אנג'ל ארטיזנל: לחם מחמצת חדש שמבטיח להיות בוטיק בתוך הסופר. מבחן טעימה

אנג'ל ארטיזנל: לחם מחמצת חדש שמבטיח להיות בוטיק בתוך הסופר. מבחן טעימה

אם גם אתם אימצתם לתזונה שלכם לחם מחמצת, בטח נתקלתם בסדרת אנג'ל ארטיזנל. היכנסו למבחן הטעימה של פואנטה, ושימו לב לעניין המחיר והכמות

לחמי מחמצת בסדרת אנג'ל ארטיזנל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

לחם מחמצת הפך ללחם מבוקש, אולי המבוקש ביותר, כמעט בכל מקום. יש אנשים שאופים אותו בבית, אבל בואו נודה בזה, רובנו מעדיפים לקנות אותו. אם גם אתם מעדיפים לקנות הביתה לחם מחמצת במקום לחם אחר, כעת תמצאו בחנויות את סדרת 'אנג'ל ארטיזנל' – לחמי מחמצת של מאפיית אנגל הוותיקה. הסדרה כוללת 3 סוגי לחם: מחמצת כוסמין, מחמצת חיטה מלאה וגרעינים ומחמצת בסגנון כפרי.

בחברה מתחייבים כי הלחמים נאפים בהתאם לתקן הצרפתי המגדיר לחמי מחמצת, הקובע על שמירת רמת החומציות מקסימאלית של pH 4.3.

לחם מחמצת מסדרת אנג'ל – שעות ארוכות של התפחה

תהליך ההכנה וההתפחה של סדרת המחמצות אורך כ-18 שעות, שבמהלכן מוענקים ללחמים הטעמים והמרקמים שלהם. הבסיס העיקרי היא המחמצת הטבעית מחיטה מלאה. היא גדלה מדי יום במאפייה, ותהליך זה מאפשר לשמרי הבר, המצויים באופן טבעי בקמח ובאוויר, לגדול ולתסוס.

בתהליך ההכנה ניתן כמובן לבחור איזה קמח להכניס לתערובת. בסדרה אנג'ל ארטיזנל הוחלט כמובן להציע 3 סוגים של לחם מחמצת.

אנג'ל ארטיזנל כוסמין

רכיבים: קמח כוסמין מלא (נטחן מגרעין חיטת הכוסמין בשלמותו) (גלוטן) (78% מהקמחים, 46% מהמוצר), מים, מחמצת חיטה מלאה 23% [קמח חיטה מלא (22% ממשקל הקמחים, 13% ממשקל המוצר), מים], גלוטן חיטה, מלח, שמרים, חומר מעכב חמצון (E300), מחמצת מעמילן חיטה כחומר משמר, אנזימים.

קלוריות: 235 ל-100 גרם.

לחם מחמצת אנג'ל ארטיזנל חיטה מלאה עם גרעינים

רכיביםקמח חיטה מלא (נטחן מגרעין החיטה בשלמותו) (גלוטן) (100% ממשקל הקמחים, 49% ממשקל הלחם), מים, מחמצת חיטה מלאה 14% (קמח חיטה מלא, מים), תערובת גרעינים (4% מהמוצר): (גרעיני חמניות, שומשום, גרעיני דלעת), זרעי צ'יה, קינואה, זרעי פשתן, גלוטן חיטה, מלח, שמרים, חומר מעכב חמצון (E300), מחמצת מעמילן חיטה כחומר משמר, אנזימים.

קלוריות: 254 ל-100 גרם.

אנג'ל ארטיזנל כפרי

רכיבים: קמח חיטה לבן (גלוטן), מים, מחמצת חיטה מלאה 10% (קמח חיטה מלא, מים), קמח חיטה מלא (נטחן מגרעין החיטה בשלמותו) (20% ממשקל הקמחים, 14% ממשקל הלחם), מלח, שמרים, מחמצת מעמילן חיטה כחומר משמר, חומר מעכב חמצון (E300), אנזימים.

קלוריות: 242 ל-100 גרם.

לדברי רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת למאפיית אנג'ל, למחמצת יתרונות בריאותיים רבים, ביניהם תרומה לאיזון רמות הסוכר בדם ויצירת ערך גליקמי נמוך: "היא משפרת את יכולת הספיגה והניצול בגוף של מינרלים, סיבים ורכיבים נוגדי חמצון, ומקטינה את הרגישות של מערכת העיכול בקרב הרגישים לגלוטן".

במבחן הטעימה שלנו אהבנו את שלושתם. הנסיינים כללו גם מבוגרים וגם בני נוער, שלא תמיד חובבי לחמים מיוחדים. שלושת הלחמים  מצוינים כשהם טריים, עם כל ממרח, מתוק או מלוח. הם טעימם גם כצנימים או בטוסטר.

לעתים, ללחמי מחמצת מתווסף טעם קל של מרירות או חמצמצות מוגזמת – אבל בלחמים בסדרה הזו הטעם מדויק. הלחמים מגיעים פרוסים לפרוסות בעובי נוח, לא דק מדי ולא עבה מדי. מומלץ לשמור אותם במקרר לאחר הפתיחה.

הלחמים נושאים את תו Vegan Friendly, ושני הלחמים המלאים נושאים את הסימון הירוק של משרד הבריאות.

אנג'ל ארטיזנל – לחמים טעימים, חבל שהכמות קטנה

לחמי מחמצת בסדרת אנג'ל ארטיזנל

 

מאפיית אנג'ל היא אחת המאפיות הוותיקות בישראל. את דרכה היא החלה לפני 95 שנה בירושלים, וכיום היא בין המאפיות הגדולות ביותר בארץ. למרות (ואולי בגלל) הוותק, המאפייה חייבת להתאים את עצמה לרוח התקופה ולדרישות הצרכנים.

למעשה, אנג'ל כבר מציעה לחמי מחמצת, אבל בוחרת להציע כאן עוד סדרה תחת מיתוג יוקרתי יותר של אנג'ל ארטיזנל.

פואנטה בטלגרם

התוצאה כאמור, טעימה ומשביעה, הבעיה היחידה בסדרה החדשה היא הכמות. בעוד שבדרך כלל לחם אנג'ל מגיע באריזות של 600 גרם, בסדרה הזאת כל לחם נמכר באריזת 500 גרם. לעתים גם המחיר גבוה יותר מהלחם ששוקל 600 גרם, וכך למעשה המחיר לפרוסה אחת יותר גבוה בצורה די משמעותית.

מחיר לחם מחמצת של אנג'ל בסדרת ארטיזנל

שלושת הלחמים אינם נמכרים במחיר זהה, והם לא זולים. מחירם מגיע לכ-17-18 ש"ח ל-500 גרם.

לשם השוואה, באתר שופרסל מחיר לחם מחמצת בסגנון צרפתי מחיטה מלאה בתוספת דגנים פרוס אנג'ל, במשקל 600 גרם, הוא כ-16 ש"ח (כלומר, 2.65 ש"ח ל-100 גרם), ואילו מחיר לחם בסדרת אנג'ל ארטיזנל עולה כ-18 ש"ח (3.52 ש"ח ל-100 גרם).

המשמעות היא שלחמי המחמצת בסדרת אנג'ל ארטיזנל הממותגת יותר יקרים ב-35% מלחם מחמצת אחר של אנג'ל.

עם זאת, בהשוואה ללחם מחמצת שנמכר במאפייה, המחיר הזה גם לא יקר.

 

 

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות