מלון מגדלה על שפת הכנרת: שווה ביקור?

מלון מגדלה על שפת הכנרת: שווה ביקור?

מה הופך את מלון מגדלה בכנרת למיוחד? האם אפשר לנפוש בו תחת מגבלות התו הסגול וכמה תשלמו על חופשה משפחתית? פואנטה קפצה לביקור

מלון מגדלה
מלון מגדלה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מלון מגדלה שעל שפת הכנרת הוא מלון חדש שנפתח רק לפני מספר חודשים על שפת הכנרת בבסיס מצוק הארבל. בחודש מרץ המלון נסגר בשל הקורונה וכעת נפתח מחדש. קהל היעד המקורי שלו הוא בעיקר צליינים ונוצרים, אך כעת בהיעדר תיירות מחו"ל ועל רקע ביקוש רב מצד ישראלים, השפה השלטת במסדרונות היא עברית. את פניהם של המבקרים מקבל מלון חדש ומודרני לצד עתיקות וממצאים ארכיאולוגיים – מה שמעשיר את חוויית הביקור.

עד אחרי החגים, המלון פתוח למשפחות, ולאחר מכן תהיה הגבלה לילדים מעל גיל 12.

מלון מגדלה בכנרת – שווה קפיצה?

האתגר עבור בתי מלון בעידן הקורונה הוא לאפשר ביקור נעים ותחושת חופש בצל מגבלות התו הסגול – אשר מחייבות הקפדה על מסכות וריחוק חברתי בחדר האוכל ובבריכה. במלון מגדלה מבטיחים לעמוד בהנחיות משרד הבריאות, ובכניסה למלון כל אורח עובר מדידת חום (שלטעמי היא מיותרת, מפני שחום הוא לא אינדיקציה עיקרית לקורונה). בלובי ובמספר נקודות במלון יש עמדות חיטוי של אלכוג'ל. העובדים כולם עם מסכות.

את המבקרים מקבל לובי יפה ורחב ידיים, שמצדו האחד הקבלה, מצדו השני בר משקאות ופסנתר, ובאמצע מגוון פינות ישיבה מודרניות ונעימות.

מלון מגדלה
מלון מגדלה: מבט מלמעלה על הלובי ועל חדר האוכל. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מלון מגדלה
הלובי במלון מגדלה. צילום: דפנה הראל כפיר

מדובר במבנה נמוך וסימטרי, אשר החדרים פרוסים בשני אגפיו (150 חדרים). באמצע ממוקמת הבריכה וטיילת יפה משולבת במזרקות ותאורה נעימה.

המבנה האדריכלי של המלון מיוחד וסימטרי, כאשר חדר האוכל ממוקם בחלקו העליון.

לילה במלון

החדרים מרווחים, נעימים ונקיים מאוד, עם שתי מיטות קווין סייז, מקלחת ושירותים בנפרד, מרפסת קטנה ונעימה וטלוויזיית LG על הקיר.

בחדר האמבטיה מחכה לאורחים ערכה מפנקת של מוצרי אהבה מים המלח (שמפו, מרכך, תחליב רחצה וקרם גוף).

חדר סטנדרט במלון מגדלה
חדר סטנדרט במלון מגדלה. צילום: מלון מגדלה

 

מוצרי אהבה - מלון מגדלה
מוצרי אהבה במלון מגדלה. צילום: המלון

כאמור, המלון ממוקם כ-200 מטר מחוף הכנרת, אך מדובר ברצועת חוף קטנטנה ולא מוכרזת (אין מציל). השלט המתנוסס על החוף מכריז כי הרחצה אסורה בשל סכנת טביעה. אפשר לטייל במקום וליהנות מהנוף המקסים, אך לא כדאי לבנות על פיקניק בחוף…

אולי יעניין אתכם גם 

עתיקות – עיר הדייגים מגדלה מעבר לחלון

כאמור, אחד הדברים המיוחדים במלון הוא השילוב בין חדש לישן. בסמוך למלון מעבר לקיר הזכוכית של הלובי, נמצא אתר ארכאולוגי מרשים ביותר של עיר הדייגים היהודית מגדלה.

כפר הדייגים מגדלה למעשה נחשף כאשר חפרו את היסודות למלון בשנת 2009, ואז החלו עבודות ארכאולוגיות ממושכות. את העבודות ניהלה הכנסייה ולא רשות העתיקות, משום שזהו שטח פרטי. הושקעו בהן 12 מיליון שקל, והן עדיין לא הסתיימו. כיום אפשר להיכנס לאתר העתיקות גם בלי קשר למלון, אך אורחי המלון נכנסים חינם.

מגדלה עתיקות
גן הארכיאולוגי של העיר העתיקה מגדלה סמוך למלון. צילום: מלון מגדלה

העיר מגדלה שגשגה במאה הראשונה לספירה, וכיום אפשר לטייל בין שרידי בית הכנסת שפעל בה – עוד לפני חורבן בית המקדש. לצד בית הכנסת התגלו שרידים של בתי היהודים שחיו שם, מקוואות ופסיפס. ע"פ מקורות, בעיר חיה מרים המגדלית (מריה מגדלנה בלטינית).

לבית הכנסת שנחשף במקום יש חשיבות היסטורית גדולה. זהו אחד משבעת בתי הכנסת שנמצאו ברחבי ישראל מתקופה זו והוא השמור ביותר מבניהם, בו נתגלתה האבן המיוחדת עם כל סממני בית המקדש כולל המנורה, כד השמן ועוד, בסיור תחשפו לחיי הכפר לשוק, לבתים, למקוואות ולשרידי העיר .

שעות הסיורים המודרכים: ראשון עד שבת בין השעות 8:00-18:00.

מחיר סיור: 17 ₪ לאדם. מבוגרים מעל 65 וילדים מתחת לגיל 12 ללא תשלום (מחירים מיוחדים לקבוצות מעל 10 אנשים ולסטודנטים)

פואנטה

מלון מגדלה – ארוחות במלון בעידן הקורונה

בחדר האוכל, ניכר שנעשתה התאמה בצורת ההגשה של האוכל: בארוחת הערב המנות מוגשות לשולחן ואין הגשה עצמית. המלצרים עוטים כולם מסכות.

אין מצב שעדיין לא הצטרפתם לטלגרם של פואנטה >

אין מצב שאתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם > 

למה שלא תצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה? >

בארוחת הבוקר הסלטים בבופה לא מוגשים בקערות גדולות אלא בצלחות וקערות קטנות. את הלחם מביאים לשולחן בסלסלות.

היתרון בסוג כזה של הגשה הוא ההיגיינה, אולם יש כמה חסרונות. ראשית, חלק גדול מהסלטים מוגשים בכלי פלסטיק "חד פעמיים". מדובר בנזק אדיר לסביבה – בהתחשב בעובדה שמדובר במאות כלים שנזרקים לפח בכל ארוחה וארוחה. כלים "חד פעמיים" הם אמנם בשימוש חד פעמי אצל הסועדים, אבל באשפה הם נשארים לנצח ולא מתפרקים… כדאי היה שבמלון יעברו לכלים רב פעמיים, למרות הטרחה שוודאי כרוכה בפינוי ובשטיפה של כלים אלה.

שנית, מאוד לא נוח לסועדים ללכת ולחזור מספר פעמים כדי להביא את הסלטים לשולחן.

מלון מגדלה
ארוחת בוקר במלון מגדלה – סלטים אישיים בכלי פלסטיק. צילום: דפנה הראל כפיר

לגבי הריחוק החברתי, כמו במלונות אחרים גם כאן – בחדר האוכל לא באמת ניתן לשמור על ריחוק חברתי. אנשים מסתובבים, הולכים לקחת סלטים או שתייה ועומדים זה בקרבת זה וגם השולחנות לא מאוד רחוקים. יש תחושה שהגבלות התו הסגול לגבי חדרי אוכל אינן באמת ישימות בבתי מלון שנמצאים בתפוסה מלאה, למרות המאמץ של בית המלון. בסופו של דבר, אנשים מגיעים לנפוש והם לא נמצאים במצב של דריכות מירבית בכל רגע ורגע. המלצרים מצדם מקפידים על מסכות כל הזמן.

לדברי אלון וינטר, מנכ"ל המלון, המלון, אשר נמצא בבעלות של הכנסייה, עשה כמה שינויים כדי להתאים את עצמו למבקרים הישראלים, ביניהם הגשת אוכל כשר (אך למלון אין תעודת כשרות).

מלון מגדלה – בריכה וחדר כושר

בריכת המלון מציעה מפלט מהחום הכבד. סביב הבריכה יש מיטות שיזוף ובצד קיימת בריכת פעוטות שכרגע אינה פועלת בגלל מגבלות התו הסגול. סביב הבריכה יש מיטות שיזוף, והאורחים מתפזרים ביוזמתם במרחק זה מזה כדי שלא לשבת בצפיפות רבה מדי. בשעות שבהן אנו ביקרנו בבריכה, לא הייתה צפיפות בתוך המים או סביב הבריכה. עם זאת, יש להניח שבמצב של תפוסה מלאה תידרש הכוונה של האורחים כדי שלא יהיו בבריכה יותר מדי אנשים בעת ובעונה אחת. בשל ההנחיות, אין כרגע קולר, ולכן הוצבו מיכל של מים קרים ושל זנגריה עם כוסות חד פעמיות לרווחת האורחים.

בריכה - מלון מגדלה
הבריכה במלון מגדלה. צילום: דפנה הראל כפיר
מלון מגדלה
מלון מגדלה לעת ערב. צילום: דפנה הראל כפיר

המלון מציע חדר כושר קטן (שהמקום שלו עבר לאזור אחר, אז כדאי לברר בקבלה היכן הוא ממקם). בחדר הכושר לא מוצעות מגבות לאורחים – בשל מגבלות התו הסגול. המידע הזה לא נמסר לאורחים מראש, אז במידה שאתם קופצים לאימון, כדאי לזכור להביא אתכם מגבת.

בנוסף, המלון מציע שני חדרי הרצאות גדולים עם עמדות עבודה נוחות.

כנסייה ומרכז רוחני

כאמור, מדובר במלון שנמצא בבעלות הכנסייה ובמקור הוא יועד למבקרים נוצרים מכל העולם. לפני פרוץ הקורונה, ביקרו במלון ובעתיקות הסמוכות אלפי תיירים בשבוע.

בשטח המלון נבנה מרכז רוחני ששמו דוק אין אלתום (DUC IN ALTUM), הכולל כנסייה גדולה.

מלון מגדלה – מחיר

עד 23.8 המלון בתפוסה מלאה.

  • מחיר לינה לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר – 1800 ₪
  • מחיר לינה לזוג על בסיס  חצי פנסיון – 2160 ₪. ילד בתוספת 350 ₪.

מתאריך 1/7/2020 ועד 31/8/2020 לילה שלישי ב 50% הנחה.

למזמינים אירוח על בסיס חצי פנסיון תינתן בחירה לארוחת ערב באחת מהמסעדות הטובות ביותר בצפון כחלק מבסיס האירוח (מגדלנה, טיביס, 1910, צל תמר).

היה לכם מעניין? איזה יופי! שתפו חברים, ולא פחות חשוב – פרגנו לנו בלייק. זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

 





 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות