טעמנו קציצות טופו עם ירקות של משק ויילר - ארוחה צמחונית מהירה

טעמנו קציצות טופו עם ירקות של משק ויילר – ארוחה צמחונית מהירה

אם אתם חובבי קציצות, ובפרט קציצות ירק – שווה לטעום קציצות טופו קפואות של משק ויילר. פתרון מהיר ולא יקר לארוחה מהירה

קציצות טופו עם ירקות של משק ויילר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

אם אתם צמחוניים או טבעוניים, אתם בטח מכירים את הטופו של משק ויילר. ייתכן שאתם מכינים לפעמים מאכלים מטופו, אולי אפילו קציצות – אבל מה לעשות שלא תמיד יש לנו זמן לבשל? משק ויילר מציע לראשונה שלושה סוגים של קציצות טופו עם ירקות. המגוון כולל:

  • טופו וסלק
  • טופו, קישוא, אפונה וברוקולי
  • טופו, בטטה, גזר ודלעת

הקציצות נמכרות קפואות ברשתות השיווק ובחנויות טבע, ובכך למעשה מוצע לראשונה פתרון של קציצות טופו קפואות להכנה מהירה.

השאלה, כמובן, היא אם הקציצות האלה טעימות, ואם כדאי לכם להחזיק במקפיא כמה אריזות כאלה שתוכלו לשלוף בעת הצורך. אז בדקנו.

במבחן הטעימה שלנו, שלושת הסוגים של הקציצות היו מוצלחים. לטעמנו, אפשר היה להסתפק בפחות מלח, אבל מעבר לזה הטעם טוב וכך גם המרקם. אמנם, מי שמחפש טעם ביתי מאוד, כנראה לא ימצא אותו כאן, אבל כל הטועמים דירגו את הקציצות בציון גבוה.

מי שאוהב סלק ייהנה מהשילוב בין הטופו לסלק, שמצליח ליצור טעם מאוזן ודי עדין. מבחינת המרקם, אהבנו יותר את המרקם של הקציצות עם הברוקולי, מפני שהוא עסיסי ורך יותר.

ההכנה מהירה ופשוטה – פשוט מוציאים מהמקפיא ומכניסים לתנור לכ-10 דקות. אפשר גם לבשל במחבת ואפשר להוסיף רטבים, אבל את זה לא ניסינו.

טעמו של הטופו ללא ירקות הוא הרי נייטרלי מאוד, ולכן נראה שכל שילוב בינו לבין ירק יכול להצליח. הטעם הנייטרלי של הטופו למעשה הופך אותו למתאים כמעט לכל סוג של תבשיל.

אילן ספריאל, שותף במשק ויילר, רואה את קהל היעד שלו כקהל מגוון: "קציצות הירק של משק ויילר הן פתרון טעים, בריא ונוח גם לחובבי טופו וגם לאלה שרוצים לאכול טופו אבל לא ממש יודעים מה לעשות איתו. כל מה שנותר לצרכן הוא לחמם את הקציצות בתנור או במחבת והוא מקבל ארוחה טבעונית מלאה ובריאה במינימום מאמץ", הוא אומר.

קציצות טופו עם ירקות של משק ויילר – ממה הן עשויות?

קציצות טופו של משק ויילר
קציצות טופו של משק ויילר. צילום: דפנה הראל כפיר

 

בדרך כלל ארוחות מהירות נחשבות לפתרון פחות בריא, אז כמובן שהדבר הראשון שרצנו לבדוק הוא מה מכילות הקציצות. התשובה היא טופו וירקות בלבד – וזה מצוין. אין חומרים משמרים, אין חומרי טעם וצבע ועוד.

טופו, כידוע, מיוצר מסויה, ועבור הרבה אנשים הוא הפך למרכיב חשוב בתזונה היומיומית שלהם. הפופולריות של הטופו הלכה וגדלה בשנים האחרונות, במיוחד לאחר פרסום מחקר ששם סוף לתדמית של הסויה כמאכל שעלול להזיק לבריאות. בעקבות אותו מחקר, משרד הבריאות פרסם המלצות תזונה לגבי סויה.

סויה היא הקטניה העשירה ביותר בחלבון, כך שטופו הוא מקור טוב לחלבון. יש בו את כל חומצות האמינו החיוניות. הוא אינו מכיל שומן רווי כמו זה המגיע מן החי והוא מכיל אומגה 3. בנוסף, הטופו הוא מקור טוב לסידן ולברזל.

הצבעים של הקציצות הם תוצאה של חומרי הגלם עצמם. כידוע, צבעם של ירקות ופירות מעיד גם על הערך התזונתי שלהם, וההמלצה היא לשלב בין כמה צבעים.

כאמור, הקציצה הסגולה עשויה מטופו וסלק. היא מכילה אנתוציאנינים, שהם נוגדי חמצון חזקים.

הקציצה הירוקה עשויה מטופו, קישוא, אפונה וברוקולי. היא מכילה כלורופיל המצוי בירקות ופירות ירוקים. הברוקולי מכיל כמות משמעותית של סידן וסיבים תזונתיים.

הקציצה הכתומה עשויה מטופו, בטטה, גזר ודלעת. היא מכילה קרטנואידים המאפיינים ירקות כתומים ומהווים מקור לוויטמין A.

  • מחיר

המחירים של הקציצות החדשות הוגנים. כל אריזה מכילה 12 קציצות בגודל בינוני, במשקל כולל של 400 גרם. הכמות מספיקה ל-3-4 סועדים, בהנחה שמדובר בתוספת ולא במרכיב היחיד בארוחה.

מחיר: כ-25-26 ש"ח לאריזה.

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות