משקה שיבולת שועל של תנובה אלטרנטיב - מבחן טעימה עם פואנטה

משקה שיבולת שועל של תנובה אלטרנטיב – מבחן טעימה עם פואנטה

האם תנובה מצליחה להציע לצרכן הישראלי משקה שיבולת שועל שאפשר להוסיף לקפה במקום חלב פרה? פואנטה טועמת את תחליף החלב החדש בסדרת תנובה אלטרנטיב

משקה שיבולת שועל
משקה שיבולת שועל של תנובה אלטרנטיב
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




התקופה האחרונה היא תקופה מצוינת למי שאינו יכול או אינו רוצה לשתות חלב פרה. היצרניות מרחיבות את מעגל המוצרים והמגוון הולך וגדל. החידוש האחרון מגיע מבית תנובה, שהשיקה משקה שיבולת שועל בריסטה. המשקה הוא חלק מסדרת משקאות תחליפי חלב של תנובה אלטרנטיב (תנובה Alternative), הכוללים גם משקאות סויה ומשקה שקדים. כל המשקאות הללו הם משקאות מצוננים (כלומר, נשמרים במקרר) ולא משקאות עמידים.

נזכיר כי תנובה השיקה לאחרונה גם מעדנים מבוססי סויה ושקדים, במטרה להגיע לקהל הצרכנים המתרחב שמחפש חלופות למעדני החלב (היכנסו לקריאת סקירת פואנטה).

פואנטה בודקת: מה מכיל משקה שיבולת שועל?

הצצה ברשימת הרכיבים של תנובה אלטרנטיב מגלה שכמות שיבולת השועל נראית גדולה – אבל לא בדיוק כזאת. המרכיב הראשון ברשימת הרכיבים, אשר מהווה 95% מרכיבי המוצר, הוא "מיצוי שיבולת שועל". בסוגריים מצוין כי אותו מיצוי שיבולת שועל הוא למעשה 85% מים ורק 10% שיבולת שועל. במילים אחרות – במשקה שיבולת שועל של תנובה יש המון מים ומעט שיבולת שועל.

רכיבים משקה שיבולת שועל

משקה שיבולת שועל – ערכים תזונתיים ל-100 מ"ל

  • אנרגיה: 56 קלוריות
  • סך השומנים: 3 גרם
    מתוכם: חומצות שומן רווי: 0.3 גרם; חומצות שומן טרנס: פחות מ-0.5 גרם
  • חלבונים: 1.4 גרם
  • סיבים תזונתיים: 1.5 גרם
  • סידן: 120 מ"ג
  • ויטמין B12: כ-0.4 מק"ג
  • ויטמין D: כ-0.75 מק"ג

משקה שיבולת שועל – מבחן הטעם

במסגרת פיתוח המוצר, תנובה שמה דגש על טעם נייטרלי, הדומה למרקם וטעם של חלב פרה רגיל. בתנובה ציינו שהמטרה היא לתת מענה לאנשים שמחפשים פתרונות טעימים הדומים לחוויית שתיית חלב, בעיקר עבור שתיית קפה.

"כבר זמן רב שצרכנים בישראל מחכים לפתרון של משקה שיבולת שועל מצונן שמתאים גם לשתיית קפה, שזהו השימוש המרכזי כיום בצריכת משקאות תחליפי חלב בישראל", אומרת לילך כהן שולומון, מנהלת אגף השיווק בחטיבת החלב. "בכל העולם זו הקטגוריה הצומחת ביותר בשוק משקאות תחליפי החלב, שזוכה להצלחה הן בשוק הקמעונאי והן בבתי הקפה. הישראלים לא מוכנים לוותר על הקפה שלהם וזקוקים לפתרון חלופי".

במבחן הטעימה של פואנטה, המשקה של תנובה אלטרנטיב זכה לתגובות אוהדות. הוא מתאפיין בטעם עדין, מתקתק באופן עדין, ללא טעם לוואי שלעתים מורגש בתחליפי חלב. המשקה משתלב מצוין עם קפה או כתוספת לדגני בוקר.

בתנובה מציינים כי מקור הסוכר הוא משיבולת השועל. המשקה ניתן להקצפה בקלות, ובכך מצטרף למשקה סויה ללא סוכר מסדרת "בריסטה" ייעודי לקפה, שגם הוא קל להקצפה וטעמו ניטראלי.

תנובה שיבולת שועל
תנובה אלטרנטיב – משקה שיבולת שועל, משקה סויה ומשקה שקדים. צילום: דפנה הראל כפיר

 

יש לזכור כי עבור מי שנמנע גם מלקטוז וגם מגלוטן, המשקה הזה לא מתאים כי בשיבולת שועל יש גלוטן.

מחיר: 11-12 ש"ח לליטר (ליטר משקה שיבולת שועל עולה פי שניים מליטר חלב 3% של תנובה).

משקה שיבולת שועל – שוק צומח בעולם

לא במקרה תנובה בחרה להשיק משקה שיבולת שועל בריסטה. ככלל, שוק תחליפי החלב מבוססי שיבולת שועל הוא שוק צומח במהירות. עד שנת 2027, שוק המשקאות שיבולת שועל העולמי יכפיל את עצמו ויעמוד על כ-700 מיליון דולר (לעומת 372 מיליון דולר בשנת 2019).

ככלל, שוק תחליפי החלב נהנה מזינוק אדיר, והכוונה היא לא רק למשקה סויה. על פי מחקר של Future market insight, קצב הצמיחה השנתי של קטגורית משקאות התחליפים בישראל עומד על 11.3%, משקאות תחליפים שאינם סויה בצמיחה מואצת של 18.4%. לפי נתוני תנובה, הביקוש זינק בשנה שעברה בבריטניה ב-70% בשוק הקמעונאי והיקף מכירותיו עמד על כ-36 מיליון לירות שטרלינג. בארה"ב הוא גדל מ-2017 ל-2018 פי 6 לכ-30 מיליון דולר.

לפי סטורנקסט, בארבע השנים האחרונות, שוק תחליפי החלב היווה את מנוע הצמיחה של שוק החלב ועומד כיום על היקף של כ-300 מיליון שקלים.

גם טרה ושטראוס לא נחות

את הצמיחה בשוק תחליפי החלב מזהות כמובן גם המתחרות. כפי שפרסמנו במדור "בדיקות מוצרים" כאן באתר חדשות הצרכנות פואנטה, טרה, אשר מחזיקה גם במשק צוריאל, השיקה לאחרונה את משקאות סויה משק צוריאל וחלב שקדים משק צוריאל. גם כאן מדובר במוצר מצונן, כאשר משק צוריאל אינו היצרן עצמו, אלא רק משמש למיתוג המוצרים. המשקאות מיוצרים באיטליה ומיובאים לישראל.

סביר להניח שלא רחוק היום שבו תשיק טרה משקה שיבולת שועל של משק צוריאל.

שטראוס מצדה קיבלה את הזיכיון לשווק בישראל את מוצרי אלפרו וגם היא השיקה משקה אלפרו שיבולת שועל בריסטה. היכנסו למבחן הטעימה.

תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

עוד כתבות מעניינות בפואנטה






היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות