מלון גלי כנרת נפתח בעיצוב מחודש ומרהיב ועם מסעדת "לוטה" של אסף גרניט. שווה?

מלון גלי כנרת נפתח בעיצוב מחודש ומרהיב ועם מסעדת "לוטה" של אסף גרניט. שווה?

מלון גלי כנרת הוא יעד מושלם למי שיש לו תקציב למלון יוקרה עם נוף קסום וארוחה במסעדת לוטה של אסף גרניט. מתאים במיוחד למי שמחפש מלון בלי ילדים

מלון גלי כנרת - בריכה המשקיפה לים
מלון גלי כנרת - בריכה המשקיפה לים. צילום: עמית גירון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

עבור מי שמחפש מלון עם נוף קסום, חדרים מפנקים ואוכל של מסעדת יוקרה, ובמיוחד אם הוא מחפש מלון ללא ילדים – גלי כנרת הוא המענה. אמנם, מדובר במענה יקר, אבל בתוך מנעד המחירים המקובלים בבתי מלון בישראל, ובפרט מלונות יוקרה, המחיר אינו חריג. מחירו של חדר זוגי מתחיל ב-1215 ש"ח ללילה (לינה + ארוחת בוקר).

מסעדת לוטה במלון גלי כנרת
מסעדת לוטה במלון גלי כנרת. צילום: דפנה הראל כפיר

 

רגע לפני שאתם תוהים לעצמכם האם מדובר באותו מלון גלי כנרת ותיק וקסום שהוקם כבר בשנת 1946, התשובה היא כן.

זהו אותו מלון שבו התארחה מאז שנות ה-40 כל השמנה והסלטה של ארץ ישראל: דוד ופולה בן גוריון (שאחת מהסוויטות נקראת כיום על שמם), שמעון פרס, יצחק רבין, זלמן שזר, חיים הרצוג, לוי אשכול, מלכים ונשיאים מרחבי העולם שבאו לבקר בארץ. אותו מלון שבו נחתם הסכם השילומים עם גרמניה בשנת 1952.

 

 

אותו מלון – אבל בגרסת 2021, לאחר פתיחה מחודשת בבעלות "ישראל קנדה מלונות".

בהצלחה לא מובנת מאליה, הגרסה החדשה של גלי כנרת מצליחה לשלב בין המסורת המפוארת לבין עיצוב מחדש, שעליו הופקד מעצב בתי המלון בעל השם העולמי סער צפריר.

הבחירה במעצב הישראלי בעל השם הבינלאומי הייתה מבחינת "ישראל קנדה" מובנת מאליה. צפריר הוא בין המעצבים המבוקשים בעולם, ועיצב עשרות בתי מלון ביעדים הנחשבים ביותר בחו"ל. צפריר עצמו התכוון לסרב להצעה שהגיעה מעופר פלדמן, מנכ"ל קבוצת ישראל-קנדה, לעצב מלון חדש, עד ששמע כי מדובר במלון גלי כנרת – והנוסטלגיה גברה על אילוצי הזמן.

אבל לא רק עיצוב מרהיב מחדש. הגרסה החדשה של גלי כנרת 2021 מצוידת גם בשחקן החיזוק המבוקש ביותר בסצנת המסעדות הישראלית, השף אסף גרניט.

 

מלון גלי כנרת - צילום מרחפן
מלון גלי כנרת – צילום מרחפן. צילום: עמית גירון

 

המלון מציע 123 חדרים מפוארים מסוגים שונים ובגדלים שונים. חלק מהחדרים פונים לכנרת ואחרים פונים לים, חלק מהחדרים כוללים יציאה לגינה עם ג'קוזי פרטי וחלק כוללים מרפסת. יש כמובן גם סוויטות מפוארות – שמחירן גבוה פי שלושה מחדר רגיל. הן משקיפות לכנרת ומספקות חוויית יוקרה אולטימטיבית.

מעבר לכל אלה, כאמור, מדובר במלון בלי ילדים עם דגש על פינוק וסטייל.



Booking.com

 

הבריכה המשקיפה לים מעניקה תחושה קסומה כאילו מימיה מתמזגים עם מי הרגם ועם השמיים, וסביבה יש מיטות שיזוף נוחות – בלי ילדים שמתרוצצים, מגלשות או פעילות כלשהי.

הספא מציע את כל הטיפולים והעיסויים שניתן לצפות להם, ובחוץ ממתינה בריכה טרמית הצופה אל הכנרת, עם זרמים מעסים, שמאפשרת להשתכשך, לשחרר את השרירים ולהרפות את הגוף לפני, אחרי או בלי קשר לעיסוי. עוד יש בספא סאונה רטובה ויבשה.

המלון מציע גם חדר כושר, חוף פרטי וסירה להפלגה בכנרת עבור אורחי המלון.

 

חדר משקיף לים במלון גלי כנרת. צילום: עמית גירון
חדר משקיף לים במלון גלי כנרת. צילום: עמית גירון

 

כל החדרים מרווחים מאוד, וכוללים פינת ישיבה מרווחת עם ספה נוחה ושולחן מעוצב, מכונת קפה וקפסולות, מזגן ומאוורר תקרה, חלוק רחצה ונעלי בית, שירותים ואמבטיה מפוארים ומרפסת או יציאה לבריכת ג'קוזי פרטית.

ביציאה מהלובי, לא רחוק מהבריכה, האורחים יכולים לשתות דרינק בבר חיצוני המשקיף לנוף הכנרת והרי הגולן.

 

מלון גלי כנרת - בריכה המשקיפה אל הים
מלון גלי כנרת – בריכה המשקיפה אל הים. צילום: דפנה הראל כפיר

 

גלי כנרת - מחיר ללילה מתחיל בכ-
גלי כנרת – מחיר ללילה מתחיל בכ-1215 ש"ח. צילום: דפנה הראל כפיר

מסעדת לוטה מקבוצת מחניודה של אסף גרניט

אז נוף קסום יש ועיצוב יוקרתי יש, אבל מה שהופך מלון למלון יוקרה הוא כמובן גם האוכל. לאחר ההחלטה לרכוש את מלון גלי כנרת, חיפשו ב"ישראל -קנדה" את הדובדבן שבקצפת. לכן, הבחירה בשף אסף גרניט, שמסעדתו "שבור" (Shabour) בפריז מתהדרת בכוכב מישלן, הייתה בחירה מתבקשת. גרניט הסתער על המשימה ופתח בגלי כנרת את מסעדת לוטה – המסעדה הכשרה הראשונה שלו.

אסף גרניט בהשקת מסעדת לוטה הכשרה במלון גלי כנרת. צילום: גיל אליהו
אסף גרניט בהשקת מסעדת לוטה הכשרה במלון גלי כנרת. צילום: גיל אליהו

 

למעשה, במלון גלי כנרת אין חדר אוכל. כל הארוחות מוגשות במסעדת לוטה – אשר פתוחה גם להזמנות לאורחים מבחוץ (עם תעדוף לאורחי המלון).

ואיזו מסעדה זו… לא תופתעו אם נספר לכם שמסעדת לוטה של אסף גרניט היא מסעדה ייחודית עם תפריט שונה-אך-דומה לזה שמוגש במסעדות האחרות של קבוצת מחניודה.

 

כמו כל מסעדה של הקבוצה, גם מסעדת לוטה של אסף גרניט מביאה אל הסועדים חוויה. האורחים לא מגיעים לארוחה, אלא לאירוע שמערב את כל החושים: העיצוב המיוחד שוטף את העיניים, הטעמים ממלאים את הפה והמוזיקה מענגת את האוזניים.

מרגע הכניסה לחלל המסעדה, הסועד נשאב לעולם אחר, האנרגטי והסוחף, של הצבעים, הטעמים, חומרי הגלם והמוזיקה שמשתלבים בהרמוניה.

 

כל פרט במקום נמצא שם בכוונת מכוון – החל מהצלחות המיוחדות שיובאו לארץ במיוחד ועד הפירות והירקות הססגוניים שמעטרים את הפס בארוחת הבוקר.

המנות בתפריט מביאות את הטעמים העזים של ירושלים אל טבריה, והן משלבות חומרי גלם מקומיים – כמו גבינות של מחלבת ברקנית מעמק יזרעאל ודגים מהכנרת.

 

 

ההגשה לא מתבצעת בבופה, והתחושה היא לחלוטין תחושה של מסעדה ולא של חדר האוכל.

התפריט הורכב לאחר תחקיר מעמיק על טבריה וסביבתה, על מאכלים מקומיים, על חומרי הגלם שניתן להשיג בסביבה ועל הדגה בכנרת.


האתגר בהקמת המסעדה גדול, שכן המסעדה, כאמור, היא מסעדה כשרה. אולם, גרניט כמו גרניט, מצליח לפצח את האתגר הזה בקלילות, עם מנות יצירתיות וטעימות.

והמחירים? המחירים מפתיעים לטובה – למרות שמדובר במסעדת יוקרה. המנות הראשונות בארוחת הערב מתחילות בפחות מ-60 שקל למנה, המנות העיקריות נעות בין 68 ל-135 ש"ח למנה, הקינוחים נעים בין 52 ל-62 ש"ח למנה…

 

מנות במסעדת לוטה של אסף גרניט
צילום: דפנה הראל כפיר

 

מנת דג פורל - מסעדת לוטה של אסף גרניט מקבוצת מחנהיודה
מנת דג פורל מהכנרת במסעדת לוטה של אסף גרניט מקבוצת מחנהיודה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

כמו במחניודה – העשייה וההכנה אל מול עיני הסועדים. מסעדת לוטה של אסף גרניט. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מסעדת השף לוטה כאמור משקיפה לנוף הכנרת, מה שמשדרג עוד יותר את חווית הארוחה.

היא זמינה לאורחי המלון וכן להזמנה מראש לאורחים מבחוץ בימים ראשון וחמישי.

אגב, שירות המזון לחדרים מבוסס גם הוא על תפריט מסעדת השף.

מלון גלי כנרת – מלון ללא ילדים שמשלב נוסטלגיה וחדשנות

כאמור, מלון גלי כנרת הוא אחד מבתי המלון הוותיקים בארץ. הוא הוקם עוד לפני קום המדינה – והפך עד מהרה למקום הנופש החביב על מדינאים ומנהיגים מהארץ ומהעולם.


לדברי עופר פלדמן, מנכ"ל קבוצת ישראל-קנדה, הבחירה לשפץ את המלון לפתוח אותו מחדש תחת אותו שם נובעת בדיוק מאותו מטען היסטורי. "אין מי ששומע את השם "גלי כנרת" ולא מרגיש כלפיו רגשות נוסטלגיים. כמעט כל אחד היה פה בילדותו או זוכר את המקום מהעבר שלו".

חוף פרטי של מלון גלי כנרת
חוף פרטי של מלון גלי כנרת. צילום: דפנה הראל כפיר

מי שהפכה את מלון גלי כנרת למוקד עלייה לרגל הייתה לוטה אייזנברג, מנכ"לית המלון הראשונה, אשר על שמה נקראת המסעדה של אסף גרניט. לוטה, שעלתה ארצה מאירופה, הביאה עמה את אותם סטנדרטים אירופאים מדוקדקים. היא ביקשה להביא לארץ את הקלאס והשיק שהיא הכירה היטב ממולדתה, וכאן בארץ כמעט ולא היו בנמצא.

כך, מרגע הקמתו היה מלון גלי כנרת שונה מבתי המלון מבחינת סטנדרט השירות והעיצוב. הוא רוהט על פי טעמה המעודן והאלגנטי, וצבר תוך עונה אחת בלבד מוניטין של המלון הטוב ביותר בטבריה ששמו יצא בעולם לתהילה בגלל אווירתו המיוחדת, האוכל הטוב וההקפדה על פרטים הקטנים.

בתחילת שנות ה- 2000 המלון עבר שיפוץ ובמתכונת זו המלון עבד עד חודש ספטמבר 2019, כשקבוצת ישראל קנדה בבעלות ברק רוזן ואסף טוכמאייר הקימה את רשת ישראל קנדה מלונות וחתמה עם משפחת מורד הבעלים של הנכס על חוזה ניהול למשך- 25 שנה.

ישראל קנדה מלונות השקיעה כ-70 מיליון שקל בשיפוץ, כאשר הקו המנחה של הקבוצה, אשר מלווה אותו גם בבתי מלון אחרים שפתחה (כמו מלון PLAY בתל אביב) הוא להיות Better and Different.

הלובי במלון גלי כנרת
הלובי במלון גלי כנרת. צילום: דפנה הראל כפיר

 

כאמור המעצב סער צפריר היה אמון על עיצוב המלון – והאתגר שעמד מולו היה שימור ההיסטוריה במקביל ליצירת מלון במראה חדש ומודרני, שעומד בסטנדרטים של מלונות יוקרה בינלאומיים.

לדברי פלדמן, הנוסחה שעמדה לנגד עיניו הייתה לעשות הומאז' למלון המיתולוגי – לשמר את העקרונות שהביאה איתה לוטה אייזנברג ובמקביל לתת לכל אלה פרשנות מודרנית.



Booking.com

 

בשורה התחתונה, גלי כנרת גרסת 2021, הוא מלון מושלם לחופשה מפנקת עבור מי שמחפש מלון ללא ילדים, עם נוף קסום, פינוק בכל רגע ביום ואוכל של מסעדת יוקרה. חברת ישראל קנדה עמדה בכבוד במשימה של שימור המלון כמותג קלאסי השזור בהיסטוריה של מדינת ישראל עם הפיכתו למותג עכשווי בסצנת מלונות היוקרה בישראל.

אם התקציב שלכם מאפשר, בהחלט שווה ביקור.

 

גילוי נאות: הכותבת הייתה אורחת של המלון

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות