה ומסך מעולה. היכנסו לביקורת בפואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הרבה מאוד צרכנים מחפשים סלולרי זול וטוב, כאשר ההגדרה של זול נעה בין 500 ל-2000 שקל, תלוי כמובן ביכולת הכלכלית. סמסונג גלקסי A72 עונה על ההגדרה הזאת. הוא עולה פחות מ-1,800 שקל והוא בהחלט מכשיר סלולרי טוב.

A72 הוא הדגם היוקרתי יותר בסדרת גלקסי A לשנת 2021. הסדרה כוללת גם את גלקסי A52 וגלקסי A52 5G. באופן עקרוני, הסדרה הזאת של סמסונג מיועדת לקהל שלא רוצה או לא יכול לקנות את מכשירי הדגל היקרים שלה, כמו גלקסי S21. סדרת A של סמסונג נותנת מענה לסמארטפונים של היצרניות הסיניות, כמו שיאומי, רילמי ו-OPPO שהושק כאן לאחרונה.

בשבועות האחרונים בדקנו בפואנטה את Galaxy A72 בכל ההיבטים – בדקנו את המצלמה, את הסוללה ואת מהירות התגובה. הנה הסקירה:

גלקסי A72 – מסך

לגלקסי A72 יש מסך גדול ומצוין, דומה מאוד למסך של הדגם הקודם – גלקסי A71. מאחר שהמסך של A71 היה מצוין, אנחנו לא חושבים שזו בעיה… וסמסונג אף הוסיפה לו קצב רענון מסך מהיר.

מדובר בצג Super AMOLED שגודלו 6.7 אינץ', עם רזולוציה FHD וקצב רענון גבוה בן 90 הרץ. התצוגה חדה ועשירה והצבעים נראים מצוין.

אוהבים עדכוני סלולר? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

 

על המסך יש מנגנון זיהוי טביעת אצבע שעובד טוב.

GALAXY A72: מצלמות

גלקסי A72 - מצלמות
גלקסי A72 – ארבע מצלמות אחוריות

 

סמסונג גלקסי A72 מצויד במצלמות כמעט זהות למצלמות של הדגם של סמסונג מהדור הקודם (A71). סמסונג מציעה כאן זום אופטי פי 3 וזום דיגיטלי עד פי 30. המצלמה מצוידת במייצב תמונה אופטי (OIS) – וזה יתרון גדול.

  • מצלמה עיקרית – 64 מגה פיקסל
  • מצלמה עם עדשה רחבה של 123 מעלות: 12 מגה פיקסל
  • מצלמת מאקרו: 5 מגה פיקסל
  • מצלמת עומק (טלפוטו): 8 מגה פיקסל וזום X3
  • מצלמת סלפי: 32 מגה פיקסל

התמונות מוצלחות מאוד, הצבעים יפה ומדויקים וכל הפרטים נראים בבירור – גם בצילום באור יום וגם בצילום לילה. גם צילום הסלפי מוצלח, בעיקר ביום. אגב, מצלמת הסלפי תומכת בצילום סרטונים עד 4K.

צילום חתול במצלמת סמסונג גלקסי A72
צילום אוטומטי במצלמת סמסונג גלקסי A72. צילום: דפנה הראל כפיר

 

צילום חתול במצלמת סמסונג גלקסי A72. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום מאותה נקודה במצלמת גלקסי A72. צילום: דפנה הראל כפיר

 

צילום בעדשה רחבה של GALAXY A72. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום מאותה נקודה בעדשה רחבה של GALAXY A72. צילום: דפנה הראל כפיר

 

צילום מקרוב ב-GALAXY A72. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום מקרוב ב-GALAXY A72. צילום: דפנה הראל כפיר

 

צילום לצילום לילה ב-A72. צילום: דפנה הראל כפירילה ב-A72. צילום: דפנה הראל כפיר

 

A72 – חומרה, תוכנה, ממשק ונפח אחסון

בכל שנה מחדש, סדרת A של סמסונג מנסה לרקוד על שתי החתונות – מצד אחד להציע לצרכן תמורה טובה בעד מחיר לא גבוה, כדי שהוא יקנה את המכשיר הזה ולא מכשיר מתחרה של שיאומי; מצד שני לא להציע את החומרה הכי מתקדמת שיש לסמסונג להציע, כדי שהצרכנים ירצו לקנות את המכשיר היותר יקר (גלקסי S21).

בדגם A72 סמסונג שילבה מעבד סנאפדרגון 720G, שהוא ממש לא המעבד הכי חזק שיש היום בשוק.

רוב הזמן הוא עושה עבודה מצוינת והמכשיר עובד בצורה חלקה. עבור אפליקציות כבדות כמו משחקים, הוא פחות מתאים, אבל עבור שימוש יומיומי של וואטסאפ וגלישה באינטרנט, הוא בהחלט מספק.

המכשיר מגיע עם נפח אחסון של 128GB וזיכרון עבודה של 8GB RAM. אפשר להרחיב את הזיכרון עד 1 טרה.

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 11, והממשק של סמסונג הוא כרגיל הממשק הנוח שניתן גם להתאמה אישית ברבים מהפרמטרים.

סוללה וטעינה

אין ספק שאחד היתרונות של גלקסי A72 הוא הסוללה שלו. המכשיר מגיע עם סוללה בהספק של 5000mHz שמחזיקה מעמד כל היום בלי בעיה. בסוף היום בשימוש שכולל גלישה ברשתות חברתיות, נשארנו עם 45% סוללה, מה שללא ספק מאפשר למשוך איתו כמעט יומיים ללא טעינה.

למעשה, הסוללה הרבה יותר טובה מהסוללה של גלקסי S21 אולטרה – אשר עולה יותר מפי שניים (היכנסו לסקירה גלקסי S21 אולטרה).

הטעינה כאן היא טעינה מהירה אך לא מהירה מאוד (25W), באמצעות המטען המקורי שסמסונג מספקת באריזה (בניגוד לגלקסי S21 שנמכר בלי מטען).

מה עוד יש ומה חסר?

דור 5 – אין

מה שחסר כאן וזה מאוד בולט, זו תמיכה בדור 5. סמסונג בחרה במודע לא לתת במכשיר הזה את כל מה שהיא יודעת לתת. מי שרוצה לקבל מכשיר דור 5 של סמסונג יכול לבחור לשלם הרבה יותר על גלקסי S21, או לשלם מחיר דומה למחיר של ה-A72, עבור מכשיר פחות מוצלח (A52 5G).

פואנטה בטלגרם

NFC – יש

המכשיר מגיעה עם שבב NFC שמאפשר תשלום בסלולרי בחנויות, מאפשר לשלם בנייד בתחבורה ציבורית ועוד.

מטען – יש

כאמור, בניגוד להחלטה של סמסונג להסיר את המטען מאריזת הסמארטפון היקר שלה – גלקסי S21, דווקא בדגם הזה יש באריזה גם מטען, ולא סתם מטען – אלא מטען מהיר

שקע אוזניות – יש

המכשיר מגיע עם רמקולים סטראופוניים ויש לו שקע אוזניות סטנדרטי של 3.5 מ"מ (יתרון גדול בהשוואה למכשירים רבים אחרים).

מיגון למים ואבק – יש

סמסונג הוסיפה כאן עמידות למים ואבק בתקן IP67 – מה שהופך אותו לחריג בנוף של המכשירים הזולים ומקנה לו יותרון על פני רובם. זה אומר שעקרונית אפשר להיכנס איתו לבריכה עד לעומק של 1 מטר למשך חצי שעה, אבל אנחנו לא ממליצים את זה. אם המכשיר נפל לכם פעם – ייתכן שהעמידות שלו נפגמה ואתם אפילו לא יודעים…

בשורה התחתונה – גלקסי A72 הוא סלולרי מומלץ

כפי שוודאי היה כבר ברור מהסקירה, השורה התחתונה היא שמי שמחפש סלולרי מומלץ בהחלט יהיה מרוצה מגלקסי A72. המכשיר הזה מציע מצלמות מצוינות, סוללה טובה מאוד ומסך איכותי ואפילו מטען באריזה, במחיר נגיש.

מחיר GALAXY A72

מחירו של גלקסי A72 עומד על כ-1,800 שקל דרך אתר סאני – יבואנית סמסונג. אולם, אפשר למצוא אותו במחיר יותר נמוך – אז שווה לחפש.

באג1779 ש"ח

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות