סקירת גלקסי Z Fold 3: סמארטפון מתקפל נוח לעבודה, אבל מצריך הסתגלות

סקירת גלקסי Z Fold 3: סמארטפון מתקפל נוח לעבודה, אבל מצריך הסתגלות

למי שמחפש סמארטפון עם מסך ענק, גלקסי Z פולד 3 הוא פתרון טוב. כמובן, יש לסמארטפון המתקפל של סמסונג גם חסרונות שכדאי להכיר. היכנסו לסקירה

פולד 3
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם עובדים הרבה עם הטלפון הסלולרי שלכם, סביר להניח שהמסך קצת קטן מדי בשבילכם (אפילו אם יש לכם מסך יחסית גדול של 6.7 אינץ'). עבור אנשים כמוכם, שרוצים סמארטפון עם מסך גדול מאוד, הסמארטפון המתקפל סמסונג גלקסי Z Fold 3 עשוי להוות פתרון. מדובר במכשיר המתקפל היחיד היום בארץ שנפתח בצורת ספר ומגדיל כך את גודל המסך, מ-6.2 אינץ' ל-7.6 אינץ'.

 

האם פולד 3 הוא מכשיר סלולר נוח לעבודה, האם המצלמות שלו עומדות בציפיות והאם הסוללה שלו מתאימה לשימוש איטנסיבי? כל הפרטים מיד בסקירת סקירת גלקסי Z פולד 3.

 

רגע לפני כן נזכיר כי סמסונג השיקה במקביל גם את גלקסי Z פליפ 3, שגם הוא סמארטפון מתקפל. מדובר בשני מכשירים שונים לחלוטין, כאשר Fold 3 הוא מכשיר הרבה יותר קטן, המתקפל בצורת צדפה ומחירו הרבה יותר נמוך. את מלוא הפרטים אפשר לקרוא בכתבה סמסונג גלקסי Z flip 3 – שווה לעבור לסמארטפון מתקפל?.

סמסונג Z Fold 3 – מסך

כשמדברים על המסך של גלקסי Z Fold 3, בעצם מדברים על שני מסכים – המסך החיצוני והמסך הפנימי. כאמור, המסך מתקפל כמו ספר, וכשהוא פתוח הוא מגיע לגודל עצום של 7.6 אינץ'. הקפל באמצע המסך מורגש, אבל לא בצורה שמפריעה.

מבחינת תצוגה, מדובר במסך AMOLED 2X איכותי מאוד עם קצב רענון תמונה של 120 הרץ ותמיכה ב-HDR10 Plus. הרזולוציה גם זהה 1768 על 2209 פיקסלים. הצבעים עזים ועשירים וכיף לעשות במסך הזה הכול – החל מגלישה באינטרנט ועד צפייה בתוכן.

 

סקירת גלקסי FLIP3
מסך גלקסי FLIP3 כשהמכשיר סגור. צילום: דפנה הראל כפיר

 

עם זאת, למרבה ההפתעה לעתים המסך לא מספיק רגיש. כך למשל, כשרוצים לשחרר את נעילת המכשיר באמצעות הזנת קוד, לעתים צריך להקיש את הספרות כמה פעמים. זו תופעה לא אופיינית למסכים של סמסונג, וייתכן שהיא קשורה למיגון של המסך.

 

נקודה נוספת היא מצלמת הסלפי – אשר סמסונג מבטיחה שהיא מוסתרת מתחת למסך, אך בפועל היא נראית לעין כך שלא לגמרי ברור מה סמסונג ניסתה להשיג.

 

כאשר Z Fold 3 סגור, יש לו כמובן מסך חיצוני – שהוא צר יותר מהמסכים המקובלים כיום בשוק (6.2 אינץ'), מה שהופך את המכשיר לצר וארוך. לטעמי, התצוגה בגודל הזה פחות נוחה לשימוש וההקלדה ממש לא נוחה. כתיבת הודעת וואטס אפ כרוכה במקלדת הקטנה הופכת למאתגרת…

 

בכל מקרה, במסך החיצוני אפשר לעשות כמובן הכול, כמו בכל טלפון – החל מחיוג, דרך קבלת הודעות ועד האזנה למוזיקה.

 

גם המסך הזה הוא מסך Dynamic AMOLED 2X איכותי. הוא מגיע ברזולוציה של 2268 על 832 פיקסלים (HD Plus) עם קצב רענון תמונה של 120 הרץ (מדובר בשדרוג מהפולד 2 שהציע קצב רענון של 60 הרץ).

 


 

כמובן, החשש של צרכן שמוציא כל כך הרה כסף על טלפון מתקפל, הוא שהמסך יישבר. סמסונג מנסה להרגיע את הרוכשים הפוטנציאליים בעזרת זכוכית מסוג Gorilla Glass Victus של חברת קורנינג, מסגרת אלומיניום ( Armor Aluminum) וציפוי שאמור לשפר את עמידות המסך ב-80%.

בהתנסות שלנו הופתענו לגלות שלמרות הזכוכית האיכותית, המסך נשרט.

למכשיר יש גם מיגון מפני מים בתקן IPX8 – וזה שדרוג מה-FOLD 2.

אז מה עושים במסך מתקפל?

הרעיון במסך מתקפל הוא שאפשר לנצל את המסך הגדול באחת משתי צורות עיקריות: או להשתמש בו להצגת כמה אפליקציות במקביל, או לנצל את כל שטח המסך לעבודה נוחה יותר (למשל לכתוב או לקרוא מייל).

פואנטה בטלגרם

עם זאת, חשוב לדעת שלא כל האפליקציות מותאמות לזה. יש אפליקציות שהותאמו לגודל החדש, כמו ג'ימייל, נטפליקס או ספוטיפיי, ויש כאלה שלא – כמו אינסטגרם. במקרה של אינסטגרם האפליקציה נמתחת ונראית קצת מוזר.

כך או כך, אין ספק שכאשר מתרגלים לעבוד על המסך הגדול, קשה לחזור למסך קטן יותר.

ההקלדה על המסך הגדול במקלדת מפוצלת לא נוחה (זו ברירת המחדל והיא פחות נוחה), אבל אפשר להשתמש במקלדת רגילה.

גלקסי פולד 3: מידות המכשיר

בדרך כלל אני לא טורחת לציין את מידות הסמארטפונים או את משקלם, משום שכולם דומים. גלקסי פולד 3 הוא אחר – מדובר בסמארטפון כבד באופן חריג, גם לאחר שסמסונג הפחיתה את המשקל מ-282 גרם בדגם הקודם ל-271 ב-FOLD 3. המשקל כמובן לא מפתיע לאור העובדה שהוא מתקפל, ולדעתי אפשר להתרגל למשקל שלו.

 

נקודה אחרת שצריך להתייחס אליה היא העובי. שוב, מאחר שהמכשיר מתקפל – אין מנוס מהיותו של המכשיר עבה. גם כאן חל שיפור מהדגם הקודם, אבל שיפור מזערי (16 מ"מ לעומת 16.8 מ"מ בדור הקודם).

GALAXY Z FLIP 3: מצלמות

גלקסי פליפ 3 הוא דגם המשך לסמארטפון המתקפל הקודם של סמסונג, פליפ 2. החברה עשתה בו כמה שינויים ושדרוגים, ואחד מהם הוא במצלמות.

סמסונג מציעה בגלקסי Z Flip 3 מצלמות טובות (הרבה יותר טובות מאלה שהיא מציעה בדגם המתקפל האחר Z פולד 3), אבל יש טובות מהן.

המכשיר מצויד ב-3 מצלמות אחוריות:

  • מצלמה עיקרית של 12MP, מייצב תמונה אופטי ומפתח צמצם f/1.8.
  • מצלמה עם עדשה רחבה (123 מעלות) ומפתח צמצם f/2.2.
  • מצלמת טלפוטו עם זום אופטי כפול 2, מייצב תמונה אופטי, מיקוד אוטומטי ו-f/2.4.

בצילומי היום התמונות היו נהדרות, בצילומי הערב במעבר לצילום לילה התוצאה הייתה גם היא טובה מאוד.

צילום לפנות ערב במצלמות Galaxy Z Flip3. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום לפנות ערב במצלמות גלקסי Z Flip3. צילום: דפנה הראל כפיר

 

צילום יום במצב רגיל ב-Galaxy Z Flip3. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום יום במצב רגיל בסמארטפון המתקפל פליפ 3 של סמסונג. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מצלמות Galaxy Z Flip3. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום יום במצב רגיל ב-Galaxy Z Flip3. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מצלמות גלקסי Z Flip3
צילום בגלקסי פליפ 3 במצב לילה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

עם זאת, בחדר עם תאורה מעומעמת התמונות לא מספיק חדות.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

מבחינת מצלמות סלפי – יש שתיים, האחת מוצלחת והשנייה פחות.

 

המצלמה הפחות מוצלחת היא מצלמת הסלפי מתחת למסך הפנימי. יש לה חיישן 4MP ומפתח צמצם f/1.8 והתמונות שהיא מפיקה מאכזבות. מצלמת הסלפי במסך החיצוני היא המצלמה המוצלחת. יש לה חיישן 10MP עם f/2.2.

 

גלקסי Z פליפ 3: סוללה

סמסונג אומרת כי היא שדרגה את הסוללה בדגם גלקסי Flip3 בהשוואה ל-Flip2, אך יש עוד מקום לשיפור. למעשה, ההתנהגות של הסוללה לא עקבית וחשוב לקחת בחשבון שהיא עלולה להסתיים הרבה לפני סוף היום – תלוי בשימושים שלכם. כך למשל, ביום שבו השתמשתי בפליפ 3 כנקודה חמה לצורך חיבור המחשב לאינטרנט, ובמקביל צילמתי בו הרבה – הסוללה צנחה לכ-35% כבר בצהריים. לעומת זאת, ביום שבו השימוש היה בעיקר לצורך וואטס אפ ושיחות קצרות בטלפון – הסוללה החזיקה מעמד בקיבולת גבוהה יחסית עד הערב.

זה לא כל כך מפתיע, מפני שזו סוללה של Z Fold 3 מגיעה בקיבולת של 4400 מיליאמפר/שעה בלבד (יש סמארטפונים של שיאומי הרבה יותר זולים עם סוללה של יותר מ-5000 מיליאמפר/שעה). הסוללה הזו אמורה להזין מסך ענק – כך שאין פלא שזה קשה לה.

המשמעות היא שמי שצריך לעבוד עם המכשיר הזה בתחומים של צילום או מנצל את המכשיר ליצירת נקודה חמה – חייב להצטייד במטען קיר או במטען נייד.

וכאן אנחנו מגיעים לנושא לא פחות חשוב: אין מטען בערכה… גם הפעם, כמו בהשקת גלקסי S21, סמסונג משווקת את המכשיר הכי יקר שלה בלי מטען. אמנם המכשיר מאפשר טעינה מהירה של 25 וואט, אבל אם תרצו ליהנות ממנה – תצטרכו לדאוג למטען בעצמכם. מבחינת טעינה אלחוטית איטית למדי, פולד 3 מציע רק טעינה של 11 וואט וטעינה אלוטית הפוכה של 4.5 וואט.

פולד 3 – חומרה וממשק

למותר לציין שגלקסי פולד 3 הוא מכשיר שתומך בגלישה בדור 5.

סמסונג שילבה בו מעבד חזק ונתונים שהולמים את היותו כלי עבודה: סנפדרגון 888 של קוואלקום; 12GB זיכרון עבודה ונפח אחסון פנימי של 256 או 512 גיגה מסוג UFS 3.1. אין כאן אפשרות הרחבה עם כרטיס זיכרון, אבל זה לא כל כך חסר עם נפחי אחסון כאלה.

המכשיר עובד מהר, חלק וללא שיהוי.

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 11 ועליו הממשק של סמסונג One UI 3.1.1.

מה עוד יש בגלקסי פליפ 3 ומה חסר?

  • יש – רמקולים סטריאופוניים עם תמיכה בדולבי אטמוס. הסאונד טוב, אך לא מושלם.
  • יש – תמיכה בטכנולוגיית UWB, שמיועדת לשימוש עם תגית איתור החפצים Galaxy SmartTag Plus.
  • יש – שירותי WiFi Calling.
  • יש – תמיכה בעט מגע – אך הוא לא מגיע בערכה וגם אין מקום אחסון עבורו (כך שיהיה צורך לקנות גם עט וגם כיסוי תואם).
  • אין – זיהוי טביעת אצבע על המסך, אלא רק בצד המכשיר. הזיהוי עובד טוב.

בשורה התחתונה: שווה לקנות גלקסי פולד 3?

אז ככה… בניגוד לסקירות רבות שבהן המסקנה שלי חד משמעית, במקרה הזה המסקנה מורכבת. הסיבה היא שמדובר במכשיר יקר מאוד וכבד מאוד, עם סוללה בינונית. מצד שני, הוא מאפשר לעבוד על מסך גדול – וזה תענוג.

לכן, השאלה היא בעיקר עד כמה אתם חשים שנחוץ לכם מסך גדול. מדובר במכשיר מצוין עם מסך מרהיב ומצלמות טובות, אבל צריך לקחת בחשבון את המשקל שלו, את הסוללה הלא מספיק טובה ואת המחיר כמובן. מי שנמצא רוב היום ליד מקור חשמל, לא צריך לדאוג לגבי הסוללה, ומי שלא מפריע לו משקל – יכול להסיר גם את זה ממכלול השיקולים. עבור אותם אנשים, פולד 3 יעשה עבודה נהדרת.

מחיר פולד 3

KSP6,299 ש"ח
אייבורי6,299 ש"ח

 

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות