טיסות ישירות לאוסטרליה וחבילות נופש: אל על עפה קדימה עם דוחות מצוינים

טיסות ישירות לאוסטרליה וחבילות נופש: אל על עפה קדימה עם דוחות מצוינים

אל על תציע שירותי תיירות חוץ מטיסות, תשיק טיסות ישירות לאוסטרליה, תוסיף עוד מטוסי דרימליינר ותרוויח יותר על כל נוסע. עם דוחות שנתיים מצוינים, החברה מסמנת יעדים עד 2028

אל על
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

טיסות ישירות לאוסטרליה תוך כ-16 שעות – זה אחד היעדים של אל על לשנים הקרובות. בקרוב גם תקנו חבילות נופש של אל על בשיתוף איסתא, וממש בימים אלה היא משיקה את הטיסות הישירות לטוקיו. כל זה במקביל למיתוג מחדש ("משהו טוב קורה באל על"), גיוסו של אסף גרניט כשף של החברה והצגתו של חנן בן ארי כפרזנטור. החברה גם הכריזה על שינויים בצבירת נקודות הנוסע המתמיד, שינויים שמוצגים כשיפור – אך בפועל יקשו על מימוש הנקודות (קראו את הכתבה על קיצור תוקף נקודות הנוסע המתמיד שפרסמנו כאן). במקביל היא מבטיחה שאפשר יהיה לצבור נקודות ביותר דרכים.

אל על Rising above & Beyond

אל על, שהיו רבים שהספידו אותה לפני שנתיים, מציבה לעצמה יעדים חדשים, תרתי משמע. המותג אל על הוא מותג חזק מאוד, יש אליו מודעות בלתי נעזרת של 90% ויש לו נוכחות חזקה מאוד בנתב"ג. לדברי מנכ"לית אל על, דינה מנכ"לית החברה, דינה בן-טל גננסיה.

כיום, כל נוסע רביעי שעובר בנתב"ג טס אל על – ובחברה הציבו יעד לא רק להגדיל את מספר הטסים, אלא להגדיל את הרווח מכל אדם כזה. אם בשנת 2019 כל נוסע הניב לחברה 13 דולר, בשנת 2028 החברה מתכננת להרוויח מכל נוסע 31 דולר. איך? באמצעות הצעות נוספות שיוצעו לנוסע. כך למשל, באל על מעוניינים לנצל את הזמן שאנו שוהים במטוס כדי להציע לנוסעים תוכן מסוגים שונים – החל מתוכן בידורי, דרך תוכן צרכני ועד הצעה לטיסה הבאה.

מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה. צילום: דפנה הראל כפיר

בין השירותים שאל על רוצה להציע לצרכנים כדי להגדיל את הרווח מכל נוסע:

  • ביטוח
  • המרת מט"ח
  • EsiM
  • חניה בשדה התעופה
  • השכרת רכב

בכלל, התוכנית האסטרטגית לחמש השנים הקרובות שמה דגש מאוד גדול על מיצוי הרווח שאפשר להניב מאיתנו הנוסעים. בחברה חתמו על הסכם איסתא מתוך מטרה להציע לנוסעים לא רק כרטיס טיסה. "כיום עלות כרטיס הטיסה מהווה רק 20% מההוצאה של הנוסע. כל השאר זה בתי מלון, תחבורה, אטרקציות וכו'. אל על תציע את כל המעטפת. למעשה, אל על הופכת למועדון תיירות שכולל טיסות, מלונות ואטרקציות. החברה גם תציע את כל המעטפת לעולם הספורט, לעולם התיירות – וגם לתיירות פנים", אומרת במסיבת עיתונאים המנכ"לית.


מחפשים דילים שווים? לחצו כאן


את התוכנית האסטרטגית של החברה, היא ממתגת תחת השם Rising above & Beyond. מדובר בתכנית אסטרטגית המציבה את היעדים הבאים עד שנת 2028:

  • יעד הכנסות של 3.5 מיליארד דולר.
  • היקף נוסעים שנתי בהיקף של 7.5 מיליון איש.
  • העלאת היקף ההכנסות של השירותים הנלווים והפעילות הלא תעופתית, ל-10% מכלל ההכנסות, כגון: תיירות, פיננסים, תוכן ומדיה.

כיום אל על טסה ל-56 יעדים. היא שמה דגש על כמה מוקדים שאותם היא מפתחת: האחד הוא מועדון הנוסע המתמיד, השני הוא צי המטוסים, בדגש על מטוסי הדרימליינר המשודרגים, והשלישי הוא התייעלות (שבאה לידי ביטוי, בין היתר, בפיטורים של 2000 עובדים מאז שנת 2019).

פואנטה בטלגרם

טיסות לאוסטרליה ולפיליפינים

"בשנת 2028 אל על תפעיל 60 מטוסים – חלקם בבעלותה וחלקם בחכירה", אומרת בן-טל. בחברה רואים בפתיחת השמיים מעל עומאן הזדמנות להגדיל את היעדים. "אנחנו כבר מתכננים איך לחבר את ישראל לאוסטרליה ב-15-16.5 שעות בטיסה ישירה", מבטיחה המנכ"לית. "בנוסף, אנחנו בוחנים טיסות לפיליפינים ומרחיבים את היעדים בצפון אמריקה ובמקומות נוספים בעולם".

שיתופי פעולה עם חברות תעופה נוספות

כיום יש כבר הסכמי שיתוף פעולה עם חברת התעופה המרוקאית, עם אתיחאד ועם ג'ט בלו. בחברה מבטיחים להכפיל את שיתופי הפעולה. ההסכמים מיועדים לא רק לטיסות – אלא גם להטבות ולנקודות לטיסה.

פליי קארד: מנוע צמיחה מרכזי

כיום, יש 2.6 מיליון חברים בתוכנית הנאמנות של אל על (מועדון הנוסע המתמיד), מתוכם הרוב כמובן ישראלים. לדברי החברה, כרטיס האשראי הביס את כל התחזיות המקוריות. היקף מחזיקי כרטיס האשראי הולך וגדל והיקף השימוש בו גדל. "אנחנו הופכים להיות כרטיס נאמנות שמייצר מטבע", אומרת בן-טל, ומוסיפה כי בספטמבר תושק תוכנית חדשה.

נזכיר כי בשנת 2019 הרחיב מועדון פליי קארד את היכולת לצבור נקודות באמצעות שיתוף פעולה עם רשת שופרסל, ולפני כשנה גם עם רשת סאני (יבואנית סמסונג).

דוחות מצוינים לאל על בזכות התופעה של "תיירות נקמה"

אל על שמה דגש מאוד גדול על מיצוי התנופה בתחום התיירות מאז משבר הקורונה. המנכ"לית בן-טל מכנה את התופעה "תיירות נקמה" – כשהכוונה היא שהתיירים שנאלצו להפסיק לטוס בתקופת הקורונה מרגישים אחרי הקורונה צורך לטוס עוד הרבה יותר מקודם. את הרווח מתופעת תיירות הנקמה, החברה הרגישה היטב כבר בחצי השנה האחרונה.

היא מציגה דוחות מצוינים לסיום שנת 2022:

  • הכנסות החברה בשנת 2022 הסתכמו בכ- 1.986 מיליארד דולר לעומת 857 מיליון דולר בשנת 2021 ו-2.178 מיליארד דולר בשנת 2019.
  • הכנסות החברה ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכמו בכ-561 מיליון דולר לעומת כ-265 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-8% לעומת הכנסות של כ-518 מיליון דולר ברבעון הרביעי לשנת 2019. בכך, לראשונה מאז פרוץ נגיף הקורונה, הצליחו הכנסות החברה ברבעון לעבור את ההכנסות ברבעון המקביל בשנת 2019.
  • הרווח הנקי בשנת 2022 הסתכם בכ-109 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-413 מיליון דולר בשנת 2021 והפסד של כ-60 מיליון דולר בשנת 2019. הרווח הנקי של החברה הושפע מהכנסת מס חד פעמית בסך של כ-112 מיליון דולר בגין מכירת פעילות מועדון הנוסע המתמיד לחברה בת.

אל על מסיימת את שנת 2022 עם יתרות מזומנים של 283,000 ש"ח, בלי חובות למדינה ועם הסכמים עם כל הוועדים, שכבר יצאו לדרך מול העובדים והטייסים. מבחינת החברה, שהייתה במשבר עצום בתקופת הקורונה ואפילו נשאה גיבנת של אזהרה עסק חי, היא בדרך הנכונה. "התחלנו את השנה במקום הכי נמוך, ואנחנו ממריאים למעלה", אמרה בגאווה מנכ"לית החברה, דינה, בעת הצגת התוכנית האסטרטגית של החברה. הסיסמה החדשה של החברה היא "Rising Above & Beyond".  החברה מעסיקה כיום 4,400 עובדים – לעומת 6300 עובדים בשנת 2019.


אם אתם עדיין לא חברים של פואנטה בפייסבוק, הגיע הזמן. לחצו כאן >


 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות