תחליפי חלב SOOM של שטראוס: מבחן טעימה עם פואנטה

תחליפי חלב SOOM של שטראוס: מבחן טעימה עם פואנטה

תחליפי חלב SOOM של שטראוס מבוססים על שומשום ומבטיחים להשתלב טוב בקפה. האם הם טעימים, מה הם מכילים וכמה הם עולים? בדיקת פואנטה

תחליפי חלב SOOM של שטראוס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מה הייתם אומרים אילו היו מציעים לכם לשתות קפה עם תחליף חלב משומשום? תחליפי החלב SOOM של שטראוס הם משקאות המיוצרים משומשום ומיועדים, בין היתר, להכנת קפה. היום, כשיותר ויותר אנשים מעדיפים לשתות תחליפי חלב במקום חלב פרה, המגוון המוצע לצרכנים הולך וגדל – אבל בדרך כלל מדובר במשקה סויה, משקה שיבולת שועל, משקה שקדים ומשקה אורז.

לכן, משקאות SOOM של שטראוס הם חידוש מרענן ואף אמיץ, גם משום שהם מבוססים על שומשום וגם משום שהם משקאות מצוננים.

תחליפי חלב SOOM – מבחן הטעימה

כאמור, תחליפי החלב SOOM של שטראוס מיועדים גם לקפה. בחברה מדגישים שהם מותאמים להקצפה ומעניקים מרקם קרמי והומוגני בהוספה למשקה חם.

לדברי חופית מאיר, טכנולוגית הפיתוח, המשקאות פותחו מתוך מחשבה על השימושים המרכזיים במשקאות צמחיים. "היה לנו חשוב לוודא שלמשקאות SOOM מרקם ופונקציונאליות שימוש הדומים לחלב", אומרת מאיר. "למשקאות טעם עדין וייחודי המשדרג את חוויית האכילה והשתייה".

סדרת תחליפי החלב של שטראוס כוללת שלושה משקאות: משקה שומשום בטעם טבעי, משקה שומשום בטעם טבעי ללא סוכר ומשקה שומשום בטעם וניל.

טעמנו את שלושת הסוגים, הן לבד והן עם קפה.

טעמם של המשקאות אכן עדין, ואין דומיננטיות גדולה מדי של טעם שומשום או של טעם טחינה. עם זאת, מי שרגיל לתחליפי חלב אחרים, כמו משקה שיבולת שועל או סויה, צריך להיות מוכן לטעם שונה, פחות מתוק, שמשפיע על טעם הקפה. כאמור, שטראוס מציעה שלושה משקאות SOOM – האחד בטעם טבעי ללא תוספת סוכר, השני בטעם טבעי (ומעט ממותק) והשלישי בטעם וניל.

לטעמנו, המשקה הרגיל (הלא ממותק) פחות מוצלח מהשניים האחרים. טעם הווניל מוצלח, אך הווניל לא מספיק מורגש.

מה שחשוב להדגיש הוא שהמרקם של המשקה יחסית מיימי, ולכן כשמוזגים אותו אל הקפה לא מתקבלת הסמיכות וגם לא הבהירות שאנו רגילים כאשר אנחנו מוזגים חלב פרה. לכן, חשוב להקפיד על ההנחייה ולנער היטב את האריזה לפני המזיגה. כדאי גם לעשות כמה ניסיונות כדי להגיע לתמהיל הנכון.

להערכתנו, הצרכנים יצטרכו תקופת הסתגלות לטעם של תחליף החלב SOOM, במיוחד מי שרגיל לטעמו המתקתק של תחליף חלב סויה למשל.

תחליפי חלב SOOM של שטראוס – מבחן הרכיבים

שטראוס השיקה את SOOM כבר לפני כשנתיים כפתרון המבוסס על שומשום למי שמחפש מוצרים ללא חלב. המוצר הראשון שהושק היה מעדן הטחינה הראשון בעולם.

עכשיו, כאמור היא מוסיפה אליו גם תחליפי חלב מצוננים על בסיס שומשום.

 

לדברי מאיה שניידר, מנהלת מנועי צמיחה בשטראוס ישראל, לאחר השקת המותג SOOM בשטראוס גילו כי שומשום הוא חומר גלם רב שימושי: "ניתן לפתח על בסיסו מגוון מוצרים, המהווים אלטרנטיבה לטבעונים ולרגישים ללקטוז".

כמובן, יש חשיבות להרכב של המוצר וחשוב לראות מה מכיל המשקה.

הצצה ברשימת הרכיבים מגלה שהמשקה מבוסס על מים, 3.8% טחינה (שומשום), עמילן תירס, סידן, חומרי טעם וריח ומייצבים.

רכיבים תחליפי חלב SOOM של שטראוס
מימין לשמאל: רכיבים במשקה SOOM בטעם טבעי, משקה SOOM ללא סוכר ומשקה בטעם וניל. צילום: דפנה הראל כפיר

 

ההחלטה של שטראוס להשיק תחליפי חלב היא החלטה מתבקשת בעידן הנוכחי.

המשקאות מתחרים במשקה סויה או במשקה שיבולת שועל (כמו משקה שיבולת שועל של תנובה אלטרנטיב שפרסמנו כאן). הם מתחרים גם בתחליפי החלב של אלפרו (כמו משקה שיבולת שועל בריסטה של אלפרו שפרסמנו כאן). התחרות על המדף גדולה ושטראוס רוצה נתח מהעוגה.

אגב, הזיכיון להפצת מוצרי אלפרו נמצא בידי שטראוס.

 

פואנטה בטלגרם

לפי נתוני סטורנקסט, שוק תחליפי החלב בישראל גדל ב-5 השנים האחרונות בלמעלה מ-60%.

מכירות משקאות תחליפי החלב בשנת 2020 הסתכמו ב-280 מיליון ₪ (סטורנקסט, מצטבר 2020), כאשר קטגוריית המשקאות הצמחיים המצוננים גדלה ב-42% בהשוואה ל-2019.

בשנת 2020 המשקאות המצוננים היוו 65% מסך קטגוריית משקאות תחליפי החלב.

מחיר משקאות SOOM

המחיר של המשקאות החדשים גבוה יותר מחלב פרה, אך יחסית זול יותר מתחליפי חלב אחרים: 9-12 ש"ח לליטר.

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות