תביעה ייצוגית נגד טסלה: הרכב שסיפקה כולל רק 6 כריות אוויר וסוללה שונה

משבר אמון בין טסלה לצרכנים הישראלים: הרכב שסופק שונה מהמובטח

לא להאמין – לקוחות TESLA הזמינו טסלה מודל 3 עם 8 כריות אוויר – וקיבלו רק 6. לקוחות כבר הגישו תביעה ייצוגית נגד טסלה, כל הפרטים באתר פואנטה

מחיר טסלה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה הייתם עושים אילו הזמנתם את רכב חלומותיכם תמורת מאות אלפי שקלים – וקיבלתם רכב קצת שונה, ולא לטובה? לקוחות טסלה שהזמינו את דגם טסלה 3 SR, מגישים תביעה ייצוגית נגד טסלה בדיוק בגלל זה. למעשה, מדובר בשתי תביעות ייצוגיות נגד טסלה, ובשתיהן אותן טענות: הרכב שהזמינו היה אמור להגיע עם 8 כריות אוויר, אך הוא מגיע עם 6 כריות אוויר בלבד – וזה לא הכול. טענה נוספת היא שהסוללה המסופקת בדגם הזה היא סוללה שונה מזו שאמורה להיות מסופקת, וכי המכונית מיוצרת בסין ולא בארה"ב.

תביעה ייצוגית נגד טסלה: הרכב פחות בטיחותי

בתביעה ייצוגית שהוגשה בשם לקוח אחר באמצעות עו"ד דוד מזרחי, נכתב כי טסלה למעשה סיפקה רכב עם דירוג בטיחותי נמוך מזה שהובטח.

בבקשה לייצוגית שמספרה ת"צ 32138-05-21, אשר הוגשה בשם הלקוח ע"י עו"ד צחי פיסטל, נכתב כי לא זו בלבד שטסלה מספקת רכב שונה מזה שהלקוחות מזמינים, אלא אף אינה מיידעת אותם מבעוד מועד.

בנוסף, כך נטען בתביעה, החברה שינתה את נוסח האתר – כך שכעת הרכב מוצג כרכב עם 6 כריות אוויר, אך במועד ההזמנה של הלקוח הוא הוצג כרכב עם 8 כריות אוויר.

עוד בייצוגית נגד TESLA: הסוללה כבדה ואיטית יותר

"הנתבעת שיווקה את טסלה מודל 3 SR כרכב בעל 8 כריות אוויר המצויד בסוללה עם מאפיינים מסוימים. מכירות הרכבים החלו עוד בחודש פברואר 2021, ורק בחלוף מספר חודשים החלו הרכבים להגיע ארצה. במהלך חודש מאי התברר כי הרכבים שר הגיעו במשלוח האחרון אינם כוללים 8 כריות אוויר, אלא 6 כריות אוויר בלבד, וכן כוללים סוללה בעלת מאפיינים שונים, היות שרכבים אלו יוצרו בסין ולא בארה"ב.

פואנטה בטלגרם

נזכיר כי מדובר ברכב יקר, שמחירו מתחיל בכ-186,000 שקל, אשר הלקוחות מזמינים רק דרך אתר האינטרנט של החברה. הלקוח שהגיע את התביעה שילם על הדגם שהזמין 192,651 ש"ח!

לדברי התובע, בעת ההזמנה, באתר של טסלה היה כתוב שהרכב כולל 8 כריות אוויר. בנוסף, לדבריו, הרכבים במשלוח הראשון שטסלה שיווקה בישראל יוצרו כולם במפעלי טסלה בקליפורניה שבארצות הברית. לעומת זאת, במשלוח השני, שכולל 1,500 רכבי טסלה מודל 3, בחרה טסלה לשווק רכבים במפרט שונה שיוצרו במפעליה בשנגחאי שבסין. השינוי במיקום הייצור, לדבריו, אינו עניין זניח – שכן הוא מפיע על הייצור וזו הסיבה להיעדרן של 2 כריות אוויר.




בנוסף, טוען התובע, הסוללה שמיוצרת במפעל בסין כבדה ב-100 ק"ג מזו שמיוצרת במפעל בארה"ב. "הסוללה החדשה לא רק שמכבידה על הרכב, אלא משפיעה על קצב טעינת הרכב ומאטה אותו משמעותית".

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

התובע אף טוען שטסלה יצרה קשר עם הלקוחות וביקשה מהם להקדים את התשלום בשל הקדמת המסירה של המכוניות, אך לא עדכנה אותם שמדובר במכוניות שונות מאלה שהוזמנו.

כעת התובע דורש מטסלה להוסיף 2 כריות אוויר או לפצות אותו ואת שאר הלקוחות שנפגעו בגין ירידת הערך. עוד הוא דורש מ-TESLA להציע ללקוחות להחליף את הסוללה במכוניתם או לפצותם בגין הסוללה השונה.

טסלה 3
טסלה: האם הסוללה שונה? צילום: TESLA

בחברת טסלה סירבו להגיב על התביעה, אך לשאלת פואנטה לגבי הסוללה נמסר כי המפעל בסין הוא מפעל חדש ומשופר, אשר הסוללות המיוצרות בו מאפשרות טווח נסיעה גבוה של עד 448 ק"מ בטעינה אחת. "בכל פעם שאנחנו בונים מפעל כזה, אנחנו משפרים את התהליך שלנו ויש לכך השפעה ישירה על איכות המכוניות שאנו מספקים ללקוחות".

היכנסו לפודקאסט טריפל ושמעו עוד על טסלה

טסלה – כך עלה המחיר

חברת טסלה הודיעה רק לפני חודשים ספורים על תחילת שיווק המכוניות שלה בארץ, ומיד יצרה באזזז מטורף, בין היתר משום שהמחיר היה נמוך מהמצופה. אלא שמאז היא העלתה את המחיר פעמיים, וכיום הפער בין טסלה לבין מכוניות חשמליות אחרות כבר הרבה יותר גדול מאשר בתחילת הדרך (היכנסו לכתבה טסלה מעלה מחירים.

כפי שפרסמנו כאן, טסלה פתחה אולם תצוגה זמני בתל אביב, וגם עמדת טעינה בקניון עזריאלי.

כעת היא מעוררת כעס בין הלקוחות שהתלהבו כל כך מהגעתה, ויהיה מעניין לעקוב אחרי תוצאות הבקשות לייצוגית נגדה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות