מלון קדמא בשדה בוקר: זה מה שתקבלו במלון של ישרוטל ליד צריף בן גוריון

מלון קדמא בשדה בוקר: זה מה שתקבלו במלון של ישרוטל ליד צריף בן גוריון

למה אני חושבת שמלון קדמא בשדה בוקר הוא יופי של מלון כמעט לכל סוג של חופשה? הפעם דוח המבקרת מוקדש ל-KEDMA של ישרוטל. חדשות התיירות בפואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מחפשים חופשה מדברית, אחד המלונות שמציעים זאת הוא מלון קדמא בשדה בוקר. מדובר במלון של רשת ישרוטל, ממש בסמוך לצריף בן גוריון בנגב. המלון אמנם נפתח באוגוסט 2000, אך למעשה בשל תקופת הקורונה, הסגרים והמגבלות שבתחום המלונאות היו מורגשות לאורך זמן – יש הרבה מאוד ישראלים שרק עכשיו נחשפים אליו. האם שווה לכם להזמין חופשה במלון קדמא? לדעתי בהחלט כן, בין אם אתם רוצים לטייל באזור ובין אם סתם לנקות את הראש באווירה מדברית.

מדובר במלון שמוגדר 4 כוכבים, כך שהוא לא מאוד יקר לפחות בהשוואה לחלק מבתי המלון בארץ, והוא מעניק חוויה מיוחדת ומפנקת.

אפשר לבוא אליו בכל הרכב – זוגי, משפחתי וגם כקבוצת חברים, משום שהמבנה המיוחד שלו מאפשר שהייה משותפת מצד אחד ופרטיות מצד שני. הנה ההתרשמות שלי.
מגוון מקומות הלינה בנגב צמח בשנים האחרונות, אך חלק מבתי המלון שם הם בתי מלון יוקרתיים, כמו מלון בראשית או Six Senses שחרות (שזכה להיכנס לרשימת 100 המלונות החדשים הטובים בעולם). עבור מי שמחפש לינה במלון טוב שהוא לא מלון יוקרה, זה יופי של פתרון. הוא לא זול, לא מדובר בחאן, אבל הוא גם לא ממוקם בסקאלה הגבוהה ביותר של המחירים, ולכן מתאים להרבה מאוד קהלי יעד.

מלון קדמא – עיצוב שמתכתב עם המדבר

המיקום של מלון קדמא – במדבר הצהבהב ובסמוך לצריף הצנוע של בן גוריון בשדה בוקר – חייב את ישרוטל להתאים את העיצוב של המלון לאווירה הכללית. ואכן, לא מדובר בבניין גדול עם קומות ארוכות ומלאות דלתות אחידות, כמו בבתי מלון עירוניים. המלון בנוי בסגנון חאן נבטי, בעיצוב שונה לחלוטין מזה שאנחנו מכירים מרוב מלונות ישרוטל, בוודאי בשונה ממלונות ישרוטל באילת.

מיד בכניסה למלון קדמא נכנסים לאווירה אחרת. צילום: דפנה הראל כפיר



Booking.com


המלון מציע 163 חדרי אירוח, מתוכם 24 סוויטות וחדרי משפחה ו-4 סוויטות לזוגות. הנופשים בסוויטות הספא מקבלים כניסה חופשית למתקני הספא.

במקום מבנה גבוה אחד, יש כאן 7 מבני חאן בני קומה אחת, שבהם בנויים החדרים סביב חצר פטיו פנימית ובה פינות ישיבה. במרכז החאן בריכת שחייה, חדר כושר, ופינות רביצה מוצלות ע"י עצי פרי וצמחייה.

חדר במלון – לא צנוע כמו צריף בן גוריון, אבל העיצוב כפרי

כאמור, עיצובו של המלון שונה מזה שאנו רגילים לראות בערים כמו אילת או תל אביב, וזה בעיניי מקסים ומרענן. על הקירות תלויים קישוטים שונים, ולא אותן תמונות שגרתיות שאנחנו רגילים לראות בחדר מלון רגיל. בנוסף, בחדר אין ארון, אלא קולב עשוי עץ.

בחדר שאני לנתי בו לא הייתה מרפסת, כך שכדאי שבעת ההזמנה תוודאו איזה חדר אתם מזמינים. כאשר אדם מגיע למלון במדבר, הנוף המדברי הוא הסיבה העיקרית להגעתו – ומרפסת בחדר כזה היא תוספת מתבקשת. זה חשוב במיוחד במלון כמו קדמא, שמיועד לאנשים שמחפשים בילוי מדברי שקט, יוצאים למסלולים בטבע וחוזרים לבלות במלון. יש במלון גם חדרים עם מרפסת, שווה לשהות בהם.

חדר במלון קדמא: קולב עץ במקום ארון
חדר במלון קדמא: קולב עץ במקום ארון. צילום: דפנה הראל כפיר

החדר שבו לנתי היה חדר מרווח מאוד, עם מיטה זוגית נוחה, מקלחת ושירותים מרווחים, מוצרי רחצה של מותג הבית, ספה ושולחן לצד המיטה וגם קומקום חשמלי (לא מכונת אספרסו).

החדרים נעימים מאוד, ישנתי נהדר, אך אין מספיק בידוד מפני רעש מבחוץ.

המעבר בין מתחמי מלון KEDMA - מוזיקה אוריינטלית ברקע והצללה נעימה
המעבר בין מתחמי מלון KEDMA – מוזיקה אוריינטלית ברקע והצללה נעימה. צילום: דפנה הראל כפיר

המעבר בין מתחמי המלון שונה מאוד מזה שאנחנו רגילים אליו בבתי מלון אורבניים. כאן אין מעליות ומסדרונות ארוכים, אלא מעבר באוויר הפתוח – כאשר ביום יש כמובן הצללה.

מלון קדמא
מלון קדמא בשדה בוקר. צילום: אסף פינצ'וק

בין המעברים מסתתרות פינות ישיבה חמודות עם כריות אדמדמות, והמקום ממש מזמין ישיבה משותפת, כך שמומלץ להגיע בהרכב מורחב של חברים ובני משפחה כי אפשר להעביר שעות בכיף. בלילה המעברים הללו לא מספיק מוארים, נקודה שכדאי למלון לשפר.

בר במדבר - הבר במלון קדמא. צילום: דפנה הראל כפיר
בר במדבר – הבר במלון קדמא. צילום: דפנה הראל כפיר

מה תאכלו? חוות דעת על הארוחות במלון קדמא

האוכל הוא חלק חשוב מאוד משהות במלון כמו מלון קדמא, משום שהמיקום שלו לא מאפשר קפיצה קטנה למסעדה או בית קפה כמו שאפשר לעשות באילת, בתל אביב או בירושלים.

כניסה לחדר האוכל במלון קדמא
כניסה לחדר האוכל במלון קדמא. צילום: דפנה הראל כפיר

התפריט במלון מתאפיין בחומרי גלם כמו ירקות ופירות מהערבה, גבינות עיזים וכבשים מקומיות, שמן זית, טחינה, בורגול, זעתר ועשבי תיבול מקומיים. כאשר המלון הושק התגאו במלון כי בין המנות בתפריט יהיו מנות בדואיות ותבשילי קדרה בבישול ארוך, כמו מנסף, מקלובה ועוד.

אני שהיתי במלון לילה אחד, ובזמן הזה לא נחשפתי למנות כאלה. האוכל היה טעים אך לא הורגשו אותן נגיעות מזרחיות או בדואיות…

בארוחת הבוקר מוגשים שלל ירקות טריים חתוכים לצד סלטים (מגוון הסלטים לא עצום), וכן לחמים ומאפים (שוב, לא הרבה). יש גם פיצות, דגים, שקשוקה וחביתה בהכנה אישית, מאפים מלוחים, מאפים מתוקים ועוד. ארוחת הבוקר עשירה ומגוונת, אבל אם למשל משווים אותה למלון דן באילת, למלון גלי כנרת (שם הארוחה מוגשת בצעדת לוטה של אסף גרניט) או למלון גומא בכנרת (ששייך גם הוא לרשת ישרוטל), אפשר לומר שהארוחה במלון קדמא קצת פחות מגוונת – ועדיין עשירה.

ארוחת הצהריים והערב כוללות מנות בשריות, דגים וגם מגוון רחב וטעים של מנות צמחוניות וטבעוניות. הקינוחים הם קינוחי פרווה, חלקם מוצלחים מאוד וחלקם פחות.

בריכות במלון ופעילויות מחוץ למלון

בריכה במלון KEDMA – אחת למבוגרים ואחת לילדים. צילום: דפנה הראל כפיר

הבריכה ממוקמת ממש במרכז המלון ונוח להגיע אליה בשתי דקות מכל החדרים. היא אינה מאוד גדולה וגם אין בה מגלשה או אטרקציות לילדים. המלון מציע מדי פעם פעילויות ספורט קלות בבריכה. היא מוקפת כיסאות נוח שממוקמים די קרוב זה לזה, אבל אין תחושה של צפיפות גדולה מדי והאווירה הכללית מאוד נינוחה ומרגיעה, ללא מוזיקה רועשת.

בריכת הפעוטות ממוקמת בסמוך ולא מציעה אטרקציות מיוחדות (חבל).

המלון, שממוקם על דרך הבשמים ההיסטורית, נמצא במיקום אידאלי ליציאה לטיולים בעקבות ההיסטוריה העשירה של המקום, כמו גם לשלל מסלולי טיול ואטרקציות מדבריות בסביבה: טרקטורונים, טיולי ג'יפים, תצפית כוכבים, רכיבה על גמלים, אופני שטח ועוד. כמובן שחובה לבקר בצריף בן גוריון שנמצא בסמוך.

מלון ישרוטל קדמא – רקע

מלון קדמא בשדה בוקר הוא המלון השלישי שפותחת ישרוטל בשנים האחרונות בנגב, אחרי ישרוטל פונדק רמון ובראשית. זאת, כחלק מאסטרטגיה של ישרוטל: "ישרוטל זיהתה פוטנציאל תיירותי בצפון הנגב. אנחנו נותנים מענה למגוון סוגי חופשות לאוכלוסייה שמחפשת נופש מדברי", אומר מנכ"ל הרשת ליאור רביב.

מלון קדמא של רשת ישרוטל - מבט מבחוץ
הכניסה למלון קדמא -בסמוך לצריף בן גוריון בשדה בוקר. צילום: דפנה הראל כפיר

כפי שפרסמנו כאן במרץ 2019, מלון קדמא אמנם נקרא "מלון ישרוטל קדמא", אך הוא נמצא בבעלות חברת נאות בוקר שהשקיעה את מרבית הכסף. רשת ישרוטל תנהל את המלון.

המלון הוקם בעלות של 120 מיליון ש"ח. כ-24 מיליון ש"ח מושקעים ע"י משרד התיירות.

הקרקע, שגודלה 40 דונם, נקנתה לפני 20 שנה מתוך שליחות ציונית כלכלית להפריח את הנגב, ובנייתו החלה בשנת 2017.

מלון קדמא – מחירים

כאמור, מדובר במלון שמוגדר 4 כוכבים, והוא משתייך לסדרת מלונות הדיזיין של ישרוטל.

המחירים משתנים בהתאם לסוג החדר: כ-950-1300 ש"ח לחדר לילה. 1500-2100 ש"ח לסוויטה ללילה.

קראו עוד חדשות תיירות באתר פואנטה

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דילים לחופשה

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות