טעמנו את אלפרו בריסטה סויה, אלפרו שקדים ואלפרו שיבולת שועל

טעמנו את אלפרו סויה, אלפרו שקדים ואלפרו שיבולת שועל בריסטה

מה אתם מעדיפים בקפה שלכם – אלפרו בריסטה סויה, אלפרו שיבולת שועל או אלפרו שקדים? טעמנו ובדקנו מה הם מכילים. היכנסו לסקירת פואנטה

אלפרו סויה בריסטה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




תחליפי החלב של אלפרו (Alpro) מוכרים לקהל הישראלי, ביניהם אלפרו סויה, אלפרו שקדים ואלפרו שיבולת שועל. כעת מושק אלפרו בריסטה בכל אחד מהטעמים האלה. אם מתחשק לכם לשתות הפוך, אבל אתם לא יכולים או לא רוצים לשתות חלב פרה, משקאות בריסטה של אלפרו הם תחליפי חלב ייעודיים לקפה: המוצרים מתאימים להקצפה מקצועית וביתית, לכל סוגי הקפה ולשימוש בקפה חם או קר.

אלפרו בריסטה סויה, אלפרו שקדים ואלפרו שיבולת שועל

אלפרו בריסטה משתלב במגמה הולכת ומתרחבת, כאשר השימוש במונח "בריסטה" נועד לבדל את המשקאות החדשים מתחליפי החלב המוכרים של אלפרו.

אם אתם מנסים לפשפש בזיכרונכם ולשאול את עצמכם מנין המונח מוכר לכם, זה כנראה בגלל הקמפיין המצליח של תנובה למשקה שיבולת שועל בריסטה שלה.

בחודש יולי האחרון החלה חברת שטראוס להפיץ את מוצרי אלפרו לישראל, והיא מרחיבה את המגוון בשלושה תחליפי חלב "בריסטה" שנמכרים לצד התחליפים הרגילים – במחיר דומה.

כאמור, סדרת אלפרו בריסטה כוללת שלושה משקאות:

אלפרו בריסטה סויה

אלפרו סויה

אלפרו סויה הוא אחד מתחליפי החלב הכי נמכרים והכי מזוהים בענף. אלפרו בריסטה סויה שמצטרף אליו מבטיח שהקפה שלכם יהיה טעים יותר. טעמנו… והאמת שאהבנו, אבל לא הרגשנו הבדל משמעותי בין אלפרו סויה לאפלרו סויה בריסטה. גם המחיר של שני המשקאות זהה.

אגב, כדאי מאוד לבצע השוואת מחירים – משום שהפערים גדולים מאוד. כך למשל, ברמי לוי נמכר קרטון ב-10.20 ש"ח, ואילו בשופרסל אונליין ב-15.90 ש"ח!

כדאי גם לשים לב לרכיבים הממש לא טבעיים שמכיל "חלב" סויה באופן כללי. עבור חובבי התזונה הטבעית, שלעתים קרובות מאמצים את המשקה הזה, המידע הזה חשוב.

רכיבים – אלפרו בריסטה סויה

מיצוי סויה (מים, 8% פולי סויה קלופים, פרוקטוז, מווסת חומציות (פוטסיום פוספט), סידן, חומרי טעם וריח, מייצבים (קרגינן, ג'לן גאם, גואר גאם, קסנטן גאם), שמנים ושומנים צמחיים (חמניות, שיאה), מלח, ויטמינים (B2, B12, D2).

אלפרו בריסטה שיבולת שועל

אלפרו שיבולת שועל

עם כל הכבוד לאלפרו סויה, משקה שיבולת שועל הוא אחד מתחליפי החלב הפופולריים בזמן האחרון, ואלפרו שיבולת שועל אינו חריג מהבחינה הזו. מה שמעניין כאן הוא עניין ה"בריסטה".

כאמור, בחודשים האחרונים תנובה מככבת עם משקה שיבולת שועל בריסטה מסדרת תנובה אלטרנטיב, ואף גייסה לקמפיין את אסתר ראדה, ששרה "האוטו שלנו גדול וירוק" (היכנסו לסקירת משקה שיבולת שועל בריסטה של תנובה שפרסמנו כאן).

אז האם הוא טעים ואיך זה לפתוח את הבוקר עם קפה שיש בו משקה שיבולת שועל בריסטה של אלפרו? האמת היא שהוא מוצלח מאוד. הטעם מעט מתקתק, עשיר והמשקה לא משאיר טעם לוואי.

טועמים שבדרך כלל דווקא שותים חלב פרה, אהבו אותו מאוד ומצאו בו תחליף מוצלח שמאפשר להפחית את כמות החלב בלי להרגיש תחושת ויתור. לעומת זאת, טועמים שבדרך כלל שותים משקה שיבולת שועל של מותגים אחרים, אמרו שהוא טעים אך מעט יותר דליל מהמשקה שהם רגילים אליו.

ומה הוא מכיל? חשוב לזכור שכמות שיבולת השועל קטנה.

רכיבים אלפרו בריסטה שיבולת שועל

בסיס שיבולת שועל (מים, 10% שיבולת שועל), שמן חמניות, חלבון אפונה, מלח, ויטמינים (B2, B12, D2).

אלפרו בריסטה שקדים

אלפרו שקדים

גם אלפרו שקדים הוא תחליף חלב פופולרי מאוד, וגם במקרה הזה חשוב לזכור שכמות השקדים לא גדולה. הרעיון באלפרו שקדים בריסטה דומה לזה של משקאות הבריסטה האחרים: לתת תחושה "חלבית" יותר לקפה.

שוב, גם כאן הטעם מוצלח, וגם כאן הטועמים אמרו שהמרקם מעט דליל יותר מזה שהם רגילים לו אצל המתחרים.

שוק תחליפי החלב בישראל

אלפרו החלה לשווק את מוצריה בישראל בשנת 2003.

כאמור, מאז יולי האחרון קיבלה שטראוס את זיכיון ההפצה של אלפרו בישראל. אלפרו הינו מותג תחליפי החלב המוביל באירופה, מחלוצי תחליפי החלב בעולם והראשון שהגיע לישראל, עם מגוון רחב של מוצרים, בהם מעדני סויה, שמנת צמחית ומשקאות צמחיים על בסיס סויה, שקדים, שיבולת שועל, אורז, קוקוס ואגוזי לוז.

לפי נתוני סטורנקסט, שוק תחליפי החלב בישראל גדל ב-5 השנים האחרונות בלמעלה מ-60%. ב-2019 חל גידול של 12% בהשוואה לשנה הקודמת, ובמצטבר יולי 2020 ב- 31% מול שנה קודמת. קטגוריית תחליפי החלב בשוק המבורקד מגלגלת בשנה כ- 360 מיליון ₪, כ-65% ממכר הקטגוריה מהווים המשקאות, והיתר תחליפי יוגורט, מעדנים, גבינה וטופו. מחלבת שטראוס מחזיקה כיום בנתח של 19% מכלל קטגוריית תחליפי החלב (עם מותגי אלפרו, SOOM, משק ויילר ו-ONLY).

חוץ מהתחרות העזה לאלפרו ולשטראוס מצד תנובה, שהשיקה את המותג תנובה אלטרנטיב וובשת נתחי שוק, בשנה האחרונה נולדה לאלפרו תחרות גם מצד טרה, בעלת משק צוריאל, עם השקת משקה שקדים ומשקה סויה של משק צוריאל (אשר בפועל מיוצר באיטליה ורק ממותג תחת משק צוריאל).

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות