אייפון 13 - האם הסוללה באמת יותר טובה וכמה זמן תסתדרו בלי טעינה?

אייפון 13 – האם הסוללה באמת יותר טובה וכמה זמן תסתדרו בלי טעינה?

אפל מבטיחה כי הסוללה של אייפון 13 היא הסוללה הכי טובה שהיא פעם שילבה ב-iPhone. האם זה נכון ואיזה דגם בסדרה מחזיק מעמד הכי הרבה זמן ללא טעינה?

אייפון 13 פרו מקס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

לא צריך להיות מומחה לטכנולוגיה כדי לראות שאייפון 13 שהושק לאחרונה על-ידי אפל הוא מכשיר מאוד דומה לאייפון 12. סדרת iPhone 13 כולל ארבעה דגמים זהים כמעט לחלוטין בגודלם ובעיצובם לסדרת iPhone 12 – אבל כפי שאומר הפתגם, אל תסתכלו בקנקן, אלא במה שיש בו. אחד ההבדלים הבולטים בין הסדרות הוא בחיי הסוללה – אייפון 13 הוא המכשיר עם הסוללה הכי חזקה של אפל אי פעם, וזה נכון לכל ארבעת הדגמים.

אם אתם מחזיקים בדגמים קודמים של אייפון ומתלבטים אם לשדרג, הנתונים שנציג בהמשך הכתבה יכולים להוות שיקול משמעותי מבחינתכם. בנוסף, השיקול הזה יכול להיות משמעותי במידה שאתם מתלבטים אם לעבור מאנדרואיד לאייפון.

אגב, בניגוד ליצרניות האחרות, כמו סמסונג או שיאומי, אפל לא מפרסמת את נפחי הסוללה שלה – כך שאין למעשה נתון יבש שניתן להציג ביחס לאייפון 13 בהשוואה לסוללות של אייפונים קודמים. מה שאפל כן מציגה זה השוואה של זמני שימוש. אחת הסיבות לכך שאפל לא מספקת את הנתון לגבי נפח הסוללה היא שהנפח כשלעצמו לא משפיע כגורם בלעדי על זמן השימוש. יש חשיבות לגורמים נוספים וחשובים – כמו ניהול הסוללה על-ידי מערכת ההפעלה, המעבד, גודל המסך, איכות המסך ועוד.

באירוע ההשקה אפל הדגישה שהשיפור בחיי הסוללה הושג הודות לכמה שינויים – המעבד Bionic A15, התצוגה, התוכנה ועוד.

אייפון 13 – סוללה משודרגת לכל ארבעת הדגמים

אז כאמור, באפל ציינו את נושא הסוללה של אייפון 13 באופן מיוחד בעת ההשקה, וזאת מכמה סיבות.

ראשית, משום שהסוללה היא גורם קריטי עבור המשתמשים.

שנית, משום שאפל לא הצטיינה עד כה בתחום הזה.

ושלישית, כי זו באמת אחת הנקודות היחידות שאפל באמת עשתה בהן קפיצת מדרגה בין אייפון 12 לאייפון 13.

כמובן, משך הזמן שסוללה מחזיקה מעמד תלוי מאוד בסוג השימוש, ומן הסתם כאשר משתמשים בטלפון כדי לצלם סרטונים הסוללה אוזלת בקצב אחר אם הטלפון פעיל רק לצורך שיחות טלפון או גלישה ברשתות חברתיות. גם קצב רענון המסך – שאפל שיפרה כאן למהירות של 120 הרץ בדגמי הפרימיום אייפון 13 פרו ואייפון 13 פרו מקס – משפיע על חיי הסוללה.

סוקרים ברחבי העולם מבצעים השוואת ביצועי סוללה באמצעות השוואת כמה פרמטרים. אחד האתרים שמבצעים זאת בצורה מקצועית ביותר הוא Tom's guide, אשר מתבסס על גלישה בדור 5 כאשר מסך הטלפון מוגדר על בהירות של 150 ניטים. הבדיקה שלו גילתה שיפור ניכר בחיי הסוללה של כל הדגמים, אך לא אצל כולם באותה מידה.

כמובן, צריך לקחת בחשבון שבישראל אין בכלל כיסוי של 5G בכל הארץ וגם לא כל הצרכנים מנויים על תוכנית סלולר דור 5, כך שזמן הסוללה שהם ייהנו ממנו ככל הנראה יהיה ארוך יותר.

בכל מקרה, כדאי לדעת שהפערים בחיי הסוללה באים לידי ביטוי גם במחירים של אייפון 13 על דגמיו השונים.

אייפון 13 מיני – נושא הסוללה היה נושא רגיש

אחת מנקודות התורפה של אייפון 12 מיני הייתה הסוללה, ולכן השדרוג בסוללה בדגם אייפון 13 מיני הוא חשוב במיוחד למי ששוקל לקנות את המכשיר הזה.

בבדיקה של Tom's Guide, אייפון 12 מיני החזיק מעמד 7:28 שעות ללא טעינה, ואילו אייפון 13 מיני החזיק כשעה יותר (8:41 דקות).

אייפון 13 – כמעט יומיים ללא טעינה

המכשיר הזה של אפל בהחלט נהנה משדרוג יפה של יותר משעתיים בחיי הסוללה: 10:33 שעות לעומת 8:25 שעות באייפון 12.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

אולם, כאמור, זו בדיקה מאוד מחמירה. בבדיקה אחרת שפורסמה ע"י הגארדיאן הבריטי, הסוללה של אייפון 13 החזיקה מעמד כ-46 שעות. הבדיקה כללה 90 דקות גלישה ב-5G. חיי סוללה כאלה מאפשרים למשתמש לא לטעון את המכשיר כמעט יומיים.

אייפון 13 פרו

אייפון 13 פרו הוא אמנם מכשיר שגודלו זהה לאייפון 13 (6.1 אינץ'), אבל הסוללה שלו שודרגה אפילו יותר. הסוללה של הפרו החזיקה בבדיקה של Tom's guide מעמד שעתיים וחצי יותר מהסוללה של אייפון 12 פרו – כשמדובר ב-11:41 שעות ללא טעינה.

כאמור, עבור מי שלא גולש ב-5G כל כך הרבה או לא גולש כלל, המכשיר יחזיק מעמד עוד הרבה יותר.


מהניסיון שלי, הסוללה של אייפון 13 פרו טובה והטלפון מחזיק יותר מיום עבודה בשימוש רגיל, שכולל גלישה ברשתות חברתיות, צפייה בסדרות ועוד – אבל כאשר משתמשים הרבה במצלמה, במיוחד עבור סרטונים – הסוללה עובדת הרבה יותר קשה ואוזלת מהר יותר.

גם אם הופכים את האייפון לנקודה חמה עבור גלישה באינטרנט, הטלפון מתאמץ יותר והסוללה אוזלת מהר יותר. לכן, אם אתם מסתובבים בחו"ל, מצלמים הרבה וגולשים הרבה שלא ב-WIFI – קחו אתכם מטען נייד.

אייפון 13 פרו מקס – סוללה מעולה

זהו המכשיר היקר ביותר, הגדול ביותר והכבד ביותר של אפל לשנה זו – והוא גם אלוף מבחן הסוללות.

ל-iPhone 13 Pro Max יש מסך 6.7 אינץ' – מה שמאפשר לשלב בו סוללה גדולה יותר. צריכת הסוללה של המסך הגדול והאיכותי הייתה עלולה להיות גבוהה, אבל אפל הצליחה להפתיע באייפון 13 פרו מקס עם סוללה חזקה במיוחד. בבדיקה של Tom's Guide הסוללה החזיקה מעמד 12:13 שעות – וזאת בהשוואה לחיי סוללה של 10:53 שעות באייפון 12 פרו מקס.

גם ביחס לסמסונג גלקסי S21 אולטרה, הסוללה של אייפון 13 מקס פרו טובה יותר – כשהפער עומד על כשעתיים בין שני המכשירים.

למעשה, בתקשורת העולמית מכתירים את אייפון 13 PRO MAX כסמארטפון עם הסוללה הטובה ביותר שאפשר למצוא היום.

במילים אחרות, אם אתם אוהבים מסך גדול, אם מכשיר כבד לא מרתיע אתכם ואם יש לכם תקציב – האייפון עם הסוללה הטובה ביותר שתוכלו לקנות הוא פרו מקס.

צריכים מטען? קנו לבד

זו כנראה ההזדמנות להזכיר שוב שעם כל הכבוד לסוללה – כדי לטעון את המכשיר צריך גם מטען. אפל אמנם מציעה כאן טעינה מהירה, אך זו לא הטעינה הכי מהירה בענף כיום. אפל ממשיכה במסורת המקוממת שהתחילה בהשקת אייפון 12, מסורת שבה הלקוח לא מקבל מטען באריזה. האריזה כולל רק כבל, ומי שרוצה לרכוש מטען שתומך בטעינה מהירה יכול לרכוש אותו באופן עצמאי.

כמובן, אין חובה (וגם לא מומלץ) לקנות דווקא מטען של אפל. היכנסו לכתבה מטען לאייפון 13 – השוואת מחירים וטיפים לקנייה.

עם מטען תואם, תשיגו טעינה של כ-50% תוך כ-30 דקות (מטען בהספק של מינימום 20W).

 

פואנטה בטלגרם

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

קראו עוד כתבות על אייפון בפואנטה


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות