גלקסי Flip 5: חידוש מרענן למסך בסמארטפון המתקפל של סמסונג

גלקסי פליפ 5: חידוש מרענן למסך בסמארטפון המתקפל של סמסונג

המסך החדש של סמסונג גלקסי FLIP 5 הופך את הסמארטפון המתקפל הזה להרבה יותר נוח לשימוש – גם כאשר הוא סגור. הצצה לחידושים של Galaxy Flip 5

פליפ 5
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יש אנשים שרוצים מכשיר טלפון קומפקטי בלי לוותר על מסך גדול. זה נשמע קצת כמו דבר והיפוכו, אבל יש לזה פתרון: טלפון מתקפל. סמסונג גלקסי Z פליפ הוא טלפון כזה: סמארטפון מתקפל בצורת צדפה. זה מאפשר ליהנות מכל העולמות – מצד אחד להכניס את הטלפון לכיס בקלות, ומצד שני לעבוד עם טלפון שיש לו מסך גדול כשרוצים. אלא שיש כאן איזשהו מלכוד. מסך קטן של מכשיר צדפה, עלול להיות קצת יותר מדי קטן. וזה באמת מה שהיה בגלקסי פליפ 3 ו-4. כעת, בהשקת גלקסי FLIP 5, סמסונג הגדילה את המסך החיצוני מבלי לפגוע בקומפקטיות של הטלפון. זה למעשה החידוש העיקרי ב- Galaxy Flip 5, שמושק במקביל למכשיר המתקפל השני של סמסונג, פולד 5 (וגם במקביל להשקת שעון חכם סמסונג גלקסי 5).

למעשה, סמסונג היא החברה היחידה שמשווקת טלפון בצורת צדפה בארץ, כך שאם אתם מחפשים טלפון מתקפל בסגנון הזה, זו אפשרות הבחירה היחידה שלכם. היתרון בסמארטפון מתקפל כזה, חוץ מהקומפקטיות שלו, הוא המצלמה. אפשר לצלם באמצעות הטלפון ללא חצובה (צילום בלי ידיים), למקם אותו בזוויות שונות ולהשתמש במצלמה האחורית לצילום סלפי, מה שמשפר מאוד את איכות התמונות. זה מאוד שימושי לכל מי שאוהב לצלם, ובפרט ליוצרי תוכן.

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו, והכי נוח לעקוב אחרינו שם! לחצו להצטרפות 🙂

מה עוד מקבלים ב-Galaxy Flip 5, במה הוא שונה מפליפ 4, ומהן דרגות המחיר שלו? הנה כל המידע.

סמסונג גלקסי FLIP 5 – מפרט

כאשר הוא פתוח, מסך גלקסי FLIP 5 הוא מסך גדול בגודל 6.7 אינץ' (יותר גדול מהמסך של אייפון 14 שעומד על 6.1 אינץ'). כשהוא סגור, המסך בגודל 3.4 אינץ' (לעומת 1.9 אינץ' בדגם Flip 4).

מדובר במסך חד ואיכותי עם קצב רענון מהיר – 1-120 הרץ כאשר המכשיר פתוח ועד 60 הרץ במסך החיצוני.
יש כאן גם עוצמת הארה גבוהה של 1200 ניטים (הכי גבוהה בתעשייה).

גלקסי FLIP 5

מעבר לזה שהמסך התרחב, גם אפשרויות השימוש התרחבו. דרך המסך החיצוני אפשר לענות להודעות באמצעות מקלדת (ולא רק הודעות מובנות) ולעשות דברים שלא התאפשרו בעבר. המסך החיצוני כולל תפריטי ווידג'טים, ואפשר לראות בו את יומן הפגישות, מצב הסוללה, התאריך ואנשי קשר, ולעצב אותו באריחים בגדלים שונים.
כמובן, אפשר לצלם צילומי סלפי דרך המסך החיצוני וגם כאשר המכשיר פתוח.

בסמסונג מתגאים גם בהתאמה האישית שאפשר ליצור למראה המסך, כולל יצירת זהות בינו לבין המראה של שעון חכם גלקסי (גלקסי ווטץ' 6).

המעבד שמשולב בגלקסי פליפ זהה למעבד שמשולב גם בפולד 5 (שמושק במקביל אליו) ובסדרת גלקסי S23 שהושקה לפני כמה חודשים. מדובר בסנאפדרגון 8 דור שני עם אופטימיזציה למכשירי גלקסי.

בסמסונג אומרים שיש בדגם הזה מערכת קירור מתקדמת שמשפרת את ביצועי האפליקציות.

הסוללה נותרה בהספק של 3700 מיליאמפר/שעה, והיא תומכת בטעינה של 25W (כמו בדגם הקודם). זו טעינה יחסית איטית בהשואה למתחרות הסיניות של סמסונג.

מבחינת מיגון, יש כאן גורילה גלאס 8 במסך האחורי ו-ויקטוס 2 מקדימה ומאחור.

מצלמות סמסונג גקלסי פליפ 5:

  • מצלמת סלפי של 10MP
  • מצלמה רגילה של 12MP
  • מצלמה עם עדשה רחבה של 123 מעלות ו-12MP

הטלפון מציע גם זום דיגיטלי X10.

מבחינת עמידות למים, הוא עומד בתקן IPX8 (כמו בשנה שעברה).

כמובן, Galxy Fold 5 מציע את כל יישומי גוגל ואת יישומי מיקרוסופט – כמו שמקובל בטלפונים של סמסונג.

מה ההבדל בין Galaxy Fold 5 ל-Galaxy Fold 4?

אם אתם שואלים את עצמכם מה ההבדל בין גלקסי פליפ 5 לגלקסי פליפ 4, התשובה היא שחוץ מגודל המסך, אין הרבה הבדלים. אולם, גודל המסך הוא שינוי חשוב, כי הוא משפר את חוויית השימוש במכשיר. עם זאת, חבל שמהירות הטעינה ונפח הסוללה לא שופרו. בסמסונג אומרים שהם לא חושבים שהצרכנים רואים בזה חשיבות גדולה ושהם לא רוצים לפגוע בתוחלת החיים של הסוללה בגלל טעינה מהירה מדי. לגבי המצלמות, ייאמר לזכות הדגם הקודם שהן היו מצוינות גם אז, כך שלא נורא שהן לא שופרו בדגם הזה.

עוד שינוי שסמסונג עשתה כאן הוא שיפור של הציר. לצרכן מן המניין קשה להבחין בשינוי הזה ויהיה עלינו לסמוך על סמסונג שזה אכן ציר יותר איכותי – אם כי גם בשנה שעברה סמסונג התחייבה שהציר אמין ועמיד בפני פתיחות מרובות.

המכשיר הזה גם מגיע עם עמידות למים IPX8, מה שמאפשר צלילה עד גובה מטר וחצי למשך חצי שעה במים מתוקים.

מחיר גלקסי פליפ 5

מחיר גלקסי פליפ 5 משתנה כמובן בהתאם לנפח האחסון, כאשר בארץ נמכרים 2 נפחי אחסון:

  • מחיר פליפ 5 בנפח 256GB: כ-4000 ₪
  • מחיר פליפ 5 בנפח 512GB: כ-4500 ₪

למזמינים בהזמנה מוקדמת יינתן שדרוג זיכרון ללא תוספת תשלום (דגם 512GB יהיה במחיר של 256GB) וכיסוי FlipSuit עם עיצוב מתחלף. בנוסף: אפשרות לרכוש שעון חכם גלקסי 6 או גלקסי 6 קלאסיק ב-15% הנחה.

הסבר על סדרת גלקסי Z

נזכיר כי גלקסי פליפ 5 הוא לא הטלפון המתקפל היחיד של סמסונג. לצד פליפ 5 סמסונג השיקה את גלקסי Z פולד 5, שלא נפתח כמו צדפה אלא בצורת ספר. הוא מיועד למי שרוצה טלפון עם מסך ענק שתומך בעט מגע, ויש לו תקציב מאוד גדול (החל מ-6800 ₪).

ואם אתם כבר קצת מבולבלים, הנה הסבר קצר על הסדרות של סמסונג גלקסי. האות Z מסמלת את סדרת המתקפלים. סדרה זו כוללת את הפולד ואת ה-Flip. סדרת הדגל השנייה של סמסונג היא גלקסי S (הכוללת את דגמי גלקסי S23). סדרה גלקסי A כוללת טלפונים זולים יותר (הכוללת למשל את גלקסי A54 שסקרנו כאן), ויש בארץ גם טלפון אחד עם קידומת M, שהוא מעין אח חורג לסדרת גלקסי A (היכנסו לסקירת גלקסי M54).

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות