לאן אפשר לטוס? אין מדינות אדומות, רשימת המדינות הכתומות התארכה

לאן אפשר לטוס? אין מדינות אדומות, רשימת המדינות הכתומות התארכה

מפנטזים על חופשה בחו"ל? אם אתם תוהים לאן אפשר לטוס ולאן לא מומלץ – היכנסו לרשימת המדינות הכתומות

לאן אפשר לטוס באירופה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

מפנטזים על קרואסון טוב בפריס, שופינג בלונדון או הצגה בניו יורק? השאלה שמעסיקה חלק גדול מאיתנו על רקע התפרצות וריאנט האומיקרון היא לאן אפשר לטוס והאם בכלל כדאי להזמין כרטיסי טיסה. אז אחרי שלושה שבועות שבהם חצי עולם כמעט היה כלול ברשימת המדינות האדומות – עכשיו אין מדינות אדומות כלל, אבל יש הרבה מדינות כתומות. ההבדל הוא שלמדינה אדומה אסור לנסוע ללא אישור מיוחד של ועדת חריגים, ואילו מדינה כתומה היא מדינה באזהרת מסע חמורה, ומשרד הבריאות ממליץ לציבור להימנע מנסיעה למדינות אלה.

העדכון החשוב הוא שהחל מ-4.1.2022, מחוסנים/מחלימים (לפי הגדרת משרד הבריאות), השבים ממדינות כתומות יבצעו בדיקת PCR בנתב"ג וייכנסו לבידוד למשך 24 שעות בלבד או עד קבלת תוצאה שלילית (המוקדם מביניהם).

לא מחוסנים/לא מחלימים (לפי הגדרת משרד הבריאות) השבים ממדינות כתומות, ייכנסו לבידוד ביתי למשך 14 יום, עם אפשרות לקיצור בידוד עם קבלת תוצאה שלילית בבדיקת pcr שבוצעה החל מהיום ה-7 לנחיתה בישראל (יום הנחיתה הוא היום הראשון).

רשימת המדינות הכתומות

רשימת המדינות הכתומות כוללת את איחוד האמירויות, ארה"ב, אתיופיה, הממלכה המאוחדת, טנזניה, מקסיקו, שווייץ, תורכיה, הונגריה, ספרד, פורטוגל, צרפת, קנדה. איטליה, גרמניה, דנמרק, בלגיה, מרוקו, נורבגיה, שוודיה, אוגנדה, איי סיישל, אנגולה, אירלנד, דרום אפריקה, אסוואטיני, אריתריאה, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוונית, גמביה, דרום סודן, ניגריה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, ליבריה, לסוטו, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), פינלנד, צ'אד, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), קומורוס, קמרון, קייפ ורדה, קניה, ראוניון (צרפת), רואנדה, הרפובליקה המרכז אפריקנית.

הקריטריונים המעודכנים לסיווג:

  • כניסת מדינה לרשימת המדינות האדומות: 2% מאומתים מקרב הנכנסים מאותה מדינה בשבועיים האחרונים (ולא פחות 10 מאומתים).
  • מדינה לא תוכל לצאת מרשימת האדומות: 2% מאומתים מקרב הנכנסים מאותה מדינה בשבועיים האחרונים (ולא פחות 10 מאומתים).

או

יחס ההכפלה הוא פי 2 מהשבוע שקדם לו.

עדכון מדיניות בעניין כניסת זרים

החל מיום א׳ 9.1.2022, תותר כניסת זרים מחוסנים/מחלימים (לפי הגדרת משרד הבריאות) ממדינות כתומות – זאת בכפוף למילוי טופס מקוון מבעוד מועד, ביצוע בדיקת PCR או אנטיגן לפני העלייה למטוס, ביצוע בדיקת PCR בכניסה לישראל ולאחריה כניסה לבידוד למשך 24 שעות או קבלת תשובה שלילית בבדיקה (המוקדם מביניהם).

זרים לא מחוסנים/ לא מחלימים (לפי הגדרת משרד הבריאות) לא יורשו להיכנס לישראל.

זרים ממדינות אדומות, למעט מי שכניסתם אושרה על ידי ועדת החריגים, לא יורשו להיכנס לישראל.

מתווה הקבוצות לא יחודש בשלב זה.

לאן אפשר לטוס באירופה ובאסיה?

באירופה יש מדינות שהכריזו על הגבלות, ולכן גם אם הן מוגדרות מדינות ירוקות מבחינת מדינת ישראל, לא בטוח שהן עצמן מאפשרות כניסת זרים או שכדאי בכלל להגיע אליהן.

רשימת המדינות הכתומות משתנה כל כמה ימים בשל הקצב המהיר של התפשטות האומיקרון, אשר קצב ההדבקה בו הרבה יותר מהיר. בכל יומיים-שלושה ההנחיות משתנות גם בארץ וגם בחו"ל, אז כל החלטה שמתקבלת היום היא במידה רבה הימור.

למידע נוסף, ניתן לפנות לאתר משרד הבריאות: https://corona.health.gov.il/directives/air-travel-covid19-green/?tab=by-air.

כעיקרון, מי שמזמין היום כרטיסי טיסה – לוקח סיכון. אמנם, מי שתוהה לאן אפשר לטוס באירופה יגלה שעדיין יש יעדים פתוחים. עם זאת, צריך להיות עם יד על הדופק מפני שההנחיות משתנות כל הזמן.

בכל מקרה, ייתכן שגם ישראל עצמה תהפוך למדינה אדומה מבחינת מדינות אחרות. הדברים משתנים במהירות.

יש לעקוב גם אחר החלטות האיחוד האירופי (אם כי עדיין כל אחת מהמדינות יכולה להחליט בעצמה מהן תקנות הכניסה אליה).

למעשה, חלה עלייה בתחלואה באירופה עוד לפני זיהוי הווריאנט החדש, כך שיש מדינות שנוקטות צעדים שונים. רובן עדיין מאפשרות כניסת תיירים מחוסנים (בכפוף או שלא בכפוף לבדיקת PCR או בדיקת אנטיגן).

ישראל מצטרפת לרשימה הגרמנית הכוללת 39 מדינות שבהן התחלואה מזנקת ושהנסיעה אליהן מוגדרת ככזו שכרוכה בסיכון • מי שאינו מחוסן/מחלים יידרש להציג בדיקת pcr שנעשתה 48 שעות לפני הטיסה לגרמניה, ובנוסף יידרש להיכנס לבידוד של 10 ימים אותו ניתן לקצר לחמישה ימים לאחר ביצוע של בדיקה נוספת

  • גרמניה הכניסה את ישראל לרשימת המדינות המסוכנות – רשימה שכוללת כיום 39 מדינות. המשמעות היא שמי שאינו מחוסן/מחלים יידרש להציג בדיקת pcr שנעשתה 48 שעות לפני הטיסה לגרמניה, ובנוסף יידרש להיכנס לבידוד של 10 ימים אותו ניתן לקצר לחמישה ימים לאחר ביצוע של בדיקה נוספת.
  • הנוסעים לאיטליה נדרשים מעתה להציג תוצאת בדיקת אנטיגן מהירה (או (PCR) באנגלית שנעשתה יום אחד לפני הטיסה. איטליה מצטרפת לדרישת ארצות הברית שכבר נכנסה לתוקף מאז 6 בדצמבר וכוללת בדיקה יום אחד לפני מועד הטיסה. לחצו כאן לפרטים על בדיקת אנטיגן לפני טיסה.
  • גם בריטניה כבר הודיעה על הנחיה חדשה לבצע בדיקה יומיים לפני העלייה למטוס (ולא 72 שעות כפי שהיה) עם אפשרות להציג בדיקת אנטיגן.

איסור כניסת ישראלים לשוויץ

ממשלת שוויץ אוסרת על כניסת תיירים ממדינות שבהן התגלה וריאנט האומיקרון, ולכן אוסרת על כניסת מטיילים מישראל.

יפן סגורה לתיירים

יפן החלה להכניס מטיילים רק באוקטובר, תחת חובת בידוד של 10 ימים. כעת בשל התפרצות אומיקרון הגבולות שוב סגורים בפני אנשי עסקים ותיירים.

פואנטה בטלגרם

מה עם טיסות ליעדים אחרים?

טיסות לארה"ב: נהלי הכניסה השתנו

כאמור, ארה"ב היא כבר לא מדינה אדומה. עבור מי שמחליט לטוס אליה, חשוב לדעת שנהלי הכניסה אליה השתנו. החל מנובמבר 2021 יכול להיכנס לארה"ב רק אדם המוגדר כמחוסן בלפחות 2 מנות חיסון, כאשר עברו למעלה מ-14 יום מאז ביצוע החיסון האחרון שלו. יש להציג תעודת חיסון רשמית שניתן להוציא באתר משרד הבריאות. ילדים עד גיל 18 פטורים מחובת החיסון.

בנוסף לכך יש צורך להציג בדיקת קורונה שלילית שנעשתה עד יום קלנדרי אחד לפני הטיסה.

המשמעות היא שאפשר לבצע בדיקת אנטיגן לפני טיסה לארה"ב, שהיא זולה יותר, מהירה יותר ואמינה פחות…

כפי שפרסמנו בפואנטה, אפשר לעשות בדיקת אנטיגן לפני טיסה במד"א, בדיקת אנטיגן לפני טיסה בסופר-פארם (בחלק מהסניפים) ועוד. המחירים משתנים – אז כדאי להשוות.

התחרות על מחירי הטיסות לארה"ב גדולה. נזכיר כי לפני כמה חודשים יצאה הטיסה הראשונה של חברת אמריקן איירליינס לארה"ב. טיסות אמריקן איירליינס לניו יורק הצטרפו לטיסות דלתא, אל על ויונייטד, ושווה לעקוב אחרי המבצעים שהורידו את מחירי הכרטיסים לניו יורק למחירים חסרי תקדים בחודשים האחרונים.

טיסות לאבו דאבי

לוח הטיסות בנתב"ג הלך והתמלא בחודשים האחרונים בחברות התעופה הוותיקות וחברות תעופה חדשות שפתחו קווים מנתב"ג.

אחת החברות הטובות בעולם – חברת EMIRATES – הייתה אמורה להשיק את טיסותיה לישראל ב-6.12.21, אך ההשקה נדחתה למועד לא ידוע בשל ההגבלות על הנכנסים לישראל.

כדאי לברר מראש לגבי שאר הטיסות, כמו טיסות לאבו דאבי של חברת אתיחאד, אשר כבר הושקה כאן.

טיסות למרוקו

דווקא בזמן שהרבה מאוד ישראלים מעוניינים בטיסות למרוקו, היא השעתה את כל הטיסות הנכנסות עד סוף שנת 2021. חשוב לבדוק לפני ביצוע ההזמנה.

באופן עקרוני, נהלי הכניסה קובעים שעבור מי שלא מחוסן נדרשת בדיקת קורונה (PCR) שלילית (לא כולל ילדים עד גיל 6). בנוסף נזכיר כי נדרשת ויזה למרוקו ויש להציג טופס בריאות מודפס לפני הטיסה.

נסיעות מנתב"ג: לא בתחבורה ציבורית

בשל החובה להיכנס לבידוד לאחר הכניסה לארץ, הוחלט על סדרים חדשים בכל הנוגע לשימוש בתחבורה ציבורית הפועלת מנתב"ג.

לפיכך, במטרה להקל על הטסים והטסות לחו"ל ולהפחית את סיכוני ההדבקה, החל מהלילה, תינתן הנחה של 50% בחניונים לטווח ארוך בנתב"ג לתקופה שתקבע.

במסגרת התקנות החדשות:

  • תתאפשר הורדת נוסעים בלבד מהרכבות והאוטובוסים המגיעים לנתב"ג.
  • הנוחתים בנתב"ג לא יוכלו לעלות על הרכבת והאוטובוסים.
  • היציאה מהשדה תתאפשר באמצעות רכב פרטי, איסוף על ידי קרובים או באמצעות מוניות מיוחדות ("ספיישל").
  • תתאפשר גם נסיעה מנתב"ג באמצעות מוניות שירות, שיפעלו בתפוסה של עד 50% לנסיעה משותפת לכתובת מגורים אחת.
  • עבור ציבור העובדות והעובדים במרחב נתב"ג, יוסדרו הסעות החוצה מנתב"ג כתחליף לתחבורה הציבורית.
  • הטסים והטסות מאילת לנתב"ג בתעופה הפנים ארצית, ינחתו בטרמינל 3, ומשם ימשיכו באמצעות היסע חינמי לתחנת סבידור מרכז בתל אביב (בכפוף להצגת כרטיס טיסה מאילת).
  • השבות והשבים בטיסות בינלאומיות, לא יוכלו לעלות על טיסה פנים ארצית ויחוייבו לפעול בהתאם לתקנות חובת הבידוד.

 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות