סים בינלאומי במקום חבילת גלישה לחו"ל. כך תחסכו כסף I טיפ של פואנטה

טסים? סים בינלאומי הרבה יותר משתלם מחבילת גלישה בחו"ל

למה לזרוק כסף על חבילת גלישה בחו"ל? סים בינלאומי הוא יופי של פתרון. היכנסו למדריך פואנטה ורכשו סים לחו"ל שיחסוך לכם ים של כסף

סים בינלאומי במקום חבילת גלישה לחו"ל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בין הסידורים לקראת הטיסה, אתם בטח מבררים על חבילת חו"ל של פלאפון, סלקום וכו'. זה אולי הפתרון המתבקש בעיניכם, אבל הוא גם הפתרון הכי יקר. עדיף לוותר על רכישת חבילת גלישה בחו"ל של חברת הסלולר. במקום זה, אתם יכולים להשתמש בסים בינלאומי, שמציע חבילות חו"ל הרבה יותר זולות.



סים חו"ל

ההבדל בין כרטיס סים בינלאומי פיזי לסים וירטואלי (eSIM)

סים לחו"ל יכול להיות כרטיס סים בינלאומי פיזי או סים וירטואלי (eSIM).

הכרטיס הפיזי הוא כרטיס זהה בגודלו לכרטיס המקומי שיש לכם היום, שאותו קיבלתם מחברת הסלולר, וכאשר יוצאים מן הארץ צריך פשוט להחליף בין הכרטיסים.

סים בינלאומי וירטואלי הוא לא כרטיס, כמובן, אלא בעצם חבילת סלולר שפועלת בחו"ל לאחר שמשנים את ההגדרות בטלפון.

בדרך כלל סים וירטואלי בינלאומי יותר זול מסים פיזי, אבל הוא פועל רק בחלק ממכשירי הסלולר (בעיקר בדגמי סמסונג, אייפון וגוגל פיקסל).

איך תדעו אם המכשיר שלכם תומך בסים וירטואלי? אפשר לבדוק זאת בקלות באתרים המשווקים כרטיסי סים בינלאומיים, כמו אתר AirALO. בכל מקרה, כאמור, גם אם המכשיר שלכם לא תומך ב-eSIM, זה לא נורא. אפשר לקנות כרטיס סים לחו"ל שתכניסו פיזית למכשיר ברגע שתצאו מהארץ.

מה זה בכלל סים בינלאומי?

סים לחו"ל במקום חבילת גלישה דרך חברת הסלולר

למי שעדיין לא יודע מה זה סים בינלאומי, הנה הסבר קצר: מדובר במספר טלפון בינלאומי שתקף ברוב מדינות העולם ומאפשר לגלוש באינטרנט (וגם לדבר בטלפון, תלוי בחבילה שרוכשים).

סים בינלאומי אייר אלו


במילים אחרות, במקום להצטרף לחבילת חו"ל – אתם יכולים להשתמש בסלולרי בחו"ל באמצעות כרטיס SIM בינלאומי. יש חבילה שמאפשרת רק גלישה בחו"ל ויש כזו שמאפשרת גם שיחות טלפון. בכל מקרה, תוכלו לנווט ב-Goole Maps להשתמש בווייז, לגלוש ברשתות חברתיות, לשלוח וואטס-ספ, לראות סרט בנטפליקס… והכול בעלות שפויה.

אם אתם נבהלים מהרעיון של החלפת סים במכשיר הטלפון שלכם, בשורות הבאות תבינו עד כמה זה פשוט. אין סיבה להיות פראיירים, וגם אנשים בלי שום זיקה לטכנולוגיה יכולים לקנות סים בינלאומי ולהשתמש בו בחו"ל במקום חבילת סלולר חו"ל יקרה.

איפה קונים כרטיס סים בינלאומי?

את כרטיס הסים הבינלאומי אפשר לקנות כאן בארץ ואפשר לקנות בחו"ל, אני באופן אישי מעדיפה לקנות בארץ כדי שתהיה לי תקשורת זמינה מרגע הנחיתה.

יש הרבה מאוד אפשרויות לרכישת כרטיסי סים בינלאומיים. חלק מהאתרים משווקים גם סים לחו"ל ככרטיס פיזי וגם eSIM. אחרים משווקים רק אחד מהם.

דוגמאות למשווקי כרטיסי סים בינלאומיים: AirAlo, חברת גלובל סים (גם eSIM), וורלד 8 (גם eSIM), אתר wiFly ועוד.

במידה שאתם רוכשים כרטיס פיזי ולא וירטואלי – חשוב לברר מראש איך אתם מקבלים אותו ותוך כמה זמן.

סים בינלאומי המלצות: היתרונות של Airalo וגלובל סים

כרטיס סים בינלאומי משתלם בעיקר כאשר היתרה בו נשמרת לתקופה ארוכה של כמה שנים. 

דוגמה לחברה שמציעה סים גלובלי עם תוקף ארוך היא גלובל סים (מבית פלאפון).

יש חברות שלא מציעות תוקף ארוך – אבל מציעות מחיר נמוך. דוגמה לחברה כזאת היא אייר-אלו (air Alo).

לכן, הסים הבינלאומי של חברת 019 הוא הרבה פחות משתלם מסים בינלאומי של גלובל סים או של אייר אלו.

019 מוכרת את הסים לתקופות מוגבלות מאוד, ממש כמו חבילת סלולר – ולכן לקוח ימצא את עצמו משלם לה הרבה כסף על סים בינלאומי לתקופה מוגבלת. גם חברת וורלד 8 שכרטיסי הסים שלה נמכרים בדואר ישראל לא תמיד משתלמת (פרטים בטבלה). התנאים בכרטיס של וורלד 8 מסובכים מאוד להבנה, וזה כשלעצמו מרגיז.

דוגמאות למחיר כרטיס סים בינלאומי – לצורך גלישה בלבד (נכון ל-13.07.23)

סוג  מחיר ונפח גלישה תוקף איפה קונים
AirAlo למדינה באירופה (לדוגמה יוון)
eSIM 19 ש"ח ל-1GB
34 ש"ח ל-2GB
45 ש"ח ל-3GB
56 ש"ח ל-5GB
94 ש"ח ל-10GB
7 ימים
15 יום
30 יום
30 יום
30 יום
אפליקציה / אתר AirAlo –
לחצו להזמנה
AirAlo לכל אירופה
eSIM 19 ש"ח ל-1GB
50 ש"ח ל-3GB
75 ש"ח ל-5GB
140 ש"ח ל-10GB
7 ימים
30 יום
30 יום
30 יום
אפליקציה / אתר AirAlo –
לחצו להזמנה
גלובל סים  פיזי 50 ש"ח ל-1GB
150 ש"ח ל-5GB
190 ש"ח ל-10GB
3 שנים אתר גלובל סים, אתר פלאפון, איסוף בנקודות שונות בארץ או בשליחות
גלובל סים eSIM 100 ש"ח ל-2GB
250 ש"ח ל-20GB
3 שנים אתר גלובל סים
world8 (וורלד 8)
(דואר ישראל)
פיזי או eSIM לבחירה 40 ש"ח לרכישת כרטיס פיזי באופן חד פעמי. את הכרטיס יש לטעון בחבילה.

  • 50 ש"ח ל-1GB.
  • תוספת של 50 ש"ח לעוד 8GB לזמן קצר
4 שנים ל-1GB ו-30 יום בלבד ל-8GB

 

 

אתר world8, דואר ישראל
019 80 ש"ח ל-1GB
160 ש"ח ל-5GB
190 ש"ח ל-7GB
7 ימים
8 ימים (כולל שיחות)
15 ימים (כולל שיחות)
אתר 019, נתב"ג

 

כרטיס סים בינלאומי וירטואלי בלי להחליף סים: eSIM!

כאמור, אין שום סיבה לשלם על חבילת חו"ל, משום שיש פתרון יותר זול לגלישה מחו"ל (או לגלישה+שיחות מחו"ל): סים בינלאומי. יוותר ויותר ישראלים כבר מאמצים את השיטה של כרטיס סים בינלאומי וירטואלי (eSIM).

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו 🙂 והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו כאן >

זה אומר שאתם לא חייבים באמת להחליף את כרטיס הסים באופן פיזי, אלא לסרוק קוד ולהוריד את חבילת הגלישה בחו"ל אל הטלפון.

חשוב לדעת כמה דברים:

  • לא כל מכשירי הטלפון תומכים ב-eSIM.
  • מבחינה טכנית, יש כמה צעדים שתצטרכו לעשות בהגדרות הטלפון.

אחת החברות הבולטות שמספקות את השירות הזה היא airALO. דרך אתר או אפליקציית איי ארלו תוכלו לבחור איזה כרטיס eSIM אתם רוצים – האם למדינה אחת באירופה, האם כרטיס אזורי לאירופה, האם כרטיס סים לארה"ב? התפעול באתר פשוט וידידותי, ואפשר כמובן גם לטעון את הכרטיס בתוספת נפח אם מיציתם את החבילה.

>> רוצים לקבל הנחה של 15% ל-airALO? לחצו כאן והזינו קוד קופון POENTA >

בדרך כלל מדובר במחירים פשוט מצוינים בהשוואה לחבילת סלקום חו"ל, פלאפון חו"ל או כל חבילה אחרת.

מחירים: 50-100 ש"ח לנפח גלישה של 1GB-5GB לתקופה של 7-30 יום.

eSIM בינלאומי – איך זה עובד?

הלקוח מזמין חבילת eSIM בהתאם למדינה שהוא נוסע אליה, בסיום ההזמנה הוא מקבל מייל אישור הזמנה עם ברקוד ה-eSIM לסריקה. הוא סורק את הברקוד ומשלים את ההתקנה. כאשר הוא נוחת במדינת היעד, הוא מפעיל את קו ה-eSIM בלחיצת כפתור.

איך מחליפים סים פיזי?

כאמור, אם אתם לא רוצים סים וירטואלי אלא כרטיס סים בינלאומי פיזי, תצטרכו להחליף את הכרטיס במטוס או בעת הנחיתה ביעד. איך מחליפים סים ישראלי לסים חו"ל? זה פשוט. בכל טלפון יש מגרה קטנה של כרטיס הסים. יש לפתוח אותה באמצעות סיכה. אפשר להשתמש בסיכה שקיבלתם עם מכשיר הסלולר באריזה, בסיכת ביטחון, סיכת תפירה או בכל סיכה אחרת. אפילו מברג דקיק יכול לעבוד.

[/embed_fix]

כשאתם טסים לחו"ל, קחו אתכם קופסה קטנה או שקית קטנה שבה תשמרו את כרטיס הסים ואת הסיכה. החלפת הסים יכולה להתבצע בכל שלב – אבל חשוב שתעשו אותה על משטח ישר ונוח.

אני נוהגת להחליף את הסים במטוס, לפני או אחרי ההמראה, לאחר שאני פותחת את מגש האוכל ומניחה את הטלפון בצורה נוחה. כדאי להחליף את הסים במטוס לפני הנחיתה בארץ היעד ולפני הנחיתה חזרה בישראל. כך תהיו מחוברים כל הזמן.

לאחר החלפת הסים, כדאי לכבות ולהדליק את הטלפון. אם אין לכם קליטה סלולרית – ייתכן שאתם צריכים להפעיל את מצב "נתונים סלולריים" דרך ההגדרות. בדרך כלל אין שום בעיה והכול עובד מיד.

אגב, יש סמארטפונים (בעיקר דגמים של שיאומי) שיש בהם מקום לשני כרטיסי סים (סים כפול), ובהם אפילו לא צריך להחליף בין הכרטיסים אלא רק להוסיף את כרטיס הסים הבינלאומי.

סים בינלאומי – עוד קצת מידע

למה לקחת סים לחו"ל ולא להצטרף לחבילת חו"ל מהארץ?

העיקרון מאחורי SIM בינלאומי הוא תמיד אותו עיקרון: הלקוח לא משתמש בסים של החברה הישראלית שלו. וזה לא שיש לנו משהו נגד חברות הסלולר הישראליות. הן פשוט יקרות ושרירותיות.

SIM פיזי או סים וירטואלי – העיקר לא לקנות חבילת חו"ל בחברות הסלולר הישראליות

ברגע שהלקוח מחליף את הסים, הוא כבר לא עובר דרך חברת הסלולר הישראלית שלו והתעריפים צונחים. כך, אם למשל אתם טסים לשלושה ימים – אין סיבה שתשלמו על חבילת סלקום חו"ל 200 שקל ל-4GB לשבועיים. אפשר לקנות כרטיס סים בינלאומי פיזי ב-50 ש"ח בנפח של 1GB או ב-150 ש"ח על 5GB. אגב, כרטיס סים בינלאומי וירטואלי (eSim) יעלה אפילו 5 דולר.

>> בואו נהיה חברים בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >

חבילת גלישה בחו"ל בחברות הסלולר היא חבילה יקרה ללא הצדקה, זו פשוט הדרך של חברות הסלולר להרוויח המון כסף בעוד שעל חבילות סלולר בתוך הארץ הן מרוויחות מעט. זו גם הסיבה שבגללה אף פעם לא תמצאו בפרטנר, סלקום או לפלאפון חבילת חו"ל שמתאימה לכם באמת. חבילת סלולר לחו"ל תמיד תהיה גדולה מדי או קטנה מדי, ומשך הזמן שלה יהיה שרירותי ולא מתאים. כך למשל, אם תטוסו ל-4 ימים לא תוכלו לקנות חבילה של 3 ימים ותצטרכו לקנות חבילת חו"ל יקרה של 14 ימים.

יוצאת דופן היא חברת WeCom (שקמה במקום חברת We4G) – היא מציעה חבילת סלולר בארץ שכוללת גם גלישה בחו"ל (הכול כלול גם בחו"ל), אבל בפעם הקודמת שהיא הציעה את זה, היא שינתה את התנאים תוך זמן קצר. אפילו הוגשה תביעה ייצוגית נגד וויקום בעניין הזה.

כאמור, כרטיס סים בינלאומי יכול להיות כרטיס פיזי ויכול להיות גם וירטואלי (פתרון שמתאים רק למכשירי טלפון מסוימים, ראו בהמשך). אין סיבה לשלם את תעריפי חבילת חו"ל סלקום, חבילת גלישה פרטנר, החבילות של פלאפון והתעריפים של שאר החברות – כמו חבילת חול ברמי לוי למשל. כל החבילות האלה נמכרות במחיר מופקע ולא מוצדק. הן הרבה הרבה יותר יקרות מסים בינלאומי – והרבה יותר מגבילות ממנו.

יתרונות כרטיס סים בינלאומי בהשוואה לחבילת גלישה בחו"ל

לרכישת כרטיס סים בינלאומי יש כמה יתרונות בהשוואה לחבילת גלישה בחול.

מחיר כרטיס סים בינלאומי: מחיר זול עבור נפח גלישה גבוה

מחיר כרטיס סים בינלאומי הוא בדרך כלל יותר נמוך מאשר חבילת גלישה בחו"ל – בין אם מדובר בחבילת חו"ל של פרטנר, פלאפון או כל חברה אחרת. כך לדוגמה, בחברת גלובל סים אפשר לקנות חבילה של 1GB ב-49 ש"ח וליהנות ממנה במשך 3 שנים. חבילה של 5GB ל-3 שנים תעלה 149 ש"ח.

הנסיעה הסתיימה? תוכלו להשתמש בכרטיס בנסיעה הבאה

(תלוי באיזו חברה תקנו את הכרטיס)

בדרך כלל, כאשר אתם טוענים כרטיס סים בינלאומי, אתם יכולים להשתמש בו לאורך כמה שנים. זאת, בניגוד לחבילת חו"ל בפלאפון, חבילת גלישה בחו"ל של סלקום וכו'. זה אומר שאם נשארה לכם יתרה בסיום הנסיעה – תוכלו להשתמש בה בנסיעה הבאה.

>> שימו לב: לא בכל החברות שמוכרות לכם סים בינלאומי, התוקף של הכרטיס נשמר אחרי שאתם חוזרים לארץ. אל תתבלבלו. חפשו את הכרטיסים עם הטווח הארוך. בדרך כלל לכרטיס סים בינלאומי יש תוקף לפחות לשנה – ולעתים אפילו לשלוש שנים (כמו במקרה של גלובל סים). לעומת זאת, חברת SIMtlv שמקדמת את עצמה בגוגל מוכרת כרטיסים לטווח קצר, וזה פחות משתלם.

שיתוף: כרטיס הסים יכול לעבור בין בני המשפחה

חבילת גלישה בחו"ל בחברות הסלולר – כמו חבילת סלקום חו"ל, חבילת גלישה בחו"ל של פרטנר וכו', היא חבילה ייעודית וספציפית לכל לקוח. לעומת זאת, כאשר אתם רוכשים סים בינלאומי – הסים הזה יכול לעבור מאדם לאדם. כך למשל, אם טסתם למדריד ל-3 ימים וחזרתם עם יתרה בכרטיס, ואילו הבן שלכם מתכוון לטוס לרומא בעוד שבוע – תוכלו להעביר לו את כרטיס הסים.

סים בינלאומי אייר אלו

התאמת הנפח לצורך

לרוב הנוסעים אין מושג מה יהיה נפח הגלישה שיזדקקו לו. כשאתם קונים חבילת גלישה בחברת הסלולר, קשה מאוד להתאים את נפח הגלישה הצפוי לנפח הגלישה בפועל, והרבה כסף נזרק לפח בגלל זה.

לעומת זאת, אם רוכשים מראש כרטיס סים בינלאומי בנפח לא גדול (של 1 ג'יגה או של 2 ג'יגה), אפשר לטעון אותו מחדש תוך כדי הנסיעה בהתאם לצורך.

להפוך את כרטיס הסים לנקודה חמה עבור כל המשפחה

אפשר לקנות סים בינלאומי בנפח גלישה גדול מאוד – ולהפוך אותו לנקודת גישה / נקודה חמה (Hot Spot) עבור כמה אנשים. כך למשל, אפשר לקנות דרך 019 כרטיס סים ל-8 ימים בנפח 20GB במחיר של כ-190 ש"ח, ולהתחבר אליו מכמה טלפונים של כמה בני משפחה, במקום לקנות לכל אחד מהם חבילה. החיסרון הוא שזה מחייב את הנוסעים להיות יחד ולא להיפרד.

האם משתלם לקנות כרטיס סים בינלאומי בחו"ל?

עקרונית אפשר לרכוש את כרטיס הסים בארץ ואפשר לרכוש אותו בארץ היעד. לעתים, רכישת הכרטיס זולה יותר בארץ היעד מאשר רכישה בישראל, אך החיסרון הוא שצריך למצוא היכן לרכוש אותו – אלא אם כן אתם כבר מצטיידים מראש או שאתם מכירים את ארץ היעד ויודעים היכן לרכוש את הכרטיס.

כאשר רוכשים את הכרטיס בישראל, מיד בעת הנחיתה אפשר להחליף את הכרטיס ולקבל גלישה סלולרית בתעריף שפוי. בנוסף, כרטיס סים בינלאומי שנרכש בארץ בדרך כלל מתאים לשימוש במדינות רבות.

לגבי החשש מהחלפת המספר, כיום רוב האנשים שומרים את מספרי הטלפון שלהם בחשבון הג'ימייל שלהם, כך שאנשי הקשר יישארו אצלכם. גם הוואטס אפ יישאר בדיוק כשהיה, כך שלא תהיה בעיה. בנוסף, יש חברות (כמו 019) שמציעות ללקוחות שירות "עקוב אחריי", כלומר, שהלקוח יוכל להמשיך לקבל שיחות למספר הטלפון הקבוע שלו.

טיפים להוזלת ההוצאה על סלולר בחו"ל

שימו לב, יש עוד דרכים לצמצם את ההוצאה על סלולר בחו"ל, בין אם גלישה בחו"ל ובין אם שיחות מהסלולרי:

  • חיבור לרשת אלחוטית: התחברו ל-WiFi בכל הזדמנות – במלון, בבתי קפה וכו'.
  • נקודה חמה ניידת (Hot Spot): רכשו חבילת גלישה גדולה עבור אחד מבני המשפחה והשתמשו בו כ"נקודה חמה ניידת".
  • שיחות טלפון בוואטס אפ: טלפנו רק דרך הוואטס-אפ.
  • קנו חבילה מצומצמת: רכשו חבילת חו"ל זולה והגדילו אותה רק אם תסיימו את הגלישה.
  • נטפליקס וצפייה בתוכן: אם אתם מתכננים לצפות בתוכן או בסדרות נטפליקס, הורידו את התוכן מראש אל מכשיר.

 

רוצים להוזיל את חבילת הסלולר?

סמנו עד 3 חברות שתרצו לקבל מהן
הצעת מחיר:

*חובה לבחור לפחות חברה אחת

יותר הצעות, יותר סיכוי לחסוך כסף!

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 6

  1. שכחתם לציין של019 יש שיחות נכנסות ללא הגבלה
    יש להם איזה קוד סינון שיחות
    אבל אם אתה קונה שיחות בחבילה אפשר להוריד את הקוד…

  2. הכי זול והכי נוח: סים מקומי, נרכש כבר בשדה התעופה בו נחתנו. דוגמה: 12 יורו לשבוע, 20 יורו לשבועיים. מספיק סים אחד למשפחה ואז אפשר להגדיר טלפון זה כנקודה חמה.

  3. אסור להתקרב ל 019 נוכלים חבילה של 7 גיגה ל15 יום נגמרת אחרי יומיים בלבד ללא אפשרות לקבל פירוט שירות לקוחות על הפנים

  4. השרות הטכני בוורלד8 שואף לאפס. מי שעונה ואמור לעזור אלה מוקדניות ברובן שעברו איזושהיא הכשרה קצרה על אופן השימוש במכשיר. לא יותר מזה. .
    נכון דהמחיר הוא הטוב ביותר בין הספקים הידראלים. על כך אין עורעאין. אבל…וסה אבל גדול. אבוי למי שקרתה לו תקלה או שחלק מהתכונות אינו עובד. יש לי ש כרטיסי בים שלהם. בדכ הטלפון עובד. אבל הגלישה לא עובדת. אף פעם התמיכה הטכנית לא זמינה וכאשר אתה בחול אתה רוצה וזקוק לעזרה זה ממש מרגיז שעונה לך טלפנית ומנסה לעזור לך עם מינינום ידע. תומכת טובה היתה לי רק פעם אחת יומיים אחרי שבקשתי. היא באמת עזרה לי לכוון ולתאם את הפלפון שלי כך שהכל עבד. אבל קרה רק פעם אחת.
    הכרטיס שלהם מתאים למקצוענים ממש שיודעים ומבינים איך לעל את המכשיר.

נגישות