רוצים כרטיסי בונוס באל על? אחרי השינוי בנוסע המתמיד, תתאמצו יותר

רוצים כרטיסי בונוס באל על? אחרי השינוי בנוסע המתמיד, תתאמצו יותר עבורם

יש לכם נקודות נוסע מתמיד של אל על? כדאי לממש אותן מהר. התוקף מתקצר, כרטיס בונוס יימכר רק תמורת נקודות ושיטת הצבירה משתנה. היכנסו למדריך

מועדון הנוסע המתמיד של אל על - אביב אלוש ומרינה מקסימיליאן הפרזנטורים החדשים
אביב אלוש ומרינה מקסימיליאן - הפרזנטורים החדשים של מועדון הנוסע המתמיד של אל על
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כאשר חברה מסחרית משנה את התנאים של חברי המועדון שלה, היא עושה את זה כדי להרוויח יותר. לעתים הלקוחות מרוויחים מזה גם הם, לעתים פחות. אז האם תרוויחו משינוי תנאי מועדון הנוסע המתמיד של אל על? החברה גייסה לאחרונה את הפרזנטורים אביב אלוש ומרינה מקסימיליאן ומוציאה לפועל שינוי החל מספטמבר 2023. המשמעות של השינוי בפועל: כרטיסי בונוס בנוסע המתמיד של אל על מתרחקים מרוב החברים. אמנם, יש גם שינויים לטובה החל מספטמבר 2023, אבל בעצם מדובר בשיטת המקל והגזר: מצד אחד, נעשה שיפור בצבירת נקודות נוסע מתמיד. מצד שני, יש הרעה ביכולת המימוש ורכישת כרטיסי בונוס. בשיטה החדשה לא ניתן להשלים את הקנייה באמצעות כסף מזומן. בנוסף, הנקודות נמחקות תוך זמן קצר אם לא עושים איזושהי פעולה שקשורה במועדון. כך שגם אם יחס הצבירה שופר, ברגע שלא עומדים בתנאי המימוש הנוקשים – אי אפשר ליהנות מהנקודות.

חשוב לדעת: בשיטה החדשה מי שאין לו כרטיס אשראי פליי קארד יתקשה להספיק להמיר את הנקודות לכרטיסי בונוס לפני שהן יימחקו (ראו בהמשך). מאחר שכיום לרוב חברי מועדון הנוסע המתמיד אין כרטיס אשראי פליי קארד, זו פגיעה משמעותית.

מבחינת שיטת החישוב, מהירות צבירת נקודות לכרטיסי בונוס במועדון הנוסע המתמיד תשתנה וגם החישוב משתנה. צבירת הנקודות הותאמה לשיטת המיילים (Miles). הנקודות יוכפלו פי 50 כך שכל נקודה בתוכנית הנוכחית שווה ל-50 נקודות בתוכנית החדשה. המרוויחים במפתח הצבירה החדש הם חברי המעמד הבכיר, כלומרף אלה שטסים הרבה באל על.

החל מספטמבר יש מחירון חדש – שיתעדכן כל שלושה חודשים. נכון לרגע זה, כרטיסי בונוס יעלו פחות מאשר בשנת 2019 (לפני הקורונה) לחלק מהיעדים (כמו הוזלה של כ-30%-40% בכרטיס בונוס לניו יורק ומיאמי), אבל חשוב לשים לב כי אלה מחירי השקה.

כרטיסי בונוס באל על אחרי השינוי בתנאי מועדון הנוסע המתמיד

איך זה שכרטיסי הבונוס מתרחקים אם הצבירה שופרה?

אם אתם חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל ואתם סומכים על כרטיסים חינם, חשוב שתקראו בעיון מה המשמעות של השינויים בדרך לכרטיסי בונוס באל על.

רכישת כרטיס בונוס באל על בנקודות בלבד

מי שרוצה לרכוש כרטיס בונוס שנצבר באמצעות נקודות, יצטרך לשלם בנקודות בלבד, ללא תוספת מזומן. רכיבי התשלום על הכרטיסים מורכבים מנקודות בלבד ובתוספת מסים.

לדוגמה, כיום נדרשות X נקודות + 250 דולר + 100 דולר מסים כדי ליהנות מכרטיס בונוס. בתוכנית החדשה יידרשו X נקודות + 100 דולר מסים. זה כמובן מאריך את הדרך לכרטיס הבונוס הנכסף.

תוקף נקודות הנוסע המתמיד קוצר בחצי

אל על משנה את תוקף הנקודות וטוענת שהוא בלתי מוגבל. אבל להפך. תוקף נקודות הנוסע המתמיד קוצר משלוש שנים לשנה וחצי.

התוקף מתחדש אוטומטית לשנה וחצי נוספות רק אם בוצע בכרטיס אשראי פליי קארד חיוב של יותר מ-5000 ש"ח (או הוזמנה טיסה).

גם זו הרעה בתנאים. רק ל-350,000 מתוך 2.5 מיליון חברים במועדון הנוסע המתמיד של אל על יש כרטיס אשראי פליי קארד. ההחלטה הזאת נועדה לגרום להם להנפיק כרטיס אשראי וגם להשתמש בו בהיקף נרחב.

אגב, יש כיום כרטיסי אשראי שמאפשרים צבירת נקודות לטיסות ללא הגבלה על חברת התעופה, כמו סקיי מקס של חברת האשראי MAX או ביונד (BEYOND) של הבנק הבינלאומי.

בניגוד למה שמציגה אל על, תוקף נקודות נוסע מתמיד לא בלתי מוגבל

אל על מציגה את השינוי בתוקף הנקודות כאילו היא מאפשרת תוקף בלתי מוגבל – אבל זה בדיוק להפך. השילוב בין שני השינויים הללו – אי שימוש במזומן וקיצור תוקף הנקודות, משמעותו הקטנת הסיכוי של חבר מועדון להספיק להגיע למספר הנקודות הרצוי ולממש כרטיס בונוס לפני שהנקודות מתבטלות.

גם תוקף נקודות שכבר צברתם מתקצר אוטומטית

חשוב לדעת שגם תוקף הנקודות של חברי מועדון קיימים שיהיו תקפות בספטמבר 2023 יקוצר אוטומטית. נקודות אלה יקבלו תוקף חדש של 18 חודשים (כלומר, עד 28.2.2025).

אפילו נקודות שייצברו חודש לפני השינוי (למשל, באוגוסט 2023), לא יישמרו לשלוש שנים ויקוצרו לשנה וחצי. כל הנקודות שהיו בתוקף עד 31.8.23, מקבלות תוקף חדש ל 18 חודשים החל מ-1.9.

את עדכון תוקף הנקודות ל-18 חודשים נוספים מחשבים מיום ההמראה, גם אם הטיסה עודכנה בחשבון מאוחר יותר.

נקודות שהתקבלו בירושה, מתרומה או מכל מקור אחר לפני מועד כניסת השינויים לתוקף יקבלו במועד זה תוקף חדש של 18 חודשים ומעבר לכך תוקפן לא יוארך.

שינוי בצבירת נקודות לבעלי כרטיס פליי קארד

כרטיס אשראי פליי קארד הוא כידוע הכרטיס שבאמצעותו תשלום על קניות ושירותים שונים הופך עם הזמן לנקודות לכרטיסי בונוס. חשוב לדעת שצבירת נקודות עבור תשלומים (כמו תשלומי ארנונה או חשמל) היא הרבה יותר איטית מאשר צבירה על קניות.

כרטיסי בונוס באל על וכרטיס פליי קארד - חישוב נקודות

קיים כרטיס Fly Card רגיל ופליי קארד פרימיום. מחזיקי כרטיס פליי קארד פרימיום שאינם חברי מועדון במעמד כסף, זהב, פלטינה וטופ פלטינה, מחויבים להיקף שימושים של ₪10,000 ומעלה בממוצע לחודש בכרטיס האשראי (לא כולל תשלומי חשבונות).

מדובר בכרטיסי אשראי לא זולים, כך שברור מדוע אל על מעוניינת שיהיו כמה שיותר חברי מועדון שמחזיקים כרטיס.

פליי קארד מאסטרקארד פליי קארד מאסטרקארד בשילוב דיינרס
דמי כרטיס לכרטיס רגיל לחודש 20 ש"ח 18 ש"ח
דמי כרטיס לכרטיס פרימיום לחודש כ-40 ש"ח כ-35 ש"ח

אבל לא חייבים להחזיק בכרטיס אשראי כדי להיות חברי מועדון של אל על, ורוב הצרכנים מעדיפים להיות חברי מועדון מבלי לכבול את עצמם לכרטיס האשראי הזה. לכן, "רק" ל-380,000 חברים מתוך חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על, יש כרטיס פליי קארד.

כפי שציינו קודם לכן, אל על רוצה לגרום ליותר אנשים להנפיק את הכרטיס. כעת היא משנה את מפתח הצבירה למחזיקי פליי קארד ו-פליי קארד פרימיום. יחס הצבירה משתנה וגם הערך של הנקודות משתנה (כלומר, 10 נקודות הופכות בספטמבר 2023 ל-50 נקודות – אבל השווי משתנה בהתאם ונדרשות הרבה יותר נקודות כדי לטוס).

פליי קארד פליי קארד פרימיום
שיטת צבירה
עד ספטמבר 2023
250 ש"ח = 1 נקודה 190 ש"ח = 1 נקודה
שיטת צבירה
מספטמבר 2023
קניות ב-5 ש"ח = 1 נקודה קניות ב-4 ש"ח = 1 נקודה
תשלומים ב-10 ש"ח = 1 נקודה תשלומים ב-8 ש"ח = 1 נקודה
רכישות במט"ח ב-3 ש"ח = 1 נקודה

אז כמה נקודות צריך בשביל כרטיס בונוס לברלין למשל?

השינוי בשיטת חישוב הנקודות מאוד מבלבל, אז הנה דוגמה:

עד ספטמבר 2023, כדי לקבל כרטיס בונוס נוסע מתמיד לברלין במחלקת תיירים בחורף, היו נדרשות 320-400 נקודות (תלוי אם לחבר המועדון יש כרטיס אשראי פלייקארד או לא), וגם להוסיף תשלום של 40-120 דולר.

מספטמבר 2023 כל הנקודות מוכפלות ב-50 ויש גם מחירון חדש. חברי מועדון הנוסע המתמיד יזדקקו ל-26,000 נקודות כדי לטוס לברלין עם כרטיס בונוס הנוסע המתמיד. אם יש להם כרטיס פליי קארד, מספר נקודות הדרוש יהיה 20,800.

עד ספטמבר 2023 מספטמבר 2023
תוקף נקודות 3 שנים שנה וחצי
ערך כל הנקודות מוכפלות ב-50
נקודות נדרשות לטיסה בכרטיס בונוס לברלין 400 בלי כרטיס פליי קארד
320 עם כרטיס פליי קארד
20,800 בלי כרטיס פליי קארד
26,000 עם כרטיס פליי קארד
תוספת מזומן 40-120 דולר

 

שינוי בצבירת נקודות לבעלי כרטיס פליי קארד

כרטיס אשראי פליי קארד הוא כידוע הכרטיס שבאמצעותו תשלום על קניות ושירותים שונים הופך עם הזמן לנקודות לכרטיסי בונוס. חשוב לדעת שצבירת נקודות עבור תשלומים (כמו תשלומי ארנונה או חשמל) היא הרבה יותר איטית מאשר צבירה על קניות.

קיים כרטיס Fly Card רגיל ופליי קארד פרימיום. מחזיקי כרטיס פליי קארד פרימיום שאינם חברי מועדון במעמד כסף, זהב, פלטינה וטופ פלטינה, מחויבים להיקף שימושים של ₪10,000 ומעלה בממוצע לחודש בכרטיס האשראי (לא כולל תשלומי חשבונות).

מדובר בכרטיסי אשראי לא זולים, כך שברור מדוע אל על מעוניינת שיהיו כמה שיותר חברי מועדון שמחזיקים כרטיס.

פליי קארד מאסטרקארד פליי קארד מאסטרקארד בשילוב דיינרס
דמי כרטיס לכרטיס רגיל לחודש 20 ש"ח 18 ש"ח
דמי כרטיס לכרטיס פרימיום לחודש כ-40 ש"ח כ-35 ש"ח

אבל לא חייבים להחזיק בכרטיס אשראי כדי להיות חברי מועדון של אל על, ורוב הצרכנים מעדיפים להיות חברי מועדון מבלי לכבול את עצמם לכרטיס האשראי הזה. לכן, "רק" ל-380,000 חברים מתוך חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על, יש כרטיס פליי קארד.

כפי שציינו קודם לכן, אל על רוצה לגרום ליותר אנשים להנפיק את הכרטיס. כעת היא משנה את מפתח הצבירה למחזיקי פליי קארד ו-פליי קארד פרימיום. יחס הצבירה משתנה וגם הערך של הנקודות משתנה (כלומר, 10 נקודות הופכות בספטמבר 2023 ל-50 נקודות – אבל השווי משתנה בהתאם ונדרשות הרבה יותר נקודות כדי לטוס).

פליי קארד פליי קארד פרימיום
שיטת צבירה
עד ספטמבר 2023
250 ש"ח = 1 נקודה 190 ש"ח = 1 נקודה
שיטת צבירה
מספטמבר 2023
קניות ב-5 ש"ח = 1 נקודה קניות ב-4 ש"ח = 1 נקודה
תשלומים ב-10 ש"ח = 1 נקודה תשלומים ב-8 ש"ח = 1 נקודה
רכישות במט"ח ב-3 ש"ח = 1 נקודה

 שיטת צבירת נקודות נוסע מתמיד באל על עד ספטמבר 2023

מעמד נקודות תמורת תשלום
עד ספטמבר 2023 מספטמבר 2023
מתמיד TL 10$=1 נקודה 1$=6 נקודות
כסף SL 7$=1 נקודה

 

 

 

1$=8 נקודות
זהב GL 1$=9 נקודות
פלטינה PL 1$=11 נקודות
טופ פלטינה TP 1$=12 נקודות

 

מטבע חדש לצורך שדרוג מעמד: יהלומים

אל על מוסיפה עוד "מטבע" צבירה, חוץ מהנקודות. מדובר ביהלומים. המטרה היא לעשות הפרדה בין מסלול צבירת נקודות לטיסה לבין מסלול השדרוג במעמד. כדי להשתדרג במעמד יש לצבור יהלומים.

הצבירה תוענק בגין רכישות של כרטיסי טיסה (לא כולל מסים, היטלים, אגרות ותוספות החלות על הכרטיס) וכן ברכישות של כבודה נוספת והושבה במושב SPACE, לפי המפתח הבא:

  • 1 דולר = 1 יהלום
  • 1 דולר = 1.2 יהלומים למחזיקי פליי קארד פרימיום
  • מחזיקי פליי קארד פרימיום נהנים גם מהאפשרות לצבור יהלומים במסגרת הרכישות בכרטיס האשראי, לפי מפתח של 80 שקלים = 1 יהלום (עד 12,000 יהלומים ב-12 חודשים).

בתוכנית הנוכחית כדי להגיע למעמד גולד (זהב) יש לשמור על קצב צבירה שנתי של 1,000 נקודות (שווי ערך לרכישה של 7,000 דולר) ואילו בתוכנית החדשה נדרשים לצבור 6,000 יהלומים (שווי ערך לרכישה של 6,000 דולר).

המעבר ממעמד למעמד בתוכנית החדשה

מעמד יהלומים
כסף SL 3,000
זהב GL 6,000
פלטינה PL 12,000
טופ פלטינה TP 28,000

חברי מועדון יוכלו  לבצע שדרוג באופן עצמאי

כיום תוכנית השדרוגים לחברי מועדון היא מצומצמת, מתופעלת באופן ידני על-ידי החברה או הסוכנים, ממחלקות רישום מסוימות בלבד, ובתמחור אחיד. בתוכנית החדשה תהיה אפשרות לכלל חברי המועדון להירשם לשדרוג מכל מחלקה לפרימיום או לעסקים, בתהליך דיגיטלי ועצמאי, בהתאם לזמינות מחלקות רישום ייעודיות. כל חברי המועדון יוכלו להירשם לשדרוג מיד לאחר רכישת כרטיס הטיסה ועד שש שעות לפני ההמראה וככל והשדרוג יאושר לשלם בנקודות או בשילוב נקודות וכסף (לא כולל מסים).

ככל שמעמד הלקוח ומחלקת הרישום המקורית בה רכש את הכרטיס יהיו גבוהים יותר, כך סיכוייו לקבל אישור לשדרוג עולים.

משתלם לאל על לשנות את התנאים

לפני 7 שנים הוגשה תביעה ייצוגית נגד אל על בגלל שינוי בתנאי מועדון הנוסע המתמיד. באותה תביעה התובע הלין על כך שהשינוי שעשתה אל על פגע בערך הנקודות. אולם, נראה שהשתלם לאל על לבצע את המהלך הזה, כי בסופו של דבר אחרי שנים של דיונים, בית המשפט אישר הסדר פשרה שגובש בהמלצת המגשרת הילה גרסטל, שלפיו תשלם חברת התעופה ל-1.5 מיליון חברי המועדון 13 מיליון נקודות – מה שבא לידי ביטוי ב-9 נקודות בלבד לכל חבר מועדון. האם גם הפעם יהיה מי שיתבע? והאם גם הפעם אל על תצא מורווחת?

> בואו נהיה חברים גם בפייסבוק 🙂 לחצו להצטרפות >

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות