טסלה מודל 3 - מחיר גבוה, חוויה עוצמתית וגם הפתעות פחות נעימות. יומן מסע

כל השיקולים לפני שקונים טסלה: מחיר, שירות, ביצועים, וכמובן חוויה

יש כמה שיקולים לפני שמחליטים אם לקנות טסלה – מחיר, חוויה, תדמית, ביצועים וכמובן מעבר לרכב חסכוני ולא מזהם. אז מה המסקנה?

חוויית נהיגה בטסלה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

עבור מי ששוקל לקנות טסלה, מחיר הוא לא שיקול מכריע. אנחנו מכירים את תהליך הרכישה הזה גם מענפים אחרים, אבל כאן הוא בולט במיוחד. כשמדובר בטסלה, מחיר כמובן הוא חלק ממכלול השיקולים, אבל החוויה, המעבר לרכב חשמלי, הביצועים והתדמית הם מרכיבים מאוד משמעותיים בהחלטה.

מחיר טסלה – שווה את החוויה?

הרכב הכי זול של TESLA בארץ הוא טסלה מודל 3. מחיר טסלה מודל 3 מתחיל בכ-192,500 ש"ח. אמנם יש רכבים יותר יקרים בארץ, ועדיין אי אפשר לומר שמחיר טסלה בישראל הוא מחיר נמוך – והוא כידוע גם עלה כבר כמה פעמים מאז ההכרזה על תחילת שיווק טסלה בישראל.

טסלה מודל 3 מגיע למהירות מירבית של 225 קמ"ש עם האצה במהירות של 5.6 שניות מ-0 ל-100 ק"מ וטווח נסיעה של 448 ק"מ לטעינה.

חוויית הנסיעה הראשונה שלי בטסלה 3 הייתה עוצמתית, מעין תחושה שמזכירה את הפרסומת "העתיד כבר כאן". אולם, נסיעה אחת ברכב שניתן להתנסות מהחברה לכמה שעות מאפשרת לחוות רק חלק מהחוויה.

בסופו של דבר, היא חשמלית ואלגנטית, את זה כולם יודעים, אבל מאז שהיא החלה להימכר בארץ, הישראלים גם נחשפים ללא מעט בעיות בטסלה, החל מהבעיות במזגן שהשביתו אותו בחלק מהמכוניות בחום הלוהט של יולי, ועד טענות קשות על רמת הבטיחות (היכנסו לכתבה האם דירוג הבטיחות של טסלה צריך להיות 5 בלבד)

לקוחות טסלה, שהוציאו על המכונית הנחשקת מאות אלפי שקלים, הופתעו מכמה עניינים לא נעימים לאחר שקיבלו את הרכב. חלקם קיבלו דגמים שיוצרו בסין ולא בארה"ב, עם פחות כריות אוויר ואבזור בטיחותי נמוך משהובטח. בנוסף, הניווט והחיפוש במסך הרכב יכול היה להתבצע רק באנגלית – מה שמקשה על חיפוש כתובות בעברית ומפחית את נוחות השימוש בספוטיפיי (המשתמשים קיבלו הודעה מטסלה כי עדכון תוכנה יתקן את נושא העברית). כאמור, היו גם מי שנאלצו להזיע קשות כשהסתבר שבחום הכבד של יולי המזגן לא עובד.

למרות זאת, עוד ועוד טסלות עולות על כבישי ישראל. משהו בעוצמה של TESLA לא גורם לישראלים שלהוטים אחרי המותג לוותר על החלום, גם כאשר הם כבר יודעים שייתכן שאחרי שישלמו כל כך הרבה כסף ימצאו את עצמם מתוסכלים מתקלות שהם לא היו סולחים עליהן בשום רכב אחר.

מה נותן לטסלה את ה-X פקטור?

אז מה נותן לטסלה את ה-X פקטור? לאחר שהוזמנתי לנסיעת התנסות ב-Tesla Model 3, הבנתי באמת מה ה"ביג דיל". אמנם, יש כבר לא מעט ישראלים שנוסעים בטסלה, ועבורם כנראה הכתבה הזאת לא תחדש יותר מדי – אבל יש גם הרבה אחרים שלא. עבורי זו הייתה חוויה מרתקת ומהנה, שאיפשרה לי להבין את "כת הטסלה". למעשה, הדבר העיקרי שאפשר להגיד על הנהיגה בטסלה, זה שזו לא נהיגה, זו חוויה שמורכבת מרבדים רבים, החל מהיותה רכב חשמלי ועד הפינוקים והצ'ופרים לנהג. אמנם, חלק מהתכונות קיימות במכוניות אחרות ואין ספק שהתחרות הולכת ומתחממת, אבל TESLA נהנית מאבק כוכבים שקשה להתכחש לו. אז הנה 10 דברים שאהבתי במיוחד בטסלה:




1. מסך – מעצב את חוויית הנהיגה בטסלה

בכל רכב חדש יש היום מסך, אבל אין ספק שהמסך של טסלה הוא אחד האיכותיים, השימושיים והנוחים שבהם. למעשה, אפשר לשלוט בכל מה שרוצים דרך המסך, החל מעוצמת המזגן, דרך ספוטיפיי ועד קבלת מידע על מצב הטעינה של הרכב.

אפשר לשחק משחקים, אפשר לשיר קריוקי וכמובן אפשר לנווט אל היעד. אגב, הניווט לא מתבצע בווייז אלא בגוגל MAPS.

מסך טסלה

 

התצוגה של הניווט היא לא תצוגת המפה המוכרת לנו מ-WAZE, אלא צילום לווייני והחיפוש מתבצע באנגלית.

כאמור, נקודת התורפה של המסך הוא החיפוש באנגלית. לא תמיד ברור כיצד גוגל בחרה לאיית את הכתובת שאליה אתם נוסעים (למשל, רחוב כ"ט בנובמבר נכתב "kaf tet be-november"). בימים אלה מקבלים רוכשי הטסלה הישראלים הודעה על עדכון שיתקן את החיפוש באנגלית.

2. מפתח OUT

לרכב הזה אין מפתח. זה לא רק שאפשר להניע בלי מפתח – כפי שקיים ברכבים של השנים האחרונות, אלא שפשוט אין לו מפתח. הוא נפתח אוטומטית באמצעות הבלוטות' והאפליקציה, או באמצעות כרטיס (כי בכל זאת, אי אפשר לסמוך רק על הסמארטפון).

פואנטה בטלגרם

 

כאשר מסיימים את הנסיעה, חונים ויוצאים מהרכב, אין צורך לנעול אותו. הוא ננעל אוטומטית כשהנהג מתרחק מעט עם הסמארטפון. כמובן שצריך להתרגל לזה, אבל מסתבר שמתרגלים די מהר. את הרכב אפשר לפתוח מהאפליקציה.

3. אפליקציית טסלה

בעידן שבו אנחנו עושים הכל מהסלולרי, גם תפעול של הרכב דרך האפליקציה הוא הגיוני.

בטסלה כמובן דאגו לאפליקציה מאוד אינטואיטיבית ופשוטה. האפליקציה, אגב, באנגלית בלבד.

אפליקציית טסלה

 

באמצעות האפליקציה אפשר לעשות הכול – לפתוח את הרכב, לשלוט במזגן, לבדוק היכן נמצאת עמדת טעינה, לדעת מה מצב הטעינה של הרכב ועוד.

4. טייס אוטומטי (Auto Pilotׂׂ)

נתחיל בעובדה שבארץ אין אישור להפעלת נהיגה במצב של טייס אוטומטי מוחלט, כך שהחוויה שלנו היא חלקית – וכנראה טוב שכך. בארה"ב אירעו כבר 11 מקרים שבהם רכב טסלה שנסע באופן אוטונומי לגמרי התנגשו ברכב הצלה או רכב משטרה שעמדו בצד הכביש, ונפתחה חקירה בנושא.

בישראל, כאמור, אי אפשר לשבת מאחור בזמן שהטסלה לוקחת אותנו למחוז חפצנו – וטוב שכך.

ראשית, כדאי לדעת שמי שמעוניין בתכונה של טייס אוטומטי, יצטרך להוסיף על המחיר הראשוני של הרכב כ-37,500 ש"ח, ולדעת שהוא יוכל להשתמש בתכונה הזאת באופן מוגבל.

הטייס האוטומטי בטסלה בישראל מאפשר ניווט אוטומטי ליעד שהוגדר ומעבר נתיב אוטומטי בנהיגה בכביש מהיר. ההכוונה היא להחלפת נתיב אוטומטית שממקמת את הרכב בנתיב המיטבי כדי להתכונן לזכות קדימה ויציאות תוך עקיפת רכבים איטיים.

בשורה התחתונה, ועם כל הזהירות המתבקשת, נסיעה במצב של טייס אוטומטי עם התכונות המוגבלות הקיימות בטסלה בארץ היא חוויה מהנה. הרכב מאט לפי הרמזור ומאיץ כשהכביש פנוי, והנהג הרבה פחות עצבני. עם זאת, התפעול מצריך הסתגלות והנהיגה כמובן חייבת להיות תוך עירנות מוחלטת של הנהג.

5. מזגן – קררו את הרכב מראש

בחום המטורף של ישראל, מה יותר מפנק מלקרר את הרכב לפני שאתם נכנסים אליו? היכולת הזאת היא פינוק אמיתי, והאמת היא שהיא גם די הכרחית – משום שגג הזכוכית של הטסלה לוהט והחום מקרין פנימה.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

אפשר גם להעביר את המזגן למצב "DOG", שבו אם אתם יוצאים מהרכב ומשאירים שם את הכלב, המזגן ימשיך לעבוד.

נציין שוב כמובן את העובדה שכל הפינוקים האלה נשללו מחלק מלקוחות טסלה, אשר למרות מחיר טסלה מודל 3 ולמרות התדמית הנוצצת – גילו כי יש תקלה במזגן.

בדגם שאנחנו בדקנו, המזגן פעל מצוין. ניתן לשלוט בו בקלות מהאפליקציה, להגדיל ולהקטין את העוצמה ואת הטמפרטורה ולהשתמש בתכונת בקרת האקלים.

6. שני תאי מטען

תא מטען בטסלה
צילום: דפנה הראל כפיר

 

מן הסתם, ברכב חשמלי אין צורך בחלקים המכניים שאנחנו מכירים ממכוניות מונעות בבנזין. זה כמובן מפנה המון מקום אחסון, ובטסלה יש לנו לא רק תא מטען מאחור עם תא אחסון פנימי נוסף, אלא גם תא מטען קטן יותר מקדימה. פתיחת תא המטען הקדמי מתבצעת דרך האפליקציה (תכונה נחמדה אבל לא בהכרח הכי נוחה).

התא העיקרי הוא התא האחורי כמובן, והוא גדול (בנפח 425 ליטר). בתא הזה ככל הנראה תאחסנו את כבל הטעינה של הטסלה – שכמובן משמש עבורכם כבלון חמצן.

7. קריוקי – כי למה לא לשיר קצת כשעומדים בפקק?

בתור אדם שממש אוהב לשיר, אחת ההפתעות שהכי שמחתי לגלות בטסלה זה הקריוקי. לבד או ביחד – חוויית הנהיגה בטסלה אינה שלמה אם אתם לא מזמרים את Let it Go כשאתם עומדים בפקק.

אפשר לבחור בין סגנונות (אם אתם אוהבים לזמר שירים מסרטי דיסני, יש אפילו קטגוריה ספציפית עבורם) ואפשר לבחור אם לשמוע גם את הזמרים או לבטל את קולם ולשיר לבד עם המילים המוקרנות על המסך.

8. משעמם? שחקו קצת בזמן שאתם ממתינים ברכב

משחקים על מסך הטסלה
צילום: דפנה הראל כפיר

עוד תכונה חמודה שיש ברכב והיא פעילה רק כאשר הרכב חונה, היא משחקים. אפשר לבחור מבין כמה וכמה משחקים ולשחק באמצעות ההגה. כך למשל אם אתם משחקים במירוץ מכוניות, הניעו את ההגה ותחושו איך גלגלי הרכב באמת זזים.

9. מערכת השמע

מערכת השמע ברכב פשוט מעולה, תוכלו להגביר את המוזיקה לעוצמות מטורפות ולקבל איכות סאונד גבוהה ביותר. מדובר במערכת שמע עם 8 רמקולים.

בנוסף, יש הגברה לסאונד של הנהג, כך שכאשר הוא מדבר בטלפון – הקל שלו מתגבר על רעשי הרכב.

10. טעינה אלחוטית לסלולרי

את התכונה הזאת אני אמנם מכירה גם מרכב GAC החשמלי הסיני ומרכבים נוספים, ועדיין היא נחמדה ומאוד שימושית. בזמן שאתם נוהגים, אתם יכולים להניח את הסלולרי שלכם על משטח ההטענה האלחוטי והוא נטען תוך כדי נסיעה. זה כמובן רלבנטי רק למכשירי סלולר שתומכים בטעינה אלחוטית, וזו תכונה שימושית משום שלמעשה אפליקציית טסלה פתוחה כל הזמן ומן הסתם משתמשת בסוללה…

טסלה – מחיר גבוה וחוויה מפנקת. אז כן או לא?

חוויית נהיגה בטסלה

 

האמת היא שכאמור, נהיגה בטסלה היא פשוט חוויה, ואני בהחלט מבינה למה מתאהבים בה.

מי שמתלבט אם לקנות את הרכב הזה צריך לקחת בחשבון הרבה מאוד שיקולים. הנה כמה מהם.

שיא הטכנולוגיה

מצד אחד, אין ספק שזה לא רכב ככל הרכבים. טסלה היא מוצר טכנולוגי, היא מציעה חוויית נהיגה עתידנית ומפנקת וקל להתרגל לנוחות הזאת. המזגן מקרר את הרכב לפני שאתם נכנסים, הרכב ננעל לבד ועוד.

ביצועים

אי אפשר לקחת מטסלה את הביצועים – ההאצה המהירה, הנסיעה החרישית, התגובה, התפעול הנוח ועוד.

חיסכון בדלק ואפס זיהום

העובדה שאתם לא תלויים יותר בבנזין היא יתרון והיא חוסכת כסף לכם וזיהום אוויר לעולם.

שירות אונליין

מצד שני, העובדה שאין בארץ אולם תצוגה, אין בארץ מערך שירות ארצי, הזמנת הרכב מתבצעת בדומה להזמנת פיצה ובמקרה של תקלות (שמתגלות לא מעט) קיימת תחושה ש"אין אבא ואמא" – כל אלה הם שיקולים כבדי משקל.

התחושה היא שטסלה מנצלת את כוחה כמותג על לרעה. היא מבטיחה הבטחות שיווקיות ללא כיסוי ומספקת מוצר שמבטיח יותר ממה שהוא מקיים.

אי אפשר להקל ראש בפרשת כריות האוויר המופחתות שסופקו למזמינים בחודשים האחרונים, אי אפשר להקל ראש בעובדה שרכב כל כך יקר לא הגיע עם תמיכה בעברית במסך ואי אפשר להקל ראש בתקלות במזגנים.

בתביעה ייצוגית נגד טסלה שפרסמנו כאן בפואנטה, עולות תהיות רבות לגבי איכות הרכב המיוצר בסין וטענות ביחס להבטחה ל-8 כריות אוויר כשבפועל יש 6. בתביעה ייצוגית אחרת תוהה התובע לגבי הדירוג הבטיחותי של טסלה והאם באמת היא בטוחה ברמות הגבוהות המובטחות.

מספר מצומצם של עמדות טעינה

חשוב לקחת בחשבון גם את נושא הטעינה. אם אתם מתכננים לטעון את הרכב באמצע היום ולא בלילה בבית, האפשרויות שלכם מוגבלות. באזור תל אביב, קיימת עמדת טעינה בקניון עזריאלי. זה לא באמת מאוד נוח – משום שקניון עזריאלי ממוקם בלב הפקקים וכדי להגיע לשם תצטרכו לבזבז המון זמן. בנוסף, מאחר שיש כבר המון ישראלים בעלי טסלה, כמעט תמיד תגלו שאתם צריכים להמתין בתור.

אמנם עמדות סופרצ'רג'ר מספקת טעינה מהירה מאוד (הרבה יותר מהירה ממטען ביתי), אבל עדיין הטעינה של כל רכב נמשכת יותר זמן מטעינה של רכב רגיל בתחנת דלק, וב-SuperCharger בתל אביב יש רק 6 עמדות. המשמעות היא שתמתינו לא מעט זמן.

טסלה פותחת בכל כמה שבועות עמדת טעינה נוספת – כך שהנושא הזה צפוי להשתפר.

תדמית וסמל סטטוס

ואי אפשר שלא לקחת בחשבון גם את התדמית שבאה עם הרכב הזה. כשאתם נוהגים בטסלה, אתם מרגישים אחרת וגם מתנהגים אליכם אחרת. בנהיגה בטסלה יש אמירה לגבי עצמכם וכך גם הסביבה תופסת אתכם.

אז כן או לא? התשובה תלויה בעיקר בכם – רק חשוב שתהיו מודעים לכל היתרונות והחסרונות.

רוצים לשמוע עוד על טסלה? האזינו לפודקאסט טריפל

 

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות