האם ההמבורגר הטבעוני של ברגר קינג עומד בציפיות? טעמנו (גם נאגטס)

האם ההמבורגר הטבעוני של ברגר קינג עומד בציפיות? טעמנו (גם את הנאגטס)

וופר טבעוני ונאגטס טבעוני נשמעים לכם כמו פשרה על הדבר האמיתי? אז זהו, שמבחן הטעימה של ההמבורגר הטבעוני של ברגר קינג הצליח להפתיע

המבורגר טבעוני ברגר קינג
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

זה נכון שיש כבר המבורגר טבעוני, ואפילו לא מעט סוגים. אבל המבורגר טבעוני טעים במרקם הנכון… זה כבר אתגר. לכן הגעתי אל השקת ההמבורגר הטבעוני של ברגר קינג ישראל עם ציפיות די נמוכות. והאמת, הופתעתי לטובה. הוופר הטבעוני של ברגר קינג מצליח להיות קרוב לדבר האמיתי גם מבחינת טעם וגם מבחינת מרקם, והוא מספק את כל החוויה. גם הנאגטס (נגיסי עוף). שני המוצרים מושקים תחת קטגוריה ששמה Veggie Kings.

פואנטה בטלגרם

גם אם אתם לא טבעונים או צמחונים, אלא מה שנקרא "מפחיתנים", הם ייתנו לכם מענה, מבלי להרגיש שאתם מתפשרים. וזו בעצם הרבה פעמים המטרה בתחליפי בשר. הם לא יכולים לספק טעם זהה לחלוטין לבשר, אבל הם יכולים להיות דומים, ובעיקר, טעימים. ומה לגבי המחיר וההרכב התזונתי של המוצר? כמובן, בדקתי גם את זה…

נאגטס / וופר טבעוני של ברגר קינג וחברת Meat the End – הישג מרשים

את ההמבורגר הטבעוני של ברגר קינג ישראל מייצרת חברת פוד-טק ישראלית מנס ציונה – Meat the End. בארה"ב מוגש ברשת ברגר קינג המבורגר טבעוני של המותג אימפוסיבל, ובאירופה של יוניליוור. כאמור, בארץ המוצר פותח ע"י חברה ישראלית. מדובר בהישג מרשים עבור החברה, שתוכל כעת למנף את ההצלחה גם עם חברות אחרות בארץ ובחו"ל.

זה לא פשוט לייצר המבורגר טבעוני טעים או נאגטס טעים – כאלה שיוכלו להפוך לחלק אינטגרלי מתפריט של רשת בינלאומית בעלת תפריט ותיק עם טעמים שהציבור מכיר במשך שנים. זה גם היה האתגר של ברגר קינג ישראל: למצוא את המנה המדויקת שכאשר הלקוחות יזמינו אותה, הם ירגישו שהם מקבלם בדיוק את אותה חוויה שמקבלים כאשר קונים המבורגר רגיל של ברגר קינג.


בחברה אומרים כי המוצרים מתבססים על חלבון סויה ועל חומרי טעם וריח טבעיים. לדברי ד"ר ישי מישור, מנכ"ל החברה, הבחירה בסויה נבעה מכמה סיבות – הן בשל הוורסטיליות של חומר הגלם והן בשל הערך התזונתי שלו.

וופר טבעוני בברגר קינג – מה יש בו וכמה הוא עולה?

הוופר הטבעוני, Veggie Whopper, הוא קציצה מן הצומח הנצלית על הגריל, שמוגשת בלחמנייה יחד עם פרוסות עגבנייה, בצל, חסה, קטשופ, ממרח איולי טבעוני בסגנון מיונז ומלפפון חמוץ. המחיר זהה למחיר וופר רגיל וגם מחיר הארוחה זהה.

מחיר: 29 ש"ח לכריך, 48 ש"ח לארוחת Veggie Whopper עם צ'יפס או טבעות בצל ושתייה (48 ₪)

מבחן הטעם: מדובר ביופי של מנה, ומומלץ לאכול אותה עם כל הרטבים והירקות כדי לקבל את החוויה במלואה. כאשר אוכלים א הקציצה בנפרד, הטעם השונה הרבה יותר מורגש, אבל אין סיבה לאכול את הקציצה לבד…

נאגטס טבעוני בברגר קינג – מה יש בהם וכמה הם עולים?

הנאגטס, Veggie Nuggets, הם נגיסי "עוף" קריספיים מן הצומח, המטוגנים ומצופים בפירורי לחם. בניגוד לקציצה, שמגיעה בגודל אחיד, כאן ניתן לבחור את הכמות.

מבחן הטעם: נגיסי ה"עוף" טעימים וקריספיים. באופן כללי, גם נגיסי עוף אמיתיים מתאפיינים בטעם מאוד תעשייתי ומתובן, וכך גם אלה.

מחיר: 22 ש"ח ל-6 יחידות; 30 ש"ח ל-9 יחידות; 36 ש"ח ל-12 יחידות. מחיר לארוחה עם צ'יפס או טבעות בצל ושתייה: 37 / 47 / 54 ש"ח בהתאמה.

למתחרות כבר יש מנות טבעוניות

בקבוצת דלק, המחזיקה בזיכיון של ברגר קינג בישראל, מספרים שמרגע שהחליטו להשיק מנות טבעוניות ועד ההשקה חלפו שנתיים, כאשר חלק מהזמן הושקע באיתור החברה שתעמוד בדרישות הרשת. ואכן, ברגר קינג נכנסת לקטגוריית ההמבורגר הטבעוני והנאגטס הטבעוני באיחור. יש כבר מנות כאלה במקדונלדס ובבורגראנץ'.

גם המחיר אצל המתחרות זהה: במקדונלד'ס המבורגר ביג ויגן עולה 29 שקל, וארוחות ביג ויגן עולה 48 שקל. בבורגראנץ' אותו דבר: המבורגר טבעוני עולה 29 שקל וארוחה 48 ש"ח.

לרגל השקת קטגוריית Veggie Kings, ברגר קינג יהפוך לסניף טבעוני למשל שבוע. לאחר מכן, הוא יחזור להיות סניף רגיל והמנות הטבעוניות יהיו חלק מהתפריט.החל מ-31.10.22 אפשר יהיה להזמין וופר טבעוני או נאגטס טבעוני בכל סניפי ברגר קינג.

לדברי קרן קופרמינץ, סמנכ"ל שיווק, סחר ופיתוח עסקי דלק ישראל, המנות מיועדות לא רק לטבעונים: "קהל רב מחפש חלופות למנות בשר, לא רק טבעונים, אלא גם מפחיתי צריכת בשר. זו מגמה מתפתחת בקנה מידה גלובלי".

לדברי ד"ר ישי מישור, מייסד ומנכ"ל Meat.The End: "תוך שנה פיתחנו תחליפי בשר שמנצחים במבחני טעימה את המתחרים הגדולים ביותר בעולם. היום אנחנו גאים להשיק אותם בשיתוף פעולה ראשון של סטארטאפ ישראלי עם ענקית מזון בינלאומית. אלו המוצרים שיגדירו את העתיד, וזה הישג אדיר של הצוות הטכנולוגי והמדעי של Meat.The End. ברגר קינג מוכרת קודם כל כרשת שמוכרת בשר, ולכן מה שהם עושים היום זה מהלך אמיץ שראוי להמון הערכה. פחות בשר ויותר תחליפים זה המפתח להתמודדות עם משבר האקלים. יוצא שעסקים שמאפשרים ללקוחות שלהם תחליף טעים לבשר מרוויחים פעמיים – גם במכירות וגם עבור כדור הארץ. אין לי ספק שאנחנו בפתח של מהפכה בתעשיית המזון שמוגדרת על ידי המעבר לחלבונים אלטרנטיביים כתפיסת צריכת מזון בת-קיימא״.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
נגישות