יש לכם אייפון? נצלו את ההנחות על תשלום באפל פיי (APPLE PAY)

יש לכם אייפון? נצלו את ההנחות על תשלום באפל פיי (APPLE PAY)

מתחילים לשלם באייפון? מי שיצטרף לשירות אפל פיי ייהנה בתקופה הקרובה מהנחות. מה עוד כדאי לדעת לפני שמשאירים את הכרטיס בבית?

אפל פיי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




קפה מתנה בארומה ישראל או 20 שקל החזר בסופר-פארם… אם יש לכם אייפון או שעון חכם של אפל, בתקופה הקרובה תקבלו הרבה הנחות אם רק תבחרו לשלם ללא מגע באמצעות APPLE PAY. אמנם, לא מדובר בהנחות ענק – אבל עדיין תמיד נחמד לשלם קצת פחות. כידוע, באיחור מאוד לא אופנתי, שירות התשלומים אפל פיי נכנס סוף סוף לארץ, ועכשיו גם מי שיש לו אייפון יוכל לשלם בנייד ולשלם ללא מגע (באייפון או ב-APPLE WATCH).

כאן באתר פואנטה אנחנו מסקרים בהרחבה את כל מה שנוגע לתשלום בסלולרי, ארנק דיגיטלי, תשלום ללא מגע ועוד – ועד עכשיו הכתבות שלנו היו רלבנטיות רק למי שיש לו סלולרי מבוסס אנדרואיד (סמסונג, שיאומי, OPPO, רילמי ועוד). השבוע זה משתנה – והמשמעות היא שתשלומים ללא מגע יהיו יותר ויותר נפוצים.

 

החשיבות של כניסת אפל פיי לישראל נובעת מכמה סיבות. ראשית, כמו שאמרנו – התחרות. כדי לשכנע אותנו לשלם באפל פיי ולא בדרך אחרת – חברות האשראי וחנויות שונות מציעות הטבות. שנית, זאת הפעם הראשונה שענקית טכנולוגיה נכנסת לשוק התשלומים – והיא לא תהיה האחרונה. אחריה תבוא גם GOOGLE PAY.


אגב, הסיבה לעיכוב הגדול בכניסת השירות של אפל לארץ הייתה בעיקר הדרישה של החברה לקבל עמלה של 0.2% מכל עסקה. בסופו של דבר, חברות האשראי ושאר הגופים הגיעו לסיכום על עמלה נמוכה יותר (ככל הנראה 0.05%). העמלה הזאת אמורה להיות שקופה מבחינת הצרכנים – ולא לייקר את המוצר הסופי.

האזינו לפודקאסט טריפל עם עוד טיפים על אפל פיי

שירות התשלומים "אפל פיי" (Apple Pay) הושק היום (ד') בישראל באופן רשמי וזמין החל מהבוקר במכשירי אפל בישראל – אייפונים, אייפדים ושעוני אפל ווטש. השירות מאפשר לבצע תשלומים גם בחנויות פיזיות וגם באפליקציות.

נכון להיום אפל פיי לא תומך בכל כרטיסי האשראי בישראל – אבל ברובם המכריע כן: הוא זמין ללקוחות ישראכרט, מקס וכאל ולבעלי כרטיסים בנקאיים של הפועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות, הבינלאומי ומסד.

אז מה אתם צריכים לדעת על אפל פיי ועל תשלום באייפון?

אפל פיי – כך מתחילים

כדי להתחיל להשתמש באפל פיי עליכם להוסיף את מספר כרטיס האשראי שלכם  באפליקציית Wallet – המוטמעת במערכת ההפעלה iOS. לשם כך, ודאו שנכנסתם עם ה APPLE ID שלכם.

יש ללחוץ על ה"+" ולסרוק את כרטיס האשראי בעזרת מצלמת האייפון, או להזין את פרטי האשראי באופן ידני.

שירות אפל פיי - מסך אפליקציית WALLET

APPLE PAY – לא צריך לבחור איזה כרטיס

אתם לא צריכים לבחור בין כרטיסי האשראי – אפשר להזין יותר מכרטיס אשראי אחד באפליקציה, ורק ברגע התשלום לבחור באיזה מהם לשלם.

נצלו את ההנחות – הן מוגבלות בזמן

כאמור, כניסתו של שירות אפל פיי לישראל מלווה בהנחות לצרכנים – במטרה לגרום להם לבחור לשלם באמצעותו.

מי ייתן את ההנחות? גם חברות האשראי שרוצות שישתמשו בכרטיס שלהן באמצעות אפל פיי, גם הבנקים שרוצים בדיוק את אותו דבר וגם רשתות ובתי עסק. נזכיר כי כבר היום כל בתי העסק הגדולים חייבים לאפשר תשלום ללא מגע, והחל מ-31 ביולי יחויבו גם בתי עסק קטנים יהיו חייבים לאפשר זאת, למעט תחנות דלק או עסקים ש-90% מהפעילות שלהם בכרטיסי אשראי מתבצעת בטלפון או באינטרנט. ברוב בתי העסק התכוננו לכניסת אפל פיי לישראל ויכולים לאפשר את התשלום באופן הזה.

הנה כמה דוגמאות:

הנחות למשלמים באפל פיי בכרטיס אשראי מקס

אפל פיי במקס

חברת האשראי MAX מציעה תכנית הטבות מיוחדת למשלמים באמצעות אפל פיי, שתעניק הטבות כמו 1+1 ברשתות מזון בילוי ופנאי מובילות. בנוסף, בשלב הראשון כל לקוח שיצטרף לאפל פיי יקבל שובר של 30 ש"ח למימוש ברשת מובילה עם הצטרפותו.

זאת, בנוסף לתכנית בכרטיס האשראי, כמו החזר כסף ב-maxBack או החזר נקודות תעופה ב-SKYMAX.

  • 30 ₪ למימוש ברשת ארקפה עם ביצוע העסקה הראשונה בנייד
  • קפה מתנה בארומה ישראל
  • 1+1 ברשת משקאות הבריאות B-FRESH
  • גלידה משפחתית מתנה ברשת פלדמן
  • שוקולד מתנה ברשת am:pm ועוד

הנחות למשלמים באפל פיי בכרטיס אשראי כאל

APPLE PAY בכרטיסי אשראי כאל

 

למשך חודש, חברת כאל מציעה 10% החזר על קניות ב-APPLE PAY עם כרטיס כאל, עד 100 שקל ללקוח.

הנחות למשלמים באפל פיי בכרטיס אשראי ישראכרט של מאסטרקארד

אפל פיי בישראכרט

  • מקדונלד'ס: 20 ₪ החזר כספי בקניה מעל 20 ₪
  • סופר-פארם: 20 ₪ החזר כספי בקנייה מעל 20 ₪, בעלי לייף סטייל ייהנו ממתנה נוספת במעמד הקנייה
  • ויקטורי: 20 ₪ החזר כספי בקניה מעל 100 ₪
  • מרכזי וקניוני BIG: החזר כספי של 50 ₪ לאחר ביצוע של 3 עסקאות באותו היום

הנחות למשלמים באפל פיי בכרטיס אמריקן אקספרס

קאשבק של 10% וצבירת כפל נקודות על כל קניה באמצעות APPLE PAY. ההחזר מוגבל עד לסכום של 100 ₪ (עד 1,000 ₪ רכישות). לאחר תקופת ההשקה, נמשכת צבירת  נקודות.

אפל פיי – מה קורה אם האייפון נגנב או אבד?

אמנם אנחנו מזינים את מספר כרטיס האשראי – אך הוא לא באמת נשמר בטלפון עצמו. כמובן שיש ליידע את חברת האשראי על האובדן/גניבה, אבל לא צריך לבטל את הכרטיס (כן צריך לבטל את השיוך של הכרטיס בתוך אפליקציית WALLET).

תשלומים ללא מגע – נפרדים מכרטיס הפלסטיק

בחודשים האחרונים פרסמנו כאן בפואנטה עוד ועוד ידיעות בנושא תשלומים ללא מגע. הרעיון הוא שאתם יכולים לשלם בסלולרי או באמצעות השעון החכם, ולא צריכים את הארנק או את כרטיס הפלסטיק.

המעבר לתשלומים ללא מגע הוא לא רק עניין טכנולוגי שמקל על הצרכן לשלם – יש בו הרבה יותר מזה. עצם העובדה שהצרכן יכול בכל רגע נתון להעדיף לשלם בארנק דיגיטלי כזה או אחר גורמת לתחרות שמתבטאת בהנחות, כך שהצרכן מרוויח.

רק לאחרונה למשל, פרסמנו את השקת הארנק של רמי לוי. מדובר בארנק דיגיטלי שמי שיבחר לשלם באמצעותו על קנייה בחנויות שונות בתוך קבוצת רמי לוי – ייהנה מהטבות.

בקרוב יושק גם הארנק הדיגיטלי של שופרסל בשיתוף פייבוקס – שיציע מן הסתם קונספט דומה.

במקביל, רשת חנויות הנוחות YELLOW פורסת את המכונות האוטומטיות מיני ילו בבנייני מגורים – ושם היא מאפשרת לשלם רק באמצעות אפליקציית ילו (הארנק הדיגיטלי של YELLOW). מי שיעשה זאת, גם יצבור כסף למימוש עתידי (קשבאק).

פואנטה בטלגרם

לאחרונה גם הושק הארנק הדיגיטלי של ביט – אפליקציית התשלומים שאנחנו מכירים בעיקר כאמצעי נוח להעביר כסף בין אדם לאדם. כאן היתרון בשימוש הוא ביכולת לקבל את ריכוז של כל המידע וכל התשלומים שאנחנו מעבירים. למעשה, עם ההפיכה לארנק דיגיטלי, אפליקציית ביט החלה לאפשר גם הנפקת כרטיס אשראי (ביטקארד) ולשלם באשראי.

כל אחת מחברות האשראי מציעה לשלם בנייד – ומדי פעם מציעה גם הטבות כדי שתבחרו דווקא בכרטיס שלה. הצרכנים יכולים לבחור אם לשלם בנייד באפליקציית anypay של ישראכרט, CalPay של כאל, באפליקציה של מקס, בארנק הדיגיטלי של בנק לאומי או בארנק של הבנק הבינלאומי – הכול בהתאם לסוגי הכרטיסים שיש להם ולהטבות שמוצעות להם.

 

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו


תגובות: 0

נגישות