זה כבר הפך לבדיחה, או ליתר דיוק בדיחה עצובה. מי שמצטרף פשוט לא מצליח להתנתק מהוט… אמנם מדי כמה שנים החברה נקנסת על כך, אבל נראה שיותר משתלם לה לשלם קנסות מאשר לנתק את הצרכנים. בפרק הנוכחי בסאגה הבלתי נגמרת של הוט מול הצרכנים, הוט צפויה לחטוף קנס של יותר מ-2 מיליון שקל (2,093,877 ₪ ליתר דיוק), בשל אי ניתוק הצרכנים משירותי החברה למרות בקשתם המפורשת, והפעלת השפעה בלתי הוגנת כלפי הצרכנים. הטענה כלפי הוט היא שהחברה חייבה צרכנים גם לאחר מועד בקשת ביטול העסקה, מנעה מלקוחות את זכותם לביטול עסקה טלפוני וחייבה צרכנים ללא ידיעתם על שירותי תקשורת שלא התבקשו.
הוט יכולה לערער על גובה הקנס תוך 45 יום ויש להניח שתעשה כך, אבל נכון לעכשיו זה הסכום העומד על הפרק. כוונת החיוב נשלחה למנכ”לית החברה טל גרנות גולדשטיין.
חשוב להדגיש שאותם צרכנים שנפגעו מהוט לא יקבלו את כספם חזרה אם לא ידרשו אותו בעצמם – מפני שהעונש להוט הוא עונש שניתן לה ע”י המדינה והכספים שהיא תשלם יגיעו לקופת המדינה. צרכנים שרוצים לקבל את כספם חזרה מהוט צריכים לדרוש את הכסף באופן עצמאי.
תלונות נגד הוט: צרכנים ביקשו להתנתק מהוט ויובשו חצי שנה
על פי החוק, על החברה לנתק את הלקוחות תוך 3 ימים מהיום שביקשו להתנתק, ואת בקשת הניתוק ניתן להעביר במגוון דרכים, לא רק בטלפון או לא רק באתר.
החקירה החלה בעקבות קבלת מאות תלונות מצרכנים כנגד החברה על הפרות בשנים 2020-2021. עיקר ההפרות שנמצאו נגעו לאי ניתוק הצרכנים מהשירות והמשך חיוב כספי:
צרכנים רבים ביקשו לבטל את התקשרותם מול החברה במועד כלשהו במהלך מחזור החיוב, אך החברה לא ביטלה את ההתקשרות תוך 3 ימי עסקים ממועד הבקשה, וזאת בניגוד לחוק. למרות בקשתם המפורשת להתנתק, הוט המשיכה לחייב אותם. לעתים היא חייבה את הצרכנים ללא ידיעתם על שירותי תקשורת שלא התבקשו על ידם.
סמנו 3 חברות לקבלת הצעת מחיר:
שימו לב, יש לשלוח רק לאחר הבחירה
בחקירה נמצאו צרכנים אשר לא נותקו מהשירות במשך חודשים, רבים מהמקרים לא נותקו במשך 2 עד 6 חודשים ממועד בקשת הביטול, המקרה החמור ביותר היה אי ניתוק של למעלה מ- 7 חודשים ממועד בקשת הביטול.
דוגמאות נוספות להפרות פרטניות כלפי צרכנים (בנוסף למקרים הרבים של אי ניתוק בניגוד לחוק):
מניעת היכולת להתנתק מהוט באמצעות הודעה טלפונית
לקוחה הודיעה טלפונית על בקשתה לבטל חיוב עבור שירותי טלוויזיה. נציג החברה מסר לה כי אין אפשרות וכי היא יכולה לעשות זאת באמצעות אתר החברה בלבד. החברה לא אפשרה ללקוחה לבטל את העסקה באמצעות שיחה טלפונית וזאת בניגוד לחוק.
חיוב עבור שירות טלוויזיה בנוסף לאינטרנט
לקוח רכש חבילת שירות אינטרנטי מהחברה. לאחר כשבעה חודשים כי בנוסף לחיוב עליו ידע, חויב עבור שירותי טלוויזיה בעלות של כ-100 ש”ח בחודש, שירות שלא התבקש על ידו.
חשוב להתלונן – כך תעשו זאת
למרות שכאמור, הוט כבר למודת קנסות וסנקציות, עדיין חשוב שהצרכנים יתלוננו כדי לשדר לה מסר ברור של עמידה על זכויותיהם. שיטת ההתשה של הוט אמנם מייצרת עבורה הכנסות מצרכנים שמתקשים להילחם בה, אבל ראוי שהיא תשלם על מעשיה. לכן, אל תהססו להתלונן באתר של הרשות להגנת הצרכן בקישור הבא: https://www.gov.il/he/Departments/General/cpfta_file_a_complaint_1
קנס נוסף להוט בגובה של כ-6 מיליון ש”ח: לא פרסה תשתיות
הוט לא רק מזלזלת בצרכנים בכך שהיא לא מנתקת אותם, אלא גם בכך שהיא לא מחברת אותם לאינטרנט אם הם גרים בפריפריה. בכך היא מפרה את הוראות משרד התקשורת. החברה הייתה אמורה לפרוס את תשתית האינטרנט שלה ב-219 יישובים בארץ לפי הנחיה משנת 2019, אך לא עשתה זאת עד היום. בגין ההתעלמות הזאת היא נקנסת כעת. משרד התקשורת הטיל עליה קנס בגובה של כ-6 מיליון ש”ח (ליתר דיוק 5,717,090 ש”ח).
תגובת הוט: “שיפרנו את השירות”
מחברת HOT נמסר: “חברת HOT פועלת בהתאם להוראות הדין בכל הקשור לסיום התקשרות. החברה השקיעה בשנים האחרונות משאבים רבים לשיפור השירות וכל הנתונים שבידינו מצביעים על קיטון משמעותי בהיקף התלונות ושיפור בחוויית הלקוח. אנו לומדים את הודעת הרשות ונעביר את התייחסותנו”.
אהבתם את הכתבה? אז…