סקירה: גלקסי S23 פלוס - בין מכשירי האנדרואיד הנמכרים כיום

מה הופך את סמסונג גלקסי S23 פלוס לאנדרואיד כל כך מבוקש? סקירה

לא לשווא גלקסי S23 פלוס מככב בצמרת החיפושים בזאפ. הוא אנדרואיד מצוין, בין הטובים שאפשר לקנות היום. למה? היכנסו לסקירה

סקירה סמסונג גלקסי S23 פלוס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כבר כמה חודשים שסמסונג גלקסי S23 פלוס הוא אחד הסמארטפונים המבוקשים בארץ. למה? מיד נרחיב עם סקירה של גלקסי S23 פלוס, אך לפני כן נזכיר שמדובר באחד משלושת דגמי הדגל בסדרת גלקסי S23, שכוללת גם את גלקסי S23 אולטרה היקר יותר ואת גלקסי S23 הקטן והזול יותר. בסוף שנת 2023 נוסף לסדרה גם דגם S23 FE, שהוא דגם יותר זול. על שלושתם פרסמנו סקירות נפרדות, מוזמנים לקרוא במדור סלולר.

ועכשיו לסקירה Galaxy S23 PLUS. אם אתם בדיוק משדרגים את הסמארטפון שלכם, ובמיוחד אם אתם חובבי סמסונג, אתם בטח מתלבטים לגבי המכשיר הזה. זהו אנדרואיד מצוין, בין הטובים היום בשוק, אבל הוא לא זול. אז למי מומלץ גלקסי S23 פלוס? האמת שלכולם, במידה שיש לכם את התקציב עבורו. יש לו מסך מעולה וגדול, מצלמות טובות מאוד, מעבד שמטיס את המכשיר וסוללה שמחזיקה יותר מיום. עם זאת, אם יש לכם S22+, אין צורך לשדרג. אם אתם שואלים עד כמה ה-S23ּ+ מהווה שדרוג לדגם הקודם, גלקסי S22 פלוס, התשובה היא שכמעט ולא. לכן, אם אתם מחזיקים בדגם מהשנה שעברה, אין מה לרוץ להחליף את המכשיר. אם אתם משדרגים מדגם ישן יותר ואוהבים את סמסונג, זה מכשיר שתהיו מרוצים ממנו.

מסך גלקסי S23+: גדול ואיכותי

המסך של גלקסי S23ּ+ הוא מסך מעולה, כפי שאנחנו מצפים מסמסונג. מדובר במסך בגודל 6.6 אינץ' בטכנולוגיית  Dynamic AMOLED 2X ברזולוציה של 1080 על 2340 פיקסלים עם תאורה אחורית גבוהה של 1750 ניטים. זה מאפשר שימוש נוח באור שמש ישיר, צבעים חדים ועשירים והנאה מכל מה שצופים בו על המסך – תמונות, סרטונים וכו'. קצב הרענון מגיע ל-120 הרץ – והוא מתאים את עצמו לשימוש בטלפון כדי לא לבזבז את הסוללה. על המסך יש זיהוי טביעת אצבע שעובד מצוין.

במסך מוטמע חיישן טביעת אצבע מסוג Ultrasonic (הזיהוי אינו ויזואלי אלא באמצעות גלי קול) שעובד מצוין.

מחיר גלקסי S23 פלוס

לאסט פרייס3590 ש"ח -256GB
KSP3849 ש"ח ל-256GB
באג3899 ש"ח ל-256GB

סוללה וטעינה – הסוללה של גלקסי S23+ מחזיקה יותר מיום

בהשוואה לגלקסי S22 פלוס, הסוללה שופרה וההספק שלה עומד על 4700 מיליאמפר/שעה (לעומת 4500 מיליאמפר/שעה). הסמארטפון מחזיק לפחות יום שלם ואף יותר, בשימוש די שגרתי שכולל גלישה ברשתות חברתיות, שיחות טלפון וקריאת מיילים.

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו 🙂 והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות >

מבחינת טעינה, המכשיר תומך בטעינה חוטית של 45 וואט. זה אומר שהוא נטען מהר יותר מגלקסי S23 הרגיל, אבל לאט יותר מסמארטפונים של שיאומי או One Plus (למשל וואן פלוס 11).

הוא גם תומך בטעינה אלחוטית של 15 וואט ובטעינה אלחוטית הפוכה של 4.5 וואט (הכוונה לתכונה שהופכת את הסמארטפון למטען עבור אוזניות ואביזרים אחרים). בכך יש לו בידול מהמתחרים שמציגות שיאומי או וואן פלוס.

באריזת המכשיר הזה לא תמצאו מטען – כך שאם אתם מעוניינים במטען תואם תצטרכו לקנות אותו בנפרד (המלצות לרכישה אפשר למצוא בכתבה על מטען לסמסונג).

מצלמות גלקסי S23 פלוס

לגלקסי S23 פלוס יש מצלמות טובות מאוד, אבל כמובן קצת פחות מאלה שסמסונג נותנת בגלקסי S23 אולטרה היקר יותר. יש כאן 3 מצלמות:

  • מצלמה עיקרית של 50MP עם מייצב תמונה אופטי ומיקוד אוטומטי
  • מצלמה עם עדשה רחבה של 120 מעלות ו-12MP
  • מצלמת טלפוטו עם 10MP, זום אופטי כפול 3 ומייצב תמונה אופטי ומיקוד אוטומטי

הצבעים עשירים והתמונות יוצאות חדות ויפות – בעיקר באור יום. בלילה התמונות טובות, אך לא מושלמות. מצלמת הסלפי מגיעה עם 12MP והתמונות שהיא מפיקה יפות, אבל היא לא הכי טובה שיש כיום.

מעבד גלקסי S23+ – הכי חזק בשוק

אם יש דבר שתרגישו מיד כשתתחילו לעבוד עם גלקסי S23+ זה המהירות שבה המכשיר עובד. הוא פשוט עף – וזה בזכות מעבד Snapdragon 8 Gen 2 של קוואלקום, שהוא המעבד הכי חזק בשוק והוא מותאם למכשיר הזה. מעבר לעובדה שהוא מאפשר למ-Galaxy S23+ לעבוד מהר ללא שום שיהוי, הוא גם מנהל את הטלפון ואת הסוללה נכון, וזו הסיבה שהסוללה מחזיקה זמן רב מעמד ללא טעינה.

אל המעבד מצטרף זיכרון עבודה (RAM) של 8GB ונפח אחסון של 256GB בתקן מהיר UFS 4.0 (אפשר גם לקנות את המכשיר עם נפח אחסון של 512GB). אגב, למי שמחפש מכשיר עם זיכרון עבודה מהיר יותר עומדת האפשרות להוסיף עוד (הרבה) כסף ולקנות את גלקסי S23 אולטרה. הוא כבר מגיע עם זיכרון עבודה של 12GB RAM (וגם עם עט מגע ועם עוד מצלמות) – אבל הוא הרבה יותר יקר.

סקירה – גלקסי S23 PLUS: מה עוד יש ומה אין?

  • יש אפשרות לשימוש בכרטיס eSIM (נוח מאוד כשרוצים למשל לטוס לחו"ל ולהתחבר לחבילת גלישה באמצעות סים וירטואלי בינלאומי. גם כאן בארץ לשימוש בתוךך ישראל  יש כבר שתי חברות סלולר שמאפשרות להתחבר לחבילת סלולר באמצעות eSIM: חברת וויקום וחברת SKY).
  • יש תמיכה בתקן ה-WiFi העדכני – 6e.
  • אין אפשרות להרחבה עם כרטיס זיכרון.
  • אין יציאת אוזניות "רגילה" של שקע 3.5 מ"מ.

האם גלקסי S23 פלוס טוב יותר מאייפון 14 פלוס?

אמנם, גלקסי S23 פלוס בעיקר מתחרה במכשירי אנדרואיד, אבל יש גם מי שמתלבט בין Galaxy s23 plus לאייפון 14 פלוס. לדעתי, אם אתם לא מהאוהדים השרופים של אפל, עדיף לקנות את גלקסי S23 פלוס. הוא כשיר מצוין, וסמסונג באמת מתייחסת אליו כמכשיר פרימיום מוביל שלה, בעוד שאפל מציעה את האייפון 14 פלוס כמעין Second Best בהשוואה לדגמי ה-PRO שלה., כך למשל, בגלקסי S23ּ+ יש מצב alwyas onׁ ׁ(מצב שמאפשר לראות חיווי של השעה ופרטים על המסך גם כשהטלפון נעול). אפל, לעומת זאת, שומרת את התכונה הבסיסית הזאת רק למכשירי ה-PRO. ב-S23 פלוס יש 3 מצלמות ויש זום גדול יותר, ואילו באייפון 14 פלוס אפל שילבה רק שתי מצלמות. גם מהירות הטעינה של גלקסי S23 פלוס מהירה יותר מזו של אייפון 14 פלוס, בפער משמעותי (45W לעומת 20W).

>> אל תישארו בחוץ 🙂 הצטרפו לקבוצת הוואטס אפ השקטה שלנו וקבלו גם עדכונים וגם צ'ופרים. לחצו להצטרפות >

מבחינת הרבה אנשים, השיקול המכריע הוא המצלמה. אז אין ספק שלאייפון 14 plus יש מצלמות מעולות, אבל גם לגלקסי S23 פלוס. ייתכן שאייפון 14 פלוס יפיק תמונות טובות יותר בתאורה נמוכה, אבל בשורה התחתונה בשניהם תקבלו תמונת טובות מאוד.

כדאי לשים לב כמובן גם לשיטת פתיחת המכשיר. אפל כבר לא מאפשרת כמה שנים פתיחה עם טביעת אצבע, אלא רק באמצעות זיהוי פנים (או קוד). בסמסונג, לעומת זאת, אפשר גם לבחור באפשרות של פתיחת המכשיר עם זיהוי טביעת אצבע וזה נוח ומהיר.

כמובן שאם תבחרו באייפון, תתמשקו בצורה נוחה לשלל מוצרי אפל, כמו שעון חכם אפל ווטש או אוזניות אלחוטיות של אפל. בהרבה מכוניות גם הממשק ל-APPLE CAR נוח מאוד. אם תרכשו samasung galaxy s23 תתמשקו בקלות לשעון חכם גלקסי 5, לאוזניות גלקסי BUDS 2 PRO וגם להרבה מוצרים אחרים. נזכיר כי סמסונג מקדמת לאחרונה גם את אפליקציית Smart Things שמיועדת לשליטה בבית חכם.

בכל מקרה, לכל אחד מהטלפונים אפשר כמובן לחבר לא רק את המוצרים של אפל או של סמסונג, אלא גם מוצרים של חברות אחרות, כמו אוזניות ג'ברה וכו', מכשיר שמיעה עם אפליקציה וכו', כך שלא כדאי שזה יהיה שיקול מכריע.

מחיר גלקסי S23 פלוס: שימו לב לפערים בין החנויות

מחיר גלקסי S23 פלוס הוא כאמור מחיר גבוה יחסית, אבל כדאי לשים לב לפערים בין החנויות. בעוד שברכישה בחנות הרשמית של סמסונג תשלמו כ-4,050 ש"ח ובבאג תשלמו 3975 ש"ח, ב-KSP ובלאסט פרייס תוכלו לשלם הרבה פחות.

לאסט פרייס3590 ש"ח -256GB
KSP3849 ש"ח ל-256GB
באג3899 ש"ח ל-256GB

מחפשים אנדרואיד מוצלח שמתחרה ב-S23 פלוס?

סמסונג, כאמור, מציעה כאן יופי של מכשיר, אבל אי אפשר להתעלם לפחות משני מכשרים שעונים גם הם להגדרה "אנדרואיד מומלץ". מדובר בוואן פלוס 11 ובשיאומי 13 פרו – שניהם הושקו בחודשים האחרונים ועל שניהם פרסמנו סקירה כאן במדור סקירת מכשירי סלולר.

אם אתם אוהבים אך ורק את סמסונג, כמובן שהמכשירים הללו לא רלבנטיים לכם, אבל אם אתם מוכנים להתנסות גם במכשירים של יצרניות סיניות, אין ספק שוואן פלוס 11 הוא אנדרואיד מומלץ מאוד ומחירו אפילו יותר נמוך. הוא מגיע עם מטען ותומך בטעינה מהירה.

גם שיאומי 13 פרו  הוא לא מכשיר אנדרואיד זול, ואנחנו לא רגילים לשלם על שיאומי מחיר כזה, אבל הוא מכשיר פרימיום במלוא מובן המילה, כפי שאפשר לקרוא בסקירה.

האם אפשר להסתפק בגלקסי S23?

אם אתם מאוד אוהבים את סמסונג ורוצים מכשיר אנדרואיד מצוין – אבל אין לכם תקציב לגלקסי S23 פלוס, תוכלו כמובן לשלם פחות עבור גלקסי S23.

KSPמ-2749 ש"ח לגלקסי S23 עם 128GB
KSPמ-3849 ש"ח ל-S23 פלוס עם 256GB

תקבלו בדיוק את אותו מעבד ואת אותן מצלמות, אבל מסך קטן יותר, סוללה קטנה יותר (שמותאמת למסך) וקצב טעינה איטי יותר. מומלץ לקרוא את הסקירה המלאה כאן באתר פואנטה כדי להחליט.

> תהיו חברים, עקבו אחרינו באינסטגרם. לחצו כאן >

אפשרות אחרות היא גלקסי S23 FE, אבל שימו לב – אמנם תשלמו רק כ-2800 ש"ח על המכשיר הזה, אבל גם תתפשרו על מעבד חלש יותר ומצלמות פחות טובות כל הפרטים בביקורת גלקסי S23 FE.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. היה לי גלקסי s22 plus
    והשדרוג לs 23 הוא ענקי!!

    טעות לחשוב לא לשדרג רק כי זה דגם אחד מתקדם יותר.
    הסוללה בגלקסי 22 פלוס היא זוועה.
    גרועה.
    לעומת 23 שהיא מחזיקה יותר מיום! זה הבדל תהומי ורק בגלל הנתון הזה שווה לשדרג.
    תוסיפי על זה
    מסך טיפה טוב יותר
    בהיר יותר
    ביצועים טיפה טובים יותר
    מצלמה טובה יותר
    אין ניתוקי אינטרנט

    כל הבעיות שהיו s22 plus
    תוקנו ושופרו בנקודות מפתח מה שנקרא.
    לכן הs23 plus מוצלח כל כך.

    פגז של טלפון. אני מרגיש שלא חסר לי כלום.
    גם אם במעט

נגישות