מיונז טבעוני של היינץ: טעים, משתלב מצוין בכריך או סלט, ולא ממש בריא

מיונז טבעוני של היינץ: טעים, משתלב מצוין בכריך או סלט, ולא ממש בריא

הרבה אנשים מחפשים מיונז טבעוני, ועכשיו יש בחנויות ממרח כזה של היינץ. טעמנו אותו בכריך ובסלט ואז בדקנו מה הוא מכיל וכמה הוא עולה

מיונז טבעוני של היינץ
צילום: דפנה הראל כפיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

מיונז טבעוני נשמע כמו "סתירה והיפוכה", שהרי המרכיב העיקרי במיונז הוא ביצים. לכן, המיונז הטבעוני של של היינץ – Heinz Vegan Spread – הוא בשורה לטבעונים. החברה לא מציגה אותו כמיונז אלא כממרח, אבל בסוף מדובר בממרח שמדמה לחלוטין את הטעם, המרקם והצבע של מיונז אמיתי. עם זאת, חשוב להזכיר כבר עכשיו את הערכים התזונתיים של המוצר הזה ואת המחיר הגבוה בהשוואה למחיר מיונז רגיל.

מבחן טעימה למיונז טבעוני של היינץ. הטועמים לא הרגישו

המיונז הטבעוני החדש של Heinz מצטרף לסדרת הרטבים של המותג ונחת לראשונה בישראל לפני כמה שבועות.

מדובר בממרח שהחברה מגדירה כמבוסס על מרכיבים מן הצומח – אבל מדובר בעיקר בשמן לפתית. הוא אינו מכיל גלוטן, צבעי מאכל או כולסטרול.

קהל היעד שלו הוא טבעונים ו"מפחיתנים", שמחפשים תחליף טוב וטעים להעשרת סלטים, כריכים ועוד. במבחן הטעימה שלנו הוא בהחלט עמד בהצלחה והתחבב גם על מי שאוכל מיונז רגיל. למעשה, במבחן הטעימה של פואנטה, גילינו שהוא משתלב נהדר בכריכים, סלטים, כמטבל ועוד.

מיונז טבעוני היינץ

הוספנו את המיונז הטבעוני להמבורגר, לצד הקטשופ ושאר המרכיבים – והתוצאה הייתה זהה לחלוטין לחוויית המבורגר רגיל. במקרה אחר, השתמשנו במיונז הטבעוני לצורך תיבול סלט כרוב, והסועדים אפילו לא הרגישו שהחלפנו את המיונז הרגיל במיונז טבעוני. עם זאת, חייבים לציין שהוא די מלוח, ולכן לא כדאי להוסיף עוד מלח כאשר אתם משתמשים בו לתיבול.

בלי ביצים ועם הרבה קלוריות

אז מן הסתם, אין במוצר הזה ביצים. אבל מה יש בו שמאפשר את הטעם ואת המרקם הדומים כל כך למקור?

רשימת הרכיבים כוללת שמן לפתית, מים, חומץ, סוכר, מלח, עמילן מעובד E-145, חומרי טעם וריח טבעיים, מעכב חמצון EDTA.

ערכים תזונתיים - מיונז טבעוני היינץ
צילום: דפנה הראל כפיר

כדאי לשים לב לסימון התזונתי של המוצר. ב-100 גרם מיונז טבעוני יש 672 קלוריות. זה המון. סך השומנים ב-100 גרם עומד על 72. זה גם המון. ויש הרבה שומן רווי והרבה מלח.

 

מיונז טבעוני של היינץ (Heinz Vegan Spread): מבחן המרקם והנוחות

חלק מתכונות המיונז מתבטאות במרקם שלו, וגם כאן היינץ הצליחה לחקות את המרקם של המיונז האמיתי, הוא יחסית נוזלי, אך לא נוזלי מדי, נמרח בקלות על לחם ומתערבב בקלות בסלט.

ה"מיונז" נמכר בבקבוק לחיץ נוח לשימוש וגם ניתן למיחזור ב-100%, אבל בכמות קטנה של 390 גרם. מאחר שמחיר כל בקבוק הוא די גבוה (ראו בהמשך), המשמעות היא שהמחיר ל-100 גרם גבוה משמעותית מכל הממרחים האחרים של היינץ.

מיונז טבעוני – מבחן המחיר

החברה יודעת מצוין מדוע לפנות לקהל הטבעונים. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אחוז הטבעונים בישראל הוא מהגבוהים בעולם ביחס לכמות התושבים. כ-5%-8% מכלל האוכלוסייה הם טבעונים (כ-400 אלף איש), וכ-13% מהאוכלוסייה בישראל הינם 'מפחיתנים'.

גם בעולם שוק המוצרים הטבעונים צומח ומתרחב, כל למשך על פי דירוג "מדד הנתונים הגלובלי של מוצרים חדשים" של "מינטל", בין השנים 2015-2020 גדל שוק המוצרים הטבעוניים בכ-14% בעולם. עוד עולה מהדירוג כי עד שנת 2025 מעריכים כי שוויו של שוק תעשיית תחליפי הבשר לבדו יהווה כ-8.5 מיליארד דולרים בתוך שוק המוצרים הטבעוניים והתחליפיים. כאן באתר פואנטה סקרהנ לא מעט מוצרים בקטגוריות הללו, כמו משקה שיבולת שועל של תנובה אלטרנטיב, תחליפי חלב SOOM של שטראוס, גבינת פרמזן טבעונית, סדרת אלפרו סויה ועוד.

על פי המדד של "מינטל", קטגוריית הממרחים בשוק המוצרים הטבעוניים היא השנייה בגודלה מכלל כל הקטגוריות ומהווה 12% מגודל השוק, כאשר רק קטגורית החטיפים הטבעוניים קודמת לה עם 21% מכלל השוק.

פואנטה בטלגרם


היינץ הופך את הממרח הטבעוני לנגיש יותר מבחינת זמינות בחנויות. עד עתה, צרכנים אשר חיפשו פתרונות טבעוניים למיונז מצאו תחליף של מיונז טבעוני בעיקר בחנויות טבע. כעת המוצר יהיה זמין ברשתות שיווק. אבל כאמור, המחיר ביחס למיונז רגיל גבוה יותר.

מחיר: כ-20 ש"ח ל-390 גרם (לעומת מחיר של כ-9 ש"ח על 460 גרם מיונז רגיל של היינץ).

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 1

  1. יש במיוניז הזה פול… שאסור למי שיש לו חוסר G6PD- צריך היה לציין את זה בכתבה. יש הרבה מאוד משפחות בישראל שלפחות אחד מבני המשפחה אסור לו להתקרב לפול- ילידי עיראק, איראן, חלקים מסוריה וטורקיה וצאציהם… בבתים שלהם לא נכנס פול, כי אכילתו גורמת להמוליזה של הדם, וחייבים להחליף את הדם שלהם מיידית.

נגישות